Pan European Topic! deel 2

Heb hier nog een stel nieuwe achter schijfrem blokken liggen voor een Pan 1300.
Ze zijn van Ferodo type FDB2006ST sinter grip HH KBA61091 334(337).
plus een lampje voor het achterlicht hond part 34906-MBB-611.
Aftehalen voor een lekker Belgisch biertje in Amsterdam, of dit weekend in Voorthuizen daar t/m Dinsdag.

06 111 64585
Henk
 
Hallo mede panners,weet iemand een zaak of een webshop die aftermarket thermostaten verkoopt voor een 1300,
de meesten heb ik al gehad,zonder resultaat overigens, maar misschien dat jullie er zo een weten die het heeft.
 
hoi mannen,

ik heb een probleempje met mijn 1100 woon werk motor. gisteren lag er aan het einde van de dag plots een flinke plas gele olie onder, ongeveer ter hoogte van waar het achterwiel contact maakt met de weg, maar 5 cm naar buiten. dit lijkt me gezien hoe schoon geel het was cardan olie, maar ik kan nergens een natte plek ontdekken.

zijn er beruchte plekken waar ie cardan olie kan lekken? de bijvul en aftap plug zijn kurkdroog. ik heb een beetje olie bijgevuld en hem vannacht laten staan, nu lag er slechts een druppeltje. misschien omdat de olie koud en dik is?
 
Lekke achterschokbreker?
Ik had van de week precies hetzelfde met een KTM. Olie ververst, motor op de brug laten staan, en de volgende dag lag er een plasje gele olie op de brug. Terwijl ik er rode Motul in had gedaan. Maar het bleek al snel om schokbrekerolie te gaan. Pfff.
 
Lekke achterschokbreker?
Bij de BMW K75 en K100 ook zo'n mooie. Zijn mensen bang dat de cardantunnel lekt, is het gewoon die oude verrotte schokdemper die de olie eruit gegooid heeft. Gelukkig hoeft een nieuwe niet duur te zijn en is plaatsing bij een ST 1100 niet veel lastiger dan bij een K 100.
 
Ik heb de motor ondertussen gezien, en kan de oorzaak ook niet zo 1-2-3 ontdekken. Schokbreker dempt en is niet nat, cardan is ook droog, idem voor remvloeistofreservoir en leidingen.....
Het was wel olie (gelig volgens de eigenaar), maar geen idee waarvandaan.

Blijft volgens mij alleen lekkage van buitenaf over (geintje van een vriend/collega?)
 
Heeft iemand hier trouwens interesse in een radiator voor een Pan 1300?
Hij heeft een kleine reparatie nodig, de dop heeft een tikje gehad, en staat daardoor scheef en moet op die plek even gesoldeerd worden.
Reacties graag via PB.
 
Ik heb er nu ook 1. Als vervoershoer.

ST1100 uit 94, geen abs. 80.000 km

Op links en rechts gevallen.

Ja ja, mocht niks kosten :')

Blok gaat als n zonnetje, gelukkig.

Accu laadt niet bij. stuk, of SR, of dynamo. Moet ik nog meten. Ik heb nog een SR liggen, tevens nagenoeg nieuwe juiste Yuasa staan.

Schade aan plastic valt me mee. Merendeel krassen. Zit ik niet mee. Barst in ruitje, maar dukttape zit er al op :t
Rechter spiegelglas ontbreekt. Dat wil ik er wel in hebben.

Motor trekt naar rechts. Ik ga er vanuit dat de vork getordeerd is. Is ook een beetje ene zwabber in de bocht. Dus ff goed nakijken. Volgens mij zijn de keerringen toch al aan vervanging toe. Dat gaat dus in 1 ruk:
balhoofd tjekken
vorkpoten er uit, en tjekken op rechtheid.
keerringen en olie vervangen, mogelijk dan meteen nieuwe veren er in.
Terug er in, en poten uitlijnen

Daarna remmen tjekken, want rechter schijf meer versleten dan links. Achter voelde wat sponzig.

Voorband moet vervangen, achter gaat nog wel.

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
94-er, dus nog met 28A dynamo.
Deze willen nog wel eens de geest geven.
FF zoeken naar een knappe complete 40A dynamo (en het bijbehorende stuk wat in het blok steekt). Volgens het boekje moet het blok eruit, maar je kan de dynamo vervangen zonder het blok eruit te halen.

Article - ST1100 - 40 amp Alternator Upgrade | ST1100 Articles
Zoiets had ik al gelezen... Nah ja, goed. Ik heb m nu al staan :)

Niks aan gedaan nog, ivm verhuizen tijdens full time werken.

Mocht t nodig zijn, €225 bij Sevior.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoiets had ik al gelezen... Nah ja, goed. Ik heb m nu al staan :)

Niks aan gedaan nog, ivm verhuizen tijdens full time werken.

Mocht t nodig zijn, €225 bij Sevior.
OF een gebruikte van een FZR1000, schijnt te kunnen. Logisch, wordt gewoon door Denso gemaakt. Montage-oogje bijvijlen voor de bouten, en go!

Ik ga dat nog even verder onderzoeken, voor aanschaf.

Ik heb mijn Pan gemeten.
2 graden, contact aan, starten, choke langzaam open, en zoem. Das dus toppie.

Contact uit. Stekker uit SR gehaald. 2 vd drie dynamodraden (wel dunne draadjes trouwens) geblakerd. Meten, nog geen 1 volt over elke brug. Die dynamo is dikke doei :W

Nu nog ff goed zoeken voor de vervangingsprocedure. Ik begrijp at de tank en cardan aan de kant moeten, blok hoeft er niet uit. Kapje terugkrijgen schijnt ook een dingetje te zijn.
En natuurlijk zoeken of en hoe die andere Denso gaat passen. Staan te koop voor 70 euro, ook 40A.

Honda ST100 Denso 28A 101211-1570

Denso 40A 100211-4930 is de alternatieve dynamo
FZR1000
FZR750
YZF1000R Thunderace
FJ ?? (1100 en 1200 zien er visueel gelijk uit)


bron:
Re: Another 40A alternator alternative solution - verified after running...
FYI - pic of the yam denso 100211-4930 alt. The lip is machined about 12mm deep, the std honda denso one is 10mm. Note the 3 bolt heads near the shaft tip - they may casue clearance issues if you dont use washer/spacers (that just occurred to me). Also the 100211-4930 part (apparently is also used by the FZR750 and thunderace according to the ebay add I just got this pic from...). Also the 100211-4930 is slightly shorter (a few mm) and narrower (aagain by just a couple of mm - whcih might help fitment in the 28A alt pans.
Another 40A alternator alternative solution - verified after running... | ST1100-Alternator

Hmm, gaat over een ST '96 up. En toch nog gedoe met SR omzeilen.

We houden de site van Sevior nog maar even als favoriet:
Wij reviseren dynamo's voor bijna alle motorfietsmerken, ook oldtimers! Wij reviseren dynamo's voor zowel motorfietsbedrijven als particulieren. Indicatie van revisie-prijzen meest voorkomende merken*


Vulcan € 120,00
Shadow € 120,00
BMW rotor € 96,00
Guzzi rotor € 96,00
Honda bold 'or rotor € 120,00
Yamaha xs 650 rotor € 120,00
Honda cx500 (+ ontsteking) € 145,00
Nighthawk € 145,00
XR 600 € 120,00
Goldwing 1500 € 145,00
Ducati € 145,00
Triumph € 130,00
Goldwing 1100 / 1200 € 145,00 (3 jr garantie)
aprilia RSV / Tuono € 145,00 (3 jr garantie)
Pan european / ST1100-1300 € 225,00


*alle prijzen zijn inclusief BTW & exclusief verzendkosten, aan de prijzen kunnen geen rechten worden ontleend
2 jaar garantie. Ruilsysteem.
Grappig, vroeger woonde ik er een kwartiertje vandaan. Nu ruim anderhalf uur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal, ik zit erover te denken om een Pan uit 2006 te kopen. 1 vraagje: ik heb wel al 6 jaar mn rijbewijs, maar heb sindsdien niet meer gereden. Nu wat opfrislesjes bij de lokale rijschool, maar is een Pan een beetje te rijden voor een beginner?
 
Ik zoek voor een Blackbird met hogere clip-ons een set langere gaskabels.
Nu meen ik mij te herinneren dat die van een Pan passen. Ik weet alleen niet meer welke....
Heeft iemand een setje (gebruikt) liggen?
Graag wil ik even een foto zien, en de lengte van deze kabels.
En als ze dan ook nog te koop zijn ben ik erg gelukkig..... :+
 
Hallo allemaal, ik zit erover te denken om een Pan uit 2006 te kopen. 1 vraagje: ik heb wel al 6 jaar mn rijbewijs, maar heb sindsdien niet meer gereden. Nu wat opfrislesjes bij de lokale rijschool, maar is een Pan een beetje te rijden voor een beginner?

Wordt een uitdaging met het gewicht van de Pan zo rond de 300 kilo. Rustig beginnen en de toerentellernaald in het begin lekker laag houden ;) . Vraag ook tips tijdens de opfrislesjes.
Succes er mee.
 
ik begon met een Kawasaki GPZ500s, na 2 maanden overgestapt op een Honda SilverWing uit 1982. het was wel even wennen aan het gewicht van 230kg, maar dat wende snel. in de zomer van 2015 een Pan European 1100 gekocht, die weegt 'bovenin de 200kg', 270kg, zoiets. ook dat was wennen.

over het algemeen geldt: als het eenmaal rolt, merk je niet dat het zwaar weegt. als je stil komt te staan, moet je er ineens wel rekening mee houden. en dan is het handig te weten hoe je dat doet. een paar opstaplessen (inclusief wat AVB-dingetjes!! zodat je een beetje weet hoe schuin je kan met een Pan. en het is natuurlijk kicken als je met zo'n ding een halve draai kan maken terwijl je motormaten staan te klootviolen om hun motor gekeerd te krijgen) kan natuurlijk geen kwaad.
 
Hallo allemaal, ik zit erover te denken om een Pan uit 2006 te kopen. 1 vraagje: ik heb wel al 6 jaar mn rijbewijs, maar heb sindsdien niet meer gereden. Nu wat opfrislesjes bij de lokale rijschool, maar is een Pan een beetje te rijden voor een beginner?
Heb direct na het behalen van mijn motorrijbewijs in 2008 een Pan gekocht (ook uit 2006 en na 140.000 km nog steeds tot tevredenheid in gebruik). Geen problemen mee gehad. Ik denk dat je aan elke motor moet wennen als die nieuw voor jou is en naar mijn gevoel maakt het weinig uit hoe groot of hoe zwaar deze is. Leer op je gemak de gedragingen van de motor en ga steeds een stapje verder tot je de grens van jezelf of die van de motor hebt bereikt.

Heb ook vaak het advies gelezen om met een lichte fiets te beginnen maar hoe lang moet je daar dan op rijden om een zwaardere fiets te rijden?
Mijn toenmalige rijinstructeur vond het in ieder geval geen sterk advies.

Dus gewoon doen zou ik zeggen. De opfrislessen lijken me wel verstandig na zo'n tijd niet gereden te hebben.
 
Goedemiddag allemaal..

Ik sta op 't punt om een ST1100 uit 2000 te kopen. Eentje met aantoonbaar 40k km en alle toeters en bellen. Prima proefrit gehad maar de windherrie, niet normaal.

Ik heb 2 gixxer 1000's en rij vaak op een naked dus ik dacht wel windgeruis gewend te zijn. Op deze lijkt het wel of alle wind van 3 rijbanen op mijn helm gericht zijn. Ik had voor de proefrit geen oordoppen in omdat ik dacht lekker achter een ruit te zitten maar heb er gewoon koppijn van gehad en suizende oren. Met (flink) bukken achter de ruit was het heerlijk stil overigens.

Online zie ik verschillende ruitjes te koop, van extra hoog, spoilers tot MRA ruiten. Wie kan me vertellen met welke je de minst mogelijke wind vangt? Mag een oerlelijk lomp ding zijn, het gaat om het functionele. Ik ben 1.93 en wil met de Pan dagelijks naar het werk gaan tuffen, in rust en vrede:)

Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan