Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de Versys in de garage staan. Wel onder doek. Op een Motofix, een vierkante bak op wieltjes, waar de middenbok op komt. Zo duw ik de motor alle kanten op.
Staat mooi weggedrukt in een hoek.
Als ik jouw foto zo zie zou dat ook mogelijk zijn om de Versys dan langs die houten wand te zetten.
 
Ik heb de Versys in de garage staan. Wel onder doek. Op een Motofix, een vierkante bak op wieltjes, waar de middenbok op komt. Zo duw ik de motor alle kanten op.
Staat mooi weggedrukt in een hoek.
Als ik jouw foto zo zie zou dat ook mogelijk zijn om de Versys dan langs die houten wand te zetten.

6d83c276c9852d3f9319d05a5d21eb3539224088.jpg

Ja zo'n ding heb ik ook voor gebruik in de berging, ik heb de Versys er nog niet op gehad.
Mijn Versys staat zo omdat ik dan geen westelijke wind (storm) vol op de motor heb staan.
Ik heb hem inderdaad zomers regelmatig staan langs de houten wand, is ook handiger.

Die deur gebruiken wij in de winter niet, dus hij staat prima zo voor zo lang het duurt.
 
Wat is precies het voordeel van zo'n hoes als hij in de garage staat? Het houdt wel stof etc. tegen, maar houdt het niet juist ook condens vast? (met grotere kans op corrosie als gevolg?)

(ik heb mijn Versys ook in winterslaap in de garage staan, maar niet onder een doek...)
 
Wat is precies het voordeel van zo'n hoes als hij in de garage staat? Het houdt wel stof etc. tegen, maar houdt het niet juist ook condens vast? (met grotere kans op corrosie als gevolg?)

Geen vocht is toch ook geen condens ? tenzij grote temperatuurverschillen met buiten.
 
Nou, condens komt m.i. overal, zeker in een niet-geïsoleerde garage zoals die van mij ;-). De woonkamer zou droger zijn, maar daar mag hij niet staan van mijn vrouw... :-P
 
Nou, condens komt m.i. overal, zeker in een niet-geïsoleerde garage zoals die van mij ;-). De woonkamer zou droger zijn, maar daar mag hij niet staan van mijn vrouw... :-P

Ik heb andere ervaringen, onze aangebouwde berging is ook nauwelijks geïsoleerd maar vocht heb ik nooit gezien als de motor binnen stond onder een oudere hoes. Ik kan me herinneren dat het buiten -6 was en binnen +2 maar geen vocht op de motor of fietsen, wel op het enkele glas (binnenkant) van de berging deur.

Doordat ik 2 hoezen gebruik is lijkt de motor nu ook niet vochtig, alleen de Verheul hoes zorgt wel voor vocht op bv. de tank, zadel en plastic, vooral als het niet droogt. Ik haalde dan bij droog weer een middag de hoes er weer van af om te drogen.
 
Zo, vandaag ook de Versys opgehaald. Toch nog ff een rondje gereden ondanks de regen en de nieuwe banden. Laat het seizoen maar beginnen :t

Oh ja, dat houten hokje op de achtergrond is mijn motorstalling. Hij staat goed droog maar soms met de omslag van het weer heb ik wat last van condens daar. Paar uurtjes de deuren open en het is weer droog.

Moet ie maar tegen kunnen O-)


Heb ik al gezegd dat ik blij ben *O* *O* *O*


full
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag ook de Versys opgehaald. Toch nog ff een rondje gereden ondanks de regen en de nieuwe banden. Laat het seizoen maar beginnen :t

Oh ja, dat houten hokje op de achtergrond is mijn motorstalling. Hij staat goed droog maar soms met de omslag van het weer heb ik wat last van condens daar. Paar uurtjes de deuren open en het is weer droog.

Moet ie maar tegen kunnen O-)


Heb ik al gezegd dat ik blij ben *O* *O* *O*


[afbeelding]

Mooi hoor, ook je prive parkeerplaats onder dak.
Op welk standje stond je KTRC met dit weer ?
 
Wat is precies het voordeel van zo'n hoes als hij in de garage staat? Het houdt wel stof etc. tegen, maar houdt het niet juist ook condens vast? (met grotere kans op corrosie als gevolg?)

(ik heb mijn Versys ook in winterslaap in de garage staan, maar niet onder een doek...)

Grootste voordeel van een hoes over mijn Versys in de garage is idd tegen stof. Ik klus nog weleens wat in de garage met hout, metaal etc.
Daarbij komt, het is een ademende binnenhoes. Geen dicht geplastificeerd kunststof "zeil".
Garage is daarbij ook vorstvrij.
 
Hey Hansss, gefeliciteerd kerel. is dit nou wel of geen tourversie? ik zie tankpads, koffers, handkappen maar geen led mistlampen. :?
Verder nog optie's of plannen voor accessoires?
 
Hey Hansss, gefeliciteerd kerel. is dit nou wel of geen tourversie? ik zie tankpads, koffers, handkappen maar geen led mistlampen. :?
Verder nog optie's of plannen voor accessoires?

Met die mistlampen word het de Grand Tourer versie toch ? dan zal dit de Touring zijn.
Ik vraag me af waar de reflectoren zijn die vanaf 2017 op de zijkoffers horen te zitten.

120715BOTY-middle1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met die mistlampen word het de Grand Tourer versie toch ? dan zal dit de Touring zijn.
Ik vraag me af waar de reflectoren zijn die vanaf 2017 op de zijkoffers horen te zitten.

[afbeelding]

Mijn 2017 heeft ook geen reflectoren op de zijkoffers hoor... volgens mij hebben ze dat alleen in de USA. Op de voorvork zitten ze wel sinds 2017.
 
Mijn 2017 heeft ook geen reflectoren op de zijkoffers hoor... volgens mij hebben ze dat alleen in de USA. Op de voorvork zitten ze wel sinds 2017.

Owww je zal best eens gelijk kunnen hebben, ik was er van overtuigd i.v.m. met de EURO regelgeving 2016, veiliger en schoner. Ik heb even de foto's die ik gemaakt heb bij Berry Goedhart bekeken en daar zie ik ook geen rode reflectors op de zijtassen van de 2017 modellen. Ik denk er over om ze er op te zetten, kan wel eens van pas komen in het de schemer of donker. Het mooiste zou zijn om de strip op de koffers te verwijderen en vervangen door een reflector strip. Misschien ook iets voor Frans uit Amstelveen, die houd wel van een beetje pimpen. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De 2017 motoren hebben idd de reflectoren. Op de koffers is puur Amerikaans, maar die hebben al jaren reflectoren op de motoren.
Ik heb ze dan niet op 2016 model zitten, was dat wel zo dan is dat het eerste wat ik er af sloop.
 
Owww je zal best eens gelijk kunnen hebben, ik was er van overtuigd i.v.m. met de EURO regelgeving 2016, veiliger en schoner. Ik heb even de foto's die ik gemaakt heb bij Berry Goedhart bekeken en daar zie ik ook geen rode reflectors op de zijtassen van de 2017 modellen. Ik denk er over om ze er op te zetten, kan wel eens van pas komen in het de schemer of donker. Het mooiste zou zijn om de strip op de koffers te verwijderen en vervangen door een reflector strip. Misschien ook iets voor Frans uit Amstelveen, die houd wel van een beetje pimpen. ;)

Hahaha hahahaha waar zijn die strips te koop
Ga ook eerst een Stebel Nautilus monteren want de originele claxon is fuck ,daarna ga ik wat laten doen aan de buddyseat bij Tijger Leathers
 
Heb ook m'n buddy aan laten passen. Voorste gedeelte aan de achterzijde iets verlaagd (kleine ingreep) zodat je blijft zitten en niet steeds naar voren glijdt.
Voor een zeer vakkundig en billijk adres kijk op: kommermotorparts.nl Ook als je hem wat wilt pimpen.

Groeten Bertje
 
Ik heb totaal geen probleem met zadel. September vorig jaar 10 uur achtereen gereden :] en geen centje last. Oke...wel een paar keer wezen pissen en tanken. :+

Die Nautilus 1 op 1 te vervangen of nog relais bij plaatsen? :?
 
Hahaha hahahaha waar zijn die strips te koop
Ga ook eerst een Stebel Nautilus monteren want de originele claxon is fuck ,daarna ga ik wat laten doen aan de buddyseat bij Tijger Leathers

Ik ben zoekende Frans, het was een ingeving die ik spontaan had.
De claxon is inderdaad ook iets, heb ik bij mijn auto ook gedaan.
Ik houd je posts hierover in de gaten.
 
Ik heb totaal geen probleem met zadel. September vorig jaar 10 uur achtereen gereden :] en geen centje last. Oke...wel een paar keer wezen pissen en tanken. :+

Die Nautilus 1 op 1 te vervangen of nog relais bij plaatsen? :?

Yep relais is nodig ff aansluiten ,eitje toch
 
Mooi hoor, ook je prive parkeerplaats onder dak.
Op welk standje stond je KTRC met dit weer ?


Doordat ik nog nooit met KTCR heb gewerkt stond ie gewoon op vol vermogen en de TC op 2. Gaf geen probleem, gewoon voorzichtig met de rechterhand O-)

Ging vandaag al beter. Ik moet nog wel wennen aan de breedte van het stuur tussen de file door :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan