Het grote BMW K1600 topic deel 2

Zo....tussen alle foto,s eindelijk de schakelaar ( Conrad met lampje) gevonnden

[afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben!!
Het ziet er erg indrukwekkend uit. En vind het origineel ogen, dus zeker K1600 waardig!

Alleen het feit dat origineel de lamp op peil houdt etc. Trekt mij in het originele. Al is dit qua schakelaar een mooi alternatief. De steunen vind ik persoonlijk origineel het mooiste. Die heb ik dan ook gekocht met 88 euro per steun, dus maal 2 exclusief bevestigingsmateriaal.
 
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben!!
Het ziet er erg indrukwekkend uit. En vind het origineel ogen, dus zeker K1600 waardig!

Alleen het feit dat de originele schakelaar de lamp op peil houdt etc icm de boordcomputer trekt mij in het originele. Al is dit qua schakelaar een mooi alternatief. De steunen vind ik persoonlijk origineel het mooiste. Die heb ik dan ook gekocht met 88 euro per steun, dus maal 2 exclusief bevestigingsmateriaal.
 
Wat heb je precies (laten) updaten?

De dealer kan dit doen, wellicht ook een handig iemand met een GS911 of iets vergelijkbaars.

Die LED mistlampen zijn stiekem best geavanceerd. De temperatuur van de lampen wordt bewaakt zodat ze nooit te heet worden en bij inschakelen wordt de spanning met een lichte vertraging opgebouwd (niet zichtbaar met het oog). Beide rekken de levensduur tot 'een motorleven' lang. Daarnaast krijg je natuurlijk bij uitval een melding, en wordt er bij een storing ook gedetailleerde informatie opgeslagen.

Deze functies werken alleen als het boordnetstuurapparaat er ook van op de hoogte is dat je mistlampen hebt geïnstalleerd. Als je dit niet doet, heb je best kans dat de lampen gewoon werken, maar zonder bovengenoemde functionaliteit. Beetje zonde van de dure lampen.
 
Vandaag de nieuwe BMW verstralers gemonteerd!
Alle onderdelen uitgepakt en de kuipdelen verwijderd. De stekker voor de aansluiting van de verstraler is gemakkelijk te vinden. Er zit een loze contra stekker ingeklikt. Hier de kabel die naar de verstraler loopt op aangesloten. De kabel in de verstraler hoor je mooi klikken bij aansluiten. Het klinkt en voelt allemaal heel solide!.

Ik heb een fotoverslag bijgevoegd.

full

full

full

full

full

full

full

full


Morgen de bedrading netjes geleiden en vastzetten. Foto’s van het eindresultaat volgen!!
 
Laatst bewerkt:
Hij zit goed, dit is staande versie!
Op een GS hangt hij, dit is ook een ander model.

Jammer dat ik geen andere reactie krijg op mijn reportage. Heb er toch tijd in gestoken om het online te krijgen.
 
Je hebt 2 plug en play lampjes gemonteerd, had je soms een staande ovatie verwacht? :p
 
Mooi gedaan dat fotoverslag.👏 Ga jij de lampen gebruiken om je zichtbaarheid in het verkeer te vergroten(dagrijlampen) of waar ze voor bedoeld zijn "mist".
 
Mooi gedaan dat fotoverslag.👏 Ga jij de lampen gebruiken om je zichtbaarheid in het verkeer te vergroten(dagrijlampen) of waar ze voor bedoeld zijn "mist".

Ik gebruik ze als extra verlichting, dus voor zichtbaarheid. Verstralers/breedstralers zijn respectievelijk groot licht en mistlampen en mogen dus alleen gevoerd worden als er slecht zicht is. Maar zolang je niemand hindert of verblind is er niets aan de hand. Vind de motoren met led lampen altijd goed zichtbaar en het staat ook nog eens strak!
 
Vandaag het project afgerond. Aan de linkerzijde zat de stekker weer op andere plaats. Was eenzelfde stekker waar een loze contrastekker op zat. De bedrading netjes weggewerkt en vastgezet met tiewraps.
Alle kappen weer teruggeplaatst.

full

full

full

full

full

full

full
 
Ziet er sjiek uit.

Ik zou ze in sprayen met silicone spray, gewoon een beetje extra waterafstotend maken.
 
Thanks, vind het een mooie toevoeging.

Dit is de originele plaats voor de mistlampen, als de schakelaar erop zit ga ik ze afstellen. Je kan ze recht zetten of wat omlaag. Kijk dan even wat het beste lichtbeeld geeft.
 
~
Zo....tussen alle foto,s eindelijk de schakelaar ( Conrad met lampje) gevonnden

Weet je toevallig het nummer nog van de schakelaar, GLK? Ik heb namelijk wel de schakelaar in hetzelfde gat zitten, maar kon geen mooie ronde vinden die erin paste, dus nu sluit het niet helemaal aan.
 
Ziet er fraai uit.

Misschien dat ik ook nog wel eens besluit om deze optie te plaatsen.
Ik kan geen gebruik maken van een aftermarket schakelaar daar ik de radio optie op de motor heb zitten.
 
Ziet er fraai uit.

Misschien dat ik ook nog wel eens besluit om deze optie te plaatsen.
Ik kan geen gebruik maken van een aftermarket schakelaar daar ik de radio optie op de motor heb zitten.

Er is nog genoeg ruimte op de kuip om een schakelaar te zetten, alleen moet je dan wel een gat boren. ;)
 
Ik moet zeggen dat het een mooie optie is.
Ben blij dat ik het origineel heb gehouden, snelle montage en plug and play aansluiting op originele kabelboom.

Het volgende project is de schakelaar. Probeer op internet te zoeken maar durf tweedehands niet aan. Ook het optische gedeelte, hebben vaak gebruikerssporen. Mijn schakelaar is nog als nieuw. Zal nieuwe moeten nemen bij motoport voor 368 euro.
 
\
Zo....tussen alle foto,s eindelijk de schakelaar ( Conrad met lampje) gevonnden

Weet je toevallig het nummer nog van de schakelaar, GLK? Ik heb namelijk wel de schakelaar in hetzelfde gat zitten, maar kon geen mooie ronde vinden die erin paste, dus nu sluit het niet helemaal aan.

SCI R13-112B8W Wipschakelaar 12 V/DC 20 A 1x uit/aan IP65 vergrendelend 1 stuks

Bij deze :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan