Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

1 cilinder doet niks. uitlaat pijp van de rechter wordt niet heet.
nu vraag ik mij wel af of de bougies er niet te los in zitten. ik kan ze met 2 vingers los draaien.
 
Dat is idd veel te los ze moeten vastzitten op 10-12NM.

ik heb alles vast gedraaid. nu moet ik test rijden, zal even kijken of dat morgen lukt. alle pijpen worden nu wel heet en in eerste instantie lijkt hij niet meer in te houden. ik hoop dat het opgelost is.
kleine rookie mistake.... direct alle bougies en bobines door elkaar gegooid. dus kan nu nog niet testen of het anders aan de kabelboom, bobine of aan de bougie ligt.

als hij nog niet goed blijkt te zijn trek ik hem wel weer uit elkaar.

in eerste instantie bedankt voor de hulp en het advies. ik post nog wel even of hij goed is of niet.
 
Als je ze met de hand kunt losdraaien, dan staan ze inderdaad wel erg los.
Hopelijk is dat het probleem en ben je er nu vanaf :)
 
Goedemorgen,

Ik ben sinds deze zomer ook de trotse eigenaar van een GSX-R 1000 K7 geworden, dus ook maar eens even hier buurten.

Altijd al Suzuki gereden van een 600 srad uit 97 naar een 750 k2 en dus nu de dikke 1000.

@artalstra ik heb ook een GSX-R 1000 K7 TT Centenary welk nummer heb jij???

dc52e8d5bd4f17878e07e05dfaca8859
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag!

Sinds een week ben ik in het bezit van een GSXR 1000 uit 2006. Deze fiets gaat alleen op het circuit gebruikt worden, ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Even een korte vraag: als ik een sleutel voor deze fiets wil bijmaken, heb je dan een moedersleutel nodig? Ben maar in het bezit van één sleutel en die is wat krom :X

Met vriendelijke groet,
Ruben

Edit: even een foto erbij, nog van de verkoper:
full
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag!

Sinds een week ben ik in het bezit van een GSXR 1000 uit 2006. Deze fiets gaat alleen op het circuit gebruikt worden, ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Even een korte vraag: als ik een sleutel voor deze fiets wil bijmaken, heb je dan een moedersleutel nodig? Ben maar in het bezit van één sleutel en die is wat krom :X

Met vriendelijke groet,
Ruben

Edit: even een foto erbij, nog van de verkoper:
[afbeelding]
Als het goed is niet, Suzuki geeft 2 sleutels bij een nieuwe motor.
Volgens mij kunnen ze de sleutel die je hebt uitlezen en een nieuwe programmeren.
Je hebt wel kans dat je de sleutel hiervoor via de dealer moet opsturen
Voor de zekerheid zou je dat even moeten vragen bij de Suzuki dealer, maar het werkt niet zoals bij Yamaha met een moedersleutel oid.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik ben sinds deze zomer ook de trotse eigenaar van een GSX-R 1000 K7 geworden, dus ook maar eens even hier buurten.

Altijd al Suzuki gereden van een 600 srad uit 97 naar een 750 k2 en dus nu de dikke 1000.

@artalstra ik heb ook een GSX-R 1000 K7 TT Centenary welk nummer heb jij???

[afbeelding]
Welkom,
Dikke fiets hoor, vind de kleurstelling gaaf ook :}
 
Goedemiddag!

Sinds een week ben ik in het bezit van een GSXR 1000 uit 2006. Deze fiets gaat alleen op het circuit gebruikt worden, ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Even een korte vraag: als ik een sleutel voor deze fiets wil bijmaken, heb je dan een moedersleutel nodig? Ben maar in het bezit van één sleutel en die is wat krom :X

Met vriendelijke groet,
Ruben

Edit: even een foto erbij, nog van de verkoper:
[afbeelding]

Laatst voor mijn K6 ook een reservesleutel laten maken. standaard suzuki dummie sleutel uit china, kun je bij de plaatselijke schoenpoetser laten slijpen en voila. Werkt perfect. (kleine tip) gebruik na het dupliceren wel je nieuwe sleutel, dan houd je de "tandjes" van de originele sleutel zo goed mogelijk voor een nieuwe kopie in de toekomst. de sleutelmaker heeft meestal niet het juiste model sleutel hangen voor een motor, en als ze m hebben is het er 1 met een lelijk zwart vierkant "handvat"
 
Laatst voor mijn K6 ook een reservesleutel laten maken. standaard suzuki dummie sleutel uit china, kun je bij de plaatselijke schoenpoetser laten slijpen en voila. Werkt perfect. (kleine tip) gebruik na het dupliceren wel je nieuwe sleutel, dan houd je de "tandjes" van de originele sleutel zo goed mogelijk voor een nieuwe kopie in de toekomst. de sleutelmaker heeft meestal niet het juiste model sleutel hangen voor een motor, en als ze m hebben is het er 1 met een lelijk zwart vierkant "handvat"

ik heb ook maar 1 sleutel, maar ik kan mij heel slecht voorstellen dat er geen chip in de sleutel zit en je hem niet hoeft te laten inlezen.
als je het zeker weet dan bestel ik er ook 1 uit China. ik heb wel het 2007 model.

groeten Arnold
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook maar 1 sleutel, maar ik kan mij heel slecht voorstellen dat er geen chip in de sleutel zit en je hem niet hoeft te laten inlezen.
als je het zeker weet dan bestel ik er ook 1 uit China. ik heb wel het 2007 model.

groeten Arnold


Zoals gezegd, die van mij is een K6, dus voor het opvolgende model kan ik het niet zeggen... al zou ik het voor die €1,59 gewoon proberen.
Het slijpen is duurder _O-
 
Europese GSX-R's hebben vanaf 2007 zeker een startonderbreker, daarvoor denk ik het ook al maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Amerikaanse hebben ze een tijd niet gehad, heb eens een nieuw dashboard cover besteld voor de K8 en daar was het glaasje voor het startonderbrekerslampje dicht.
Voor een Europese moet je dus wel een sleutel met chip hebben.
 
Europese GSX-R's hebben vanaf 2007 zeker een startonderbreker, daarvoor denk ik het ook al maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Amerikaanse hebben ze een tijd niet gehad, heb eens een nieuw dashboard cover besteld voor de K8 en daar was het glaasje voor het startonderbrekerslampje dicht.
Voor een Europese moet je dus wel een sleutel met chip hebben.

En voor een japanse... _O-
 
Goedemiddag!

Sinds een week ben ik in het bezit van een GSXR 1000 uit 2006. Deze fiets gaat alleen op het circuit gebruikt worden, ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Even een korte vraag: als ik een sleutel voor deze fiets wil bijmaken, heb je dan een moedersleutel nodig? Ben maar in het bezit van één sleutel en die is wat krom :X

Met vriendelijke groet,
Ruben

Edit: even een foto erbij, nog van de verkoper:
[afbeelding]
Ik ben ook van een zx6r 2009 model naar een k5 1000 gegaan bevalt me heel goed is iets minder gooien en smijten en je moet wat voorzichtiger zijn met de rechterhand maar de power is er direct en voor langzamere bochten kan je ook gwn in 2e versnelling blijven koppel sleurt je er wel uit waar je met de 6 goed in toeren moest zitten :)
Wat me het meest tegenviel ivm de zx6r waren de remmen die waren op de kawa toch een heel stuk beter en voorvork die standaart erg veel duikt bij hard remmen.
Met de kawa heb ik maar 2 jaar circuit gereden de k5 heb ik nu al 4 jaar en ben em nog niet moe zegt genoeg :P is wel een intense fiets om mee te circuitrijden maar heel erg leuk om snel mee te (proberen) rondgaan.
Ik hou em nog zeker (minstens) 2 jaar bij en dan mss kijken voor wat anders al zou ik voorlopig nog niet direct weten wat :?
 
Europese GSX-R's hebben vanaf 2007 zeker een startonderbreker, daarvoor denk ik het ook al maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Amerikaanse hebben ze een tijd niet gehad, heb eens een nieuw dashboard cover besteld voor de K8 en daar was het glaasje voor het startonderbrekerslampje dicht.
Voor een Europese moet je dus wel een sleutel met chip hebben.
idd voor een eu k5-k6 heb je een gechipte sleutel nodig er zit een startonderbreker op.
Ik heb geen sleuetel meer op men k5 maar is nogal een werk-kost om dit te kunnen ecu moet geflasht worden (sleutellezer-immobilizer uitschakelen) dan heb ik er nog stukje kabelboom in voor key elimination van woodcraft + harnas om van us naar eu stekker om te zetten...
Bij een amerikaanse heb je enkel dat ene kabeltje van woodcraft nodig om zonder sleutel te kunnen rijden.
Nu moet ik gwn de dodemansknop aanzetten en kan ik starten dodemansknop uit = alles uit :)
 
hoe tevreden zijn jullie over de standaard vering van de gsxr1000 k7? ik heb achter niet het meeste gevoel.
In het voorjaar laat ik hem sowieso nog afstellen maar heb nu een keerring lek dus als het met andere veren (veel) beter wordt is dat het overwegen waard.
 
idd voor een eu k5-k6 heb je een gechipte sleutel nodig er zit een startonderbreker op.
Ik heb geen sleuetel meer op men k5 maar is nogal een werk-kost om dit te kunnen ecu moet geflasht worden (sleutellezer-immobilizer uitschakelen) dan heb ik er nog stukje kabelboom in voor key elimination van woodcraft + harnas om van us naar eu stekker om te zetten...
Bij een amerikaanse heb je enkel dat ene kabeltje van woodcraft nodig om zonder sleutel te kunnen rijden.
Nu moet ik gwn de dodemansknop aanzetten en kan ik starten dodemansknop uit = alles uit :)

Ik denk ik ben toch niet gek.... maareh, wel dus :Y -O- :X
Toch even opnieuw gecheckt... Had blijkbaar de kopiesleutel alleen gecheckt of ie goed in het slot paste. Startmotor gaat ook rond, maar krijg direct F1 en knippperend rood sleuteltje met de kopie sluetel.
Brandstof pomp hoor ik ook niet aanslaan met de kopie sleutel, met de originele hoor je die direct zodra je contact aanzet. Sorry voor de misinformatie |(
(K6)
 
Ik heb het destijds via een ebay verkoper gedaan maar kan me niet meer herinneren de welke of welk land ;)
Bezig men kvs systeem te flushen ik wou de motor laten draaien tot de ventilator aan kwam...
100° niets 105° niets 110 niets.... aan 114 maar snel de motor stil gelegd en de ventilatir ging nog steeds niet :?
Ff zitten kijken aan wat het zou kunnen liggen en toen merkte ik dit
full

Zit hier normaal geen stekker op/in heb de airbox al eraf getrokken om alle kabels-stekkers te bekijken maar zie daar nergens geen los liggen die daar op zou passen ofzo :? :? :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan