KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
mr tiger boy
we denken allemaal dat we hard gaan
ik denk dat ik al op max door de bochten ga
maar daar gaat het mij niet om
het gaat er om dat de voorrem nogal snel aan zijn grenzen zit
en ik heb het over haarspeld bochten
waar je met 40 ongeveer doorheen gaat
 
Laatst bewerkt:
Nou probeer die blokken maar eens dan is heb je dat probleem niet meer

Ik heb ook mijn andere blokken besteld zullen er van de week wel zijn
Deze keer de brembo SC blokken ik ben benieuwd
 
Jammer dat de zitpositie, met name de hoogte van het stuur op een 690 niet goed is voor mijn rug, ik hoop op iets beters voor de 790. Daarnaast zal die met 105 pk en twin-blok ook iets beter passen bij wat ik zou willen.
Grappig, ik heb nog nooit iemand gehoord dat de zitpositie van de Duke niet goed was. Juist het feit dat je rechtop zit zou enorm lekker moeten zitten. Maar goed, dat is blijkbaar voor iedereen anders :) Nu is er wel het een en ander in te stellen. Ander stuur erop bijvoorbeeld.
 
Ja, dat klopt. De meeste berijd(st)ers van een motor met clip-ons klagen over pijn in armen, handen of rug door een te lage positie van het stuur en zetten er dan een Superbike- of ander buisstuur op waarna ze nergens meer last van hebben. Dat kan ook komen doordat ze niet genoeg rijden en dus nooit wennen aan een lage zit, maar voor mij is het in elk geval precies andersom. Als het stuur te hoog zit kan ik met een bolle onderrug 'onderuit' gaan zitten en dat gaat pijn doen. Ik heb om die reden clip-ons geplaatst op mijn SV die origineel was voorzien van buisstuur . . . . en nergens last meer van. ;)
De handling van de Duke 690 is mede door het hoge stuur dat bovendien erg dichtbij zit wel heel goed.
 
Laatst bewerkt:
zijn er mensen met ervaring met andere banden dan de metzeler M7RR zoals die standaard op onze duke's geleverd wordt? en dan met name iets meer in het tour/sport segment (want grip bij regen vind ik belangrijk)

ik vraag het speciaal hier en niet in het banden topic omdat onze motor door zn gewicht een wat vreemde eend in de bijt is
 
misschien heb je aan mijn reactie niets
want
ik rij nooit in de regen (soms per ongeluk)
echt een mooi weer rijder
maar
die van mij werd geleverd met pilot power (geen 2 ct)
daarna heb ik pilot power pure gehad , wat een hele verbetering was
toen kwam de pilot power 3 , weer een heel stuk beter maar ik had bij het wegrijden van
rotonde's altijd dat de achterkant beetje ging glijden,was wel te controleren , toch
niet fijn
ik heb nu de pilot power rs achter (voor nog een pp3) en dat is echt super!!!
geen gewiebel meer achter, ik kan nu goed op het gas terwijl je nog op de rotonde zit
en de achterkant voelt erg goed aan niet meer het "weg kruipen"wat met de pp3 wel deed
duurzaamheid ???
weet ik niet
maakt me ook niet zo veel uit
mijn duke is nu 5 seizoenen oud en 42.000 gelopen en per jaar 2 achterbanden nodig
dus 8500 per jaar dus 4200 per band gemiddeld
ik denk dat de rs het ook wel een half jaar vol houd dus hij doet niet veel onder voor de pp3
maar regen en kou
???????????????
 
zijn er mensen met ervaring met andere banden dan de metzeler M7RR zoals die standaard op onze duke's geleverd wordt? en dan met name iets meer in het tour/sport segment (want grip bij regen vind ik belangrijk)

ik vraag het speciaal hier en niet in het banden topic omdat onze motor door zn gewicht een wat vreemde eend in de bijt is

Ik rijd met Michelin Pilot Power 3 voor en een Pilot Road 4 achter. Gaat prima, al is achter na ongeveer 7000KM wel op. De achterkant zet nog wel eens een stapje opzij bij hard accelereren na een rotonde dus de volgende keer komt er ook een Pilot Power 3 achterop.

Met beide banden kun je prima in de regen rijden. Daarvoor geven ze meer dan voldoende vertrouwen.
 
Ik rijd ook in de winter iedere dag met Metzeler Road tec01 en dat bevalt me uitstekend! Goede grip ook met nat en koud weer.
 
Heeft iemand een foto vanuit de zitpositie gezien van de originele KTM handguards?
Ik zit een beetje te pielen met de beugels hoe ze het beste zouden passen.
De kabels zitten een beetje in de weg.

Bedankt!



full
 
Bedankt voor de moeite Huskyboy.
Mijn Duke heeft een radiale rempomp. Beide beugels zoals jij ze hebt lukt mij (nog) niet ivm andere loop van de kabels.
Morgen weer even pielen.
 
Brr, degene die mijn 690 duke had gekocht is naar Dipi moto gegaan omdat hij niet lekker liep,

Bleek er veel mis te zijn (was er helaas niet bij, dus kon de technische uitleg niet horen, en mijn vriend is zelf niet technisch dus kon het niet overdragen)

Al met al kostte het 1050 euro om alles te herstellen. Iets met 4mm speling met de zuiger(gene idee waarop dan), timing klopte geen meter van, en de krukas zou er verkeerdom inzitten.

Ook werkte mijn neutraallampje niet meer nadat ik hem had laten ontgrenzen bij Hannamax.
100 euro voor moeten betalen, later teruggegaan en ze hadden het weer geprobeerd.

Ze hadden dus de software niet ingeladen in het dashboard.





Dipi is misschien redelijk duur, maar ze doen het wel goed
 
Laatst bewerkt:
Brr, degene die mijn 690 duke had gekocht is naar Dipi moto gegaan omdat hij niet lekker liep,

Bleek er veel mis te zijn (was er helaas niet bij, dus kon de technische uitleg niet horen, en mijn vriend is zelf niet technisch dus kon het niet overdragen)

Al met al kostte het 1050 euro om alles te herstellen. Iets met 4mm speling met de zuiger(gene idee waarop dan), timing klopte geen meter van, en de krukas zou er verkeerdom inzitten.
heb veel klets gehoord in mijn leven maar dit is een van de betere _O- _O- zal vast e.e.a. mis zijn geweest maar een krukas KAN er helemaal niet verkeerdom in zitten.. en als je 4mm speling op je zuigers hebt zal die sowieso niet starten :+

wel een duur geintje, ik hoop oprecht dat die nu van de problemen af is
 
Dat is hoe ik het begrepen heb van mijn maatje die niet heel technisch is, dus wellicht wat dingen verkeerd geïnterpeteerd.

Had net Hannamax gebeld (tevens mijn post aangepast).

Ik had de motor bij Frans motoren gekocht (o.a. handelaar in schademotor)
Frans vertelde mij dat dit geen schade motor was, en dat hij goed was.

Volgens Hannamax was het wel een schademotor en heeft Frans door een beunhaas van 2 blokken 1 laten maken.
Toen ik de motor meekreeg had hij een lekke koppakking, dit is onder garantie gerepareerd door Hannamax. Hannamax zag vervolgens ook dat er nog een hoop andere dingen mis waren maar ze kregen van Frans expliciet de opdracht om dit niet te repareren.
wel zat de kettinggeleider er volgens Hannamax een kwartslag verkeerd om in, en was dit wel gerepareerd.
Hannamax had dit vervolgens vanuit oog op loyaliteit naar Frans(een collega) niet aan mij verteld (wat ik erg kwalijk vind, stel dat er iets gebeurde..)

Ik ga zo nog even contact opnemen met Dipi om te vragen wat er precies mis was met de motor, en daarna contact met Frans om mijn ongenoegen te uiten, en hem een kans te geven het uit te leggen.
 
Laatst bewerkt:
Balans as zat er verkeerd in, waardoor er niks meer klopte van de timing en hij dus slecht startte en slecht liep.

Ook waren er een hoop schroeven dol gedraaid.
 
ik vind het op zich wel erg knap dat de techneuten van het bedrijf waar jij de motor hebt gekocht 'm op zo'n verkeerde manier uberhaupt lopend in elkaar hebt kunnen krijgen ....
schandalig!
 
Wel knap inderdaad :P Best veel km op gereden (op en neer naar denemarken enz)

Startte wel altijd moeilijk en ik miste voor mijn gevoel altijd een hoop vermogen. Gebrek aan vermogen was ook de reden van verkoop, als hij gewoon goed was had ik hem gehouden, wat een top ding.

Dacht dat hij gewoon niet sneller was :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan