Kawasaki versys 650 deel 4

heb hem er ook standaard opzitten maar kijk er nooit naar. ik rijd hem tot tegen de begrenzer dus weet ik dat ik moet schakelen }) :9 _O-
 
Klopt, uit Venray. Was in eerste instantie op zoek naar een Versys 1000 als opvolger voor mijn huidige GTR 1000. Met deze koop iets meer het verstand laten zegevieren over het hart... Zo'n 1000 is wel heel mooi maar kost ook wat meer in aanschaf en later ook in verzekering en dergelijke. Met een 650 kan ik ook prima alles doen wat ik nu doe. Kijken we over een jaar of 5-6 wel weer verder wat er dan komt.
 
Woog je GTR 1000 dan 337 kg ?

De Versys 1000 weegt 33 kg meer dan de Versys 650.

Ik wil je niet ongelukkig maken met je keuze, maar voor mij zou dat beperkt vermogen de enige reden zijn om gebeurlijk mijn Versys 650 van de hand te doen, mocht het mijn enige motorfiets zijn...

Anderzijds word je ook zelden verrast door plotse vermogensuitbarstingen in precaire omstandigheden .
 
Laatst bewerkt:
Mmmmmm.... Het relatief (!) beperkte vermogen zou je wel eens sneller beu kunnen worden dan je denkt... als je van een 1.000 cc komt... Zonder afbreuk te willen doen aan de kwaliteiten van de Versys 650.

voor mij juist een bewuste keuze, meer power gaat wel harder, maar betekend niet direct meer lol... dus dat zal voor iedereen verschillend zijn (kom van een Falco)
 
@SLIJKMOTO Waarom heb jij eigenlijk een versys gekocht? Ik hoor maar weinig positieve geluiden, en toch heb je volgens mij een bak geld neergelegd voor een (vrijwel?) nieuwe versys?

Dit is niet bedoeld om te rellen ofzo, maar ik ben gewoon oprecht benieuwd. Ik krijg nu een beetje het idee dat je een motor gekocht hebt die je zo veel mogelijk mensen probeert af te raden ofzo?
 
Ik wil gerust het tegen 1000cc opnemen in de eifel met mijn 650 ben er zeker van dat de 1000cc op zijn lazer krijgt in haarspeld stukken heb al enkele malen bij supersports 750 en cbr 900 aangepikt en achter me gelaten nu op lange rechte stukken ligt het anders omdat dan de pk's boven komen maar dan kan ook iedereen snel rijden het is juist de kunst om met veel vermogen snel in bochten te rijden wat er niet veel kunnen heb ik al gemerkt. Trouwens je kunt nu al het volledige vermogen bijna niet benutten dus laat staan dat je dat met een 1000 dat ook gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
@SLIJKMOTO Waarom heb jij eigenlijk een versys gekocht? Ik hoor maar weinig positieve geluiden, en toch heb je volgens mij een bak geld neergelegd voor een (vrijwel?) nieuwe versys?

Dit is niet bedoeld om te rellen ofzo, maar ik ben gewoon oprecht benieuwd. Ik krijg nu een beetje het idee dat je een motor gekocht hebt die je zo veel mogelijk mensen probeert af te raden ofzo?

Ik beschouw het ook niet als rellen... het is een redelijke vraag.

Ik heb al gemerkt dat ik blijkbaar tot een zeer zeldzame categorie van motorrijders behoor die niet alleen positieve dingen wil horen en schrijven over zijn troetel..., hetgeen niet belet dat ik me zeer bewust ben van de vele kwaliteiten van mijn VERSYS 650 en dat ik er blij mee ben.

Ik heb er vandaag nog met veel lol op gereden, maar ik kan en wil niet blind zijn voor het feit dat de acceleraties met deze motor nogal aan de tamme kant zijn en ik bij de hernemingen vaak moet terugschakelen.

Die snelle hernemingen en acceleraties maken deel uit van hetgeen ik leuk vind aan een motorfiets (ik benadruk : het is slechts één aspect van het motorrijden), maar daar heb ik gelukkig nog een andere motor voor, die zelfs nog wendbaarder is dan m'n VERSYS... voor in de lente, zomer en najaar, wanneer de temperatuur en de wegen zoiets toelaten...

Nu, voor in de winter , ben ik erg blij met m'n Kwaak en heb ik nog geen minuut spijt gehad van zijn aankoop... mocht het echter mijn enige motor zijn, zou ik wellicht voor eentje met meer vermogen gaan, ten nadele dan van zijn bruikbaarheid in de winter.
 
Ieder z'n meug. De GTR heeft wel 100PK maar is ook 320KG.
Met een draaicirkel van een stoomtrein!
Met techniek uit 1983/1984. Ondanks dat het een bouwjaar 2000 is.
Niks mis mee. Als ik de ruimte had hield ik de GTR er gewoon bij voor de lol. Dat beetje verzekering en belasting is dan ook wel te doen. Maar met een versleten rug en schouderpartij wil ik graag wat minder kilo's om te draaien. En te tillen mocht het toch eens mis gaan...
En een Versys 1000? Ja graag!! Word alleen in aanschaf wat teveel en later telt die catalogusprijs ook door wat je aan de verzekering mag afdragen. Voor dat geld kan ik ook hele andere leuke dingen doen!
 
Ik beschouw het ook niet als rellen... het is een redelijke vraag.

Ik heb al gemerkt dat ik blijkbaar tot een zeer zeldzame categorie van motorrijders behoor die niet alleen positieve dingen wil horen en schrijven over zijn troetel..., hetgeen niet belet dat ik me zeer bewust ben van de vele kwaliteiten van mijn VERSYS 650 en dat ik er blij mee ben.

Ik heb er vandaag nog met veel lol op gereden, maar ik kan en wil niet blind zijn voor het feit dat de acceleraties met deze motor nogal aan de tamme kant zijn en ik bij de hernemingen vaak moet terugschakelen.

Die snelle hernemingen en acceleraties maken deel uit van hetgeen ik leuk vind aan een motorfiets (ik benadruk : het is slechts één aspect van het motorrijden), maar daar heb ik gelukkig nog een andere motor voor, die zelfs nog wendbaarder is dan m'n VERSYS... voor in de lente, zomer en najaar, wanneer de temperatuur en de wegen zoiets toelaten...

Nu, voor in de winter , ben ik erg blij met m'n Kwaak en heb ik nog geen minuut spijt gehad van zijn aankoop... mocht het echter mijn enige motor zijn, zou ik wellicht voor eentje met meer vermogen gaan, ten nadele dan van zijn bruikbaarheid in de winter.



ik vind dat je door jouw eigen ervaring met verschillende motoren hier de juiste punten naar bovenhaalt Slijkmoto , ik zit nog steeds met het dilemma of mijn volgende moto een versys 1000 of 650 wordt , ik rijd al heel mijn leven met racers zowel op de baan als op het circuit . Voor mij is het vergane glory om op straat nog plezier te hebben op een racer en dat wordt alleen nog erger ( voor 2018 heeft de belgische staat 48 nieuwe verplaatsbare trajectcontrole toestellen aangekocht ) En zo wordt het steeds triestiger om nog eens wat gas te geven .
Das 1 punt waarom ik voor een 650 zou willen gaan (wanneer je een duizend zijn vermogen 1x gebruikt ben je in theorie je motor rijbewijs al kwijt) . Met een 650 kan je natuurlijk ook je papiertje kwijtspelen maar er is toch een klein verschil vindt ik .
Het enige wat me doet twijfelen om voor de 650 te gaan is het accelereren wat jij ook aanhaalde maar eigenlijk heeft de 650 verder alleen voordelen tegenover een 1000 begin ik zo stilletjes meer en meer te denken .
 
in mijn ogen de voor en nadelen van een versys 650 tegenover een versys 1000 .
+ goedkoper in aankoop , verzekering , taksen .
+ onderhoud : banden zijn een stuk goedkoper , minder olie enz....
+ handelbaarder en wendbaarder door mindere gewicht
+ iets minder snel je rijbewijs kwijt
+ leuker uitlaat geluid dan een 4 cil in lijn (persoonlijk)
+ speelser motor karakter
- accelereert minder (in rechte lijn)
- rij je lange snelweg ritten dan is het voor sommige storend dat ie wat hoger in toeren zal zitten.
 
Bij je vergelijking, die me correct lijkt, moet je ook nog in acht nemen dat de 650 tevens KLEINER is dan de 1000 en dan bedoel ik vooral KORTER.

Ik ben een grote , struise vent van 1,92 m en mijn vrouw kan er écht niet meer bij.

Als je met een duo wil rijden, is dat ook een overweging, die je moet maken.
 
uitleg *knip*

Dat geeft al een beetje achtergrond, voor jou is de versys de "pekelbrik" en dan bekijk je hem meer op praktisch nut. En is het meer een gebruiksvoorwerp.

Je hebt natuurlijk met veel van je punten geen ongelijk, maar soms komen ze een beetje cynisch over. Maar dat dat is het nadeel van communiceren via een forum, het is moeilijk iemands toon/bedoelingen te schatten.

Anyhow, voor mij voldoet de Versys prima. en ik zou niet zwaarder willen de combinatie van gebruiksgemak, handelbaarheid en toch speelsheid zorgt er voor mij voor dat ik hem veel vaker pak in de zomer, dan mijn zwaardere (sportievere) fiets. Nu kan ik hem gewoon meenemen naar mijn werk (laptop & kleding in de koffers...) en heb ik dus uiteindelijk meer kilometers gereden, en meer plezier gehad.

De Versys 1000 zou voor mij nooit een optie worden, aangezien ik niet van de tweecilinders af wil stappen.
 
Over gebruiksgemak gesproken, met vorige motoren nooit verder geweest dan een weekendje weg, onder andere in verband met de beperkte bagagemogelijkheden & zithouding die na een paar uur problemen gaf. Nu staat de 1e week juni een week op pad gepland naar Frankrijk ofzo met de Versys. Nu al zin aan!
 
Laatst bewerkt:
Bof... pekelbrik...maar dan wel eentje die ik in november grondig in de ACF-50 heb gezet en die ik daarnet, na een zoutarm weekendje, gedurende een uur heb afgespoeld en gedroogd, alvorens hem in een verwarmde en gedroogde schuur te zetten... 8-)

Ons ben zuunig op onze spullen... :+

Wellicht ga ik m’n Versys 650 ook in de andere seizoenen vaker voor w/w gebruiken, teneinde m’n privébrommer wat meer te sparen...

Die laatste reserveer ik dan voor de meer “geïnspireerde” ritten....

En inderdaad , een forum is geen geschikt medium om erg genuanceerde gedachten te uiten... tenzij je er een hele tros emoticons bijplakt... ik wil zeker niet cynisch overkomen, maar gewoon eerlijk zijn, ook over wat mij minder bevalt aan “AL” mijn brommers...
 
Laatst bewerkt:
Even wat aan mijn brommer geknutseld.

Extra ruitje
full
 
Oxford handvat verwarming. Sorry geen foto's....

en een Alarm. Niet nodig maar wel leuk om te freubelen.
Nu alleen nog een bewegingsalarm maar kan er zit ook startblokkering op en er zit zelfs een remote start en anti Hijack functie op.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan