Yamaha TRX850 topic deel 10

Nee de vaste lasten voor een motor zijn laag, maar ik hou 'm niet. Er staat hier nog een Duc 600 SS in de garage, dus wat dat betreft geen motorloosheid :)

Qua prijs, tja, € 1500 lijkt me wel redelijk in mijn ogen. Maar goed, das mijn gevoel.
WAT?! :( Verkies je die vermadelijde Duc boven de TRX? -O- Die heeft maar 53pk.

Maar serieus, ik herken het wel. Ik heb het met de SZR. Staat vooral te staan.

'k Vind je TRX wel leuk, met dat wit/rood en de opties die er op zitten.
€1.500 lijkt me niet te veel, van de andere kant valt me op dat een aantal - redelijk normaal geprijsde - TRX-en lang te koop blijven staan.
 
Laatst bewerkt:
WAT?! :( Verkies je die vermadelijde Duc boven de TRX? -O- Die heeft maar 53pk.

Maar serieus, ik herken het wel. Ik heb het met de SZR. Staat vooral te staan.

'k Vind je TRX wel leuk, met dat wit/rood en de opties die er op zitten.
€1.500 lijkt me niet te veel, van de andere kant valt me op dat een aantal - redelijk normaal geprijsde - TRX-en lang te koop blijven staan.
Hahaha ja de Duc is van mijn vrouw ;) En ondanks die 53pk rijdt dat ding als een malle. Maar goed, genoeg over die wannabe-TRX.

Ik denk dat ik Trixie maar eens in de etalage zet. We zien wel hoe het loopt.
 
Jongens, ik loop al een paar maanden met de gedachte om mijn TRX toch van de hand te doen..
Ik heb 'm nu 10 jaar in bezit en ik merk dat ik er te weinig op rij, en dat is zonde.

Ik zit wel in dubio; óf in onderdelen verkopen (Akra systeem, blok loopt goed, enz.) óf toch in één keer (hé Pieter, TRX kopen? :P )

Omdat het geen originele TRX meer is, denk ik dat in onderdelen verkopen wat meer kan opleveren.

Wat denken jullie?

[afbeelding]
Ik heb een zwak voor TRX'en (in een ver geleden ook een aantal keren gepost in dit topic), en de jouwe trekt mij wel. Heb een GSX-R gehad die ik omgebouwd had met een SBK kit, sinds kort een huis gekocht en ook wat minder budget voor een motor, plus jou TRX staat nog in de buurt ook. Het kriebelt héél erg :+
 
Ik heb een zwak voor TRX'en (in een ver geleden ook een aantal keren gepost in dit topic), en de jouwe trekt mij wel. Heb een GSX-R gehad die ik omgebouwd had met een SBK kit, sinds kort een huis gekocht en ook wat minder budget voor een motor, plus jou TRX staat nog in de buurt ook. Het kriebelt héél erg :+
Mooi, dat is dan bij deze geregeld. Wanneer ga je 'm ophalen? :+
 
Ik heb een zwak voor TRX'en (in een ver geleden ook een aantal keren gepost in dit topic), en de jouwe trekt mij wel. Heb een GSX-R gehad die ik omgebouwd had met een SBK kit, sinds kort een huis gekocht en ook wat minder budget voor een motor, plus jou TRX staat nog in de buurt ook. Het kriebelt héél erg :+
Je mag altijd komen kijken :)

Mooi, dat is dan bij deze geregeld. Wanneer ga je 'm ophalen? :+
:+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een zwak voor TRX'en (in een ver geleden ook een aantal keren gepost in dit topic), en de jouwe trekt mij wel. Heb een GSX-R gehad die ik omgebouwd had met een SBK kit, sinds kort een huis gekocht en ook wat minder budget voor een motor, plus jou TRX staat nog in de buurt ook. Het kriebelt héél erg :+
En het mooie weer komt er weer aan :t
 
Eerste speedwobble gehad paar dagen terug, spannend! Misschien toch maar niet flauw over de rechtdoor lopende teerstrepen sturen. Gevaarlijke dingen.
 
Je schrikt wel als je voor het eerst een wobble meemaakt.Op de RD350 voor het eerst meegemaakt. Nog niet meegemaakt met de Trx.
 
Bandenmaakt vooraan : 120/60 of toch gewoon 120/70 nemen? Die laatste is de meer gangbare maat. En wellicht zal de TRX er een heel klein beetje lichtvoetiger mee sturen. Iemand sportieve ervaring mee?
 
Bandenmaakt vooraan : 120/60 of toch gewoon 120/70 nemen? Die laatste is de meer gangbare maat. En wellicht zal de TRX er een heel klein beetje lichtvoetiger mee sturen. Iemand sportieve ervaring mee?
Je kunt gewoon de 120/70 nemen hoor. Veel meer keuze. In de tijd was de 120/60 al "apart". Qua rijden minimaal verschil. Als je er toch last van hebt, kun je de voorvork iets meer door laten steken.
 
Mijn Trixie is vandaag van eigenaar gewisseld ( *O* maar ook wel '( )

De nieuwe eigenaar zal zich hier nog wel melden, want is ook actief op MF.
Het is wel raar, na 11 jaar iemand anders op 'jouw' motor weg zien rijden... Maar ze gaat naar een goed baasje :)

-edit-
Bij deze mag ik uit de OP worden gehaald, maar ik zal hier af en toe nog wel eens komen kijken ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, tijd hier niet geweest maar heb TRX nog steeds in de garage staan. Hij rijdt sinds afgelopen zomer ook weer (...).

Kan mijn foto ook een update krijgen? Heb de undertray die ik al (heel errug) lang in de garage had liggen er eindelijk onder.

Mvgr Noef

full
 
Mijn Trixie is vandaag van eigenaar gewisseld ( *O* maar ook wel '( )

De nieuwe eigenaar zal zich hier nog wel melden, want is ook actief op MF.
Het is wel raar, na 11 jaar iemand anders op 'jouw' motor weg zien rijden... Maar ze gaat naar een goed baasje :)

-edit-
Bij deze mag ik uit de OP worden gehaald, maar ik zal hier af en toe nog wel eens komen kijken ;)
-O-


Hallo allemaal, tijd hier niet geweest maar heb TRX nog steeds in de garage staan. Hij rijdt sinds afgelopen zomer ook weer (...).

Kan mijn foto ook een update krijgen? Heb de undertray die ik al (heel errug) lang in de garage had liggen er eindelijk onder.

[afbeelding]
Je foto in de startpost bedoel je? Ja hoor dat kan. Edit: done.
Nette brommer! :Y
 
Laatst bewerkt:
Je foto in de startpost bedoel je? Ja hoor dat kan. Nette brommer! :Y

Ja, ging me om de foto in de startpost. Brommer bevalt nog prima maar heb afgelopen zomer op een VFR gezeten en wil volgend voorjaar toch eens kijken naar de voorvering. Nog tips voor betaalbare voorveren die de TRX wat strakker laat sturen?
 
Ja, ging me om de foto in de startpost. Brommer bevalt nog prima maar heb afgelopen zomer op een VFR gezeten en wil volgend voorjaar toch eens kijken naar de voorvering. Nog tips voor betaalbare voorveren die de TRX wat strakker laat sturen?
Ik heb 'n TRX gehad met hyperpro voor en achter, dat was super.
Nu een vork met WP veren in de circuitmotor. Ook in orde, al zou het voor circuit gebruik nog strakker kunnen.
Volgens mij is er niet heel veel verschil tussen merken vorkveren. Behalve Hypero en WP, kom je Technoflex wel eens tegen. Öhlins ook, zij het iets minder courant geloof ik.
 
Ik heb 'n TRX gehad met hyperpro voor en achter, dat was super.
Nu een vork met WP veren in de circuitmotor. Ook in orde, al zou het voor circuit gebruik nog strakker kunnen.
Volgens mij is er niet heel veel verschil tussen merken vorkveren. Behalve Hypero en WP, kom je Technoflex wel eens tegen. Öhlins ook, zij het iets minder courant geloof ik.

Daarop aanhakend:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

(Waarom Ohlins erbij staat geen idee trouwens)
Ik ga deze vrijdag bekijken/kopen. Lijkt me een strakke upgrade na dezelfde veer 10 jaar te hebben gereden die er van meet af aan al in zit ook.

Kan iemand me toch eens proberen uit te leggen welk concreet verschil je gaat merken met zo'n andere achterveer? Meer feedback? Minder sit-down bij acceleratie?

Gr!
 
Daarop aanhakend:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

(Waarom Ohlins erbij staat geen idee trouwens)
Ik ga deze vrijdag bekijken/kopen. Lijkt me een strakke upgrade na dezelfde veer 10 jaar te hebben gereden die er van meet af aan al in zit ook.

Kan iemand me toch eens proberen uit te leggen welk concreet verschil je gaat merken met zo'n andere achterveer? Meer feedback? Minder sit-down bij acceleratie?
Meer feedback inderdaad, beter gevoel. Minder bandenslijtage. Het is ook gewoon van betere kwaliteit. De originele schokbreker is uiteindelijk een eenvoudig ding, goedkoop om te produceren. Al is ie niet eens echt slecht ofzo, het kan zeker beter. Ik heb een originele schokbreker eens laten reviseren: "eens maar nooit weer" zei die man. Een öhlins van een YZF750R daarentegen: meer demping, stijvere veer? Allemaal geen probleem.
't Is echt een sjiek ding die je op het oog hebt! Alles instelbaar. Je bent wel min of meer verplicht de voorvork aan te pakken om een en ander in balans te houden. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan