Mijn ZZR1100-EML

1 is te weinig voor de vdo. Moet meer dan 500 pulsen/min hebben. Vandaar de 2.
 
Ik heb de teller bij de XJ op het voorwiel aan gesloten. En bij de TRX op het achterwiel. Daarvoor heb ik wel de origineel bijgeleverde KOSO-verlengkabel gebruikt. En drie magneten in de boutjes.
 
Ik durf bijna zeker te zeggen dat de bonne of de draad vanaf de Cdi naar de bobine toe roet in het eten gooit!

Kan je niet een alternatief snoertjes tijdelijk buitenom gooien?
 
Ik heb de teller bij de XJ op het voorwiel aan gesloten. En bij de TRX op het achterwiel. Daarvoor heb ik wel de origineel bijgeleverde KOSO-verlengkabel gebruikt. En drie magneten in de boutjes.

Drie magneten, ik neem aan dat het altijd deelbaar moet zijn met het totaal? Dus 6 bouten, daarvan 3 met magneet, 4 bouten 2 met magneet. maw dat ze dezelfde afstand onderling hebben?

@Robm84; zou goed kunnen. Ja ik kan wel een paar meter draad buitenom de bak leggen om te testen hoor. Als dat het is moet ik enkel een manier vinden om netjes langs de bobines te komen.
 
Oja, de tweedehands schokbreker die ik geplaatst heb is een verademing. Rijdt als nieuw, veel directer nu.

Daar ben ik alvast erg blij mee.


Het rijdt nu dus eigenlijk perfect, ik heb enkel geen idee hoe hard _O-
 
Laatst bewerkt:
Dan zou je met afgeschermde kabel kunnen proberen
@Kwastert, jij hebt het op het voorwiel?
Ik achter en de bedrading naar de sensor loopt vlak langs het frame, daar zit ook een bobine. Ik heb hem al zoveel mogelijk weggelegd daar, veel verder gaat niet lukken.
Morgen zal ik de afstand eens kleiner maken. kijken wat ie dan doet.

Ik heb 2 bouten met magneten gemaakt;
[afbeelding]

De VDO kun je zelf calibreren door precies een kilometer te rijden. dat lijkt gelukt. Tot 60 km/u gaat het prima.
 
Inmiddels een afgeschermde kabel gemonteerd. Gemaakt door een vriend, radio/zend fanatiekeling. Keurige kabel met mantel.

Het is stukken beter, tot de 80 is ie mooi rustig, maar af en toe geeft ie een rare zwieper. Vooral met accelereren.


Ik heb niet de bijgeleverde magneetjes gebruikt, maar grotere. Kan dit een oorzaak zijn? Ben van plan om vd week 4 nieuwe bouten te draaien met de originele magneetjes, dan nog maar eens proberen.
 
Oja, de tweedehands schokbreker die ik geplaatst heb is een verademing. Rijdt als nieuw, veel directer nu.

Daar ben ik alvast erg blij mee.


Het rijdt nu dus eigenlijk perfect, ik heb enkel geen idee hoe hard _O-

Voor nood of voor controle straks even de navigatie erop knuppen
 
Inmiddels een afgeschermde kabel gemonteerd. Gemaakt door een vriend, radio/zend fanatiekeling. Keurige kabel met mantel.

Het is stukken beter, tot de 80 is ie mooi rustig, maar af en toe geeft ie een rare zwieper. Vooral met accelereren.


Ik heb niet de bijgeleverde magneetjes gebruikt, maar grotere. Kan dit een oorzaak zijn? Ben van plan om vd week 4 nieuwe bouten te draaien met de originele magneetjes, dan nog maar eens proberen.

Zitten wel alle magneetjes gelijk? Ik heb een keer bij de Koso twee magneetjes met de noordpool naar de buitenkant en één met ze zuidpool hebben zitten. Dat werkte niet, de Koso wist er geen raad mee met die ongelijke verdeling van de magneten.
 
Zitten wel alle magneetjes gelijk? Ik heb een keer bij de Koso twee magneetjes met de noordpool naar de buitenkant en één met ze zuidpool hebben zitten. Dat werkte niet, de Koso wist er geen raad mee met die ongelijke verdeling van de magneten.

Hoe kan ik dat zien? Ik weet dat er magneten zijn waar een markering opstaat, deze dus niet... Ik heb vanmiddag 4 nw bouten gemaakt en er de magneetjes in gelijmd. Staat niks op.
 
Hoe kan ik dat zien? Ik weet dat er magneten zijn waar een markering opstaat, deze dus niet... Ik heb vanmiddag 4 nw bouten gemaakt en er de magneetjes in gelijmd. Staat niks op.

Met een andere magneet er langs bewegen.
Als ze allemaal afstoten (of allemaal aantrekken) dan zitten ze hetzelfde.
De magneet die je in je hand hebt uiteraard niet draaien
 
Getest, van de 4 die ik vanmiddag gemaakt heb stoten er 2 af en trekken er 2 aan.
Zal morgen eens een gelijk setje proberen.
 
Saar zeg je zo wat. Het kan ook zijn dat je er teveel magneetjes op hebt zitten.

Ik heb er 2 zitten. 1 is te weinig voor de VDO (heeft 500> nodig). Dat is gebleken bij een kameraad die er zo'n teller op z'n R100gs heeft zitten en staat ook in de beschrijving.
Nu kom ik op ongeveer 1140 pulsen/km en dat zou goed zijn.

Maarrr. Ik heb zojuist de polariteit van de magneetjes bekeken die ik gemonteerd had zitten en die waren verschillend. De ene stoot af, de andere trekt aan.
Dus heb ik een gelijk setje van de gister gemaakte boutjes gemonteerd en het ding vanachter opgekrikt. In z'n 5 even tot de 120km/u getrokken en dat lijkt nu heel stabiel te gaan. Ik moet het vanmiddag even in het echie testen, maar het lijkt goed.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Nou ik ben nog niet veel verder. 2 gelijke magneten erin en nog steeds raar gedrag.
Onderweg 1 eruit gehaald en aantal pulsen in de teller gehalveerd, maakt niet uit.
Af en toe schiet de meter voluit, bij lagere snelheden gaat het wel goed.
 
Zitten de magneten niet op een te kleine diameter? Dan zijn de pulsen wel genoeg maar dan duurt de puls te lang zeg maar. Kan je iets proberen op een grotere diameter?
 
Ik heb in het verleden ook veel last gehad van de bobines die stoorden op de snelheidsmeter. Uiteindelijk heb ik de opnemer noodgedwongen op het voorwiel gezet. Je zou ook nog de opnemer op het zijspanwiel kunnen zetten??
 
Zitten de magneten niet op een te kleine diameter? Dan zijn de pulsen wel genoeg maar dan duurt de puls te lang zeg maar. Kan je iets proberen op een grotere diameter?

Ik heb echt het idee dat het iets met het toerental te maken heeft. Bij rustig rijden doet ie het wel goed eigenlijk. Snel opschakelen en flink gassen en hij gaat tekeer als een gek ventje.. Slaat helemaal door. Eenmaal op snelheid en een rustiger gashendel, wordt de meter ook weer rustiger.

@Enigma, het is te proberen. Ik vond het wel netjes clean achterin, voorwiel heeft heel veel remschijf boutjes, eens kijken wat ik daarmee kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan