JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Jawa CZ Club heeft zo'n lijst. Ik stuur je wel een pm.
Ik bedenk net dat ik ook toegang heb tot zo'n lijst.

In vrijwel alle gevallen beginnen frame- en motornummer met 353 of 354. Maar ik zie ook wat gevallen waar motoren met framenummer 354...... een blok hebben met motornummer 360.....
 
Laatst bewerkt:
mja, het blokje zal uit elkaar moeten denk ik, maar dat is zo gebeurd en ik weet niet of dit model ook/al rubber keerringen heeft.
Bij mijn '67-er zit aan de aandrijfzijde een labyrinth ter afdichting..

Labyrint er uit en met een adaptor ring een keering er in.Scheelt een hoop ellende
 
Dat is handig, zulke lijsten!

Bloknummer is duidelijk: 360-0-342016
Framenummer is minder duidelijk: 354191371?
Als ik weer thuis ben, zal ik de verf wat verwijderen, om het nummer goed te kunnen lezen.

full

full
 
Bedankt Jo! Mag ik die lijsten misschien eens inzien, dan kan ik kijken of ik een nummer tegenkom wat nog wat dichter bij die van mij ligt.

Leuke plaatjes Sebas. Als je die fabrieksindeling ziet, zijn dat echt vervlogen tijden! (Althans, hier in het westen)
 
gelukkig nieuwjaar allemaal!

vorige week heb ik wat missend plaatwerk voor de Jawa op de kop getikt:
koplamp behuizing en luchtfilter behuizing (plaatwerk rondom de kastjes onder het zadel, aan weerszijde).
Ik ga de motor opbouwen als 354, omdat de tank met amperemeter heb. Bovendien is de kabelboom passend bij het paneeltje in de tank.

full
 
gelukkig nieuwjaar allemaal!

vorige week heb ik wat missend plaatwerk voor de Jawa op de kop getikt:
koplamp behuizing en luchtfilter behuizing (plaatwerk rondom de kastjes onder het zadel, aan weerszijde).
Ik ga de motor opbouwen als 354, omdat de tank met amperemeter heb. Bovendien is de kabelboom passend bij het paneeltje in de tank.

[afbeelding]
Mooi! Voor jou en alle anderen hier: de beste wensen voor 2018 :)
 
Het is rustig hier, is iedereen aan het rijden of zijn jullie jawa's zo probleemloos dat tijd in dit topic spenderen nutteloos is? ;)
Nog de beste wensen ook hier.

Ik heb weer een productieve 634 week.
Wilde de voorvorkkeerringen vervangen maar kwam erachter dat 1 binnenpoot ingevreten was, samen met nog wat klein grut een nieuwe binnenpoot besteld.
Hulzen vd voorvork + lamporen waren ook niet zo strak meer dus die heb ik opnieuw gespoten.
Roestige cilinders waren ook een doorn in het oog, die heb ik nu ontvet, vanmiddag stralen en dan weer mooi in de zwarte lak.
Ook meteen de cilinderkoppen even opgepoetst.

Achterwiel heeft ook een poetsbeurt gekregen.
bij het strakker afstellen vd achterrem liep deze aldoor iets aan na een 1/2 slag, heb hem even op een asje gezet maar inwendig in de trommel vind ik geen hoogteslag :?
 
Het is rustig hier, is iedereen aan het rijden of zijn jullie jawa's zo probleemloos dat tijd in dit topic spenderen nutteloos is? ;)
Nog de beste wensen ook hier.

Ik heb weer een productieve 634 week.
Wilde de voorvorkkeerringen vervangen maar kwam erachter dat 1 binnenpoot ingevreten was, samen met nog wat klein grut een nieuwe binnenpoot besteld.
Hulzen vd voorvork + lamporen waren ook niet zo strak meer dus die heb ik opnieuw gespoten.
Roestige cilinders waren ook een doorn in het oog, die heb ik nu ontvet, vanmiddag stralen en dan weer mooi in de zwarte lak.
Ook meteen de cilinderkoppen even opgepoetst.

Achterwiel heeft ook een poetsbeurt gekregen.
bij het strakker afstellen vd achterrem liep deze aldoor iets aan na een 1/2 slag, heb hem even op een asje gezet maar inwendig in de trommel vind ik geen hoogteslag :?


Hier doen de jawa's het probleemloos.. :Y Ik heb nog wel plannen om de blokophanging van de 638 te verstevigen (zie vakantieverslag) maar.. ben meer ruzie aan het maken met het enfield voorwiel.. :X

Een tikje oneffen aanlopen kan. De oneffenheid (heb je echt goede meetspullen?) kan ook aan het eind van de trommel zijn, het laatste randje zeg maar. Dus misschien is het over als je de schoenen aan de zijde beetje schuin afvijlt.
Verder spul monteren, rem ingetrapt houden en dan asmoer aandraaien. Zo centreert het spul zich en kun je de rem wat scherper afstellen.
 
Het is rustig hier, is iedereen aan het rijden of zijn jullie jawa's zo probleemloos dat tijd in dit topic spenderen nutteloos is? ;)
Nog de beste wensen ook hier.

Ik heb weer een productieve 634 week.
Wilde de voorvorkkeerringen vervangen maar kwam erachter dat 1 binnenpoot ingevreten was, samen met nog wat klein grut een nieuwe binnenpoot besteld.
Hulzen vd voorvork + lamporen waren ook niet zo strak meer dus die heb ik opnieuw gespoten.
Roestige cilinders waren ook een doorn in het oog, die heb ik nu ontvet, vanmiddag stralen en dan weer mooi in de zwarte lak.
Ook meteen de cilinderkoppen even opgepoetst.

Achterwiel heeft ook een poetsbeurt gekregen.
bij het strakker afstellen vd achterrem liep deze aldoor iets aan na een 1/2 slag, heb hem even op een asje gezet maar inwendig in de trommel vind ik geen hoogteslag :?
Het is overal rustig -O- en het lijkt ook wel alsof MF gaat verliezen van Facebook motorpraat. |(
Als ik in de ochtend ergens een bericht plaats dan staat deze in de middag nog bij de eerste vijftig algemene topics.

Maarrrrr geen sleutelpics gemaakt?
Buiten dat goed bezig zeg. :9~ :}
 
Het is winter, iedereen zit bij de kachel
Hier regent het alleen vandaag, de overige dagen lekker droog heen en weer @werk 50 km. :9~
Vanavond hopelijk ook weer droog want open ketting enzo. ;)
Een week niet rijden en ik spring van een berg. :+
 
de cilinders van mijn 634 zijn weg voor boring naar 2é overmaat 58,50
deze wil ik nu ook terug mooi zwart spuiten maar vind enkel mat zwart,waar vinden jullie die zwarte glanslak hitte bestendig
heb verder een hele doos met spullen gekocht bij jawa parts.com
de 634 krijgt dus een hele grote beurt zowel mechanisch als optisch,maar dat verdiend hij na 50k
 
speling primaire ketting opmeten
dit staat in geen enkel werkplaats boek,wel op een fabrieksfiche
full
 
de cilinders van mijn 634 zijn weg voor boring naar 2é overmaat 58,50
deze wil ik nu ook terug mooi zwart spuiten maar vind enkel mat zwart,waar vinden jullie die zwarte glanslak hitte bestendig
heb verder een hele doos met spullen gekocht bij jawa parts.com
de 634 krijgt dus een hele grote beurt zowel mechanisch als optisch,maar dat verdiend hij na 50k

bij VHTlak.nl hebben ze goed spul, kun je hoogglans zwart bestellen en evt afwerken met hittebestendige blanke lak :)
Heb de zilvere variant op m'n bandit blok gebruikt, ziet er super strak uit.

Mijn 634 cilinders worden gewoon mat zwart, had ik nog staan :+ hangen nu te drogen voor de warmtelamp
 
Hier regent het alleen vandaag, de overige dagen lekker droog heen en weer @werk 50 km. :9~
Vanavond hopelijk ook weer droog want open ketting enzo. ;)
Een week niet rijden en ik spring van een berg. :+
Ik rij ook gewoon door maar wel met het Duitse kardanvarken. De MZ mag niet door de wegenbelasting.
 
Mijn 640 staat even geparkeerd ivm bak trubbels.

De Zed 200 is bijna klaar.. duurt ff 4 jaar maar dan kom je nog eens ergens aan toe. *O*

Daarna lekstroom opsporen bij de fzr 600. Gloednieuwe accu binnen 2 maanden kapoet en niet meer te gebruiken. :(
 
Mijn 640 staat even geparkeerd ivm bak trubbels.

De Zed 200 is bijna klaar.. duurt ff 4 jaar maar dan kom je nog eens ergens aan toe. *O*

Daarna lekstroom opsporen bij de fzr 600. Gloednieuwe accu binnen 2 maanden kapoet en niet meer te gebruiken. :(
Kunt u de baktrubbels omschrijven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan