Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Stretta heeft in 2016 nieuwe klepgeleiders in mijn morini gemonteerd.(gelijk met de distributieketting)
Was een rib uit m'n lijf, maar moet zeggen dat ie ervan opgeknapt is.
Het motor blok loopt echt super smeuig, als nieuw (denk ik)
wacht niet te lang want anders is de schade nog groter.

Groet

Gerard

Nou,nou je moet Pierre niet zo bang maken,de zijne heeft er pas 24000 kilometers erop staan :] :+
Het is geen poppenspul :P .
Men kan problemen krijgen met de klepgeleiders ,wil niet zeggen dat dat bij alle MOMO's ook gebeurt.
Niet dat ik roomser ben als de paus,ik had ook mijn reserveringen over de brommer,mare in mijn opinie is het toch een redelijk betrouwbaar apparaat :P gebleken :t
Ik heb in 1 jaar en 10000 kilometer weleens waar wat issues gehad (waarvan geen ernstig/kostbaar) maar de mijne loopt nu met ruim 37000 kilometer ook nog als een zonnetje.
Uiteraard ga ik,eind, dit jaar eens de distributie ketting laten vervangen en de geleiders laten testen.
Hoor dan wel hoe en wat,ondertussen :] :] :] :9

Pierre niet te druk maken,gewoon eerst eens lekker rijden en je ziet wel wat op je pad komt.
Aangezien bij jou alle (zichtbare) modificaties gedaan zijn,zou het zou maar kunnen dat je klepgeleiders ook al vervangen of gewoon goed zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Emm.. ja das het nadeel met een stukje tekst. Het leest gelijk veel dramatischer dan het ooit geweest is.
Afgezien van een kapotte spanningsregelaar een heel betrouwbare motor.
Bijna 11 jaar, 50,000 km, sturen als een scheermes en nog steeds gaan als de brandweer.
Nog nooit zoveel lol gehad van een apparaat. ik ben Fan *O* *O* *O*
 
Emm.. ja das het nadeel met een stukje tekst. Het leest gelijk veel dramatischer dan het ooit geweest is.
Afgezien van een kapotte spanningsregelaar een heel betrouwbare motor.
Bijna 11 jaar, 50,000 km, sturen als een scheermes en nog steeds gaan als de brandweer.
Nog nooit zoveel lol gehad van een apparaat. ik ben Fan *O* *O* *O*


Tja , ik ben ook fan maar ......
Hopelijk is die straks goed en kan het genieten beginnen.
 
Tja, op zich zijn klepgeleiders van een paar euro ook niet dramatisch. Helaas is het wel realistisch om er met de eerste bouwjaren rekening mee te houden dat je slechte kan treffen. En dus of je sleutelskills een beetje opvijzelen of een spaarvarkentje vetmesten.
Voor de rest is alles behoorlijk bullet-proof en alleen kleine irritaties kunnen de pret bederven, met uiteraard een recente map in de ecu:
- speedsensor kwetsbaar
- o-ringen thermostaat iets onder-gedimensioneerd
- linkerarmatuur licht/richtingaanwijzer niet echt waterproof
- stekkers en bedrading dynamo/spanningsregelaar
- zijstandaard iets te lang, maar schijnt een ge-upgrade versie van te zijn, waardoor motor te rechtop staat. En dus opletten met wegzetten op een naar de verkeerde kant aflopende weg of met volle bepakking....
- vreet (bij mij) accu's, max twee jaar een nieuwe
- de-/montage airbox :( drie handen nodig of veel geduld. Heb geen van beide :+
- reserve lampje aan: nog steeds paniek })
- zadel (ook de comfort/gel) qua bekleding aan de dunne kant, maar kan ook aan gewicht bestuurder liggen O-)

Allemaal makkelijk en betaalbaar te verhelpen. En er tegenover staat dikke pret, betrouwbaarheid en kwalitatief veel betere remmen/vering/wielen dan de gemiddelde brommer.
Bovendien kan je 'm door de verschillende mapping en instellingen vd vering helemaal naar je eigen zinnetje maken. MBijna zonder kosten, enkel met wat geduld....
 
Tja, op zich zijn klepgeleiders van een paar euro ook niet dramatisch. Helaas is het wel realistisch om er met de eerste bouwjaren rekening mee te houden dat je slechte kan treffen. En dus of je sleutelskills een beetje opvijzelen of een spaarvarkentje vetmesten.
Voor de rest is alles behoorlijk bullet-proof en alleen kleine irritaties kunnen de pret bederven, met uiteraard een recente map in de ecu:
- speedsensor kwetsbaar
- o-ringen thermostaat iets onder-gedimensioneerd
- linkerarmatuur licht/richtingaanwijzer niet echt waterproof
- stekkers en bedrading dynamo/spanningsregelaar
- zijstandaard iets te lang, maar schijnt een ge-upgrade versie van te zijn, waardoor motor te rechtop staat. En dus opletten met wegzetten op een naar de verkeerde kant aflopende weg of met volle bepakking....
- vreet (bij mij) accu's, max twee jaar een nieuwe
- de-/montage airbox :( drie handen nodig of veel geduld. Heb geen van beide :+
- reserve lampje aan: nog steeds paniek })
- zadel (ook de comfort/gel) qua bekleding aan de dunne kant, maar kan ook aan gewicht bestuurder liggen O-)

Allemaal makkelijk en betaalbaar te verhelpen. En er tegenover staat dikke pret, betrouwbaarheid en kwalitatief veel betere remmen/vering/wielen dan de gemiddelde brommer.
Bovendien kan je 'm door de verschillende mapping en instellingen vd vering helemaal naar je eigen zinnetje maken. MBijna zonder kosten, enkel met wat geduld....
Waren de Italianen niet aan de slag gegaan om met dat nieuwe type injectoren een passende mapping te maken? Jij had die injectoren toch ook aangeschaft? Heb het niet zo gevolgd maar ben er wel nieuwsgierig naar.
 
Ja heb ze hier liggen, maar niet ingebouwd. Was bang de injectorhouders (plastic) te slopen, kon geen reserve vinden.
Leveren iets meer per injectie (weet niet meer exact hoeveel), dus voor een goed resultaat is een re-map noodzaak. Heb helaas van de italianen ook niet veel meer vernomen.
En de afgelopen periode weinig gereden - eerst kabelboom vervangen, hetgeen wat langer duurde, daarna was het weer flut. Dus geen mogelijkheid om op de weg echt te testen of die hippe injectoren wat opleveren met een standaard map.

Kijk er van het voorjaar (mocht de winter dit jaar niet naadloos in herfst overgaan) nog wel eens naar en meld het. Vervangen vd injectors is zo gepiept, mits ik een extra setje houders kan vinden.

PS: heb nog ff gechecked bij de italianen - vanaf modeljaar 2013 schijnen de iwp189 bij morini gebruikt te worden. FF wachten tot maps van de nieuwere modellen beschikbaar komen dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik op de Corsaro net alles zwart gemaakt :P
Ze hebben toch een servicebeurt nodig. Kun je ze zwart anodiseren. De mijne zijn zelfs groen :X, maar worden nog zilver geanodiseerd. Volgend jaar denk ik pas ivm budget. Nu eerst zoeken naar een setje Zard Penta's voor een goede prijs.
 
Vandaag weer eens een rit gedaan :]
Meteen de accu/laadsysteem gecontroleerd laden 14,9 volt (niet te hoog?? :? ) accu 12,9 volt :t
 
Zou de Trellis achterbrug van de Milano 'plug and play' zijn voor onze Corsaro?

Dimensionering hoofdframe en blok lijken identiek. Velgbreedte zal ook niet anders zijn?
Bevestiging remklauw misschien een dingetje..
 
full
 
Velg is breder en ander model, 6" om 190 fatsoenlijk te kunnen monteren. En wellicht dus ook as anders.....
Ik zou Jerryt ff lief aankijken ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan