Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Hallo,

Ik heb een vraag die misschien niet veel kans heeft op slagen, maar ik wil het toch even proberen:
Op de Tenere zitten SW-Motech TRAX Evo alu koffers, 37l.
Wij gaan volgend jaar naar Zuid-Amerika, en zouden toch echt de 45l variant willen.

Is er iemand die overweegt zijn 45l te ruilen/verkopen?

De volledige set die er nu op zit is in perfecte staat, inclusief sloten.
Voor de juiste prijs is het rek ook te koop, pm bij interesse.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Nog wat over rvs remleidingen...

Bij de Tenere is de standaard remleidingen set 3 delig, deze splitst boven het voorwiel middels een T-stuk. Bij de kant en klare sets van Hel en Goodridge is het een 2 delige set, daar komen gelijk vanaf de rempomp/reservoir 2 leidingen. Maakt het wat uit/wat is beter? 3-delig kan wel, maar kost eens stuk meer.
 
Nog wat over rvs remleidingen...

Bij de Tenere is de standaard remleidingen set 3 delig, deze splitst boven het voorwiel middels een T-stuk. Bij de kant en klare sets van Hel en Goodridge is het een 2 delige set, daar komen gelijk vanaf de rempomp/reservoir 2 leidingen. Maakt het wat uit/wat is beter? 3-delig kan wel, maar kost eens stuk meer.
Voor de remdruk maakt het geen ruk uit, en beter is het ook niet om het 3delig uit te voeren,
had zelf destijds 2leidingen naar remcilinder,maar vond het zelf te hard vertragen vooral met offroad,dus linkerschijf eraf gehaald vond het best,Rij nu met enkele 320 schijf ook ruim voldoende
full
 
Veel uitgeven hoeft ook niet.
Gewoon zelf even een stuk steelflexleiding op maat maken of laten doen bij de lokale motorreparateur of slangenboer. Stelt geen ruk voor. Dat "merken"spul is gigantisch over de kop qua prijs en is precies hetzelfde, maar met een fel gekleurd slangetje, kraagje of banjo. Ik stop persoonlijk mijn geld liever in wijzigingen die ertoe doen dan in flitsende kleurtjes.
Bij mij zit op mijn (enkele) voorremklauw de gebruikte originele remslang van een KTM SX-F. Kostte 250 euro maar kreeg er wel een complete WP voorvork met kroonplaten en 1 voorwiel bij. *O*
 
Laatst bewerkt:
Flitsende kleurtjes hoef ik ook zeker niet, gewoon zwart of transparant. Zit er momenteel even naar te kijken om ze zelf te maken.
 
Ladies & Gentlemen,
Ik denk dat het ondertussen al een paar jaar geleden kan zijn dat ik hier nog een postje heb gezet. In die jaren vooral gereden ipv geleuterd :D

Enkele ontzettend mooie reizen gemaakt op mijn Tenere, half oost-europa gezien en half west-europa, veel geweldige herinneringen, maar de tijd is gekomen om de Tenere aan de kant te zetten en iets aan te schaffen met iets meer *whoompf" , al is het met wat spijt in het hart :')

daarom, misschien vooral interessant voor de belgische forumgangers

mijn XT660Z met alle mogelijke accessoires, mooi in het originele wit ..omdat die nu eenmaal het snelste waren !

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/yamaha/yamaha-xt660z-tenere-394500986.html
 
Haha, blijven mooi he, die ouwe Supers! Hele goede herinneringen aan. Vooral toen ik mijn opgevoerde 4TX-blok eronder had zitten en er echte vering onder had. Wie weet koop ik er ooit nog eens eentje en ga dan lekker experimenteren met een 900-blok. :t
 
Laatst bewerkt:
Ouwe troep man...




:+ :+
Nee geintje, collega van me had er een, maar die had zoveel technische problemen dat hij meer stilstond dan reed. Hij was er zo klaar mee dat hij hem bijna weg gaf aan de eerste die hem wilde komen halen. Toen nog wel getwijfeld, maar dat ding was zo verkloot en afgeragd dat ik er maar vanaf gezien heb.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij de jouwe niet Hubert, geen USD vork...

Als ik zo de berichtgeving lees, lijkt het me niet waarschijnlijk dat de rijder zich hier op korte termijn gaat melden. Heel veel sterkte en hoop dat je helemaal geneest!
 
Kon zijn dat de xt660z herkend werd. Lijkt er in ieder geval op dat die serieus gewond was met de hoeveelheid ambulance's en trauma heli.
 
hallo allemaal

ik ben afgelopen juli met mijn tenere naar de noordkaap geweest (zie foto), maar nou is mijn ketting hier gebroken omdat deze te strak stond (dure les) maar ik wil nu mijn achterbrug en uitlaatdemper op gaan knappen. hebben jullie nog tips en tricks hoe ik dit het beste kan doen?

ik zit er zelf aan te denken om de achterbrug er uit te halen en dan vlak te schuren en bij te plamuren met staalplamuur. daarna overspuiten en er weer in zetten. de uitlaatdemper wil ik uit elkaar halen (beschadigde huls er af) en dan zo goed mogelijk uitdeuken en polijsten.

ik wil hier niet te veel geld meer aan uit geven omdat de yamaha in juni vervangen gaat worden voor een zwaardere bmw r1200gs maar ik wil hem wel graag netjes maken voor de verkoop.

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan