Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Even wat foto's om de winter door te komen. Hier is ie dan wel voor gemaakt :)

Naast z'n grote broer in de pitbox in Brno:

28l4174.jpg


Heerlijke open Arrow slipons. Wat een mooie herrie komt eruit :)

2ex4yok.jpg


2mrzdht.jpg


34rsoc4.jpg


Sorry voor het posen, maar denk niet dat het echt erg gevonden wordt hier :+ ;)
 
Heeft iemand zo'n rijhoogte stang liggen en zou iemand hem voor mij op kunnen meten hoe lang hij van het midden van het bovenste oog naar het midden van het onderste oog is ?
Ik heb hem zelf niet maar ben bezig met een projectje oo basis van een 848 achterbrug en zou graag de origine maat als uitgangspunt willen. Al vast bedankt voor de hulp.

full


(Gaat dus om de rechter)
 
Laatst bewerkt:
Lekkere foto’s giel0 :Y Ik heb zelf ook wel weer zin om
Met m’n 848 de baan op te gaan.

Watvoor banden rij jij op het circuit ?
 
Supercorsa's, altijd goed... zowel de SP als de SC's

Inderdaad, SC2's. Prima banden. Voorgaande keren op Metzeler Racetecs gereden, ook prima banden.

Voor komend voorjaar (gaan in mei naar Aragon) waren we aan het kijken naar slicks, maar als je die prijzen ziet... Bovendien beetje overkill voor me.
 
Inderdaad, SC2's. Prima banden. Voorgaande keren op Metzeler Racetecs gereden, ook prima banden.

Voor komend voorjaar (gaan in mei naar Aragon) waren we aan het kijken naar slicks, maar als je die prijzen ziet... Bovendien beetje overkill voor me.
Ik heb nog een hele stapel gebruikt liggen... wel 200/60
 
Hoi,
Weet iemand hoe het precies zit, ben oa.Aan het kijken naar een 848 2008-2010. Er staan er best wat te koop. Maar soms staat bij vermegen 102 pk en soms 135.
Vanwaar dat verschil en kun je dat aan de motor zien? Ik wil wel graag de 135 pk versie.
 
Hoi,
Weet iemand hoe het precies zit, ben oa.Aan het kijken naar een 848 2008-2010. Er staan er best wat te koop. Maar soms staat bij vermegen 102 pk en soms 135.
Vanwaar dat verschil en kun je dat aan de motor zien? Ik wil wel graag de 135 pk versie.

Is die 102pk niet een soort Belgische versie? Begrijp wel eens dat motoren daar geknepen worden omdat het dan makkelijker/goedkoper te verzekeren is geloof ik. Volgens mij hebben alle 848 motoren gewoon iets van 140pk.
 
De 1098 is in België gemakkelijk met 100pk papieren te vinden.
Denk dat een achterpoortje is of was omdat die eerst begrenst afgeleverd worden en na 1000km full power gezet worden...? Of is dit enkel bij de KTM super duke zo?
 
De 1098 is in België gemakkelijk met 100pk papieren te vinden.
Denk dat een achterpoortje is of was omdat die eerst begrenst afgeleverd worden en na 1000km full power gezet worden...? Of is dit enkel bij de KTM super duke zo?
Dit word gedaan omdat de inschrijvingsbelasting afhankelijk is van het motorvermogen.
 
Hoi,
Weet iemand hoe het precies zit, ben oa.Aan het kijken naar een 848 2008-2010. Er staan er best wat te koop. Maar soms staat bij vermegen 102 pk en soms 135.
Vanwaar dat verschil en kun je dat aan de motor zien? Ik wil wel graag de 135 pk versie.



848

134 pk
96 nm





848 EVO

140 pk
98 nm
 
Ik heb een setje nieuwe gouden Marchesinis van een 1098R te koop. Zijn splinternieuw, nooit mee gereden. Zie te koop sectie van het forum.

39811971391_25f6d0ea3b_c.jpg


...inmiddels ook al weer verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag. Ik had zelf op het forum gezocht, maar kon er niets over vinden. Ik wil een OBD diagnosestekker kopen voor mijn Ducati 1098 uit 2008. Heeft iemand misschien nog tips voor een goed adres (voor een redelijke prijs). Ik had ook al op ebay zitten kijken, maar ben er even voorzichtig mee, omdat ik toch ook wel lees dat het wel eens voorkomt dat hij niet werkt.

Ik hoor het graag wat er voor ervaringen zijn.
Alvast bedankt.

groeten

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan