'T Zwolletopic #42! weinig l*llen, nog minder rijden :-)

Iemand nog een leuke route liggen in de buurt van Utrechtse Heuvelrug? Snelle bochten een pre :)
Die van mij zijn gedateerd kwam ik laatst achter.. en weinig snelle bochten, maar vooral kleine weggetjes. Ff googlen of op die route sites kijken ;)
 
Ik heb Caun een berichtje gedaan.
Sinds vorige maand woon ik in (een van de weinige?) studentenhuizen van Stadshagen.
Voor de deur staat een GSX400e uit '85 die ik nog wel eens uit wil laten over de dijken ;)
 
Een foto bij Hasselt is het niet geworden (ik zag het niet zo zitten om m'n motor op dat zand/grind zooitje te parkeren), dus voor nu is het ff een foto'tje iets verderop.

21557781_1387938434654808_3865906724509043138_n.jpg


Hier nog met (voor mij) te kleine spiegels, en de (beugel voor de) topkoffer ontbreekt nog, die komt er pas weer op als-ie weer netjes zwart is :)
 
Mooie foto Martin, alleen aan de verkeerde kant van het Zwartewater! Koolrapen-stad! *D

Mooie fiets trouwens. Heb ook nog wel gekeken naar een Div 900. :t
 
Thanks, ik had al een tijdje een Div900 op het oog, ik heb deze nu bijna een jaar en er door verschillende omstandigheden nog maar weinig op kunnen rijden. Deze heeft nu 116.000km op de teller, maar daar merk ik (behalve dat er speling op het balhoofd zit en hij dus aan nieuwe lagers toe is) eigenlijk helemaal niks van :)
 
Een foto bij Hasselt is het niet geworden (ik zag het niet zo zitten om m'n motor op dat zand/grind zooitje te parkeren), dus voor nu is het ff een foto'tje iets verderop.

[afbeelding]

Hier nog met (voor mij) te kleine spiegels, en de (beugel voor de) topkoffer ontbreekt nog, die komt er pas weer op als-ie weer netjes zwart is :)

Ik heb voor een dollar of wat uit china zo'n standaard verbreder laten komen.. werkt perfect en rvs boutjes dus roest niet.
8500078_S1RR_gr_jpg_57.jpg
 
Ja ook nog de beste wensen!!

Voor de geïnteresseerden, ik heb pas een nieuw filmpie op youtube gegooid van onze laatste motorvakantie naar de eifel. Zitten ook nog leuke beelden in van het toeristen farthen op de nordschleife ( nürburgring ).

https://youtu.be/_icpcU8_Wzs

Jij had wat minder last van het verkeer dan ik 5 jaar terug, maar ik vond het leuk om een keer gedaan te hebben, maar liever niet nog een keer :P (Het ringen bedoel ik dan)
 
Dankje orion! Aankomende zomer gaan we naar Oostenrijk dus dit zal ook weer een schitterend filmpie worden. 8-)

@ JB1, je moet gewoon de meute voor laten gaan. Pas met de motor naar de slagboom toe rijden als de parkeerplaats al mooi leeg is ( iig de snelle auto's ). En als je zelf ook een beetje door rijd dan valt het hard mee hoeveel auto's je tegen komt. Het is ook een kwestie van rechts blijven rijden en niet de ideale rijlijn gaan pakken ( tenzij het veilig kan ). want de linker kant is voor de snellere auto's.
Binnenkort zet ik de hele ronde over de nordschleife online :] .
 
Klopt, het verkeer is en blijft kut! Maar wat mij erg in het hoofd bleef spoken was de mogelijkheid tot olie/koelvloeistof, vooral ook omdat het de dag dat ik ging echt iets van 25+ graden was..
 
Tssja alle risico's uitsluiten kan toch niet daar, maarja op de openbare weg ook niet. Als er wat aan de hand is op de baan Gaat die tijdelijk dicht en word de boel opgeruimd. Je kunt idd wel de pech hebben als je er dan net achter rijd. Ik heb in 2014 voor het eerst over de nordschleife gereden en afgelopen zomer weer 2 x. Ik blijf het een schitterende ervaring vinden en zou het zo weer doen. Maar mijn topsnelheid met de 690 smc-r ligt dan ook op 184 km/u op gps. Ik zou daar met een racer geen 200+ gaan rijden nee.
Toch heb ik met mijn supermoto daar best een nette tijd neer gezet haha, BTG (bridge to gantry) van exact 10:00 en een keer 10:01.
Wat ik wel meerdere malen heb gehoord is dat je absoluut niet de nordschleife moet gaan rijden bij regen. Nu is het sws gladder met een nat wegdek maar vooral omdat dan alle troep en olie enz. naar boven komt schuimen uit het asfalt.
Voor de rest kun je een hoop risico's uitsluiten door gewoon netjes rechts te blijven rijden en goed spiegelen en op de vlaggers letten.
 
Ja, ik ben ook niet over de 170 heen geweest, ik had ook nog eens de pech dat ik mocht voorrijden, dus als er wat lag, dan was ik de eerste die ging :+
 
Lijkt mij ook wel is gaaf om de Nordschleife te doen, al zo vaak op gereden met Gran Turismo. :9

Maar dan wel eerst met m'n 4 wieler brik, is toch wat minder erg als die de vangrail ingaat dan ikzelf met de motor. Als je soms ziet hoe makkelijk je er onderuit kan gaan met de motor op de ring. Voertuigen worden daar toch wat meer op de proef gesteld dan op de openbare weg dus kan we wel voorstellen dat er ook bovengemiddeld veel lekkende voertuigen tussen zitten.
 
Ja dit kun je in het vakantiefilmpie zien dat die gast bij de slagboom zegt: die camera am helm ist verboten..... gevaar voor af vallen. De eerste keer had ik hem op me chestmount en werd er niks over gezegd.
Jammer dat bij een gopro op de kuip (op motor zelf) het beeld altijd zo trilt haha, heb ik ook weleens geprobeerd, geen succes.
Niet om t 1 of ander maar jullie hadden wel wat meer gas mogen geven haha :X , dan was het naar mijns inziens alleen maar veiliger geweest :P .
 
Haha, ik mocht voorop rijden, die XJ600 die achter mij reed topte op 160, dus dat was echt de limiet.
Probeerde de groep nog enigzins bij elkaar te houden, maar dat lukte niet echt.

Waren volgens mij ook de laatste groep op de baan uiteindelijk, dat scheelde ook wel :Y
 
Poeh..! Hier lang niet meer geweest..

Weg met die gladheid en kommaardoorrrr zon!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan