Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond allen,
Vaak gedaan maar ik vind er weinig over.
Wellicht mijn mistake maar ook met gebruikmaking van de zoekfunctie kom ik nietvte weten wat ik zoek.

Ik wil de ronde koplampen van mijn street triple 675 r van 2010 vervangen voor de bug eyes.
Kan ik de how to van deze modificatie ergens vinden binnen motor forum?
Het fly/windscreen past niet helemaal fijn meer als de bug eyes er op zitten.
Ik dacht dat het 1 op 1 over te zetten was (uitgezonderd de aanpassing aan de bekabeling)
Ik hoop dat 1 van jullie een link weet naar de how to of anderzins zijn kennis wil delen.
Dank bij voorbaat

Ik heb toen de steun van de koplampen een stukje afgevijld (die zwarte bus) zodat de koplampen iets lager komen.

Ook de gaten in de flyscreen houder naar beneden uitgevjjld waardoor de flyscreen iets omhoog kon.
 
Heren en dames,

Ik vraag dit voor een vriend.. Die heeft een Triumph Speed Triple uit 2007 met start problemen. Is het volgende al aan vervangen:

Koppeling uitgeschakeld voor starten
Nieuwe accu
Nieuwe spanningsregelaar
Nieuwe startmotorrelays
Diagnose dynamo stuk (volgens leerlingen ROC doet ie t nog prima)

Filmpje van de kwaal:

Wat missen we?
 
Laatst bewerkt:
Heren en dames,

Ik vraag dit voor een vriend.. Die heeft een Triumph Speed Triple uit 2007 met start problemen. Is het volgende al aan vervangen:

Koppeling uitgeschakeld voor starten
Nieuwe accu
Nieuwe spanningsregelaar en accu
Nieuwe startmotorrelays
Diagnose dynamo stuk (volgens leerlingen ROC doet ie t nog prima)

Filmpje van de kwaal:

Wat missen we?
De 2 accu's :? :+

Lijkt erop dat alles werkt maar de startmotor niet rond komt. Knopje wordt wel ingedrukt gehouden tijdens het filmpje?
 
Heren en dames,

Ik vraag dit voor een vriend.. Die heeft een Triumph Speed Triple uit 2007 met start problemen. Is het volgende al aan vervangen:

Koppeling uitgeschakeld voor starten
Nieuwe accu
Nieuwe spanningsregelaar
Nieuwe startmotorrelays
Diagnose dynamo stuk (volgens leerlingen ROC doet ie t nog prima)

Filmpje van de kwaal:

Wat missen we?



Waarom ga je van alles vervangen als je niet weet wat er aan de hand is?
Waarom zou de dynamo stuk zijn?
Is de nieuwe accu opgeladen?
Heb je al met startkabels en een goeie accu geprobeerd?

En wat je misschien mist: heb je de massacontacten en de aansluitingen op de startmotor en startrelais schoongemaakt?
 
Heren en dames,

Ik vraag dit voor een vriend.. Die heeft een Triumph Speed Triple uit 2007 met start problemen. Is het volgende al aan vervangen:

Koppeling uitgeschakeld voor starten
Nieuwe accu
Nieuwe spanningsregelaar
Nieuwe startmotorrelays
Diagnose dynamo stuk (volgens leerlingen ROC doet ie t nog prima)

Filmpje van de kwaal:

Wat missen we?

Zet de + pool eens rechtsreeks op de startmotor. Draaid hij rond of hoor je hem joelen ? Als hij blijft joelen is de startkrans overleden .
 
Ik heb toen de steun van de koplampen een stukje afgevijld (die zwarte bus) zodat de koplampen iets lager komen.

Ook de gaten in de flyscreen houder naar beneden uitgevjjld waardoor de flyscreen iets omhoog kon.

Ja het lijkt nodig. aanpassing aan steun en flyscreen. of cockpit past niet en remhendel komt tegen flyscreen aan;( Jammer...dacht dat het 1 op 1 overzetbaar was.
 
Waarom ga je van alles vervangen als je niet weet wat er aan de hand is?
Waarom zou de dynamo stuk zijn?
Is de nieuwe accu opgeladen?
Heb je al met startkabels en een goeie accu geprobeerd?

En wat je misschien mist: heb je de massacontacten en de aansluitingen op de startmotor en startrelais schoongemaakt?

Contacten zijn ook schoongemaakt. Reden voor de vervanging van die onderdelen is omdat er een motorzaak naar had gekeken en alles zou opgelost moeten zijn. Het is zijn daily, die moet het gewoon altijd doen. Dan wil je dat het opgelost wordt. Niet dus.
 
Ik las dat ethanol in benzine mijn kunstof tank aan kan tasten (s3 van '03), houden jullie rekening met welke benzine je tankt?

Voor zover ik kan vinden zijn de octaan 102 van firezone en BP ultimate ethanol vrij.
 
Vraagje...

Als ik mijn tank van mn speed triple 2008 eraf haal en dan de brandstofleiding demonteer, dan blijft er maar benzine uit mn brandstofpomp lopen.
Das raar toch want deze moet afsluiten.
Al 5 x volledig de pomp/filter uitelkaar gehaaldven schoongemaakt. Maar blijft het doen.

Iemand ervaring mee?
 
Vraagje...

Als ik mijn tank van mn speed triple 2008 eraf haal en dan de brandstofleiding demonteer, dan blijft er maar benzine uit mn brandstofpomp lopen.
Das raar toch want deze moet afsluiten.
Al 5 x volledig de pomp/filter uitelkaar gehaald en schoongemaakt. Maar blijft het doen.

Iemand ervaring mee?
 
Vraagje...

Als ik mijn tank van mn speed triple 2008 eraf haal en dan de brandstofleiding demonteer, dan blijft er maar benzine uit mn brandstofpomp lopen.
Das raar toch want deze moet afsluiten.
Al 5 x volledig de pomp/filter uitelkaar gehaaldven schoongemaakt. Maar blijft het doen.

Iemand ervaring mee?

Afsluiter defect
 
full


Is de winter al voorbij?
Ik wil weer lekker :]
 
Da's te hopen.............meestal rond februari/maart heb je hele mooie periodes om te rijden.

Maar dan krijgen we 1 of 2 nachtvorstjes ............... en begint men weer vrolijk preventief rond te strooien. |(

Zout is de enigste reden eigenlijk, dat ik niet met de motor rij.
 
Laatst bewerkt:
Vannacht en gisternacht ook weer een bak zout op de weg gegooid hier.
Vannacht was het wel nodig want het was verraderlijk glad her en der.
Ik rij hele jaar door maar dan wel met een woon-werk motor, de speed komt niet naar buiten als het vochtig is of onder de 15 graden.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan