Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
full


Kuip is dus NIET de juiste kleur, maar de andere delen is de originele kleur.
 
Nog een vraagje voor de kenners ( Denk ik)
Als ik led knippers monteer met een relais ertussen van bijv. Mlm parts . Werken dan de gevarenlichten ook weer op normale snelheid?
Gr Peter

Ja met een speciaal relais, ookwel last onafhankelijk relais genoemd, zal alles normaal werken.
(De LED knippers die verkocht worden geven meestal veel minder licht dan de normale knipperlichten. Vaak wel iets om rekening mee te houden)
 
Oh ja, als ik dan toch bezig ben:
De veerpoot is op de duur ook aan vervanging toe. Ik deins bij vluchtheuvels en andere schansjes een beetje door. Weet iemand wat de kosten zijn om dit te vervangen?
 
Heb nog een vraag over de brandstofpomp.
Ik wil deze het liefst met de originele stekker op de motor zetten.
Maar nu komt de vraag, weet iemand hoe deze stekker heet? Ben al in een elektronica zaak geweest maar die kent dit model niet.

Iemand hier toevallig wel?
[afbeelding]

Waarom? Zet je er toch gewoon een andere 2-aderige stekker tussen of soldeer je de draden, de draad moet je toch ergens van aftappen?
 
Ja met een speciaal relais, ookwel last onafhankelijk relais genoemd, zal alles normaal werken.
(De LED knippers die verkocht worden geven meestal veel minder licht dan de normale knipperlichten. Vaak wel iets om rekening mee te houden)

Ga voor een kellermann relais, het ligt er wel aan hoe dat alarmlicht aangestuurd wordt. Ik heb namelijk leds en een Kellermann relais en maar 1 lampje voor de raw op het dashboard als ik dan ook nog een gevarenlicht module aansluit dan krijg ik het niet werkend.
 
Probeer eerst eens dikkere of verse olie....scheelt al een hoop.

Ok, ik zal het doorgeven aan mijn monteur, dank.
Maar weet je ook wanneer die veerpoten vervangen zouden moeten worden of staat daar geen tijd voor?
 
Iemand tips hoe dit of of dit überhaupt nog te repareren is? Gelukkig reed ik al op mijn reserve!

IMG_20180118_134622849.jpg


IMG_20180118_140936157.jpg


IMG_20180118_141044600.jpg


IMG_20180118_141051237.jpg


IMG_20180118_141106395.jpg


IMG_20180118_141201390.jpg


Zag laatst een soort lijm met poeder welke ideaal was voor kuipdelen.
Q-bond
 
Laatst bewerkt:
Oei!
Omgewaaid in de storm?
Succes met de reparaties!

Ik ben zelf erg blij dat wij sinds vorige maand een motorschuurtje hebben waar ons motorwagenpark in staat. Geen centje pijn met deze waai ellende.
 
_O- _O- _O-
Join the club!
Ik heb trouwens oog op een Kuip in de juiste kleur voor mijn eigen diversion.
Volgens mij is de jouwe dezelfde kleur als de Kuip die ik er nu op heb. Beetje groenig toch?

Als ik deze hopelijk strakjes over heb mag je de mijne over nemen, mocht je interesse hebben.
 
_O- _O- _O-
Join the club!
Ik heb trouwens oog op een Kuip in de juiste kleur voor mijn eigen diversion.
Volgens mij is de jouwe dezelfde kleur als de Kuip die ik er nu op heb. Beetje groenig toch?

Als ik deze hopelijk strakjes over heb mag je de mijne over nemen, mocht je interesse hebben.


yamaha xj 600 frontkap
€ 30,00
http://link.marktplaats.nl/m1243710...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

O dat zou top zijn, welke kleur zocht jij? Blauw? Die heb ik gevonden

Zal ik de blauwe kopen, dat we ruilen?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Zonde zeg!

Geen lijm gebruiken maar MEK. Dit is best goed te repareren, maar aan opnieuw spuiten ontkomen je bijna niet...

Zie:

Kees Den Haag in "How-to: ABS Kuipreparatie met MEK. (meth..."

Ik ken jouw topic, maar ik heb al een andere kuip gevonden!

Andere vraag omdat mijn motor al eens eerder omgevallen is heb ik in de tank gekeken en zag ik dat het buisje er nog goed in zat, dus niet zoals vorige keer! Maar ik zag onderin een vlok roest liggen, kan ik deze er gewoon uithalen met een magneetje? Er staat nog 1.5 liter benzine in de tank, reed namelijk al op mijn reserve.

Hoe kan je het beste je kuipframe terug buigen? Heet maken?
 
Ik ken jouw topic, maar ik heb al een andere kuip gevonden!

Hoe kan je het beste je kuipframe terug buigen? Heet maken?

Ik heb het kuipframe weer aardig recht gekregen met een mini-spanbandje. Goed kijken welke kant het uit moet, en aan het motorframe bevestigen. Je moet altijd rekening houden dat het ietsje terugveert. Dus kleine stapjes en iedere keer weer de kuip proberen. Ik was verbaast over het goede resultaat!
 
Ik heb het kuipframe weer aardig recht gekregen met een mini-spanbandje. Goed kijken welke kant het uit moet, en aan het motorframe bevestigen. Je moet altijd rekening houden dat het ietsje terugveert. Dus kleine stapjes en iedere keer weer de kuip proberen. Ik was verbaast over het goede resultaat!


Bedankt voor je reactie Dennis. Ik heb gisteren gehobbyd en ik denk dat hij weer goed staat. Morgen andere kuip halen en dan aankomend weekend maar eens passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan