[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Kraan op PRI zetten.
De aftap schroefjes onder de carburateurs even openzetten zodat de carburateurs kunnen doorspoelen met verse benzine.
Zorgen dat de dodemansknop in de juiste stand staat.
Verlichting uit.
Choke open.
En starten.
Misschien juist wat spelen met de choke stand
 
Goedemorgen Mede MF'ers.

Gisteren heb ik een prachtige GS500e uit 1992 gekocht met 28000km op de teller.
Het betreft een motor met een volle kuip. Maar naked zijn ze (vind ik persoonlijk) mooier.
Ik ben voor deze motor dan ook opzoek naar een ronde koplamp met de bijbehorende beugels.
Heeft iemand van hier deze toevallig te koop? Kan eventueel ook ruilen tegen volle kuip (niet in geweldige staat) met bijbehorende beugels en dubbele koplamp.

Hier ff een foto van de motor
ZhY7Lpr.jpg

Met vriendelijke groet,

Ronnie Visser.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Mede MF'ers.

Gisteren heb ik een prachtige GS500e uit 1992 gekocht met 28000km op de teller.
Het betreft een motor met een volle kuip. Maar naked zijn ze (vind ik persoonlijk) mooier.
Ik ben voor deze motor dan ook opzoek naar een ronde koplamp met de bijbehorende beugels.
Heeft iemand van hier deze toevallig te koop? Kan eventueel ook ruilen tegen volle kuip (niet in geweldige staat) met bijbehorende beugels en dubbele koplamp.

Hier ff een foto van de motor
[afbeelding]
Met vriendelijke groet,

Ronnie Visser.

Goh, da's leuk. Net de mijne 10 jaar geleden :}
 
Afgelopen zomer gekocht met 3052 echte KM's BJ'06. 4 dagen later al een delkevic onder gedaan, nu nog even een hoger windschermpje en we zitten perfect :] . Vandaag voor het eerst er zelf op gereden.


Bij deze meld ik mij aan bij de GS500 club :t
n0atzur.jpg
 
Laatst bewerkt:
Begin van het jaar wordt er weer een blikje verse GS500 rijders opengetrokken. Veel plezier ermee mannen!
 
Jup, binnenkort even de laatste dingen doen aan de GS. En misschien nog even kijken voor een ander stuur. Het huidige vind ik wat aan de brede kant(zie foto vorige pagina).

En misschien toch maar even kijken waarom mijn luchtfilter vol met olie was gespuwd ;(.
 
Aangezien ik thuis zit en de achterbrug schoongemaakt moest worden aan de binnenkant, heb het wiel eruit gehaald, blubber met water en Dasty weggehaald en dan opgeschuurd en primer en velgenspray erop.
Tevens erachter gekomen dat ik meer dan gare wiellagers heb grrr.
Komen morgen nieuwe op gelukkig.
Morgen als alles erop zit even de ketting schoonmaken en de klauw ontdoen van de zilverspray.
houfMYy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik thuis zit en de achterbrug schoongemaakt moest worden aan de binnenkant, heb het wiel eruit gehaald, blubber met water en Dasty weggehaald en dan opgeschuurd en primer en velgenspray erop.
Tevens erachter gekomen dat ik meer dan gare wiellagers heb grrr.
Komen morgen nieuwe op gelukkig.
Morgen als alles erop zit even de ketting schoonmaken en de klauw ontdoen van de zilverspray.
[afbeelding]

Ziet er goed uit!
 
Aangezien ik thuis zit en de achterbrug schoongemaakt moest worden aan de binnenkant, heb het wiel eruit gehaald, blubber met water en Dasty weggehaald en dan opgeschuurd en primer en velgenspray erop.
Tevens erachter gekomen dat ik meer dan gare wiellagers heb grrr.
Komen morgen nieuwe op gelukkig.
Morgen als alles erop zit even de ketting schoonmaken en de klauw ontdoen van de zilverspray.
[afbeelding]

Netjes. Dat is een bekend roestpuntje.

Maar waarom niet even de brug er uit? Kan je gelijk de lagers nieuw vet geven.
 
Aangezien ik thuis zit en de achterbrug schoongemaakt moest worden aan de binnenkant, heb het wiel eruit gehaald, blubber met water en Dasty weggehaald en dan opgeschuurd en primer en velgenspray erop.
Tevens erachter gekomen dat ik meer dan gare wiellagers heb grrr.
Komen morgen nieuwe op gelukkig.
Morgen als alles erop zit even de ketting schoonmaken en de klauw ontdoen van de zilverspray.
[afbeelding]
Ziet dr weer keurig uit zo :}
 
Netjes. Dat is een bekend roestpuntje.

Maar waarom niet even de brug er uit? Kan je gelijk de lagers nieuw vet geven.

Achteraf wel kunnen doen ja, misschien 10 min extra werk.

Tot nu toe voelde ik de achterkant niet meer zoeken met nieuwe wiellagers in de velg, dus dat is ++.

Gezien met de pekel gaat de boel nog wel een tweede keer een beurt krijgen, maar dan incl achterbrug als ik plek heb.
Ketting is tevens ook schoongemaakt zo goed mogelijk. Vanochtend wasbenzine gehaald en dat op een doek gedaan en zo langs de ketting, werd er redelijk schoon van maar de handdoek niet.
De brug heeft aan de binnenkant nog een laagje blanke lag gekregen en ook de spanners ( dealer heeft de roest zo ver mogelijk eraf gehaald.

Blubber heb ik niet overal weg kunnen halen bij het frame, omdat ik geen kwast had jammer genoeg.
Maar goed wat moet je anders als je even zonder werk zit en tijd over hebt ? Juist jah. Morgen of van het weekend even een kwast halen en dan alles afmaken, dus betekend ook de velg er weer uit ( 2 min werk ).

Wat heb ik gedaan:
- Binnenkant achterbrug geschuurd, in primer gezet en velgspray erop + blanke lak.
- Ketting schoongemaakt
- Velg zo ver mogelijk schoon gemaakt, was alweer vies na 1 "proef"rit van 20km ivm de kettingzaag olie op de ketting ( plakt erg goed ).
- Nieuwe wiellagers achter
- Die lange wielbout + voer en de twee plaatjes geschuurd en in primer en velgenlak gezet
- Kettingspanners laten schoonmaken en in blanke lak gezet ( aanbeveling van de dealer ivm de roest wat ik had ).

Nog naar de prijs gevraagd voor de ronde koplamp ( €75 uit mijn hoofd )
 
Laatst bewerkt:
Heel erg rustig ja, gsje wordt ook bijna niet meer bereden, want heb geen werk even en lekker weer is het toch niet.
 
Vorige week zondag nog gereden, M'n nieuwe iridium bougies uitgeprobeerd. Voor m'n gevoel hing ie iets beter aan het gas. Tevens test met passagier van de gsx600f schokbreker/veer. werkte ook geweldig. Geen doorveren tot eindstop meer :-)
 
Ik ben de laatste tijd ook wat minder actief met motor rijden.

Nieuwe vriendin, nieuwe werkgever, weer een leaseauto...

Wat betreft de GS500: Ik heb AliExpress en zijn vriendjes afgestruind voor wat speeltjes. Led-pinkertjes, ander achterlichtje, dagrijverlichting, dat soort grappen. Nu de originaliteit er toch van af is en ik de motor niet meer dagelijks gebruik, kan ik er wel wat aan verbouwen.
Dus, laat ik eens beginnen met de beautycase er van af te halen en andere pinkertjes monteren. Misschien ook de zijkapjes in de kleur van de tank (laten) spuiten - ik zie wel waar het schip strandt.

Wat betreft de K75RT, mijn vriendin wil deze zomer een motortocht naar Schotland gaan doen. Nu heeft zij een compleet leer pak en Schotland staat bekend om haar hemelwater. Bovendien wil ze wel achterop zitten maar niet zelf motor rijden.

Ik denk dat we het rondje Schotland misschien toch ingeblikt gaan doen...
 
Heeft iemand ervaring met van die verstelbare koppeling en remhendels uit china? Ik vind de afstand tussen het stuur en de hendels nogal groot en als ik veel met de koppeling moet werken in de stad bijvoorbeeld krijg ik kramp in m'n hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan