*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***


Ik had dit type bijna gekocht een maand of zes geleden....kon het niet eens worden over de prijs.....Ik wilde hem dan gebruiken als cicuitmotor

full
 
8-) Op een of andere manier blijf ik toch altijd weer bij KAWASAKI uitkomen 8-)
Maar ik heb in al die jaren nog nooit een groene Kawasaki gehad :X ;( :?
 
Doen *O*
De tweedehands prijzen zijn nu zo laag dat je het daar niet voor hoeft te laten.
Of je koopt een ZX-7R, die zijn zelfs nog goedkoper te vinden.

Helaas net een huis gekocht waar we per 1 februari aan de slag gaan en de zx9r staat bij de monteur omdat de bak/koppeling ,of beide, kapot zijn en er moet een nieuwe set banden op.
Centjes gaan daar voorlopig wel ff aan op ;)
Volgende winter maar eens iets leuks kopen/maken, moet een zx9r worden of een staat 10.. een 7 vind ik voor geen meter zitten met mn ruime 2 meter ;)
 
Met kuip nog mooier ;)

full


Die 4de foto waar komt deze kleurstelling vandaan? Echt vet👌👌 hebbe hebbe hebbe ook nog steeds verlief op de groene 2002😁
Van een creatieve Canadees met smaak :Y

Naar aanleiding van zijn foto's toendertijd heb ik toen ook die 'ZX-9R' stickers van een 2003 gekocht en op mijn 2002 model geplakt. Alleen had ik het toen niet aangedurfd om ook die zwarte driehoek stickers te verwijderen. Achteraf spijt B|

Ik heb mezelf maar eens nuttig gemaakt vandaag. Tijd om de velgen een beetje aandacht te geven :)

Ik denk dat ik ze de kleur van het onderkuipje geef, dat is naar verwachting mooier dan het blauwe.
Mooier dan blauw? Kan niet, onmogelijk! :P

Goed bezig :t

Ik had dit type bijna gekocht een maand of zes geleden....kon het niet eens worden over de prijs.....Ik wilde hem dan gebruiken als cicuitmotor
Nog steeds een mooie motor. Al vind ik het laatste stofzuiger model (de J-versie) nog mooier dan deze L-versie.

Poets update:

full


Doosje met Chineze slangenklemmen via Engeland gekocht. Dus nu kan ik de roestige exemplaren vervangen en kunnen vandaag de carbs er weer op. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja ik laat ze poedercoaten, schijnt wat duurzamer te zijn. Wiellager voor moet vervangen worden, klonk niet helemaal lekker. Gelijk maar die nieuwe achterband er op laten leggen als ze klaar zijn.

Die velgen van jou kunnen wel een opknapbeurtje gebruiken.
Laat je ze spuiten of poedercoaten ?

Ik heb de wielen van mijn ZZR ooit eens laten spuiten. Ik heb ze eerst laten stralen en daarna laten spuiten. Erg mooi :9~
Ik heb toen wel meteen de wiellagers vervangen na het stralen
 
Vandaag kwamen een aantal kleine 'genuine parts' binnen die ik besteld had. Sommige van de dingen kreeg ik niet meer gepoetst. En bouten en moeren van de uitlaat waren vervangen door bouwmarkt spul wat ik echt niet wil.

full


Kosten 91 euro :X als je het zo bekijkt is dat titanium spul ineens spot goedkoop ;)
Maar kan weer verder.
 
Laatst bewerkt:
De mijne staat al 3 maand onder wat dekens, wordt tijd om de accu weer eens op te laden.
 
Ik heb inmiddels een nieuwe bandenset om mijn kawa, die stuurt echt een stuk beter. Ook heb ik een vervangend voorviel met schijven besteld om het trillen van mijn voorremmen te verhelpen. Ik heb garantie op het wiel+schijven, dus ik zet het wiel gewoon om en kan het meteen testen.

Kan ik zo'n balhoofd paddock voor voor gebruiken?
 
De mijne staat al 3 maand onder wat dekens, wordt tijd om de accu weer eens op te laden.

De mijne vorige week weggebracht en de accu maar eens weer geplaatst, startte gewoon zonder lader/booster etc.
Zet de accu altijd binnen zodat deze lekker warm is, start de motor maar 1 x per winter en daarna gaat de accu gewoon weer lekker de kast in, doe nu al 4 jaar met deze accu en hij was bijna 2 jaar oud toen ik de motor kocht.
Toen ik nog bij de motorzaak werkte waren er heel veel klanten die maar 1 a 2 seizoenen met een accu deden, puur door verkeerd gebruik ;)

@ Gyss : moet lukken ;) Krijg je een wiel met gebruikte schijven ? Zou er zelf de bijbehorende blokken bij doen of een nieuwe set ;)
 
Welke bandenset heb je eronder gelegd?

Ik heb inmiddels een nieuwe bandenset om mijn kawa, die stuurt echt een stuk beter. Ook heb ik een vervangend voorviel met schijven besteld om het trillen van mijn voorremmen te verhelpen. Ik heb garantie op het wiel+schijven, dus ik zet het wiel gewoon om en kan het meteen testen.

Kan ik zo'n balhoofd paddock voor voor gebruiken?
 
Michelin Pilot zo uit mijn hoofd, wel een 180 achter op aanraden van de motorzaak. Ik was 250 euro kwijt voor twee banden inc. montage. Ik kan voor het exacte type dit weekend weer kijken. Hij stuurt nu in ieder geval goed!

@ZXRH88 Ik heb nu ook nieuwe remblokken besteld, brembo keramisch/compound.
 
Laatst bewerkt:
De mijne staat al 3 maand onder wat dekens, wordt tijd om de accu weer eens op te laden.
Waarom onder een deken? :?
Dan zie je toch niks?

Hier staan een rijtje accu's naast elkaar die om de 2 weken een paar uur aan de druppellader gaan.
Behalve van de 6, die wordt gewoon gebruikt. :]

Kan ik zo'n balhoofd paddock voor voor gebruiken?
Het kan, maar een gewone paddoock stand is toch makkelijker?
Zo'n balhoofd is alleen handig als ook de vork poten eruit moeten.

Michelin Pilot zo uit mijn hoofd, wel een 180 achter op aanraden van de motorzaak. Ik was 250 euro kwijt voor twee banden inc. montage.
Volgens mij is dat best goedkoop.
 
Waarom onder een deken? :?
Dan zie je toch niks?

Hier staan een rijtje accu's naast elkaar die om de 2 weken een paar uur aan de druppellader gaan.
Behalve van de 6, die wordt gewoon gebruikt. :]Het kan, maar een gewone paddoock stand is toch makkelijker?
Zo'n balhoofd is alleen handig als ook de vork poten eruit moeten.Volgens mij is dat best goedkoop.



Klopt, maar ik heb er nu een op de kop kunnen tikken die zo'n balhoofd pin heeft en tevens voor achter te gebruiken is. Als dit niet werkt haal ik nog een andere paddock voor voor.
Ik vond die prijs ook goed voor het vervangen van de banden!
 
Laatst bewerkt:
Waarom onder een deken? :?
Dan zie je toch niks

.


Tja ook ter bescherming, meerder lagen dekens, spelende kids. Stof vuil etc van ook de huisdieren( de baal stro en hooi staat ik in de berging van de konijnen👍 dus tja vroeger wast anders😁
 
Ik heb inmiddels een nieuwe bandenset om mijn kawa, die stuurt echt een stuk beter. Ook heb ik een vervangend voorviel met schijven besteld om het trillen van mijn voorremmen te verhelpen. Ik heb garantie op het wiel+schijven, dus ik zet het wiel gewoon om en kan het meteen testen.

Kan ik zo'n balhoofd paddock voor voor gebruiken?

Dat trillen van de voorrem heb ik ook jaren lang gehad bij m'n 9 vooral bij flink remmen in de 80km p/h zone. Ik kreeg de tip om na stevig remmen bij stilstand de voorrem los te laten om zo temperatuur verschil te verminderen.En ik doe dat op m'n huidige motor nog steeds.Ik heb destijds wel eens overwogen om nieuwe originele schijven+blokjes te laten monteren maar dat vond ik toch iets te prijzig.
 
Michelin Pilot zo uit mijn hoofd, wel een 180 achter op aanraden van de motorzaak. Ik was 250 euro kwijt voor twee banden inc. montage. Ik kan voor het exacte type dit weekend weer kijken. Hij stuurt nu in ieder geval goed!

@ZXRH88 Ik heb nu ook nieuwe remblokken besteld, brembo keramisch/compound.

Yeah ! FIjne remblokken zijn dat, gaan er bij komend seizoen ook gewoon weer op.
Wat betreft je banden keuze ben ik er nog niet zo te spreken over als is het voor sportief straat gebruik een prima set ;)
Rij zelf een paar circuitdagen per jaar en daar moet je zeker geen Pilot's voor hebben, ik weet niet welke variant jij hebt ? Road, Power , 2ct etc ??
 
Dat trillen van de voorrem heb ik ook jaren lang gehad bij m'n 9 vooral bij flink remmen in de 80km p/h zone. Ik kreeg de tip om na stevig remmen bij stilstand de voorrem los te laten om zo temperatuur verschil te verminderen.En ik doe dat op m'n huidige motor nog steeds.Ik heb destijds wel eens overwogen om nieuwe originele schijven+blokjes te laten monteren maar dat vond ik toch iets te prijzig.

Wat betreft het trillen kunnen het echt vrij veel dingen zijn al zijn vaak de schijven de boosdoener, het kan ook je vering zijn of een voorband etc.
De tip om de rem los te laten is echt een hele goede, moet je bij een auto ook toepassen ( automaat niet :P )
Om het nog iets mooier te maken moet je eigenlijk nog ff een paar cm rollen zodat er zelfs nog een beetje koeling plaats vind ;)
 
Klopt, maar ik heb er nu een op de kop kunnen tikken die zo'n balhoofd pin heeft en tevens voor achter te gebruiken is. Als dit niet werkt haal ik nog een andere paddock voor voor.
Ik vond die prijs ook goed voor het vervangen van de banden!
NOOIT alleen de paddock stand voor de voorkant gebruiken, altijd in combinatie met achter. Je motor wordt namelijk heel erg instabiel als je alleen de voorkant gebruikt, zeker als deze alleen op de pin rust.
 
Het citeren gaat steeds mis, ik reageer dan midden in het citaat. Dus reageer even zo. :P


@Sjon, thanks voor de tip, ga ik zeker proberen. Ik hoop dat het met nieuwe band, andere schijven en blokken opgelost is. Ik heb een ander wiel besteld met schijven voor 125 euro, met garantie op de schijven. (ik heb dus straks een blauw voorwiel met band over, iemand? )

@ZXRH88 De motor staat helaas niet thuis, ik heb om een sport/tourband gevraagd. Misschien kan je het op deze foto herleiden? Ik hoop dat het trillen opgelost is met andere schijven, band en blokken!

nl33fq.jpg


@Ninjaturtle Dan haal ik er nog een bokje bij, thanks voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
Het citeren gaat steeds mis, ik reageer dan midden in het citaat. Dus reageer even zo. :P




@ZXRH88 De motor staat helaas niet thuis, ik heb om een sport/tourband gevraagd. Misschien kan je het op deze foto herleiden? Ik hoop dat het trillen opgelost is met andere schijven, band en blokken!

Wat betreft het citeren, gewoon zo ver mogelijk naar onder gaan en dan beginnen te typen ;)
Je band is idd een PIlot, type kan ik niet zo achterhalen aangezien het voor mij 7 jaar geleden is dat ik met motoren werkte. Ik gok op een sport / rood variant ! Helemaal niets mis mee hoor bij sportief straatgebruik.

fiets ziet er zo op de foto netjes uit :t Hoop dat het straks allemaal netjes en goed is zodat je lekker kan rijden
 
De passagiersteunen van mijn 9 zijn zwaar aangetast. Om de lak eraf te krijgen had ik verf afbijt gekocht. Maar op het etiket staat dat het niet geschikt is voor aluminium |(
Weet iemand of het echt zoveel kwaad kan? Of gewoon goed oppassen en op tijd het spul eraf halen?

Wel een beetje raar voor een professioneel bedrijf om de motor op de krik met spanbanden te zetten :?
Twee lange schroeven in de achterbrug en de motor kan stabiel op een paddock stand.
Wel een nette motor trouwens ;)
 
De passagiersteunen van mijn 9 zijn zwaar aangetast. Om de lak eraf te krijgen had ik verf afbijt gekocht. Maar op het etiket staat dat het niet geschikt is voor aluminium |(
Weet iemand of het echt zoveel kwaad kan? Of gewoon goed oppassen en op tijd het spul eraf halen?
Ik kan je niet met je vraag helpen. Maar volgens mij heb ik nog ergers de duo steunen van mijn 9 liggen (F model). Als het opknappen nou niet lukt kan ik wel een keer de schuur voor je induiken.

Wel een beetje raar voor een professioneel bedrijf om de motor op de krik met spanbanden te zetten :?
Twee lange schroeven in de achterbrug en de motor kan stabiel op een paddock stand.
Wel een nette motor trouwens ;)
:^
Exact mijn gedachte bij deze foto. En ook zonder schroeven kan de motor op een paddock stand (met van die lepeltjes). Heel apart dit.

@ Gyss: qua profiel lijkt je band op een Pilot Power. Geen verkeerde band hoor, alleen op het circuit minder zeker als je echt hard begint te gaan.
 
Laatst bewerkt:
@ Kabouter Puntmuts ; Ik zou het ook niet weten maar heb anders ook nog wel een setje liggen ;)

Ik vond de foto ook al raar maar wist niet hoe het er bij andere motorzaken aan toe gaat , heb wel meer "gekke "dingen gezien.
Zou deze constructie verwachten als je de achterveer etc er ook uit haalt, wij gebruikten daar dan altijd de hijsketting voor zodat de motor dan geen brug in beslag hield.
 
Terug
Bovenaan Onderaan