Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Maar waarom zou je een 200 band op een 916 plaatsen?

Sowieso heeft de 916 al een enkelzijdige arm, waarom zou hier die van een 848 in moeten...

Omdat hij ligter, mooier en de zelfde lengte heeft als de 916 corse swingarm.
(De racers toen reden met 195)
 
Laatst bewerkt:
Maar om nog even door te gaan over het banden in de brug passen verhaal. Ik heb een 848 racer en wil ook wel naar de 190-55/60 of 180-60 past dat dan wel met hooguit een 14t tandwiel? Even voor de duidelijkheid dat ik niet straks terug naar de bandenboer kan met m’n dure achter slof ... ;(
 
Een 190 hoort eigenljk niet op een 5,5 inch velg. Dan heeft de band niet meer het juiste profiel. Ik heb een keer een motor gekocht met een te brede band. Met name aan de rand van het loopvlak kon je zien dat de band daar nog wat extra 'bolling' had. Zag er maf uit.

Een 180/60 band lijkt me wel een goed idee. Dat maakt dat de fiets nog iets scherper gaat sturen.

Eingenlijk zou je bij een bandenboer moeren langsgaan die de 180/55 en de 180/60 heeft staan. Dan kun je met een rolmaat de omtrek van beide banden opmeten. Als je de omtrek deelt door Pi (3,14...) weet je de diameter van beide banden. Het hoogteverschil is dan heel eenvoudig te bepalen. Dan kun je voor aanschaf bij je motor vaststellen of je de benodigde extra ruimte tot je beschikking hebt.
 
Als je de theorie toepast klopt dat precies uiteraard, maar ik weet niet of het in de praktijk ook echt zo uitpakt...
Voor de zekerheid ff meten lijkt me veilig
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen jaar met alle maten gereden, op het circuit is de keuze niet altijd reuze.
Voor mij gaat de voorkeur op de 848 uit naar een 180/60.

Dit gaf voor mij een beter gevoel dan een /55. Een 190 band kan ook gewoon, maar hier kreeg ik het niet voor elkaar om de hele band te gebruiken. Of dit aan mij ligt durf ik niet te zeggen, rondetijden waren prima. :]

mz1q0cacxxnml.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen jaar met alle maten gereden, op het circuit is de keuze niet altijd reuze.
Voor mij gaat de voorkeur op de 848 uit naar een 180/60.

Dit gaf voor mij een beter gevoel dan een /55. Een 190 band kan ook gewoon, maar hier kreeg ik het niet voor elkaar om de hele band te gebruiken. Of dit aan mij ligt durf ik niet te zeggen....

Dat je niet de hele band knt gebruiken sluit aan bij wat k ook beschreef. Doordat de 'te brede' band aan de buitenkant van het loopvlak ineens onnatuurlijk naar binnen wordt 'geknepen', kan je de randen niet raken zonder belachelijk ver plat te gaan.
 
Weet iemand of de boutgaten voor de remschijven van een 848 hetzelfde patroon en afstand onderling hebben als een 1098 of een 1198?
 
Weet iemand of de boutgaten voor de remschijven van een 848 hetzelfde patroon en afstand onderling hebben als een 1098 of een 1198?

De gewone uitvoering van de 848 en 1098 hebben het zelfde voorwiel,dus de gaten moeten overeenkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, meestal als ik een fiets koop demonteer ik gelijk de voorvork. Is helemaal nergens voor nodig, spaart ook een hoop gewicht zo.
 
Is er iemand die gekleurde remleidingen gemonteerd heeft? Ben aan het overwegen om rode remleidingen voor en achter te monteren, maar vraag me af of het aan de achterkant wel te zien is op een 848.
 
Is er iemand die gekleurde remleidingen gemonteerd heeft? Ben aan het overwegen om rode remleidingen voor en achter te monteren, maar vraag me af of het aan de achterkant wel te zien is op een 848.
Volgens mij is de achterremleiding redelijk weggestopt onder een cover dus die zie je weinig.
 
Ik wil komende lente/zomer met een vriend naar Duitsland, nu hoorde ik dat ze daar niet zo blij met Termignoni’s zijn. Klopt dit? En wat is hier evt aan te doen zonder er een andere uitlaat op te zetten?
 
Iemand ervaring met het opladen via canbus? Wanneer de motor aan de lader staat springt hij de hele tijd op contact en van contact af.

Iemand een idee hoe dit kan?


Alvast bedankt,
 
Wat betreft de koplamp, wat zijn mijn opties om van het witgeel naar meer een witblauw te gaan?
Zonder een xenon/HID kit te steken.

LED? of komen die ook met een ballast die je een plek moet geven?

Of een kwaliteits halogeenlamp die xenon probeert te benaderen?

724618_X-RACER%20H11%2064211XR-01B.jpg

724472_NIGHT%20RACER%20110%20H11%2064211NR1-01B.jpg


12362WHVB1-RTP-global-001
 
Ik wil komende lente/zomer met een vriend naar Duitsland, nu hoorde ik dat ze daar niet zo blij met Termignoni’s zijn. Klopt dit? En wat is hier evt aan te doen zonder er een andere uitlaat op te zetten?

Vergeet niet om je in de dorpjes aan de snelheidslimiet te houden en gewoon netjes te rijden :)

Grootste uitdaging voor mij was om het fysiek vol te houden. Man, wat een marteling is dat om met de 1098 te reizen. Iig met standaard zadel, wat na 150km echt een houten plank wordt. Maar goed, de één heeft daar sneller last van dan de ander :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan