knipperlicht relais honda cbr sport

Henk uit Leek

Rookie
29 apr 2012
11
0
Leek
Beste mede forum gebruikers.

Ik heb een Honda cbr sport uit 2001

Wie kan mij helpen bij het volgende?
Ik heb mijn knipperlichten vervangen voor led.

Op het forum al veel overgelezen over het te snel knipperen van de lichten bij het overgaan naar led.
Aangeraden wordt om het relais te vervangen.
Deze zit bij mijn motor onder de kuip bij het voorlicht.

Vandaag ben ik op de motor beurs in Groningen geweest.
Ik kwam daar met een stand houder aan de praat die vertelde dat het veel eenvoudiger kon.
Bij hem heb ik dan ook een relais gekocht die ik moest vervangen bij de accu.
Zou passen op 95 procent van de motoren.

Ik kan hem op mijn motor niet vinden.
Zie ik hem over het hoofd of hoor ik nu bij die 5 %.

Alvast bedankt voor jullie reactie,s

Henk.

full
 
Dit is inderdaad een knipperlichtrelais. Gewoon vervangen door de originele. En inderdaad, dat relais zit achter de voorkuip.
 
Emiel, bedankt voor je snelle reactie.

Volgens de standhouder, kon dit relais vervangen worden terplaatse van de accu, zodat je niet de hele kuip moest verwijderen?

Henk
 
Misschien makkelijk als je even duidelijk maakt wat voor motor je exact hebt.
 
Ik snap niet helemaal wat die standhouder bedoeld. Maar het is heel simpel, dit relais is een vervangend relais voor het origineel. En het kan mijn inziens ook alleen maar in de plaats van het originele relais komen.
 
Mijn motor is een honda cbr- sport 600 f uit 2001

Volgens de standhouder kon ik deze relais plaatsen ter plaatse van de accu, en hoefde ik de relais terplaatse van de koplamp niet meer vervangen?
 
Er is 1 relais, het knipperlicht relais, dat je moet vervangen voor een lastonafhankelijk relais. Een ander relais dan het knipperlicht relais vervangen lijkt mij even zinvol als een voorband plakken bij een lekke achterband. Maar de wonderen zijn zelfs de wereld van de techniek niet uit dus laat het alsjeblieft weten of dit werkt. Ik ben heel benieuwd welk relais je gaat vervangen.
 
De verkoper heeft het fout gehad. Hij zit gewoon onder je koplamp en die moet (bij mij nog steeds, ook een FS uit 2001) vervangen worden. Maak ff wat foto's als je toch bezig bent.
Dat scheelt mij wat zoekwerk. :P
 
Dan ga ik toch binnen kort de kappen verwijderen.
Ik zal foto,s plaatsen op het forum.

Iedereen bedankt voor de reactie,s

Mvg,

Henk
 
Vandaag even het relais van het knipperlicht vervangen.
Je moet de voorste huip verwijderen.

Ben er ongeveer 3 uurtjes mee bezig geweest.

Groeten,

Henk
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan