MTB/van der Ven zijspannen-topic!

Breed traag duits hok.

  • Hoera, weer een Beemer erbij!

    Stemmen: 2 6,7%
  • Kras op met je mof!

    Stemmen: 1 3,3%
  • Maakt me niet uit, als het maar 3 wielen heeft.

    Stemmen: 8 26,7%
  • Pfffffffffffffffff weer een poll.

    Stemmen: 7 23,3%
  • Waar heeft die gek het over?

    Stemmen: 5 16,7%
  • Welkom Bosso, je lijkt me een geschikte peer.

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30
Ik had een bod gedaan op de vd Ven op Mp nu eindelijk krijg ik reactie van de verkoper.
Inmiddels heb ik een ander span gekocht dus niet meer nodig
Maar ik kan er om komen dus nog een zijspan in de schuur!
Heeft iemand nog interesse in een volgens mij originele vd Ven?

Nog zo'n lelijkerd erbij? Nee dank je. Ik heb met iets teveel drank te weinig cola op, de 1 zitter van Enigma al overgenomen.
Maar ik wil wel komen bekijken, al was 't maar om het dakje na te kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik koop dat ding niet! kreeg alleen de aanbieding om er om te komen nadat ik een bod had gedaan en weer heb ingetrokken ook, blijkbaar wilt niemand deze zijspan?
 
Ik denk het ook, zulke knappe dingen zijn het nou ook weer niet. Mooi van de lelijkheid zeg maar. Toch heb ik er wel lol in om met zo'n aparte bak te rijden. En, je kan achterin toch een bult zooi kwijt!
 
Wegwezen oma!

Na het gedoe tijdens het Slakkerweg/BOT18 treffen ( Bosso in "BOT 18. Het SlakkerwegBot." ) even geen zin gehad om aan de BMW/v.d.Ven te klooien. Maar ja, eens moet je er toch wat aan gaan doen.
De rotor was de eerste verdachte. Maar je weet 't ook wel, eerst meten om te weten. :Y Rotor; prima! Stator dan; ook goed! Dan toch maar elektrisch schema erbij gepakt, en volgens mij kon het alleen nog maar de spanningsregelaar zijn. Nou zijn die dingen niet eenvoudig door te meten, maar het ding zag er niet uit.

540.jpg



Dusssss... nieuwe gehaald, (75 pleuro B| ) erin gefrot, en ja hoor. D'r is weer laadspanning. *O* 13,6 Volt op de accu.

Op naar het volgende probleem. Stationair 2 tot 2,5 duizend toeren. B| Valse lucht? Aangezien de carb. rubbers nogal wat craquelé vertonen vanmiddag gelijk maar een paar nieuwe rubbers gehaald bij de Knalpot. Vlotternaalden had ie ook nog voor me (tegen het overlopen) en benzinefilters tegen de vuiligheid kan ook geen kwaad dacht ik zo.

Morgen (straks dus) verder met de bijna 40 jarige. :) 'T is uiteindelijk wel de bedoeling om er minstens 1 wintertreffen mee te doen. :Y
 
Laatst bewerkt:
vanmiddag gelijk maar een paar nieuwe rubbers gehaald bij de Knalpot. Vlotternaalden had ie ook nog voor me (tegen het overlopen) en benzinefilters tegen de vuiligheid kan ook geen kwaad dacht ik zo

Ik ben gisteren middag ook nog even bij de Knalpot geweest, we hebben elkaar dus gemist.

Goed bezig Bosso!
 
Ik ben gisteren middag ook nog even bij de Knalpot geweest, we hebben elkaar dus gemist.

Goed bezig Bosso!

Ja jammer dat we mekaar niet gezien hebben. Maar ik was er ook vrij laat, volgens het bonnetje om 15.55 uur afgerekend.


Het ding wordt onderhuids weer helemaal nieuw!

Och, zo af en toe moet er iets gerepareerd worden, en een updatetje hier en daar kan nooit kwaad.
 
En toen was ik nog geen stap verder. B|

Zaterdag nog gevraagd 'zijn dit wel de goede rubbers?' Antwoord: Ja hoor!


Niet dus. B| B|

1k0.jpg


1k0.jpg


Morgen nog maar een ritje naar De Knalpot eraan wagen. Want de oude rubbers terugzetten.....

1k0.jpg


1k0.jpg



:N :N Die mogen van hun Klikopensioen gaan genieten.
 
Laatst bewerkt:
stuk siliconen kachelslang halen bij de automaterialenzaak

Top idee! :t Morgen eerst zien te ruilen, ze zijn nu toch al betaald


Toch eerst mee op laatste uitje naar Knalpot neem ik aan? :?

Daar zijn ze wel vaker geweest, maar dan "in functie". ;)

En ja, als hij geen grotere rubbers heeft dan naar de automaterialenzaak voor siliconen implantaten slang. En dan gelijk alle 4 de rubbers vervangen. :Y


Ik houd u op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Diegene is dus opgespoord, voor een tribunaal gebracht en heeft een passend aantal stokslagen gehad?
En je hebt een tientje voor de benzine gekregen?
 
FF wat anders. Ik wil m'n kleppen stellen maar... Het ziet er naar uit dat m'n bak opzij moet, want ik krijg er nu maar net een dop 13 op, maar voor de ratel of iets anders is er al geen ruimte meer. Vervolgens zal het kleppendeksel er recht vanaf moeten door de 2 M6 draadeindjes.

1k0.jpg


Is dit altijd of meestal zo, of weet er iemand een foefje hoe het makkelijker kan?


EDIT: Het deksel is alsnog los. Maar zoals verwacht krijg ik 't niet over het tuimelspul heen. Dat word een nachtje nadenken in logement "De Aap".
 
Laatst bewerkt:
Bij de ural volstaat het door de schoor stangen te lossen en dan een krikje eronder en het iets omhoog te krikken. Zodat je iets meer ruimte krijgt.
 
Oké, het is gelukt! *O* Dit is verreweg het engste wat ik ooit aan m'n span heb gedaan. Viel ook niet mee in m'n uppie, maar morgen kan ik gelijk verder met kleppen stellen.

Beetje jammer dat volgens de een 0,15 - 0,20, en volgens een andere bron 0,10 - 0,15 de spelingen moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Goeie. :t

WPH (peters) zegt koud, en hier Kleppen stellen - R100RS hebben ze het er niet over.

Ik ga maar voor de "veilige" optie. Geen zin in verbrande kleppen. :N




EDIT: Ik ben er uit. *O* 0,10 - 0,15 mm. is alleen voor motoren van 1983 - 1984. :Y
 
Laatst bewerkt:
ikzou eerst schoonmaken
FF wat anders. Ik wil m'n kleppen stellen maar... Het ziet er naar uit dat m'n bak opzij moet, want ik krijg er nu maar net een dop 13 op, maar voor de ratel of iets anders is er al geen ruimte meer. Vervolgens zal het kleppendeksel er recht vanaf moeten door de 2 M6 draadeindjes.

[afbeelding]

Is dit altijd of meestal zo, of weet er iemand een foefje hoe het makkelijker kan?


EDIT: Het deksel is alsnog los. Maar zoals verwacht krijg ik 't niet over het tuimelspul heen. Dat word een nachtje nadenken in logement "De Aap".
 
Hier in de stad was een B&B die "de Aap" heette. Zodat je inderdaad kon zeggen "in de Aap gelogeerd" :+


_O- _O-
Die wist ik niet. Maar jij begreep de hint wel. 8-)


Nou, de kleppen zijn gesteld, en de trekker staat weer rechtop. Wel retelang bezig geweest om het M6je achter de rechter kroonmoer er op te krijgen. Kroonmoer wil namelijk niet meer los. B| En om dan met een halve pols dat frutmoertje op z'n plaats te krijgen ..... Grrrrrr.


Toch eens wat vaker iets losdraaien om 't draaiende te houden. :Y
 
Poos geleden dat ik hier zelf nog eens was.

Vandaag het e.e.a. aan 't span willen doen, maar niet verder gekomen dan een vervelende storing opsporen. Als ik het contact aanzet komt er spanning op m'n dashboard, maar verder blijft alles doods. Zelfs 't klokje is er nu spontaan mee gestopt!

Nou moet ik eerlijk zeggen; de bedrading is gewoon op!!! Overal waar ik kijk zit kopergroene aanslag op de bedrading, welke dan bij het minste geringste dan ook afbreekt. Ik kan er niet meer aan ontkomen, ik zal toch eens een nieuwe kabelboom moeten maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan