Silly Season 2018

Misschien Cameron Beaubier? Is al een paar jaar heer en meester in Amerika op de R1. Zou ook mooi passen in het streven van Dorna om Amerika weer een beetje erbij te betrekken.
 
Poncharal op GPOne:
MotoGP, Poncharal: il dopo Folger? vorrei un giovane dalla Moto2

Wat is de beste oplossing?
"- Een jongeman uit Moto2 nemen en laten groeien, is het project dat mij het meest interesseert, deels omdat we Johann hebben die nu een jaar ervaring heeft. Maar er is een fundamenteel punt : ik zal nooit een piloot onder contract nemen met een ander team, het zou niet kloppen "
 
Poncharal op GPOne:
MotoGP, Poncharal: il dopo Folger? vorrei un giovane dalla Moto2

Wat is de beste oplossing?
"- Een jongeman uit Moto2 nemen en laten groeien, is het project dat mij het meest interesseert, deels omdat we Johann hebben die nu een jaar ervaring heeft. Maar er is een fundamenteel punt : ik zal nooit een piloot onder contract nemen met een ander team, het zou niet kloppen "

Wat ik er uit maak via Googel translate:

-Liefst een coureur uit de Moto2 maar probleem is dat die allemaal al een contract hebben. Maar een coureur met ervaring uit de Moto2 is wel wat hem het meeste aanstaat.
-Hij neemt geen coureurs die al onder contract staan. Wil niet bekend komen te staan als teammanager die andermans coureurs weg kaapt. "Daar valt niet met mij over te praten."
-Dat geldt voor Rea en ook voor Lowes en VDM.
 
Misschien Cameron Beaubier? Is al een paar jaar heer en meester in Amerika op de R1. Zou ook mooi passen in het streven van Dorna om Amerika weer een beetje erbij te betrekken.

Persoonlijk zou ik MvdM willen zien doorschuiven naar Tech3.
En dan Beaubier naar WSBK.
Het niveau van MotoAmerica is niet hoog genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik las ook ergens dat Herve Poncheral overweegt om Remi Gardner door te schuiven.
Om dat een Moto2 rijder makkelijker te vinden is.
Maar in de testen wordt tie goed bijgehouden/voorbij gereden door Bendsneyder...
 
Laat Herve nu maar zijn woorden omzetten in daden.

Hij was toch zo tevreden over Michael?
En wilde hem toch vaker een kans geven op de Tech3 Yamaha?

Dan heeft die daar nu de kans voor.
En Pata is toch gek met Michael?
Nou, dan worden ze toch sponsor.
 
Laat Herve nu maar zijn woorden omzetten in daden.

Hij was toch zo tevreden over Michael?
En wilde hem toch vaker een kans geven op de Tech3 Yamaha?

Dan heeft die daar nu de kans voor.
En Pata is toch gek met Michael?
Nou, dan worden ze toch sponsor.


Misschien als jij even met een paar miljoen begint te schuiven dat hij er wat mee doet :P
Anders maar een Pata wss coureur naar de WSBK doorknallen zodat VD mark naar de gp kan ;)
 
Laat Herve nu maar zijn woorden omzetten in daden.

Hij was toch zo tevreden over Michael?
En wilde hem toch vaker een kans geven op de Tech3 Yamaha?

Dan heeft die daar nu de kans voor.
En Pata is toch gek met Michael?
Nou, dan worden ze toch sponsor.

Die kans heeft Michael ook gekregen: Valencia. ;-) Nozane kreeg trouwens ook zulke credits. Helaas heeft Herve momenteel nog de voorkeur om geen bestaande contracten te verscheuren, hij wil geen 'jattende' team manager zijn.

Ik denk niet dat hij die luxe heeft, maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoe hij het probleem oplost. Poncharal staat nog wel eens bekend als iemand die iets leuks uit een hoge hoed toveren kan...
 
Denk dat er dan ook eerder een aanbod zou moeten komen vanuit PATA dat ze Vd mark wel willen uitlenen met een of andere constructie..
Niet te vergeten dat Vd mark en Pata ( baas ) goeie "vrienden"zijn en een verleden hebben he
 
Ik ga voor Vierge en vervolgens Cortese terug naar intact. Poncheral haalt niemand weg bij een team maar als Intact zelf met het voorstel komt (al dan niet ingefluisterd, gesteund en gefinancierd door Dorna) wordt alles anders
 
Natuurlijk zegt Herve dat hij niemand met een contract bij een ander team wil lospeuteren.
Dat zou idd niet netjes zijn...

Maar hij wil natuurlijk gewoon de best mogelijke coureur, met of zonder contract. En terecht.
Er gaat teveel geld in om, om dan maar een jaar lang een B-coureur te laten rijden, omdat die toevallig geen contract heeft...

We praten hier niet over 1 of ander middenmotor team in een nationale competitie, maar over een subtopper in de eredivisie van de motorsport.
 
Natuurlijk zegt Herve dat hij niemand met een contract bij een ander team wil lospeuteren.
Dat zou idd niet netjes zijn...

Maar hij wil natuurlijk gewoon de best mogelijke coureur, met of zonder contract. En terecht.
Er gaat teveel geld in om, om dan maar een jaar lang een B-coureur te laten rijden, omdat die toevallig geen contract heeft...

We praten hier niet over 1 of ander middenmotor team in een nationale competitie, maar over een subtopper in de eredivisie van de motorsport.

Om met Jack Middelburg te spreken: Het gaat niet om een boerenkoolwedstrijd :)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand in hoeverre Yamaha zich bemoeit met de keuze voor een rijder bij Tech3?
Indien zij invloed hebben lijkt mij eerder dat ze binnen Yamaha gaan schuiven dan bijvoorbeeld een Vierge vast te leggen.
Of is deze keuze puur aan Herve zelf?
 
Aegerter heeft nog geen stekkie toch? die hele deal met die Russen over Kiefer racing was 1 grote luchtbel.
 
Ik zit te weinig in het wereldje om te weten welke goede coureurs precies thuis zitten. Wat ik wel weet is dat er in de V.S. nog wel iemand zit die weer wil rijden :Y

Blijft mooi, dat speculeren :)
 
Die heeft zijn arm gebroken tijdens een training.
Plus dat hij nog maar op 70% zit met zijn schouder.
full
 
Cameron Beaubier naaar WSBK, VDM naar de GP.

There are former Grand Prix and World Superbike riders who are capable and available, but considering Tech 3’s history of bringing young and emerging talents (including Folger, Johann Zarco, Pol Espargaro, Cal Crutchlow and Ben Spies) into MotoGP it seems that calling in an older, veteran rider would not be Poncharal’s first choice. So who is a potential candidate? The popular speculation is that Poncharal, working in coordination with Yamaha, may bring in former Supersport World Champion and current Yamaha World Superbike rider Michael Van Der Mark, who filled in for Folger in 2017.

Yamaha in theory could then fill Van Der Mark’s seat on the Pata Yamaha team with another Yamaha Superbike rider, like 2017 FIM Endurance World Champion Niccolo Canepa or two-time MotoAmerica Superbike Champion Cameron Beaubier, and then move another Yamaha-contracted rider up to backfill any opening that leaves. In the case of Beaubier, Yamaha has four-time AMA Pro Superbike Champion (and former Tech 3 MotoGP fill-in rider) Josh Hayes to replace Beaubier on the Monster Energy/Yamalube Yamaha MotoAmerica Superbike team.
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben toch ook pata Yamaha rijders in deWss ? Daar 1 van naar De sbk en dan 1 van die coureurs naar de GP
 
Terug
Bovenaan Onderaan