Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.262
112
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Goedemorgen allemaal,

Mijn 2 buitenste kappen van mijn motor zijn op dit moment wit. Het liefst zou ik het zwart willen en heb jullie hulp nodig hierbij.
Mijn huidige 2 kappen zijn beschadigd namelijk:
Op de linker kap zit wat tipex op de beschadigde gedeelte(dacht misschieb lukt het me wel om schade zo weg te werken dat het minimaal te zien is lol)

Linker kap:
qvqxlvpqxq.jpg

xfgpatf005.jpg


Rechter kap:
qzzulq8nwr6.jpg


Mijn vraag,
Kan ik deze kappen gebruiken en laten overspuiten naar zwart.
zwart laten wrappen?
Of nieuwe ongespoten kappen kopen? (Dure optie)

En wie kent een adresje die voor een leuke prijsje het kan verrichten?
 
Tis even handig te vermelden waar je woont.

Je kappen kun je gewoon gebruiken 2e hands of nieuwe is makkelijk als je de originele wilt behouden.

Wrappen als je het zelf niet kunt is vaak duurder dan spuiten is de ervaring.

Groet Dré
 
Goedemorgen allemaal,

Mijn 2 buitenste kappen van mijn motor zijn op dit moment wit. Het liefst zou ik het zwart willen en heb jullie hulp nodig hierbij.
Mijn huidige 2 kappen zijn beschadigd namelijk:
Op de linker kap zit wat tipex op de beschadigde gedeelte(dacht misschieb lukt het me wel om schade zo weg te werken dat het minimaal te zien is lol)

Linker kap:
[afbeelding]
[afbeelding]

Rechter kap:
[afbeelding]

Mijn vraag,
Kan ik deze kappen gebruiken en laten overspuiten naar zwart.
zwart laten wrappen?
Of nieuwe ongespoten kappen kopen? (Dure optie)

En wie kent een adresje die voor een leuke prijsje het kan verrichten?

Ik denk dat overspuiten het mooiste is en dan kunnen deze gewoon gebruikt worden. Ik kan het voor je doen, Ulleke hier levert ook heel mooi werk af en er zijn er nog wel meer die dit hobby-matig of semi-professioneel doen denk ik.

Alleen ik woon in Ridderkerk dus niet echt in de buurt van Haarlem. Dit kan je volgens mij ook wel gewoon met de post regelen. Het is vrij klein dus dat kan wel verpakt worden op een manier dat zelfs tnt post het niet kan verneuken. Ik heb vaker klein spuitwerk over de post verstuurd. Kilometer bubbelfolie eromheen en een stevige doos lukt wel.

Voor een prijsje stuur even een pb (persoonlijk bericht) want dat mag ik hier niet openbaar zeggen. Site-policy.
 
Over een paar maanden ga ik een caferacer bouwen. In mijn gedachten ben ik al bezig met het kleurenschema. Is het ook mogelijk om spuitwerk eruit te laten zien als geschuurd aluminium en zijn er hier ook spuiters die dat eventueel kunnen?
 
Is er iemand in de omgeving van Hoorn, Medemblik, Enkhuizen die het kunststof van mijn Honda SP1 in de originele kleur(en) kan spuiten? (kontdeel heeft een gedeelte zwart)
Het gaat om de kleur : SP1 Rood: R-258 , alle delen , inclusief een undertail, tank is onbeschadigd,
En ik ben de boel al aan het strakmaken / voorbewerken.
 
Is er iemand in de omgeving van Hoorn, Medemblik, Enkhuizen die het kunststof van mijn Honda SP1 in de originele kleur(en) kan spuiten? (kontdeel heeft een gedeelte zwart)
Het gaat om de kleur : SP1 Rood: R-258 , alle delen , inclusief een undertail, tank is onbeschadigd,
En ik ben de boel al aan het strakmaken / voorbewerken.

Ik zit totaal niet in die hoek, misschien dat iemand anders dichterbij zit.

Voorwerken doen we normaal liever zelf. dat bepaalt namelijk 100% de uitkomst van je spuitwerk.

Ik zou even ermee stoppen en dit enkel iom de spuiter doen.

Grt Ulleke
 
Ik zit totaal niet in die hoek, misschien dat iemand anders dichterbij zit.

Voorwerken doen we normaal liever zelf. dat bepaalt namelijk 100% de uitkomst van je spuitwerk.

Ik zou even ermee stoppen en dit enkel iom de spuiter doen.

Grt Ulleke


Ok, dan wacht ik het af,
ik had al gesnuffeld maar jij komt een klere eind hier vandaan, onze centrale werkplaats zit in Roosendaal.
En Rene is ook al niet om de hoek.
:(
 
Vorige zomer mijn brommertje gespoten.
grondverf en blauwe verf van de Action, afgelakt met Spraymax 2k blanke lak.
Decals zitten onder de blanke lak.
Gespoten in de buitenlucht, zonnetje erbij en +-20 graden buiten.
de combinatie van Action kleur en 2K blanke lak bevalt zeer goed.
De blanke lak spuiten was wel even wennen, omdat je flink dikke lagen moet spuiten om er voor te zorgen dat je geen sinaasappelhuid krijgt.
full

Ook leuk om te zien hoe dicht de Action lichtblauw zit bij de originele Honda aquarius blue kleur.
Spatbord voor is originele kleur, de rest is gespoten.
 
Laatst bewerkt:
Vorige zomer mijn brommertje gespoten.
grondverf en blanke lak van de Action, afgelakt met Spraymax 2k blanke lak.
Decals zitten onder de blanke lak.
Gespoten in de buitenlucht, zonnetje erbij en +-20 graden buiten.
de combinatie van Action kleur en 2K blanke lak bevalt zeer goed.
De blanke lak spuiten was wel even wennen, omdat je flink dikke lagen moet spuiten om er voor de zorgen dat je geen sinaasappelhuid krijgt.
[afbeelding]
Ook leuk om te zien hoe dicht de Action lichtblauw zit bij de originele Honda aquarius blue kleur.
Spatbord voor is originele kleur, de rest is gespoten.

De spuitbaarheid van de action bussen varieert nogal, je kan het inderdaad heel goed treffen. De kleur gelijkenis is in jouw geval mooi mee genomen, want zo veel verschillende kleuren heeft de action niet. ;)
Leuk fietsje geworden zo.
 
Zo is het Action rood precies de kleur die Honda gebruikt op hun XL serie.
Action Matzwart geeft meer een satijnachtige glans hoewel ik laatst met primer van VHT (voor wrinkle lak) er onder een prachtige echt mat effect kreeg.
 
Hoi,

Ik heb deze verfspuit gekocht:

HBM Verfspuit met 100 ML. Beker Model 1

Maar weet niet goed welke afstelling waarvoor is. De onderste achterop is om de hoeveelheid lucht te regelen. Maar waarvoor is die daar boven?

Hoe stel ik de breedte van de bundel af?

Volgens mij is de onderste achterop om de verftoevoer te regelen want daarmee bepaal je hoever je de naald naar achteren kunt trekken.

En verder denk ik dat die bovenste achterop de hoofdluchttoevoer is (?) maar die zit meestal onderin het handvat waar de lucht binnenkomt. Ik zie geen vlakstraal mogelijkheden. Ten eerste heeft de luchtkap geen "neusjes" aan de zijkanten die de verfbundel platdrukken tot een vlakke bundel en als ik inzoom zie ik niets in de nozzle waarmee je een vlakstraal kunt maken.

Ik moet het van de foto's doen dus ik kan me vergissen maar ik zie niet hoe dit ding vlak kan spuiten, of er moet iets vernuftigs binnenin zitten. Laat eens zien als het wel kan, ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben dan.

Maar ja, voor 6,99.....


Ik heb ook wel eens met zulk soort goedkope troep gespoten en de enige manier die ik heb gevonden er bevredigende resultaten mee te behalen vraagt wat ombouw van de spuit en een kleine investering:


- haal de luchtkap, naald en sproeier eruit
- pleur deze weg
- haal de verfbeker eraf
- pleur die ook weg
- koop een goede kwast
- steek die kwast in de voorkant van deze spuit
- gebruik hem naar volle tevredenheid om vieze motoronderdelen in een bak thinner schoon te wassen....

Sorry, ik zou adviseren er minder dan niets van te verwachten, hij zal dan aardig aan je verwachtingen voldoen denk ik.

Wat ik wel bizar vind is dat iemand dat kan maken voor 7 euro en er nog geld op kan verdienen ook...
 
Laatst bewerkt:
Zit net mijn eigen reply terug te lezen en dat kon ook anders, je vroeg niet om een waarde oordeel tenslotte.

Wat ik kan adviseren naar aanleiding van mijn eigen ervaringen met supergoedkope spuitjes:

Haal de luchtkap en sproeier eruit en controleer deze op bramen van het boren en haal deze eraf met een vijltje/boortje.

Zet hem in elkaar en controleer alle afdichtingen, bij mij zeek de verf en lucht er overal uit.

Kijk of er afdichtingen in zitten die niet tegen oplosmiddelen als thinner kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan