KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Mijn startmotor draait alleen de motor rond als de accu supersupervol is. Na 2 weken stilstand moet ik eerst laden. De accu is nieuw.
Als het koud weer is en de motor start niet, moet ik de auto met startkabels aankoppelen. Dan loopt er alleen stroom als de automotor draait (en de accuspanning dus maximaal is), dat zie ik aan de vonkjes.
Is de startmotor stuk?
 
Als hij met startkabels wel wil starten dan lijkt de motor gewoon goed.

Ik zou eens kijken of de +kabel en de massakabel(s) wel goed contact maken.
 
misschien domme vraag, maar hoe komt het dat je 2 verschillende uitlaten hebt?

Als je mijn foto bedoelt: Aan de ene kant een Yoshimura, aan de andere kant een aluminium pijp met vulopening en slangeboel als benzinetank.
Een safaritank voor de SE kost een klap geld en ziet er imo niet uit.
Voor ca. 50 euro materiaal plus voor 50 euro laten aflassen en dan is het voor elkaar.
 
Ik zal hem hier ook nog maar even melden, aangezien het seizoen voor de deur staat :)

TE KOOP:

full


Meer info is te vinden op marktplaats. Advertentienummer: m1244236304
 
Ha allen! Sorry dat ik zo binnenval maar ik ben sinds korte tijd helemaal in de ban van de KTM 990 SM! De verhalen die ik lees zijn niets minder dan lovend en qua looks en sound mag die er zeker zijn! Dit seizoen wil ik er dus ook eentje aanschaffen en daarom de vraag; waar moet ik vooral op letten?
Bij mij in de buurt staat er een te koop uit 2008 voor €7.000 met maar 8300km op te teller. Is dit een normaal bedrag voor deze specs? Alvast bedankt!
 
Nee helemaal standaard helaas, ook de dempers. Zit wel een mooie WP achterveer op maar ik durf niet te zeggen of dat standaard is...
 
Nee helemaal standaard helaas, ook de dempers. Zit wel een mooie WP achterveer op maar ik durf niet te zeggen of dat standaard is...

Staat hij online? Dan kunnen we meekijken naar staat of andere gekkigheid.

Mijn vrouw overweegt de 990sm in te ruilen (voor 790 adv, dus duurt nog even). 19k op de teller met akrapovic, zwart gepoedercoate swingarm en subframe, dealer onderhouden... zou ik denk ik ook 7000-7500 voor vragen/verwachten
 
Als je mijn foto bedoelt: Aan de ene kant een Yoshimura, aan de andere kant een aluminium pijp met vulopening en slangeboel als benzinetank.
Een safaritank voor de SE kost een klap geld en ziet er imo niet uit.
Voor ca. 50 euro materiaal plus voor 50 euro laten aflassen en dan is het voor elkaar.

Nice, heb je iets meer info hoe je dit gedaan hebt. Maten van materiaal, bevestiging, aansluiting etc....
 
Ha allen! Sorry dat ik zo binnenval maar ik ben sinds korte tijd helemaal in de ban van de KTM 990 SM! De verhalen die ik lees zijn niets minder dan lovend en qua looks en sound mag die er zeker zijn! Dit seizoen wil ik er dus ook eentje aanschaffen en daarom de vraag; waar moet ik vooral op letten?
Bij mij in de buurt staat er een te koop uit 2008 voor €7.000 met maar 8300km op te teller. Is dit een normaal bedrag voor deze specs? Alvast bedankt!

Ik zou mijn vraagtekens hebben bij de zeer lage km stand. Weinig kms is leuk natuurlijk maar te weinig is ook niet goed....
 
Mijn fantastische 950 is zojuist verkocht aan iemand van het forum, hij zal zich hier vast nog wel komen melden :)

Het was me een waar genoegen heren, maar ik blijf wel meelezen in dit topic als dat gedoogd wordt :+
 
Mjah, mijn vrouw rijdt ook erg weinig. Twee kinderen, een eigen zaak, nu zwanger van de derde. Toch doet ze hem niet weg, want ALS ze rijdt is het de perfecte motor. Tenzij de 790 adv zo geil wordt als we verwachten...

Ik zie niets bijzonders, in slechte en goede zin. Helemaal stock, minus lelijk ruitje
 
Mijn fantastische 950 is zojuist verkocht aan iemand van het forum, hij zal zich hier vast nog wel komen melden :)

Het was me een waar genoegen heren, maar ik blijf wel meelezen in dit topic als dat gedoogd wordt :+

Voor echte LC8 rijders is er altijd plaats ;)
Wat komt er nu ?
 
Laatst bewerkt:
Mjah, mijn vrouw rijdt ook erg weinig. Twee kinderen, een eigen zaak, nu zwanger van de derde. Toch doet ze hem niet weg, want ALS ze rijdt is het de perfecte motor. Tenzij de 790 adv zo geil wordt als we verwachten...

Ik zie niets bijzonders, in slechte en goede zin. Helemaal stock, minus lelijk ruitje

proficiat...gemaakt in de keuken?? :+
 
Als hij met startkabels wel wil starten dan lijkt de motor gewoon goed.

Ik zou eens kijken of de +kabel en de massakabel(s) wel goed contact maken.
Heb ik naar gekeken, het is allemaal schoon.

Hij start alleen met draaiende automotor, als de diesel niet draait, doet ie het niet.

Ik las op het andere forum dat er weleens problemen waren met de startmotor, dat zou ook best bij mij kunnen wezen. Maar ik ken de symptomen niet en ik weet ook niet hoe ik het kan testen.
 
Is je accu niet (wederom) stuk? Een nieuwe accu eerst 'supervol' laden is raar, deze moet gewoon prima werken na een paar weken stilstaan, Hoeveel volt geeft hij met contact uit, met contact aan, en als je op de starter drukt?
 
Nice, heb je iets meer info hoe je dit gedaan hebt. Maten van materiaal, bevestiging, aansluiting etc....

Aluminium buis van dezelfde diameter als de standaarddemper van 3 mm dik besteld en een plaat van 4mm er bij. Rondjes decoupeerzagen en bijvijlen zodat de bodem en deksel er strak in passen.
Aan de bovenzijde de hoek opgenomen en in verstek gezaagd. Beugeltje ter plaatse van passagiersteun en presto. Met tape in elkaar gezet en markeringen gemaakt zodat de lasser weet/ziet hoe eea in elkaar moet zitten. Aluminium kan ik helaas niet lassen, met zo'n tig staafje lijkt me dat echt mooi maar die apparatuur is helaas te duur voor incidenteel hobbymatig gebruik.


Vervolgens via mlmparts (dacht ik) een universeel brandstofkraantje, vuldop en filtertje besteld.
Met een T-stukje bij de brandstofpomp aangesloten.
Door het verschil in hoogte moet ik de hoofdtank een eind leegrijden om te voorkomen dat de brandstof via de reservetank overloopt. In de praktijk rijd ik door tot het benzinelampje brand en zet dan de reservetank open.

Als iemand zoiets wil maken kan ik wel wat extra foto's maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan