trike

Afgrijselijk inderdaad, van die extra koplampen, op van die stokjes.... :r
Yep, had ik ook op de Jaguartrike, zag er niet uit B|

Nooit gekeurd ( voor die tijd verkocht ) maar had ze er zéker ook weer afgehaald.

1k0.jpg
 
nog erger..... :( ach ja hoef ik in ieder geval geen hoop moeite doen om er binnen te blijven :)
 
Laatst bewerkt:
ik zit wat na te denken over de ophanging van de wielnaaf aan de draag armen. op de 1e foto zie je hoe de bussen met de silence blocs op de wielnaaf zitten, word later no steviger gemaakt, nou heb ik voor de onderste armen 2 mogelijkheden, die heb ik getekent op het white board.
de bovenste heeft mijn voorkeur, is gewoon simpeler te maken. maar heb je met deze constructie dezelfde klemkracht als met de onderste constructie ?

20180110_172227.jpg


20180110_173301.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je de zijkanten relatief slap maakt, in ieder geval aan één kant, en de binnen maat is nominaal gelijk dan is de klemkracht gewoon goed.
En de torsie stijfheid om de remkrachten op te vangen lijkt me beter.
Ik zou het zo als de bovenste maken
 
Laatst bewerkt:
gaat dat hem worden. ik heb toch altijd mijn twijfels of je wel voldoende klemkracht krijgt met die bout, dus dat de bout niet in de binnenbus v/d silenc-blok gaat draaien, maar het zit bij een heleboel auto's zo, dan zal het wel goed zijn. of is dat mischien metrisch fijne draad, dan krijg je denk ik meer klemkracht.
 
vandaag begonnen om het bovenste draaipunt v/d voorwiel ophanging te veranderen. ik was niet tevreden over de vorige versie, hij belemerde de stuur uitslag, en de constructie met stuurstangen zou nogal ingewikkeld worden, bovendien vond ik het design ook niet geweldig. dus maar aan de 3e uitvoering begonnen. daaipunt komt nu boven het wiel te liggen zoals je wel vaker ziet, krijg ook meer ruimte voor het spatbord op deze manier. oogt nog wat hoekig maar met een spatbord er op zal dat wel minder worden.

20180113_171843.jpg


20180113_171929.jpg


20180113_171957.jpg


20180113_171912.jpg
 
Nou heb je drie fuseekogels boven elkaar? dat gaat volgens mij niet werken met je besturing.
misschien zie ik het niet goed , dan hoor ik het graag.
 
Nou heb je drie fuseekogels boven elkaar? dat gaat volgens mij niet werken met je besturing.
misschien zie ik het niet goed , dan hoor ik het graag.

Na nog twee keer kijken zie ik dat er een vervallen is, :z :Z zitten die twee nou in lijn anders zit je straks weer met een omvallend wiel in een bocht
 
ondertussen de arm naar het frame gereed, moet nog worden afgewerkt, maar het werkt. stuuruitslag is mooi 45 gr. naar links en naar rechts.
die vrije ruimte onder de fusee kogel komt straks een rubber blok/flap tussen.

20180119_154502.jpg


20180119_154352.jpg


20180119_154300.jpg
 
Laatst bewerkt:
achterwiel ophanging aan een zijde gemaakt:
als 1e een foto hoe ik de uitsparingen in de pijpen maak.
nu zien hoe ik de veerpoot monteer.

20180127_131537.jpg


20180127_173413.jpg


20180127_173435.jpg


20180127_173532.jpg


20180127_173638.jpg
 
neem aan dat er aan de bovenste draagarm nog een extra afsteuning aan de askant aankomt. om te zorgen dat de as op zijn plaats blijft
 
neem aan dat er aan de bovenste draagarm nog een extra afsteuning aan de askant aankomt. om te zorgen dat de as op zijn plaats blijft

Ook ik zou gaan voor twee A-vormige draagarmen. Alle reactiekrachten van acceleratie en remmen komen nu alleen op de 10 (?) cm van die twee bussen waar de naafdrager mee aan de onderste draagarm vast zit. Als je boven ook een A-vorm draagarm toepast, kun je de hele hoogte van de naafdrager toepassen om krachten op te vangen....
 
Ook ik zou gaan voor twee A-vormige draagarmen. Alle reactiekrachten van acceleratie en remmen komen nu alleen op de 10 (?) cm van die twee bussen waar de naafdrager mee aan de onderste draagarm vast zit. Als je boven ook een A-vorm draagarm toepast, kun je de hele hoogte van de naafdrager toepassen om krachten op te vangen....


En ik zou een dwarsverbinding in de onderste arm maken, zo dicht mogelijk bij de draaipunten. Dan heb je daar ook een echte driehoek, is veel sterker.
 
ok...boven ook een A constructie met 2 bussen op de wielnaaf. ik heb deze constructie op meerdere plekken gezien bij auto's zoals bij kitcars en zo. op deze manier kon ik de boven arm instelbaar maken voor een instelbare wielvlucht. bij een A-arm met wielvlucht verstelling blijft de verstelling toch het zwakste punt en voegt de A-arm niet veel toe. ik ben het er natuurlijk mee eens dat het dan steviger word, maar goed is goed
wel moet ik zoals kwastert zegt een dwarstuk onderin lassen om een driehoek te krijgen. en ook extra aandacht besteden aan de bevestiging v/d 2 bussen op de wielnaaf, als is dit zowiezo nog niet defenitief omdat ik eerst de remklauw bevestiging nog moet maken. ook lijkt mij een diagonaal in de A-arm niet verkeerd, en dan zo geplaatst dat de remkrachten naar het hoofdframe worden geleid. ik ga er hier bij van uit dat de remkrachten groter zijn dan de acceleratie krachten.
 
Laatst bewerkt:
Van de zijkant er tegen aankijkend: wiel krijgt de reactie krachten via het wegdek. hierdoor wil de plaat waar het wiellager aan vast zit ronddraaien. aangezien de onderste arm niet in dat draaipunt ligt (lager) blijft er op de bovenste ook nog een kracht staan in draairichting. dus gaat de bovenste draagarm naar voor of achter. een rubberlager kan radiale krachten opnemen maar geen torsie
 
duidelijk, dat klopt inderdaad, maar ik zie niet hoe ik dat kan combineren met een verstelbare wielvlucht. toch eens even over nadenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan