Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

OMA! :W

Iedereen een fijne kerst gehad? Nog wat leuke cadeautjes voor de motort in ontvangst mogen nemen?
Ik zelf heb een extra balaclava gekregen ( :} ) en wat die voetbal kegeltjes om de AVB oefeningen weer eens door te nemen. :t

Ah bedankt voor de info! Dan bedenk ik me er nog even over. Als ik het probeer laat ik nog weten hoe het gegaan is! :Y
Nog gelukt?
 
Hoi Oma! :W
Kerst was leuk, cadeautjes doen we dan niet, dus die moest ik zelf kopen.
Heb mezelf maar een goretex pro broek en jas cadeau gedaan. *O* Geweldig spul is dat hé!
Binnen nog geen half uur droog na een hevige regenbui :9~

Daarnaast heb ik omdat ik over een paar weken voor 6 maanden naar GB ga besloten om het voor deze keer nog door de garage te laten doen. Daarvoor wil ik toch graag dat mn motor goed in orde is, die moet natuurlijk mee :]
Dus nieuwe bandjes (heidenau K60's om daar ook wat zandpaadjes te kunnen pakken) en nieuwe ketting.
Ook nog even kijken of het rempedaal lager kan, dat staat nu hoger dan de voetsteunen..


OMA! :W

Iedereen een fijne kerst gehad? Nog wat leuke cadeautjes voor de motort in ontvangst mogen nemen?
Ik zelf heb een extra balaclava gekregen ( :} ) en wat die voetbal kegeltjes om de AVB oefeningen weer eens door te nemen. :t

Ah bedankt voor de info! Dan bedenk ik me er nog even over. Als ik het probeer laat ik nog weten hoe het gegaan is! :Y
Nog gelukt?

Zo'n balaclava kan geen kwaad met de winter nu, of gebruik je die altijd?

Van die kegeltjes zijn superleuk om je een middagje mee te vermaken.
Zeker als je probeert die gymkhana oefeningen na te doen.
Met de freewind kun je best aardig klein 8-jes rijden. :}
 
Ik heb van die race balaclava's, draag ze altijd en kosten 2€/stuk, koop ik bij de karting in de buurt, super kwaliteit en lekker warm in koud weer en koud bij warm weer :)

In de motorwinkel kosten die ongeveer 5 euro, daar is het echt overpriced :')

En leuk Lerris, keep us updated over je GB reis :) Die goretex zal zeker helpen nu in de koude wintermaanden :)
 
Zo'n balaclava kan geen kwaad met de winter nu, of gebruik je die altijd?

Van die kegeltjes zijn superleuk om je een middagje mee te vermaken.
Zeker als je probeert die gymkhana oefeningen na te doen.
Met de freewind kun je best aardig klein 8-jes rijden. :}
Ik gebruik ze altijd, om de oordopjes op hun plaats te houden. :)
Eerst maar de eens AVB oefeningen doornemen voordat ik aan gymkhana ga beginnen! Ik heb al zo lang geen halve draai meer gedaan, laat staan achtjes gedraaid. :X

En leuk Lerris, keep us updated over je GB reis :) Die goretex zal zeker helpen nu in de koude wintermaanden :)
:^ Veel plezier!
 
Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar toegewenst! Mogen we nog (vele) veilige en mooie kilometers maken dit jaar! *O* :]
 
Gelukkig nieuwjaar!
Op een jaar waarin de freewind de wereld ziet :P

En ik zal jullie zeker op de hoogte houden! :]
In wales schijnt het leuk rijden te zijn. Zeker ook met die k60's in modder en zand :}
 
-O- :(
Vandaag op de motor naar de tandarts gemoeten, dus ik de Freewind uit de garage halen, pak aan & klaar om te gaan! Sleutel om, startknop in en ik hoor het geluid van een zielig startmotortje ronddraaien maar de motor slaat niet aan.
Accu was zo goed als leeg.
Hij hangt nu aan de druppellader, volgens mij is die nog goed maar misschien moet ik opzoek naar een nieuwe accu.

Gelukkig stond de SV van mijn broer thuis dus die maar meegepakt. *O*
 
Ik mis mijn oude Freewind toch wel |(

Als iemand een leuke Freewind weet te staan, is een pm uiteraard welkom! :)
 
Omdat ik i.v.m. wat andere projecten op auto-gebied steeds niet aan de Freewind toe kom, staat 'ie nu te koop. Ik heb 'm 2 jaar geleden rijdend weggezet omdat de zuigerveren echt moeten worden vervangen. De motor startte slecht en de rookwolken waren niet meer te harden.

Ik verkoop de motor alleen in zijn geheel en niet in losse onderdelen. Staat in Amsterdam.
De advertentie vind je HIER.
 
Oei, dan de dikte van de remschijf in de gaten houden. Op de schijf staat de minimale dikte vermeld als het goed is, ergens in het midden. Die groeven maken verder volgens mij niet heel veel uit, extra oppervlakte geeft extra remkracht 8-) (en meer warmte) :]

Op mijn achterremschijf staat 4mm als minimale dikte.


Als het goed is is dit allemaal niet nodig.
Mijn voorremschijf zat ook met die loctite boutjes vast, en neem aan dat dat dezelfde zijn.
De loctite is daarbij blauw.
Die loctite zet maar vast tot 30Nm, dus met een ratel met imbusbitje krijg je hem zo los als het goed is.

Daarna met nieuwe loctite (ik heb 243 gebruikt) dat boutje insmeren en na het insmeren snel die boutjes kruislings weer vast zetten met de nieuwe schijf.
Zo worden de krachten netjes verdeeld over de boutjes en klaar is kees :Y
En dan netjes inrijden :]


En blijkbaar had ik compleet ongelijk |(
Zo makkelijk als de voorste bouten los kwamen zo lastig gaan die van de achterremschijf.
1 is er nu los, van 3 is de kop dolgedraaid. -O-
Morgen maar verder verhitten en uitboren proberen.
 
Oei dat is niet zo mooi!
Al uit kunnen boren vandaag?

Wat voor 'n schijf en blokken heb je trouwens gehaald?
 
Gister is het gelukt! *O*
Met een dremel een nieuwe gleuf gemaakt voor de schroevendraaier.
Daarna met een gasbrander flink verhit en daarna met een slagschroevendraaier los gekregen.

Ik heb nu EBC remschijf voor met sintered remblokken en EBC remschijf achter met organische remblokken.
 
Ik moet de mijne ook nog een keertje vervangen...
Eerst maar een momentsleutel op de kop zien te tikken.

Heeft iemand trouwens zijn kleppen eens laten bekijken/stellen? Hoeveel zal dat ongeveer gaan kosten?
 
Kleppen stellen is niet zo moeilijk, ik dacht dat Vetpriester hier ergens een manual voor had gemaakt :)
Ik was zelf bang om te falen, maar wou het geld er niet aan uitgeven.
Ik denk het zal een 100-tal euro kosten aangezien ik er zelf 2 uren aan bezig was, maar oefening baart kunst en dan doe je er maar een uurtje over *D

Momentsleutel: bij de action nu 15€, heb er ook eentje gekocht :)
 
Klopt, die handleiding heb ik weleens voorbij zien komen.
Heb alleen geen zin om te lopen kutten in een koude garage als het ook voor 5 tientjes of zoiets bij een motorzaak kan.

Weet je toevallig wat het bereik is van die sleutel? Ik heb eigenlijk alleen nog een kleine nodig, heb er namelijk een liggen van 28-210 NM ±4%.
 
Zal wel even een keertje langsgaan waar ik 'm heb gekocht, ze zouden als het goed is de onderhoudshistorie hebben. Misschien hoef ik de kleppen wel helemaal niet te doen voor de komende 6dkm.
Deze gaat van 19Nm tot 11ONm, geen idee wat de afwijking is :)
Jammer, ik had gehoopt op een 'kleinere'.
 
Bij de garage waar ik het heb laten doen kostte het toen 100 euro, inc nieuwe bougies.

Mijn reis naar wales is trouwens goed verlopen *O*
De Engelse wegen met fietsers en voetgangers naast de weg terwijl je 100+ km/u mag zijn even wennen. Net als het gebrek aan straatverlichting maar verder is het echt prachtig rijden hier :]

Helaas wel over een hobbel in de weg gereden waarbij (door de zware bagage achterop) de motor zo hard inzakte dat dat plastic achterspatbord eraf gevlogen is.. -O-
Hoorde wel iets toen het gebeurde maar het viel niet meteen op. Daar kwam ik dus pas achter toen ik uren later op bestemming aan kwam.
De kettingbeschermer kant zit er wel nog aan gelukkig :+
 
Bij de garage waar ik het heb laten doen kostte het toen 100 euro, inc nieuwe bougies.
:t
Mijn reis naar wales is trouwens goed verlopen *O*
De Engelse wegen met fietsers en voetgangers naast de weg terwijl je 100+ km/u mag zijn even wennen. Net als het gebrek aan straatverlichting maar verder is het echt prachtig rijden hier :]
Vet! Goed om te horen. Ook fijn dat je die verstralers nog had gemonteerd!
Ik was afgelopen weekend even weg in Edinburgh (Schotland) zonder motor. In het donker is het daar ook echt donker. Weinig straatverlichting in die afgelegen gebieden en waar ze dan wel staan zijn het van die miezerige sodium-lampjes waar weinig oranje-achtig licht vanaf komt.
Helaas wel over een hobbel in de weg gereden waarbij (door de zware bagage achterop) de motor zo hard inzakte dat dat plastic achterspatbord eraf gevlogen is.. -O-
Hoorde wel iets toen het gebeurde maar het viel niet meteen op. Daar kwam ik dus pas achter toen ik uren later op bestemming aan kwam.
De kettingbeschermer kant zit er wel nog aan gelukkig :+
Heb je alles wat je het komende half jaar nodig hebt mee kunnen nemen in 1x? :}
Wel lullig, die spatborden zijn niet zo makkelijk te vinden dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
In GB zoeken ze ook naar die "possum scrapers", misschien omdat ze die ook zo zijn kwijtgeraakt :')
Met de XF kan je toch niet comfortabel sneller dan 140km/h rijden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan