MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Aan iedereen mijn beste wensen voor 2018, met veel mooie ritten en niet te veel pannes !

Om te beginnen heb ik vandaag mijn Maxsym maar terug uit de winterstalling gehaald: batterij er terug in en na enkele pogingen draait hij weer als de beste. Het weer is te mooi om maanden te wachten, maar wanneer ze terug zout beginnen gooien, dan gaat ie terug even op stal.

@Eddy: blij te horen dat het weer beter gaat :-).

Stefan.
 
Dank je Stefan.
Ja, tegen de koude kan je je kleden, goede kledij doet veel.
Gelukkig is de MaxSYM goed beschermd en heeft niet zoveel plaatsen waar roest op kan inwerken door de vele kunststof beplating en ook het vele aluminium. Het zwakste deel is de uitlaat, omdat deze veelal te weinig gecoat is bij aflevering.
Ik demonteer die elke 2 jaar, om deze te ontroesten en er opnieuw 2à 3 lagen hittebestendige verf (tot 850°C) op te spuiten.
Doordat die originele uitlaat een duur stuk is, verzorg ik deze liever wat in de zomermaanden. Hij ziet er dan ook elke keer weer als nieuw uit en is terug goed beschermd tegen regen en vuil.
Als ik even tijd heb ga ik terug eens een mooie route in elkaar steken of even snuffelen online of er niets interessants tussen steekt dat ik kan gebruiken, geheel of gedeeltelijk.
 
@ Old
De nieuwe tomtom rider 400 maakt probleemloos verbinding met mijn gsm. Heb hem deze avond eens gebruikt in de wagen. Rit heen en terug naar Genk. Ongeveer 400km. Zo goed als geen data verbruikt voor de tomtom. Tot nu toe zeer tevreden.
Die simkaart zal wel handiger zijn maar die bluetooth werkt ook prima.
Nu nog eens een rit rijden met de scooter. De houder heb ik centraal boven de tellers gemonteerd met de bijgeleverde ram mount.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben blij voor jou, want als je het forum volgt "Motor-Forum > Reizen en toeren > TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )" kan je daar lezen dat heel wat mensen daar soms problemen mee hebben met de bluetoothverbinding voor je verkeersinformatie via de TomTom Services van je smartphone.
Ja, zoals je hier wel al gezien hebt, en ik gebruik mijn smartphone case voor mijn GPS te bekijken ook boven op het dashboard. Je hebt zo het veiligste zicht op je GSM, omdat je niet naar beneden hoeft te kijken en zowel je GPS als het verkeer in de gaten kan houden.
Gewoon even het scherm demonteren en het eronder liggende stuk. Daarop dan een plaatje met bolkoppeling vastschroeven met enkele rondelen of zo, om een stevige sokkel te hebben, en dan een RAM-arm koppelen met je TomTom Mount, en klaar is kees. Misschien ook best voeding aanleggen (best neus er afhalen om gemakkelijk te werken).
Best altijd je voeding afzekeren, indien er geen ingebouwde zekeringen bij zijn.
Succes, Stefan. :t ;)
 
Blije mens hier, vandaag sedert een 3,5 maand een 150 km met de MaxSYM gereden. Gewoon heerlijk !!!
Niks kou gehad en toch nog een 4 motorrijders tegengekomen. Ik moest in het Waasland zijn, dus groot deel autosnelweg, wat rijdt hij toch heel comfortabel, en aan 120km/u GPS toch zoveel overschot.
En gelukkig niet met de auto, want rond Antwerpen en Brussel waren er weer veel files. Gewoon op de wettelijke manier er veilig tussen door.
Hopelijk blijft ijzel en sneeuw uit.
En ... Geen last gehad aan mijn linkerelleboog na al die operaties.
 
Hoi allen

Nu in de mindere dagen ben ik al aan het kijken waar ik zo al naar toe zou kunnen rijden als het weer beter word. Ik rij graag ergens naar toe met een doel en daar maak ik dan een leuke route bij.
Nu ben ik op zoek naar leuke of markante plaatsen in België of niet te ver over de grens met NL en D om eens te bezoeken.
Ik denk dan aan bezienswaardige dorpjes zoals Doel of aan het middelpunt van België of het standbeeld van Patton.

Dus als je ideeën hebt of voorstellen hoor ik het graag.

Tony
 
Blij dat het de goede richting uit gaat. Niet overdrijven in het begin en nadien vollen tuub.

Erik grijze duif
 
Tonygs
al eens gedacht aan baarle hertog /nassau. De moeite om eens rond te lopen in deze enclave en er is nog een mooie tocht uit te stippelen in de grensstreek ook als je wil.
 
ßsst ...iedereen slaapt.

Morgen met mijn 600 tje naar het vakantiesalon in Antwerpen. Iets leek uitzoeken voor de volgende zomer.
 
Dat is ook zo , voor de moment geen plezier ritjes , enkel die van moeten om op het werk te raken , en ik verzeker u het is kou daarbuiten , zeker deze morgen 😨
 
Allez Robert, tis verdomd loud buiten op moto, se!
Eddy, jij hebt zo'n extra ding op uw motoscherm zodat uw hoofd uit de wind is.
welk type en waar heb jij dat gekocht?
 
Koudegevoel is voor iedereen verschillend hé. Bij buitentemperaturen tot -5°C heb ik geen last om zelfs 120 km/u op de autosnelweg te rijden, zelfs zonder mijn handvatverwarming aan te zetten. Goede kledij is ook belangrijk en met de MaxSYM's zit je toch ook tamelijk uit de wind.

Gerry, ik heb een X-creen Tour Clear boven mijn bestaand scherm zitten, niet geboord maar met klemmen. Ik had het eigenlijk gekocht voor de passagier achterop, maar het zet jezelf ook erg uit de wind en reduceert ook nog het geluid. Ik heb dit nu een paar jaar en ben daar heel tevreden van. Het is ook heel gemakkelijk aanpasbaar. Ik heb dat gekocht op de Steenweg tussen Leuven en Diest, ik geloof M.S.Racing. Ik heb het eerst ook mogen testen, en ik moet zeggen dat dit scherm stevig zit ook op hoge snelheid. Best je bestaande scherm in de laagste stand houden, Dat zit zeer stevig, ook op autosnelweg op snelheid. Mvg.Eddy 😉
 
Laatst bewerkt:
Hier vind je linken voor de X-creen Tour spoiler en de mogelijke klemmenset (is aan te raden, anders te boren).
Je vindt ook op die website een montage-handleiding in PDF.
MRA X-creen spoiler
MRA X-creen spoiler-Montageinstructies (Engels)
MRA X-creen Montageset met klemmen

full


full


Zoals je kan zien is de helderheid van het scherm identiek aan het originele scherm, en loop de uitlijning mooi door, waardoor het op de kop er uit ziet alsof je gewoon een verlengd stuk hebt dat dezelfde breedte uitmaakt dan de top van je bestaande scherm.
Met de klemmen is het wel gemakkelijk om in de zomer gewoon het bovenstuk er af te laten als het heet is, en je wil wat meer "in" de wind zitten.
Je kan dat scherm afstellen op alle mogelijke manieren, in de hoogte, onder een hoek voor beste luchtgeleiding, enz.
Ook en vooral interessant voor degene die je meeneemt achterop, zodat je die heel wat minder druk op de helm krijgt, zeker bij sterke wind en op autosnelweg.
En ... als het goed is afgesteld kan je nog steeds over het scherm kijken en moet je er niet door kijken. Belangrijk als het regent of je indien je scherm vuil komt door opspattend water van je voorligger.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, iedereen,
We zitten volop in de winter, ik lees hier dat er al enige zijn die dit jaar al een toertje gemaakt hebben,
Had er ook wel zin in, maar vond het wat teveel werk om hem nu al uit de winterstalling te halen,
Hoop dat het snel beter word, en dat we kunnen starten aan het nieuwe seizoen,
Wens jullie allemaal een mooi en een goed motor seizoen toe met weinig of geen tegenslagen zoals pannes of wat dan ook.
Groeten
 
Ik rij nog met scoot naar het werk als het weer het toe laat 62km enkel. Maar het is mijn laatste week werken ik ga namelijk op brugpensioen en mij een 125 aanschaffen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan