~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

OP het internet staan diverse Yamaha YZ-tjes te koop met kenteken.

Nu vraag ik mij af in hoeverre die kentekens rechtsgeldig zijn?
In alle gevallen betreffen het kentekens van originele Yamaha WRen.
In sommige gevallen zijn het op kenteken oudere WRen met stalen frame terwijl de YZ recenter is met een alu frame.

Zolang je natuurlijk geen controle krijgt zal het wel goed gaan, maar "wat als?":

-Je een ongeval krijgt waarbij je motor ter controle meemoet voor nader onderzoek?
Trekt de verzekeraar haar handen dan van deze motor af?
Krijg je vervolgstappen, boetes e.d.?

-Er een apk komt waar ze erachter komen dat het kenteken niet deugt?

-Of een "wok-status" krijgt na een controle van een wakkere agent?

Wie heeft er ervaring met "vaute" kentekens?
Een maat van mij heeft ook een YZ450 met kenteken. Ik meen dat het destijds via Duitsland makkelijk ging. In het oosten van het land zat ook een crosszaak, die dit deed.
 
Toch hier maar even aanmelden. Ik heb in oktober een TT600 uit 1987 opgehaald als sleutelproject. Het blok zit vast, dus ik moet hem maar eens rustig uit elkaar trekken.
Ben benieuwd wat er vast zit. Ik heb er een hoop opgeknapt, maar vastzitten nog niet meegemaakt.
[afbeelding]

De eerste uitdaging is nu de uitlaat, want die zit ongelofelijk vast. Alsof iemand hem vastgelast heeft.
Sterkte. Ik zal even kijken of ik de foto's nog kan vinden. Als de kop er toch af moet, slijp dan de bochten maar door, dan kan je makkelijker de flenzen operatief verwijderen.

full


Verzwakken door inboren, overal, steeds maar weer, rustig aan. En dan met een scherpe beitel naar het midden tikken.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dat zijn plaatjes die weinig hoop geven. :(

Eerst nog maar eens met een brander aan de gang dan. Proberen kan geen kwaad. ;)
 
Is er nog iemand die z n xt600e kwijt wil ,ik heb nog een retegoeie 350 als inruil.
 
Goeiemorgen,

Ik heb een probleem met mijn XT en misschien kan iemand mij hier uit de brand helpen

Ben nu ongeveer 3 weken de eigenaar van een XT 600 uit 2002.
2 weken terug stond mijn XT buiten in de flinke sneeuw storm. toen ik weg wou rijden, kreeg ik hem wel nog in ze vrij maar het vrij-lampje ging niet meer branden en starten deed helemaal niks.

touw om het stuur en met de auto aangetrokken, maar dat werkte niet. de startknop bleef dood en lampje uit. De vrijschakelaar doorgemeten, maar die doet het helemaal prima. Verder doet al mijn licht het ook gewoon. Het lampje van vrij is in de tussentijd nog een keer spontaan gaan branden, toen kon ik hem ook gelijk starten zonder problemen.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Groet
 
Als je de vrijschakelaar helemaal hebt doorgemeten, heb je dan ook de draden van de vrijschakelaar naar lichtje etc. doorgemeten? Er kan ook gewoon ergens vocht bijgekomen zijn, of een kabelbreuk of zoiets.
 
Nee nog niet de hele kabel doorgemeten. heb van het weekend tijd om hele boom te checken.
Vocht is inderdaad niet zo'n gek idee. bedankt
 
In maart 2016 hoopje spullen opgehaald in Groningen en naar Gouda verplaatst.

full


Motor inmiddels aan het rijden, blokje loopt erg netjes.

full


kleppen zijn gesteld, luchtschroef afgesteld (co2 meting) nieuwe accu, nieuwe aanzuigrubbers, nieuw luchtfilter, vlotterhoogte afgesteld, diverse afdichting van carburateur vervangen en de vlotternaald vernieuwd.
ik heb echter 1 probleem, koud is hij bijna niet te starten.
is hij eenmaal warm dan start hij perfect, en ook als hij koud eindelijk aanslaat dan laat ik hem 30 seconden met 2000 rpm lopen en kan dan het gas loslaten en hij loopt dan prima stationair.
Vanochten heb ik de cilinder met een straalkacheltje handwarm opgewarmd en toen sloeg hij zonder choke direct aan.
Iemand een gouden tip hoe een XT600E koud te starten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan