Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Iedereen hier is voer voor de psychologen, echter staan we allemaal in de wacht omdat een Belgische jurist ze bezig houdt. Geeft niet, we hebben geduld, we hebben MF om onze ellende te spuien. :Y
 
Ook hier de beste wensen voor iedereen.

Rustig hier :z

Zaterdag de Twin nog even uitgelaten en de 10.000km erop gezet :)

15hjc2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Februari proefzitten op een adventure sports wat dan waarschijnlijk weer gaat lijden tot proefrijden en een gat in de begroting. In de Honda APP al beetje samengesteld hoe ik hem wil hebben. De Augumented Reality optie van die APP is ook erg grappig.
full
 
Kan er niks aan doen maar vind deze kleurencombinatie absoluut niet mooi.
Met dat witte frame, grijze achtervork en goudkleurige wielen is het een beetje een samenraapseltje.

-O-
 
De Augumented Reality optie van die APP is ook erg grappig.
De augumented reality van naar de schuur lopen en kijken hoe hij er bij staat is nog beter. *O*

Wat iemand anders van de kleuren vind is subjectief, je moet vooral doen wat je niet laten kunt.
Wat ik niet helemaal snap is dat je voor de ADV versie gaat, terwijl je vrouw d'r motor een beperkte tankinhoud heeft :?
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling......

Ik zou de AT ambiëren in standaard uitvoering met de volgende opties;

  • Standaard getint scherm met Puig spoiler
  • Stopcontact en handvatverwarming omdat het een monsterklus is om zelf te doen
  • SW Motech Dakar bags ipv koffers (€315,-)
  • Heed bunker crasbars (maar €220,- en beter dan OEM)
  • Standaard zadel, want die is best oke
  • Touratech tanktas voor camera, geld en paspoort
  • Aliexpress voetsteunen van XR650R
  • Gianelli uitlaatje met de db-killer erin (psies lekker :P )
  • Barkbuster handkappen, de gene die wel heel blijven.

Al met al de brommert die ik al heb, op een paar details na. :+
 
De augumented reality van naar de schuur lopen en kijken hoe hij er bij staat is nog beter. *O*

Wat iemand anders van de kleuren vind is subjectief, je moet vooral doen wat je niet laten kunt.
Wat ik niet helemaal snap is dat je voor de ADV versie gaat, terwijl je vrouw d'r motor een beperkte tankinhoud heeft :?
90% van de tijd rij ik zonder vriendin in de rondte dus die beperkte tankinhoud ,nog steeds meer dan 300km op een tank, maakt mij niet uit. Deze versie / kleuren combinatie vind ik , althans op de plaatjes, gewoon gruwelijk mooi.
 
Leven in de brouwerij!
Ik heb de AT zaterdag nog even kort de sporen gegeven.
(broertje was jarig en moest even langs de Harley dealer om zichzelf een kado te doen..)
Wat een geld kosten die HD krengen..


km stand is inmiddels ook lekker opgelopen (bijna 28k).
Waarvan zelf bijna 12k, en dat zonder woon werk.. (Dat kan met de zelf trap 2wieler)

Zijn er hier nog mensen met vakantie plannen op de AT?
voor mij word het richting -> praag -> boedapest -> debrecen (ooit voor me werk gezeten) -> ?? kroatie ?? -> ??
Als mensen nog tips hebben voor die richting let me know!
Samen met de vriendin (dit keer mag ze zelf sturen op haar MT-07)
 
@Digime ik rij samen met mijn vrouw dezelfde combinatie crf1000- MT07. Zijn verleden jaar naar Roemenië geweest en dit jaar probeer ik Noorwegen te plannen. Mijn crf1000 (DCT)wordt in maart 2 jaar en heb 46.000 km is nu binnen voor twee nieuwe wielen en herstellen van handvat verwarming onder garantie na 18 maanden klagen wat betreft oxidatie spaken en het niet werken van de zeer dure handvat verwarming. Ook wordt nu het groot onderhoud 48.000 km uitgevoerd. Wat betreft MT07 is nu juist 2 jaar 36.000 km geen problemen gehad.
 
@Digime ik rij samen met mijn vrouw dezelfde combinatie crf1000- MT07. Zijn verleden jaar naar Roemenië geweest en dit jaar probeer ik Noorwegen te plannen. Mijn crf1000 (DCT)wordt in maart 2 jaar en heb 46.000 km is nu binnen voor twee nieuwe wielen en herstellen van handvat verwarming onder garantie na 18 maanden klagen wat betreft oxidatie spaken en het niet werken van de zeer dure handvat verwarming. Ook wordt nu het groot onderhoud 48.000 km uitgevoerd. Wat betreft MT07 is nu juist 2 jaar 36.000 km geen problemen gehad.

Grappig! bijna exact dezelfde combinatie (hier geen dct).
Noorwegen staat ook nog op de verlanglijst.
Goed om te horen dat de MT07 ook betrouwbaar is. Staat nog geen 5000 km op dus ze heeft nog even te gaan :]

Ben benieuwd naar de handvat verwarming. ik heb deze er ook op zitten en op standje 5 word het wel warm maar om nou te zeggen.. wow.. (nu heb ik geen enkel vergelijk want heb dit nog nooit op de motor gehad) wat is er bij jouw vervangen? (en bij welke dealer zit je?)

p.s. als je nog tips hebt wat route betreft hoor ik het graag :t
 
Weet ik en vreemd genoeg staat het op de RD beter, vind ik persoonlijk.
Maar ieder zijn eigen.

Ik word er niet nat van iig.
 
Doe mij maar een zwarte met dat bronsgouden blok. 2018 graag, zet maar in de schuur :)
 
@digime mijn handvat verwarming had dezelfde indicatie als de jouwe. In stand 5 had ik max 25°C gemeten met Ir thermometer. Nu , na contact met de dealer, zou dat 40°C gemeten met dezelfde ir thermometer. Dit zou voldoende moeten zijn. Mijn Vrouw heeft technoglobe handvat verwarming die hebben 45°C in max stand. Ik weet niet wat ze gedaan hebben, ik moet de motor nog gaan ophalen. Ik had een foutmelding op dashboard die ze nog niet gevonden hebben. Mijn versnelling indicatie blijft knipperen niet altijd maar veel. Ik voel niets tijdens het rijden alles lijkt normaal. Maar toch is het niet normaal. De dealer is Vandenborre Anderlecht. Hij gaat mij bellen zodra hij klaar is en dan meld ik hier wel wat er verandert is wat betreft de handvat verwarming. Wat Noorwegen betreft ben ok nog in planning faze. Wat zeker is is overzetten in Hirsthals Kristiansand. Daarna noordelijk tot max trondheim. Maar er is hier op motor forum een draadje over Noorwegen moet je een nakijken
 
Ben benieuwd naar de handvat verwarming. ik heb deze er ook op zitten en op standje 5 word het wel warm maar om nou te zeggen.. wow.. (nu heb ik geen enkel vergelijk want heb dit nog nooit op de motor gehad) wat is er bij jouw vervangen?

Naar mijn eigen ervaring wordt de oudere OEM 3-standen handvatverwarming een stuk warmer en sneller warm dan de huidige OEM 5-standen handvatverwarming
 
Het zal er al op toen ik hem kocht.. ga het er niet afslopen :9
Zou het zelf nooit bestellen en gebruik het ook nauwelijks...

Maar als het er op zit moet het wel goed werken :W
 
Zal wel aan mijn derde leeftijd liggen, maar ik vind HVV van oktober tot april een zaligheid op de motor.... .

Die OXFORD-spullen zijn inderdaad ongelooflijk goed voor hun geld.... sterk, dat men ze voor die habbekrats kan fabriceren... .

Volgens mijn (Kawasaki)dealer zijn ze bovendien nog eens erg betrouwbaar, ook.

Onbegrijpelijk dat de grote motormerken kapitalen durven vragen voor veel slechtere exemplaren (die ze trouwens zelf ook ergens goedkoop aankopen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan