Van der Heyden Motors & Scooters failliet

Dat is wat ik ervan maak inderdaad, want zoals eerder gezegd zou ik voor een paar euro of een tientje verschil of twintig euro verschil niet online gaan shoppen en het wel gewoon in de winkel kopen. Maar als het 50 euro of meer prijsverschil is, waarbij de winkel niet bereid is om dan korting te geven van 20, 30 of meer om dichter bij de online prijs te komen dan ga ik het gewoon in de winkel passen en online kopen. En dan boeit het mij echt niet hoe zo'n winkel er over denkt, hoe die daar last van heeft etc. Dan hadden ze maar korting moeten geven als ze willen dat ik het daar koop.

Dus daarom vraag ik jou waarom je denkt waarom mensen over het algemeen genomen niet hetzelfde zouden doen in dat geval?

jij maakt zeker ook een hoop stampij als je in een kroeg of restaurant moet betalen voor een glas water
 
Als je het een en ander in de inruilprijs wilt “verwerken “ of de inruiler wilt doorschuiven naar de handel,
Dan krijgt bijna iedereen een flinke klap in zijn gezicht kwa inruilprijs....
Volgens dat systeem liggen de inruilprijzen dermate laag, dat je iedereen zowat moet tereurstellen en dus weg jaagt.

Voorbeeld:
Stel je koopt een nieuwe motor van 15.000 euro.
Na twee jaar wil je hem graag inruilen.
Je eigen dealer geeft er 10.250 euro voor.
Dan heb je als klant bijna 5000 euro afgeschreven, best aardig....
Maar “ de handel “ geeft die dealer echt geen 10.000 euro hoor :N
Zal dus niet gaan werken ben ik bang....

Een jonge motor inruilen doet altijd pijn in de portemonnee..

De dealer kan in jouw voorbeeld 2 dingen doen:
- de motor inruilen en zelf verkopen voor meer dan de geboden inruilprijs. Als het een gewild exemplaar is waar ie er nie al 10 van in zn showroom heeft staan, best mogelijk
- de motor inruilen en doorschuiven naar de handel, als ie geen brood ziet in zelf verkopen en zodoende zelf toch die nieuwe motor te verkopen.

De handel zal er misschien 9500 euro voor betalen en m zelf verkopen voor 10,5-11k of op zijn beurt snel doorverkopen en een paar honderd euro winst. Ligt aan de handelaar. Dealers onderling doen ook nog weleens wat en je kunt je voorstellen dat de Hondadealer best een aardige deal wilt sluiten als de bevriende Suzukidealer een Honda ter inruil aangeboden krijgt. Maar hij kan m ook doorsluizen aan een gladde aal met praatjes, die in grote schaal motoren inkoopt en op zijn beurt ook weer gelijk doorschuift met een redelijke kleine marge. Denk aan de handelaars die vrachtwagens vol motoren importeren. Die pakken daar echt geen 1000 euro op, maar misschien maar een paar honderd euro per stuk? Die hebben dr afzetkanaal waar ze snel kunnen doorschuiven.

De inruilende dealer levert in op de verkoop van zn 'voor teveel' ingeruilde motor, maar heeft ondertussen wel een motor verkocht met misschien een marge van 2k. Minus het 'verlies' van direct doorschuiven, houdt ie in jouw voorbeeld nog steeds 1250 euro winst over als ie m voor 9500 euro doorschuift aan een handelaar.

Zo werkt het gewoon.. en het is de markt en het inzicht/netwerk van de 'inruilende verkoper' die bepaald waar jouw motor dan heen gaat: zijn showroom, of naar de handel of wellicht -gebeurt ook- een ruildeal tussen dealers onderling.
 
Laatst bewerkt:
De 'handel' gaat alleen voor koopjes.
Dus verlies op een inruiler is wel in te calculeren als je hem doorzet.
Andere optie is in de showroom zetten, en dan kan het wel eens een tijdje duren voordat het masjien weer geld oplevert.
En als je er al een aantal hebt staan kan dat wel eens duur worden.
Zeker als eea gefinancierd moet worden met kredieten.
En een grote zaak heeft toch een x-aantal motoren nodig op de vloer.
Nu weet ik niet zeker hoe het zit met nieuwe motoren, of die al van de dealer zijn of nog van de importeur ? Maar dat kan in het eerste geval ook een behoorlijke investering zijn.
De handel in tweedehands spul, dat wat ouder is, ligt al jaren op zn gat.
 
De handel in tweedehands spul, dat wat ouder is, ligt al jaren op zn gat.

Ligt aan de prijs.... de 1000euro motoren van marktplaats staan voor 2000-2500euro bij de motorzaken, die helemaal niets extra bieden.
 
Laatst bewerkt:
Een motorzaak die failliet gaat vind ik altijd oprecht jammer.
Maar het eerste doel is toch altijd: motoren verkopen.
Kleding,helmen etc. is een (weliswaar logisch) verlengstuk daarvan.
Maar ga je failliet op de internethandel van die nevenprodukten ?
Wij als consument kunnen handig profiteren van die internethandel.
Maar wat denk je wat een motorzaak zelf doet ??

Roy van der Heyden stond al jaren achter de onderdelenbalie.
Dat is écht wel een doorgewinterde internetter....ten gunste van hun eigen toko, logisch.
Maar wij als consumenten doen dat ook....niks mis mee.

Marcel van der Heyden stond voornamelijk in de verkoop van motoren.
Zelf ook ooit een nieuwe motor gekocht bij hem.
Je mocht van geluk spreken als er twee weken later als je eens langs kwam een knikje vanaf kon...
Iets klopt er dan niet helemaal.... :$

De dames van de kleding ( Moniek bijvoorbeeld die er al tientallen jaren werkte ) :
Altijd vriendelijk en behulpzaam en weet precies waar ze over praat.
Zo kan het ook. :Y

Velen hier wekken de indruk dat een bedrijf maar even op de fles is gegaan “ vanwege het moordende internet “
Maar IS dat wel zo ???

@: En waarschijnlijk de kostbare verhuizing naar het grote pand. De investeringen in dealerschappen en de Dainese D store. Ik vind het jammer voor Steven en Roy. Ben er altijd erg goed en vriendelijk geholpen.
 
Ik heb er net voor de zomer nog een Versys gekocht. Een demomodel met 12 km op de teller. Wat blijkt nu bij mijn 1000 km beurt die ik dus niet meer daar kon laten doen? De motor bleek niet van deze motorzaak te zijn geweest zonder daar iets van te zeggen. Dat is nog niet het grootste probleem, ze waren ook "vergeten" de motor aan te melden bij kawasaki voor de garantie. Kortom moedwillig klanten bedonderen vraagt uiteindelijk om moeilijkheden. Ik heb geen goed woord over voor zaken die dit soort praktijken bezigen. Maar gelukkig zijn er ook nog zaken die dit dit probleem dan weer keurig weten op te lossen. Mocht er nog iemand twijfelen waar hij na het failisement van Van der Heyden naar toe moet, dan kan ik Verhoeven motoren in Druten van harte aanbevelen. Een eigenaar die tijd maakt voor de klant om een probleem op te lossen! Daar kan geen internet tegenop!
 
Laatst bewerkt:
Het grote probleem is dat je bij veel motorzaken de voorraad niet online kan zien. Als ik iets wil hebben dan doe ik thuis vooronderzoek. Als ik dan naar een motorzaak ga dan wil ik zeker weten dat het op voorraad is.

Het resultaat is dat ik de motorzaken in de omgeving links laat liggen en naar een motorzaak ga waar ik wel zeker weet dat ze het artikel hebben waar ik naar opzoek ben.

Daarnaast wens ik als consument niet mee te betalen aan een groot, luxe glazenpaleis. Zorg gewoon dat je kan leveren tegen een nette prijs (waar best nog wat marge op mag zitten) en service kan bieden (ook online).
 
Laatst bewerkt:
Het grote probleem is dat je bij veel motorzaken de voorraad niet online kan zien. Als ik iets wil hebben dan doe ik thuis vooronderzoek. Als ik dan naar een motorzaak ga dan wil ik zeker weten dat het op voorraad is.

Het resultaat is dat ik de motorzaken in de omgeving links laat liggen en naar een motorzaak ga waar ik wel zeker weet dat ze het artikel hebben waar ik naar opzoek ben.

Daarnaast wens ik als consument niet mee te betalen aan een groot, luxe glazenpaleis. Zorg gewoon dat je kan leveren tegen een nette prijs (waar best nog wat marge op mag zitten) en service kan bieden (ook online).


De voorraad online niet kunnen zien ?
Die stelling begrijp ik niet goed:

Heb werkelijk in de 37 jaar dat ik rij echt al tig keren een nieuwe motor gekocht.
Er wordt een koopcontract opgesteld waar een aantal zaken glashelder in worden weergegeven, zo ook de leverdatum.
Klaar.
Waarom zou ik mezelf er mee dienen ( of zelfs mee mogen ) te bemoeien wat de voorraad van een bedrijf is ?
 
Over internetaankopen, of fysiek in de winkel :

Ik wilde een Google Home. Niet verkrijgbaar in NL maar wel in DE.
Op de site van de mediamarkt was er een aanbieding, 129 eur ipv 149 eur.
Toch naar de winkel gegaan en het apparaat daar kunnen kopen voor 116 euro, prijs volgens de lokale aanbieding.
Betreft dan wel een groot bedrijf, maar internetaankopen zijn dus niet altijd goedkoper dan in de winkel.
 
Over internetaankopen, of fysiek in de winkel :

Ik wilde een Google Home. Niet verkrijgbaar in NL maar wel in DE.
Op de site van de mediamarkt was er een aanbieding, 129 eur ipv 149 eur.
Toch naar de winkel gegaan en het apparaat daar kunnen kopen voor 116 euro, prijs volgens de lokale aanbieding.
Betreft dan wel een groot bedrijf, maar internetaankopen zijn dus niet altijd goedkoper dan in de winkel.
De Nederlandse mediamarkt site of de Duitse?
Plus btw is in Dl lager dan hier.
En dat kan ook dat verschil verklaren ;)
 
Ik heb er net voor de zomer nog een Versys gekocht. Een demomodel met 12 km op de teller. Wat blijkt nu bij mijn 1000 km beurt die ik dus niet meer daar kon laten doen? De motor bleek niet van deze motorzaak te zijn geweest zonder daar iets van te zeggen. Dat is nog niet het grootste probleem, ze waren ook "vergeten" de motor aan te melden bij kawasaki voor de garantie. Kortom moedwillig klanten bedonderen vraagt uiteindelijk om moeilijkheden. Ik heb geen goed woord over voor zaken die dit soort praktijken bezigen.

Hoezo moedwillig klanten bedonderen? Maakt het voor die motor met 12km verschil of ie van hen was, van een klant of van de importeur? Waar het in jouw geval om zou moeten gaan is de garantie die er op van toepassing was/is en die komt van hen als jij m daar gekocht hebt. Als die toko dan failliet gaat, vervalt jouw garantie vanuit hen toch. Volgens mij kan Kawasaki prima zien wanneer die motor gefabriceerd is en zodoende lijkt mij dat Kawasaki of de Nederlndse importeur alsnog de fabrieksgarantie moeten geven?
 
Hoezo moedwillig klanten bedonderen? Maakt het voor die motor met 12km verschil of ie van hen was, van een klant of van de importeur? Waar het in jouw geval om zou moeten gaan is de garantie die er op van toepassing was/is en die komt van hen als jij m daar gekocht hebt. Als die toko dan failliet gaat, vervalt jouw garantie vanuit hen toch.
:^
Volgens mij kan Kawasaki prima zien wanneer die motor gefabriceerd is en zodoende lijkt mij dat Kawasaki of de Nederlndse importeur alsnog de fabrieksgarantie moeten geven?
Tenzij parallelimport.
 
:^Tenzij parallelimport.
Ja, inderdaad, maar dan is de Nederlandse importeur niet van toepassing, maar ik ga er voor het verhaal vanuit dat het gewoon een officieel in Nederland of ander EU-land geleverde motor is.

Of het jarenlang in de showroom heeft gestaan en de fabrieksgarantie al verlopen is.
Dan is het wel erg zuur en bij een faillissement wordt het dan lastig om je garantiegevallen gratis verholpen te krijgen. Misschien dat in dergelijke gevallen ook de BOVAG als overkoepelende organisatie nog iets kan betekenen als ze daarbij aangesloten zijn. Net als wat gebruikelijk is in de reisbranche en meubelbranche bijvoorbeeld.
 
Overigens is het faillissement nog niet defenitief uitgesproken toch, maar slechts aangevraagd en de activiteiten per direct gestaakt. edit: toch wel.

Zou die toko of iemand namens die toko dan niet alsnog aanmelden bij Kawasaki voor de garantie? Of, zelf even kawasaki bellen om die fout recht te zetten?

Dat je nu je 1000km beurt niet kan laten doen, is domme pech daar doe je niets meer aan. Ik neem aan dat je die beurt gratis bedongen hebt bij de aankoop?
 
Laatst bewerkt:
Over internetaankopen, of fysiek in de winkel :

Ik wilde een Google Home. Niet verkrijgbaar in NL maar wel in DE.
Op de site van de mediamarkt was er een aanbieding, 129 eur ipv 149 eur.
Toch naar de winkel gegaan en het apparaat daar kunnen kopen voor 116 euro, prijs volgens de lokale aanbieding.
Betreft dan wel een groot bedrijf, maar internetaankopen zijn dus niet altijd goedkoper dan in de winkel.

En bij iBood online € 106. Je punt was?
 
Ik heb er net voor de zomer nog een Versys gekocht. Een demomodel met 12 km op de teller. Wat blijkt nu bij mijn 1000 km beurt die ik dus niet meer daar kon laten doen? De motor bleek niet van deze motorzaak te zijn geweest zonder daar iets van te zeggen. Dat is nog niet het grootste probleem, ze waren ook "vergeten" de motor aan te melden bij kawasaki voor de garantie. Kortom moedwillig klanten bedonderen vraagt uiteindelijk om moeilijkheden. Ik heb geen goed woord over voor zaken die dit soort praktijken bezigen.


Voordat je je een hartverzakking ergert;
Kawasaki maakt goede motoren, de Versys is inmiddels ook wel uitgerijpt.
De kans dat jij, met je schijnbaar lage kilometrage, de garantie nodig hebt is niet zo groot.
Buiten dat heb je een heel grote kans dat een andere dealer het zo voor je oplost.

Welke kans blijft er dan nog over?
Volgens mij spijkers op laag water
 
Voordat je je een hartverzakking ergert;
Kawasaki maakt goede motoren, de Versys is inmiddels ook wel uitgerijpt.
De kans dat jij, met je schijnbaar lage kilometrage, de garantie nodig hebt is niet zo groot.
Buiten dat heb je een heel grote kans dat een andere dealer het zo voor je oplost.

Welke kans blijft er dan nog over?
Volgens mij spijkers op laag water
Als het je eigen motor is dan denk je er misschien anders over. ;)
Hij heeft betaald voor zijn garantie, en daar ook recht op.
Ik heb zelf een nieuwe spanningsregelaar gekregen van Kawasaki uit een terugroepactie.
En dat terwijl de motor zelf al in de derde generatie is.
Het is wel fijn als je daar niet al te veel moeite voor moet doen.
(Überhaupt op de hoogte gesteld wordt. ;) )
 
Laatst bewerkt:
Yay, binnenkort aapjes kijken als er weer 2e hands motoren zonder garantie voor praktisch de nieuwprijs verkocht worden aan infantiele personen! *O*
 
Laatst bewerkt:
De meeste mensen hebben geen flauw idee dat er zo'n 40% bovenop de prijs komt die zelf bieden. Loopt dan toch aardig op...



Dat wist ik ook niet. Wel weet ik dat je, na toewijzing, verder niet meer moet/mag zeuren en maar gewoon te accepteren hebt dat je evt. een kat in de zak gekocht hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan