Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Wat een gedoe zeg. Als ik onderweg zin heb in een bak koffie haal ik de brander en bialetti wel even uit de zak en ik heb verse koffie.

Bakkie koffie zetten op de Parpaillon.

TvxqWJ0.jpg
 
Wat een gedoe zeg. Als ik onderweg zin heb in een bak koffie haal ik de brander en bialetti wel even uit de zak en ik heb verse koffie.

Bakkie koffie zetten op de Parpaillon.

[afbeelding]

Helemaal niet. Bestel 3 koffie bij de Bartabac, 2 in de beker en gaan met de banaan. Paar uurtjes later bij een stop een warm bakje koffie.
Voordelen: Hoef geen brander, water, koffie en/of suiker en koffiemelk mee te nemen.
 
Dan heb je koffie van een paar uur oud... :r en om nou daar een extra powerbank voor mee te moeten nemen, die ik ook weer her en der moet gaan laden om dat ding warm te houden. Mijn ervaring met dit soort bekers is ook dat ze lekken en dat wil ik ook echt niet tussen mijn bagage hebben.
 
Misschien dat ik ook een campingaz twister voor de koffie ga kopen met een italiaanse pruttelaar espresso erop.
Aan de andere kant, ik rij alleen in de Alpen een week en dan drink ik wel wat op een terrasje. Soms heb ik dan nog wat aanspraak, ik spreek de Franse taal goed.
Mmmm, ik twijfel nog als ik david zie...
 
niet overal zijn terrasjes en wat is er nou lekkerder dan gewoon een stuk stokbrood uit de supermarkt met een stuk kaas of een plak paté ergens op een verlaten plekje opknagen met een lekker bakkie pleur erbij terwijl je geniet van het uitzicht. Op de camping heb ik toch een brander nodig voro de koffie dus dat ding moet sowieso mee. En water komt uit de camelbag.
 
niet overal zijn terrasjes en wat is er nou lekkerder dan gewoon een stuk stokbrood uit de supermarkt met een stuk kaas of een plak paté ergens op een verlaten plekje opknagen met een lekker bakkie pleur erbij terwijl je geniet van het uitzicht. Op de camping heb ik toch een brander nodig voro de koffie dus dat ding moet sowieso mee. En water komt uit de camelbag.

Volledig mee eens! En niet alleen onderweg, maar in het opkomende zonnetje voor de tent gaat er niks boven een lekker vers bakkie, ook al is het -10.



Of vanwege de harde wind op IJsland in de beschutting van een steen

full


Maar ieder zijn ding!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf niet zo een koffie liefhebber maar mijn reisgenoten wel en zelf koffie zetten hoort bij het camping gevoel.

Lopen klooien met een goedkoop gasbrandertje en een pannetje wat er steeds af wil glijden,ik heb er nu al weer zin in!! :]
 
Niet overal zijn terrasjes en wat is er nou lekkerder dan gewoon een stuk stokbrood uit de supermarkt met een stuk kaas of een plak paté ergens op een verlaten plekje opknagen met een lekker bakkie pleur erbij terwijl je geniet van het uitzicht.
Dat herken ik wel van dat stuk vers stokbrood met een bakkie pleur.

Onderweg van Z.Frankrijk naar huis bij een pompstation langs de Autoroute een VERS stuk stokbrood gekocht. Ik had nog een laatste mini-blikje Unox-leverpastei.(die zijn super-handig voor de vakantie) Eerst tanken, dan een bakkie koffie en natuurlijk dat verse stokbrood met leverpastei. Op de parkeerplaats waren geen bankjes dus de automobilisten stonden veelal verveeld naast de auto. Ha-ha-ha! Na losmaken van 2 riempjes had ik mijn regisseurstoel paraat en daarna was het genieten. Alleen het uitzicht zou beter hebben gekund. Maar ja, onderweg naar huis en 1000+ km te doen, dan is het effe niet anders. :9

Bottom-line: Dat was onderweg genieten van een heerlijk broodje met een bakkie BRUIN! :t
 
Laatst bewerkt:
Ook makkelijk voor onderweg zijn die flessen met pannenkoekmix waar je alleen maar water bij hoeft te gooien en goed hoeft te schudden. Zodat je op plekken waar niets te eten is toch lekker kunt lunchen ;) Zoals we hier deden in de Bardenas Reales (op het enige strookje schaduw dat we konden vinden).

mcXNbTG.jpg
 
Ook makkelijk voor onderweg zijn die flessen met pannenkoekmix waar je alleen maar water bij hoeft te gooien en goed hoeft te schudden. Zodat je op plekken waar niets te eten is toch lekker kunt lunchen ;) Zoals we hier deden in de Bardenas Reales (op het enige strookje schaduw dat we konden vinden).

[afbeelding]

:t
 
Hey ik ben opzoek naar een nieuwe zomerslaapzak.
Een zo klein mogelijke pakmaat is uiteraard een eis.

Ik had voorheen de High Peak 600. Echt een erg kleine pakmaat maar de slaapzak zelf wat te krap..
Iemand tips tussen alle verschillende merken?
 
Hey ik ben opzoek naar een nieuwe zomerslaapzak.
Een zo klein mogelijke pakmaat is uiteraard een eis.

Ik had voorheen de High Peak 600. Echt een erg kleine pakmaat maar de slaapzak zelf wat te krap..
Iemand tips tussen alle verschillende merken?
Wat bedoel je met te krap? Moet je speciale maten hebben?

Waarom ga je eigenlijk niet naar een grote zaak, met veel slaapzakken op voorraad?
 
Wat mag het kosten, en voor wat voor temperatuursrange moet hij geschikt zijn?

Ik heb meerdere slaapzakken, maar ik gebruik op de motor eigenlijk nooit dons. Dons is gevoelig voor vocht dus moet af en toe goed door kunnen drogen. Die mogelijkheid heb je op de motor niet altijd. Maar het is verreweg wel het meest compact en licht van gewicht. Je portemonnee wordt er helaas ook heel licht van :+ Als je dons wilt kan je kijken bij het merk Cumulus, die maken slaapzakken op maat dus kan je naar je wensen laten aanpassen. Zijn ook redelijk gunstig geprijsd. Ik heb er zelf ook een, maar die gebruik ik alleen voor wandelvakanties.

Ik gebruik met de motor in de zomer een synthetische slaapzak van Snugpak. Redelijk compact, niet heel licht maar ik hoef het toch zelf niet te dragen. Prijzen zijn ook netjes.
 
Laatst bewerkt:
Speciale maten niet zozeer..
De highpeak was 75cm. Dit is voor mijn schouders aan de krappe kant. Mijn winter slaapzak met 80cm is perfect kwa pasvorm.

Ben vandaag bij de Wit in Schijndel geweest.
Daar lagen maar 2 redelijk compacte slaapzakken die ik eigenlijk beide nog te groot vindt.. aanbod was niet zo heel erg groot op dit moment misschien vanwege de wintersport sale etc..

Maar heb ondertussen een beetje zitten googlen kwam oa de Nordisk Abel +10L tegen welke er wel aardig uitziet.
 
heeft er iemand ervaring met dit? Lakenzak Reactor Extreme ga binnenkort naar het AET en mijn slaapzak gaat maar tot comfort 5°c dus heb dit maar aangekocht maar heb er dus geen ervaring mee of het echt veel helpt.
 
15 graden winst lijkt me eerlijk gezegd wel erg optimistisch, maar je wint er zeker wel wat mee.

Als ik in de winter in echt koude omstandigheden ga kamperen gebruik ik deze als binnenzak. Scheelt een hoop geld, en het idee is volgens mij vrijwel hetzelfde. Of je er echt zoveel mee wint als ze opgeven weet ik niet, maar het scheelt wel.
 
Laatst bewerkt:
Speciale maten niet zozeer..
De highpeak was 75cm. Dit is voor mijn schouders aan de krappe kant. Mijn winter slaapzak met 80cm is perfect kwa pasvorm.

Ben vandaag bij de Wit in Schijndel geweest.
Daar lagen maar 2 redelijk compacte slaapzakken die ik eigenlijk beide nog te groot vindt.. aanbod was niet zo heel erg groot op dit moment misschien vanwege de wintersport sale etc..

Maar heb ondertussen een beetje zitten googlen kwam oa de Nordisk Abel +10L tegen welke er wel aardig uitziet.

14 graden, slaap je dan niet in de bergen? 's nachts koelt het in het algemeen flink af.
Je kan het serieus frisjes krijgen.
 
nu ik heb ook nog een emergency blanket dat isoleert ook wel goed als het echt te extreem is kan ik nog een warm water kruik vullen. maar kan wel tegen koude loop in de winter ook altijd met t-shirt buiten. maar als het toch is stevig vriest dan wil ik wat voorbereid zijn ook om het vrouwtje wat gerust te stellen.
 
Goede mat is nuttiger dan warme slaapzak. Als je warmte niet weg kan, hoef je geen dure dikke winter thermo commando slaapzak mee te nemen.

Ik heb eenzelfde slaapzak, recht toe recht aan, en goede mat. Van -10 buiten tot +30 buiten prima. En bij +30 lig ik amper in de slaapzak.
 
nu ik heb ook nog een emergency blanket dat isoleert ook wel goed als het echt te extreem is kan ik nog een warm water kruik vullen. maar kan wel tegen koude loop in de winter ook altijd met t-shirt buiten. maar als het toch is stevig vriest dan wil ik wat voorbereid zijn ook om het vrouwtje wat gerust te stellen.
Kruik is om in te slaap te vallen. Om daarna wakker te worden omdat dat ding...

Goede mat. Dan is de rest marginaal van belang.

Een extra binnenvoering scheelt ook al. Al is het een katoenen van de action. Laagjes laagjes. Werkt onder de motorjas ook.

En je loopt niet altijd in de winter in enkel een t shirt buiten. Onzin doen we niet aan :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Speciale maten niet zozeer..
De highpeak was 75cm. Dit is voor mijn schouders aan de krappe kant. Mijn winter slaapzak met 80cm is perfect kwa pasvorm.

Ben vandaag bij de Wit in Schijndel geweest.
Daar lagen maar 2 redelijk compacte slaapzakken die ik eigenlijk beide nog te groot vindt.. aanbod was niet zo heel erg groot op dit moment misschien vanwege de wintersport sale etc..

Maar heb ondertussen een beetje zitten googlen kwam oa de Nordisk Abel +10L tegen welke er wel aardig uitziet.
Mummy of recht?
 
14 graden, slaap je dan niet in de bergen? 's nachts koelt het in het algemeen flink af.
Je kan het serieus frisjes krijgen.

De investering in een goede Thermarest mat heeft het nut van het meenemen van een dikke winterslaapzak overbodig gemaakt tot kort aan het vriespunt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan