Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
en hoe bevallen ze.

zoek namelijk ook een leuk setje

Ik heb ze er niet onder gemaakt. Ik en de Fuut blijken niet de match waarop ik hoopte. Sinds enkele maanden ook de bezitter van een Suzuki SV 1000, inmiddels met sbk stuur en een comfort seat is in de maak.
Dus mocht je interesse in deze dempers hebben dan kun je ze overnemen.

De Fuut gaat komend voorjaar in de verkoop.
 
Ik heb ze er niet onder gemaakt. Ik en de Fuut blijken niet de match waarop ik hoopte. Sinds enkele maanden ook de bezitter van een Suzuki SV 1000, inmiddels met sbk stuur en een comfort seat is in de maak.
Dus mocht je interesse in deze dempers hebben dan kun je ze overnemen.

De Fuut gaat komend voorjaar in de verkoop.

heb je een foto van het setje?
weet over een maand trouwens of ik daadwerkelijk interesse heb, dus geen haast
 
heb je een foto van het setje?
weet over een maand trouwens of ik daadwerkelijk interesse heb, dus geen haast

Je moet er lang over nadenken 😂. Maar maakt niet uit. Ze liggen warm en droog en niet in de weg. Voor foto's zie pagina 45 van dit topic. Let wel, het zijn universele dempers dus geen pasklare set. Je zult zelf wat beugeltjes moeten maken en evt linkpijpjes.
 
er is wat afgebroken, wat is dit?

lijkt ophanging van uitlaatdemper, is dat zo??
full
 
Yep, is inderdaad de ophanging van de demper.
Kan volgens mij gelast worden, al zou ik m wel gelijk verstevigen.
 
Voor de dogbone moet sowieso de collector eraf omdat je anders niet goed bij de bouten kunt.

Afgebroken deel is inderdaad de ophanging vd collector, misschien als extra een rvs plaatje er tegenaan laten lassen nadat deze is vastgeprikt?
 
Ik kwam btw op de motorbeurs het uitlaten merk 'Dominator' tegen, leuke pijpjes voor een mooi prijsje.
Enige nadeel is dat er geen E-keur op zit (wel DB killer) dus voor de mensen die afentoe Duitsland opzoeken is het niet handig.

Zag ook via de futura facebook groep dat dominator ook H-pipes maakt :)
 
Sta op het punt om de voorvorken te voorzien van nieuwe olie en wat schoonmaakwerk. Geen lekkage of andere zaken die kapot zijn. Fabriek geeft aan oliedikte 5W, ik overweeg echter 10W zodat er wat meer demping is. Omemnteel staat de demping circa 1,5 omwentelingen open van helemaal dicht. Wil hier wat ruimer mee in de setting te komen.
Enige ervaringen hier? Wie heeft dit nog meer gedaan en overwogen of juist niet? Al vast bedankt voor de reacties.
 
Verder over naar de rode brembo remblokken rondom voor straatgebruik zodat ze wat meer bite hebben. Rondom nieuwe blokken gedaan vanwege aanstaande motorvakantie dit zomer in de Oostelijke Alpen.
Tandwiel voor van 16 naar 15 tands en nieuwe kettingset. Achteras zag er picobello uit, wat een hoop werk om er achter te komen dat alles goed is....
 
hoe rijd dat 16 tands vergeleken bij 15 tands.

futura is nu bij de garage voor remblokken en oliewissel en twijfel of ik de kettingset laat vervangen, heeft nu 22000 km er op. en wil misschien ook 1 minder dan. nadeel ketting is nog redelijke staat en dan is 200 tot 250 uitgeven wel wat zonde.
 
en hoeveel werk is het om nylon ringen te plaatsen, garage zei dat het een uurtje of 3 was en dat het al snel richting de 150 tot 200 euro ging met werkloon en materiaal.

ik kan heeeeel misschien een setje uitlaten overnemen met alleen engelse bsa keuring, weet niet of ik dan ook problemen krijg in duitsland, als ik aangehouden word en ze kijken naar keurmerk dan wel denk ik, niet opvallen dus.
 
Nog niet gereden met 15 tands maar reacties zijn over het algemeen goed.. sommigen zweren er bij, anderen blijven op 16 of gaan naar 17 tands. Voor 15 tands kun je zelfde ketting en aantal schakels gebruiken. Voortandwiel gaat meestal maar half zo lang mee als de ketting en achtertandwiel dus je kunt tzt alsnog vervangen.
Setje compleet kost 157,- plaatsen doe ik zelf en wat speciaal gereedschap geleend om de ketting aan elkaar te zetten.
 
Sta op het punt om de voorvorken te voorzien van nieuwe olie en wat schoonmaakwerk. Geen lekkage of andere zaken die kapot zijn. Fabriek geeft aan oliedikte 5W, ik overweeg echter 10W zodat er wat meer demping is. Omemnteel staat de demping circa 1,5 omwentelingen open van helemaal dicht. Wil hier wat ruimer mee in de setting te komen.
Enige ervaringen hier? Wie heeft dit nog meer gedaan en overwogen of juist niet? Al vast bedankt voor de reacties.

Iemand ervaring met 10W olie in de voorvork ipv 5W? Thnx.
 
Betreft voorvork olie,

Zelf niet getest met 10 w IPV 5w omdat ik met een heel ander binnenwerk rij.ik maak echter wel vaker voorvorken klaar voor andere mensen.

Ik vind 5 w nogal dun voor deze showa vorken.de interne bleeds zijn namelijk nogal groot, vooral aan de ingaande zuiger.
.daarnaast zit er ook een extra bleed in de zuigerstang.kijk goed welke cst getal de vorkolie heeft deze varieert tussen de merken, 5 of 10 w olie schaal is erg grof. Zie de lijst van peterverdone design.

Heb je ook een voorvork compressor ? Anders gaat de demontage erg lastig.
 
is een alpha ketting goed genoeg of is met een 2 cil een sigma beter? van tsubaki
of gelijkwaardig VX x ringen de ZVMX x ring van DID

vx xring did en alpha tsubaki zijn goedkoper

zvmx did en sigma tsubaki zijn duurder maar ook sterker

Uitleg kettingen
 
Geen compressor hier om de veer voor te spannen. Moet daar nog wat op verzinnen / lenen / hulptroepen inschakelen. Maar dat gaat vast goed komen. Dank voor je uitleg en ervaringen. Heb hier10W van motul staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan