De Nieuwe Ducati Scrambler

Dat lijkt me heel verstandig Kees-Jan. Ik heb gelukkig persoonlijk geen slechte ervaringen maar ben altijd zeer wantrouwig ten opzichte van verlengde garanties en andere verzekeringen.
Bij het zoeken van een motor verzekering kijk ik ook altijd extra goed naar de stallings en alarm eisen, ook hier zit per maatschappij ontzettend veel verschil in.
Het Ever Red verhaal werd mij aangeboden bij de dealer waar ik de Scrambler, inclusief reeds gemonteerde Termignoni, kocht. Als je dan later de beperkingen leest en hoort van slechte ervaringen van andere dan vind ik het ook redelijk sneu dat mij iets wordt aangeboden waar ik hoogst waarschijnlijk nooit aanspraak op kan maken. Of dit nu komt door onwetendheid van de dealer of slechts de drang zoveel mogelijk te verkopen laat ik in het midden maar goed is het niet.

Als ondernemer begrijp ik dat je een continue zoektocht naar omzet hebt. Maar in het geval van Ducati (lees: Audi) zou het wel eens kunnen dat ze dat opgedrongen worden en dus niet helemaal eerlijk/ethisch zijn in dit geval.

Qua verzekeringen gooi ik er altijd een spreadsheet tegenaan. Wat is de aangetoonde cash-out op het onderwerp versus wat is de premie. En tot op heden is het altijd voordeliger geweest om wat geld te reserveren en die niet aan premie uit te geven. Ach, ieder zijn ding.
 
Verzekeringen, het is dat je niet zonder kan.
Ach ja, wat ik al zei: Heel de wereld is gek en wij draaien gezellig mee...
Of dat Ever Red nou goed of slecht is, op dat moment vondt ik het wel prima.
En zoals gezegd, als ze jou proberen te bedonderen moet je zorgen dat je ze een stappie voor bent. (Terug monteren standaard onderdelen)
Verzekeringen, tja, zo eenzijdig als de pest. Zij bepalen de voorwaarden, zij bepalen of ze uitkeren, zij bepalen hoeveel, zij bepalen sowieso...
Tis wat tis.

Mijn tip is wel om zo veel mogelijk polissen bij 1 en dezelfde maatschappij te sluiten.
Dit geeft over het algemeen korting (in mijn geval zo’n 15%) en voorkomt doorschuiven.

Je hebt bijvoorbeeld iets te claimen en doet dat via de inboedelverzekering. Je krijgt een brief terug dat je niks krijgt omdat je het moet claimen bij de opstalverzekering. Dan bel je effe op met de mededeling dat het je geen @€#&% uitmaakt waar het onder valt, omdat je die polis daar ook hebt lopen... _O-

Is me letterlijk een keer overkomen...
Het was stil aan de overkant.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vorige week een klein kacheltje gekocht voor in de garage.
Gisteren uitgetest en het werkt verbazingwekkend goed.
Ik heb mijn luchtfilterhuis open getrokken en het K&N model gemonteerd.

Als ik volgende week tijd heb wissel ik de achterknippertjes uit en monteer wat rode CNC Racing onderdeeltjes.
Dan effe kijken wanneer ik mijn stuur uitwissel en de andere onderdelen kan monteren.
 
@MacJunk Dat klinkt goed. Ben je een beetje ongeduldig om alles erop te schroeven :) Wel leuk dat je op deze manier kan beginnen met het monteren van alles. Het lijstje was inmiddels best aan de lange kant geworden als ik het zo lees.

Ben erg benieuwd naar het resultaat!
 
Ja, ik kon niet meer wachten. Bovendien, als het mooi weer wordt wil je gaan rijden.
Het kacheltje was nog geen 4 tientjes. Niks meer dan een spiraal met een ventilator in een huis.
Gezien de afmetingen deed hij het opvallend goed.

Aankomend weekend eens kijken of ik de achterknippers er op krijg. Alles aan de voorkant gaat best veel tijd in beslag nemen. Daar ben ik wel een dag mee bezig schat ik zo in. Ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat...

@ Kees-Jan: Ja, het lijstje was lang geworden. Alles wat ik er op krijg is meegenomen. Voor het aansluiten van mijn bar-end-knippers moet ik de tank lichten. Op zich moet dat te doen zijn, maar happig ben ik er niet op. Kan dan wel gelijk de bekabeling voor de TomTom meenemen. Elk nadeel heb zijn voordeel zeg maar. Moet nog een paar busjes maken en een paar staal verzinkte bouten op de kop tikken. Dan kan de steun voor de navigatie er ook op.
 
...Voor het aansluiten van mijn bar-end-knippers moet ik de tank lichten. Op zich moet dat te doen zijn, maar happig ben ik er niet op. Kan dan wel gelijk de bekabeling voor de TomTom meenemen. Elk nadeel heb zijn voordeel zeg maar. Moet nog een paar busjes maken en een paar staal verzinkte bouten op de kop tikken. Dan kan de steun voor de navigatie er ook op.

Als het goed is hoef je de tank alleen maar van voor op te lichten, hij hoeft er niet helemaal vanaf.
Heb je ook verloop kabels met stekkertjes die op de originele aansluiting passen?
 
Ja, ik weet dat ik hem alleen voor hoef te lichten, maar toch.
Er staan wel een paar goede filmpjes op YT.
Ik heb inderdaad de orginele stekkertjes liggen.
Deze moet ik nadat de draadjes door het stuur zijn gevoerd effe solderen.

Het zal wel goed komen... ;)
 
Laatst bewerkt:
...Ik heb inderdaad de orginele stekkertjes liggen.
Deze moet ik nadat de draadjes door het stuur zijn gevoerd effe solderen.

Het zal wel goed komen... ;)

Staat het kacheltje alweer aan? ;)
Ben benieuwd, wanneer de stekkers blijken te passen, waar je deze besteld hebt.

Veel plezier in ieder geval met het nog verder verfraaien van je Scrambler. :t
 
Nee. Het kacheltje is dit weekend helaas niet aan geweest.
Ik heb geen tijd kunnen vinden om te klussen dit weekend.

Die stekkertjes heb ik bij Goedhart gehaald, maar volgens mij kun je die bij elke Duc dealer bestellen.
Omdat ik achter de orginele Ducati Scrambler led-knippers heb weet ik hoe ze er uit moeten zien.
Kosten waren iets van 8 euro per setje van 2. Op www zullen ze ook wel ergens te bestellen zijn.

Heb je ook plannen in de richting van nieuwe knippers?
Ben wel benieuwd hoe die MotoGadget dingetjes er straks uit gaan zien. Hoop dit weekend de kachel weer aan te kunnen hebben...
Neem er lekker rustig de tijd voor. No hurry, het zal nog wel ff duren voor ik hem weer uit zijn winterslaap haal.

Dé grootste motordealer van de BENELUX met motorkleding, motoraccessoires, nieuwe- en gebruikte motoren, motoronderhoud en veel meer. Ontdek het zelf! - Goedhart Motoren
 
Laatst bewerkt:
Ha jammer.
Goed om te weten van die stekkers. Ik lees ook regelmatig dat mensen de verkeerde in huis halen.
Ik heb nog geen concrete plannen voor andere knippers maar zit er wel regelmatig naar te kijken.
Ik ben eigenlijk redelijk tevreden zoals de Scrambler er nu bij staat al zou een paar titanium uitlaatbochten nog wel leuk zijn als die per ongeluk eens ergens voorbij komen en ik zou nog iets willen hebben voor bagage achter voor op reis.
Ik ben erg gecharmeerd van de Altrider constructie voor de Triumph Scrambler. Helaas is deze er niet voor de Ducati Scrambler. Ik heb nog wel een extra zadel liggen dus misschien kan ik dit ergens laten maken. Het mooie is dat je dat er dan alleen op kunt zetten op de momenten dat je het nodig hebt.
installed-triumph-bonneville-t100-single-seat-with-altrider-luggage-rack-7.jpg

alt_rider_triumph_scrambler_single_seat_with_altrider_luggage_rack_silver_black.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook wel eens zitten kijken naar een baggage rack voor de scrambler en ik kwam iedere keer uit op het rack van Winding Roads uit de UK.

Hier kun je een leuk topic over dit onderwerp vinden:

Luggage Rack

Ducati Scrambler Rear Rack / Carrier (Steel) from DM Telai

Bedankt voor de links!
Ik heb ook al naar deze varianten gekeken maar vrees dat dit niet gaat werken in combinatie met de SW Motech beugels voor mijn zijtassen. Het is jammer dat die geen drager maken met de zijtassbeugels er al aan.
Wat ik me verder ook afvraag bij die grote dragers is of het achterlicht niet teveel wordt afgedekt uit bepaalde hoeken.
Waar ik naartoe wil is een situatie waarbij een roltas een cm of 10 verder naar achter kan op het zadel zodat er iets meer ruimte onstaat voor mojn zitvlak. Ik ben ook nog aan het nadenken over een constructie die ik snel en makkelijk op de zijtasdragers kan bevestigen.
 
Dat snap ik. Een aantal weekenden heb ik ook een roltas achterop gehad en op zich werkt dat goed alleen het heen-en-weer schuiven op het zadel kan niet echt meer.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een tanktas en dat heeft het opgelost. De beugel achter op van het Engelse bedrijf was overigens ook een overweging, alleen zou die vaker niet dan wel gebruikt worden. En die beugel er nu een paar keer per jaar op en af te halen vond ik ook weer zo wat.

Je gaat er vast uitkomen met je bagage puzzel! :]
 
Dat snap ik. Een aantal weekenden heb ik ook een roltas achterop gehad en op zich werkt dat goed alleen het heen-en-weer schuiven op het zadel kan niet echt meer.

Ja dat is inderdaad het probleem. Op zich kun je nog wel goed zitten maar je kan niet makkelijk meer gaan verzitten. Op lange stukken vind ik het wel prettig om een beetje meer naar achteren te zitten.
Ik ga het allemaal nog eens goed bekijken in ieder geval. Gewichtstechnisch hoeft het op zich niet zoveel te houden.
 
Je kunt ook een constructie aan je zadel proberen te verzinnen. Dan hoef je alleen maar een extra zadel aan te schaffen. Zadel wisselen en de tas kan achterop. Beetje een self-made Triumph zadel dus....
 
Je kunt ook een constructie aan je zadel proberen te verzinnen. Dan hoef je alleen maar een extra zadel aan te schaffen. Zadel wisselen en de tas kan achterop. Beetje een self-made Triumph zadel dus....

Hahaha, goed idee...maar dat opperde ik al in de eerste post ;)
Extra zadel heb ik ook al liggen. En dat lijkt me inderdaad de beste oplossing. Op de Ital dag zag ik ook al iemand die iets soort gelijks op zijn Ducati Scrambler had zitten.
20170827_132151.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die ziet er wel erg goed uit trouwens. Of hier je bagage goed op blijft zitten is wel de vraag. Bij de Triumph heb je meer mogelijkheden spullen vast te snoeren. Het ziet er niet goedkoop uit. Je kun ook dat zadel van de Triumph kopen met de motor daaronder... })
Voor erbij...
 
Laatst bewerkt:
Die ziet er wel erg goed uit trouwens. Of hier je bagage goed op blijft zitten is wel de vraag. Bij de Triumph heb je meer mogelijkheden spullen vast te snoeren. Het ziet er niet goedkoop uit. Je kun ook dat zadel van de Triumph kopen met de motor daaronder... })
Voor erbij...

Die ziet er zeker keurig uit. Als ik zelf iets zou laten maken zou ik er wel een aluminium plaat op doen net als dat Triumph zadel(die plaat is ook los te bestellen). Al zal met 2 Rok straps een bagagerol op het getoonde zadel ook vast prima blijven zitten.
Mm een Triumph voor erbij is zeker niet verkeerd maar hun Scrambler is net wat te tam en de hoge uitlaat geeft weer andere bagage problemen ;)
 
Ik heb er nog nooit op gereden en als je zegt dat hij tam is t.o.v. de Ducati dan geloof ik je direct.
Maar deze in dit filmpie is echt retegaaf met exact de juist mods:


Het is kort, maar dat geluid... :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nog nooit op gereden en als je zegt dat hij tam is t.o.v. de Ducati dan geloof ik je direct.
Maar deze in dit filmpie is echt retegaaf met exact de juist mods:


Het is kort, maar dat geluid... :}

Ja geluid is helemaal te gek en ook met de standaard pijp trouwens.Ook is de Street Scrambler een plaatje om te zien al is het wel echt een soort replica van een oude motor en niet zo als de Ducati een moderne interpretatie van een oud model(hetgeen ikzelf gaver vind)
Ook is het blok super smeuïg en heeft het heel veel koppel...maar dan bouwt het heel hard af. Ik heb op de Street Twin test gereden en dacht van dit gaat hem worden(of de Street Scrambler maar die stond toen nog niet in de showroom )maar toen ik 80 reed in de vijfde versnelling en het gas vol open trok gebeurde er nagenoeg niets en kon ik met veel moeite de 120 passeren. Dat was echt een enorme domper voor mij.
Later werd dit in een Duitse test ook benoemd die zelf zover gingen om te zeggen dat hij nauwelijks geschikt was om in te halen op de snelweg. Iets waar verder nauwelijks over gerept is in de pers maar waar ik het wel grotendeels mee eens ben.
Ook vind ik de Ducati Scrambler net wat beter scoren wat betreft de afwerking en gebruikte materialen. Geen plastic koplampglas,goedkope 2 zuiger remtang en eenvoudige voorvork(al is die van de Duc ook niet heel bijzonder maar toch).
Ook is de zit voor mij op de Ducati net wat beter. Op de Triumph zitten je knieën wat hoog ten opzichte van je zitvlak hetgeen snel vermoeiend wordt.

Had de Triumph echter 25 pk meer gehad,met hetzelfde koppel en smeuïge motor karakter, dan had de keuze wel eens een stuk moeilijker kunnen zijn.
 
Helder verhaal!
Eigenlijk zou een Street Scrambler met 1200 blok dus ideaal zijn...
Wellicht volgen ze dit voorbeeld van Ducati nog eens op.

Nou, ik ben nog steeds hartstikke blij met de Duc en alle keer als ik ‘m zie wil ik er op springen.
Ben overigens benieuwd wanneer de 1100 in de winkel te aanschouwen is.
Wil ‘m graag irl eens aanschouwen.
Misschien op de motorbeurs in Utrecht in februari....?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad zou een 1200 ideaal zijn (met tubeless spaakwielen).

Ben ook benieuwd naar de komst van de Ducati Scrambler 1100. Tot nu toch nog geen reviews of tests kunnen vinden dus denk ik dat het nog even duurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan