Van der Heyden Motors & Scooters failliet

Dat wist ik ook niet. Wel weet ik dat je, na toewijzing, verder niet meer moet/mag zeuren en maar gewoon te accepteren hebt dat je evt. een kat in de zak gekocht hebt.

Bij elk bod dat je doet komt meteen het totaalbedrag in beeld inclusief BTW en veilingkosten. Dus je weet precies wat je kwijt bent als je een bod doet. Ik heb al meermalen via diverse veilingsites goede aankopen kunnen doen. Nooit een motor overigens.
 
Ervaringen met BVA auctions varieren enigzins. Mijn broer had een mooi badkamermeubel gescoord voor zijn nieuwe huis dacht hij. Twee uur voor gereden, was het hele item onvindbaar...
 
De meeste vergeten dat veilingsite als b.v een BVA slechts 1 doel hebben en dat is de spullen voor een zo hoog mogelijke prijs te verkopen.En niet om jullie een plezier te doen dat je iets voor een appel en een ei kunt kopen.De schuldeisers moeten immers ook betaald worden en zij verdienen zo dan ook het meeste.Als je het mij vraagt wordt de prijs ook opgedreven door handlangers en of via een robot biedingssysteem.Zelfs schuldeisers zullen meebieden en wellicht ook de incasso bureaus.Naar mijn mening is het 1 grote fake en oplichterszooi iets kopen via veilingsites. :W
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk. Ik bood laatst op een set armaturen voor led verlichting. Stonden er 10 ofzo op, allen identiek. Ik bood op 1, om vervolgens overboden te worden terwijl de andere 9 identieke sets armaturen nog op de basis vraagprijs stonden? Dus maar op één van die andere armaturen geboden, en die ook gewonnen. Iemand anders heeft een tientje weggegooid door mij te overbieden ipv 1 van de andere armaturen te kiezen...of er is iets anders aan de hand.
 
Ervaringen met BVA auctions varieren enigzins. Mijn broer had een mooi badkamermeubel gescoord voor zijn nieuwe huis dacht hij. Twee uur voor gereden, was het hele item onvindbaar...
Ja, dat gaat zo makkelijk met die dingen. Laatst nog, toen ik m'n winterjas van zolder haalde. Bleek er nog een badkamermeubel van vorig jaar in de binnenzak te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk. Ik bood laatst op een set armaturen voor led verlichting. Stonden er 10 ofzo op, allen identiek. Ik bood op 1, om vervolgens overboden te worden terwijl de andere 9 identieke sets armaturen nog op de basis vraagprijs stonden? Dus maar op één van die andere armaturen geboden, en die ook gewonnen. Iemand anders heeft een tientje weggegooid door mij te overbieden ipv 1 van de andere armaturen te kiezen...of er is iets anders aan de hand.

Dat dus, en zoals WillemVonGrubble het ook al verwoorde.

Bied bij BVA na kantoortijden op iets lulligs, en er gebeurd de hele nacht niets. De volgende morgen wordt je binnen de kortste keren overboden. Toeval? ja, dat kan. Maar het is nu al een paar keer te vaak overkomen en opgevallen.
 
Laatst bewerkt:
Wel apart dat er geen onderdelen/accessoires/gereedschap oid geveild wordt
 
Laatst bewerkt:
BVA lekker links laten liggen. Zijn gewoon oplichters die zo veel mogelijk geld willen verdienen door prijzen op te drijven!!!
 
BVA lekker links laten liggen. Zijn gewoon oplichters die zo veel mogelijk geld willen verdienen door prijzen op te drijven!!!

Beter laat je users en comments als deze hierbovenlinks liggen.

Bieders krijgen voordat ze het bod defenitief doen, te zien was het werkelijke bedrag is.
En BVA-auctions is gewoon een legitieme toko die in opdracht van curatoren en andere belanghebbende zaken veilt aan de hoogste bieder en daar zelf ook dr graantje van meepikt. Daar is niets illegaals aan, laat staan dat er sprake is van oplichting.

Het zijn de domme, naieve mensen die zichzelf naaien in dr drang van hebzucht.
 
Laatst bewerkt:
heeft waarschijnlijk een andere reden. er wordt tegenwoordig heel veel geleased en dan wordt het door de leasemaatschappij uit de boedel gehaald omdat de gene die failliet is gegaan niet de eigenaar is.


Deels waar als je over voorkennis beschikt kan je als leverancier zijnde nog je spullen terughalen? Of en dat bedoel jij,er een rechtsgeldig eigendomsvoorbehoud is? Die dan wel ondertekend moet zijn door de debiteur, hetzij in een contract. Normaliter behoor je tot de schuldeisers en moet je afwachten.

De faillissementscurator zorgt ervoor dat de bezittingen van het bedrijf in kwestie verkocht worden. Met de opbrengsten betaalt de curator de gezamenlijke schuldeisers (gedeeltelijk) terug.Dit gaat meestal middels veilingen of onderhandse verkoop.
 
Hi Oma,

De veiling is gisteren 17:00 van start gegaan en er heersen al hevige 'bidding wars' zo te zien.
Zijn ook erg veel kleding van Dainese

Zijn er hier nog mensen die gaan bieden?
(Let op: veilingkosten zijn 17%)
 
Laatst bewerkt:
576_420_kopop_6.jpg
 
Ik vermoed imago & SEO

Persoonlijk had ik nog nooit eerder gehoord van Van der Heyden, kwam ook niet naar voren in de google zoekresultaten voor zover ik weet. Maar Goedhart, MKC, hans van wijk, ten kate hebben naamsbekendheid of worden vaak aangeraden in zowel forums als in zoekresultaten
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed imago & SEO

Persoonlijk had ik nog nooit eerder gehoord van Van der Heyden, kwam ook niet naar voren in de google zoekresultaten voor zover ik weet. Maar Goedhart, MKC, hans van wijk, ten kate hebben naamsbekendheid of worden vaak aangeraden in zowel forums als in zoekresultaten
Een goede naam alleen (en dat hebben die zaken wel) is nog geen garantie voor een lang en gelukkig leven. Een paar verkeerde keuzes en het is al bingo.

Voorbeelden van verkeerde keuzes kunnen zijn:
-groter en duurder pand, en rekenen op omzetstijging, en die komt niet.
-veel inruil geven en er op rekenen (gokken) dat je ze snel kwijtraakt
-op verkeerde moment hypotheek vastzetten
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad.

Ik heb even gekeken op die veiling site maar vind het erg vaag allemaal en de kosten zijn niet echt duidelijk vermeld. Uiteindelijk ben je volgens mij nog duurder uit plus dat je geen plek hebt om het terug te brengen als het een miskoop blijkt of om vragen te stellen over het product.

Ik ben verbaasd over dat de motoren wel zo hard gaan qua biedingen ondanks dat het 2e hands, geen garantie & zonder te zien kopen is (je mag pas inspecteren op de dag dat je het komt ophalen en dus al verplicht bent te betalen)
 
Ik ben verbaasd over dat de motoren wel zo hard gaan qua biedingen ondanks dat het 2e hands, geen garantie & zonder te zien kopen is (je mag pas inspecteren op de dag dat je het komt ophalen en dus al verplicht bent te betalen)

Die motoren worden bij zo'n veiling dan ook meestal voor een veel te hoog bedrag verkocht dan dat ze 2ehands op zouden brengen.. Snap dat ook niet helemaal.

Er is wel een kijkdag, 17 februari, dan kun je alles bekijken en heb je nog tot 20 februari om te bieden.
 
Heb gisteren gehoort dat wat er nu geveild wordt het overschot is , de beetje goed verkoopbare zijn al lang weg
Er zouden zelfs wat motoren er bij gezet zijn
 
Die motoren worden bij zo'n veiling dan ook meestal voor een veel te hoog bedrag verkocht dan dat ze 2ehands op zouden brengen.. Snap dat ook niet helemaal.

Er is wel een kijkdag, 17 februari, dan kun je alles bekijken en heb je nog tot 20 februari om te bieden.
Oh ja er is inderdaad een kijkdag. Maar ja, momenteel zijn de meesten al zo ver overboden volgens mij dat het de moeite niet echt waard lijkt
 
Terug
Bovenaan Onderaan