Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan denk ik dat je een te kleverige ketting smeer olie gebruikt. Wat
op de scharnierpunt van de jiffy komt en gaat plakken/kleven. Kan niet anders.

Niet te kleverig denk ik anders bleef het wel op de ketting :+ gebruik castrol de nieuwe versie en soms gebruik ik andere of olie maar echt vet is de jiffie niet zal hem nog eens en bij me andere motoren had ik het niet zo.
Zal er morgen eens naar kijken
 
Wat betreft GPS mount:

Ik heb een setje Bruudt scherm beugels gehaald zodat ik m'n scherm in hoogte kon verstellen maar daar heb ik meteen maar een "beugel" bij gemaakt voor m'n GPS. (gezien ik de hoogste stand toch niet gebruikte.)
Boven aan op de foto de overstekende Bruudt beugel
[afbeelding]

Dan zit je GPS zo:
[afbeelding]
[afbeelding]

Vanaf de andere kant gezien, ik heb geen moeite genomen de beugel te "verbergen", is immers nog een proto-type en ik laat het geheel opnieuw uitvrezen als ik over het complete design uit ben.
De zilveren strips van links naar rechts. Bovenaan zit in het midden een Rammount kogel en daaraan zit dan weer de standaard TT-Mount.
[afbeelding]
Onderaan zit m'n front camera ge-mount, scherm zit daardoor wel iets hoger dan ik zou willen...
Daar ben ik nog mee bezig... (Camera achter het scherm was geen optie, dan zie je echt niks meer)

Ziet er goed uit :Y wel lekker overzichtelijk.
Welke cam gebruik je de innovv.
 
Camera zit ook mooi daar. Ergens anders centraal zal niet meevallen.
Ik heb mijn camera op de linker spiegel gemonteerd, doet het prima daar.

Had 'm eerst onder de "neus vleugel" (vast gezet via de "valbeugel")
Dat was een hele mooie plek maar bij stevig remmen kwam ie helaas klem met het voorspatbord.
Als gevolg een gebarsten lensbeschermer en een aantal krassen op het voorspatbord.


Hier boven de koplamp blokkeert ie de laagste stand van het windscherm en ik heb wat dat betreft vrij veel turbulentie bij hoge snelheden (100+km/u).
Die turbulentie verdwijnt als ik het scherm een halve camera laat zakken maar dan zit het onderste punt van het scherm midden over het camerabeeld en blokkeert het zicht.

Ben nog aan het kijken voor een mooie (stevige) "centrale" beugel dat ie aan de bovenkant van het neusvleugeltje, net onder de koplamp, kan... In die uitsparing daar eigenlijk, daar zit een opening waar je de camera door kan voeren.

Ziet er goed uit :Y wel lekker overzichtelijk.
Welke cam gebruik je de innovv.

Is inderdaad de Innovv K1
De andere camera zit onder m'n topkoffer-drager.
9ezG8oW.jpg


Camera's ondertussen voorzien van 3M reflecterende tape, daardoor zijn ze beter zichtbaar.
(Met het idee dat weg-idoten zien dat ze (potentieel) opgenomen worden en daarmee zich bewuster zijn van wat ze doen)


-------
Edit:

Camera beelden van toen ie onder de neusvleugel zat: https://youtu.be/YFa8uAhVccU
Achteruitbeeld kon ik mooi in het "neusvleugel" gedeelte plakken met video-edit software voor een mooie Picture in picture.
Geluid is denk ik ruk omdat ik de camera's "verkeerd om" heb gemonteerd i.v.m. kabel-lengte en de camera met microfoon vol in de rijwind hangt nu. (Heb Innovv K1 opnames gezien met beter geluid namelijk)
Daarnaast is deze montage een klein beetje trillings-gevoelig, bij een specifiek toerental/snelheid combinatie zie je het beeld raar trillen. (Heeft te maken met opname-frequentie en trillings-frequentie, beetje dat stroboscoop effect.)
(p.s. algehele lage kwaliteit voor snellere upload destijds)
 
Laatst bewerkt:
Had 'm eerst onder de "neus vleugel" (vast gezet via de "valbeugel")
Dat was een hele mooie plek maar bij stevig remmen kwam ie helaas klem met het voorspatbord.
Als gevolg een gebarsten lensbeschermer en een aantal krassen op het voorspatbord.


Hier boven de koplamp blokkeert ie de laagste stand van het windscherm en ik heb wat dat betreft vrij veel turbulentie bij hoge snelheden (100+km/u).
Die turbulentie verdwijnt als ik het scherm een halve camera laat zakken maar dan zit het onderste punt van het scherm midden over het camerabeeld en blokkeert het zicht.

Ben nog aan het kijken voor een mooie (stevige) "centrale" beugel dat ie aan de bovenkant van het neusvleugeltje, net onder de koplamp, kan... In die uitsparing daar eigenlijk, daar zit een opening waar je de camera door kan voeren.Is inderdaad de Innovv K1
De andere camera zit onder m'n topkoffer-drager.
[afbeelding]

Camera's ondertussen voorzien van 3M reflecterende tape, daardoor zijn ze beter zichtbaar.
(Met het idee dat weg-idoten zien dat ze (potentieel) opgenomen worden en daarmee zich bewuster zijn van wat ze doen)


-------
Edit:

Camera beelden van toen ie onder de neusvleugel zat: https://youtu.be/YFa8uAhVccU
Achteruitbeeld kon ik mooi in het "neusvleugel" gedeelte plakken met video-edit software voor een mooie Picture in picture.
Geluid is denk ik ruk omdat ik de camera's "verkeerd om" heb gemonteerd i.v.m. kabel-lengte en de camera met microfoon vol in de rijwind hangt nu. (Heb Innovv K1 opnames gezien met beter geluid namelijk)
Daarnaast is deze montage een klein beetje trillings-gevoelig, bij een specifiek toerental/snelheid combinatie zie je het beeld raar trillen. (Heeft te maken met opname-frequentie en trillings-frequentie, beetje dat stroboscoop effect.)
(p.s. algehele lage kwaliteit voor snellere upload destijds)

Nice, heb er ook al een paar keer voor gekeken maar nog niet aangeschaft had achteraf al een verzekering kwestie kunnen oplossen.
Waar heb jij hem aangeschaft via de site zelf of die nl dealer en heb je hem direct op de accu of geschakeld staan.
Al mijn accessoires zijn al bezet dus zal iets moeten verzinnen om de camera dan ergens tussen te zetten.
 
Had 'm eerst onder de "neus vleugel" (vast gezet via de "valbeugel")
Dat was een hele mooie plek maar bij stevig remmen kwam ie helaas klem met het voorspatbord.
Als gevolg een gebarsten lensbeschermer en een aantal krassen op het voorspatbord.


Hier boven de koplamp blokkeert ie de laagste stand van het windscherm en ik heb wat dat betreft vrij veel turbulentie bij hoge snelheden (100+km/u).
Die turbulentie verdwijnt als ik het scherm een halve camera laat zakken maar dan zit het onderste punt van het scherm midden over het camerabeeld en blokkeert het zicht.

Ben nog aan het kijken voor een mooie (stevige) "centrale" beugel dat ie aan de bovenkant van het neusvleugeltje, net onder de koplamp, kan... In die uitsparing daar eigenlijk, daar zit een opening waar je de camera door kan voeren.Is inderdaad de Innovv K1
De andere camera zit onder m'n topkoffer-drager.
[afbeelding]

Camera's ondertussen voorzien van 3M reflecterende tape, daardoor zijn ze beter zichtbaar.
(Met het idee dat weg-idoten zien dat ze (potentieel) opgenomen worden en daarmee zich bewuster zijn van wat ze doen)


-------
Edit:

Camera beelden van toen ie onder de neusvleugel zat: https://youtu.be/YFa8uAhVccU
Achteruitbeeld kon ik mooi in het "neusvleugel" gedeelte plakken met video-edit software voor een mooie Picture in picture.
Geluid is denk ik ruk omdat ik de camera's "verkeerd om" heb gemonteerd i.v.m. kabel-lengte en de camera met microfoon vol in de rijwind hangt nu. (Heb Innovv K1 opnames gezien met beter geluid namelijk)
Daarnaast is deze montage een klein beetje trillings-gevoelig, bij een specifiek toerental/snelheid combinatie zie je het beeld raar trillen. (Heeft te maken met opname-frequentie en trillings-frequentie, beetje dat stroboscoop effect.)
(p.s. algehele lage kwaliteit voor snellere upload destijds)

Mooie camera. Super. Zit er looping op? Die op z camera van mijn moet ik als kaartje vol is boven op de computer leeg maken.
Geen ramp hoor want rijd toch geen 4 uur achter elkaar.
Ik kan er 3 uur mee opnemen.

Zit er dan bij jouw innovv ook een beeld monitor op je stuur?

En ik zou dat puntje van je scherm er dan afzagen netjes. Probleem opgelost.
 
Nice, heb er ook al een paar keer voor gekeken maar nog niet aangeschaft had achteraf al een verzekering kwestie kunnen oplossen.
Waar heb jij hem aangeschaft via de site zelf of die nl dealer en heb je hem direct op de accu of geschakeld staan.
Al mijn accessoires zijn al bezet dus zal iets moeten verzinnen om de camera dan ergens tussen te zetten.

Via EYEGOTYOU B.V.
Geen gezeur met import uit china, al zou ik dat met mijn chinese achtergrond wel zelf gedaan kunnen hebben.
Wat betreft spanning, ik heb mijn accessoire harnas iets aangepast en daar afgetapt.
De innovv kan namelijk in/uit schakelen met geschakelde voedding.
Motor op contact, innovv start opname, motor uit, opname stop.

Mooie camera. Super. Zit er looping op? Die op z camera van mijn moet ik als kaartje vol is boven op de computer leeg maken.
Geen ramp hoor want rijd toch geen 4 uur achter elkaar.
Ik kan er 3 uur mee opnemen.

Zit er dan bij jouw innovv ook een beeld monitor op je stuur?

En ik zou dat puntje van je scherm er dan afzagen netjes. Probleem opgelost.

Looping en auto-start/stop.
De dvr-unit is niet waterdicht dus die zit in m'n frunk verstopt, zou ik hem in een peli-case doen ofzo dan zou ik hem wel op 't stuur als monitor kunnen gebruiken.

Puntje van 't scherm afzagen is iets wat ik net niet wilde doen, wil aan het uiterlijk van de motor zo min mogelijk 'permanente schade' maken.
Wat betreft bekabeling, accessoire harnas aangepast, die is verwisselbaar en zat mee geleverd bij m'n "mist licht" / handvat-verwarming / 12V aansluiting. (waar ik overigens wel nog gewoon bij had kunnen pluggen mits ik de juiste pluggen kocht want ik had daar nog ruimte over.)
 
Laatst bewerkt:
NC750X : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

ECU flash nu officieel beschikbaar voor de NC750 *O* mijn ECU komt volgende week terug, dat is het prototype maar het is iig gelukt. Als de LeoVince uitlaat binnen is gaat ie de testbank op om te kijken wat we er uit kunnen krijgen *O* leuk experimentje!

Aha bij carmo laten doen althans die modificeren de ecu map, dan heb je wel kans dat die nog een paar keer terug moet om fijn af te stellen.
Ruud Frederik gebruikt de zelfde software maar kan het zelf gelijk op de bank doen als voordeel dat die gelijk goed wordt afgesteld en geen (standaard) map in gaat.

Namelijk zelf ook wezen informeren voor de sv650 voor mijn vrouw.
 
Via EYEGOTYOU B.V.
Geen gezeur met import uit china, al zou ik dat met mijn chinese achtergrond wel zelf gedaan kunnen hebben.
Wat betreft spanning, ik heb mijn accessoire harnas iets aangepast en daar afgetapt.
De innovv kan namelijk in/uit schakelen met geschakelde voedding.
Motor op contact, innovv start opname, motor uit, opname stop.Looping en auto-start/stop.
De dvr-unit is niet waterdicht dus die zit in m'n frunk verstopt, zou ik hem in een peli-case doen ofzo dan zou ik hem wel op 't stuur als monitor kunnen gebruiken.

Puntje van 't scherm afzagen is iets wat ik net niet wilde doen, wil aan het uiterlijk van de motor zo min mogelijk 'permanente schade' maken.
Wat betreft bekabeling, accessoire harnas aangepast, die is verwisselbaar en zat mee geleverd bij m'n "mist licht" / handvat-verwarming / 12V aansluiting. (waar ik overigens wel nog gewoon bij had kunnen pluggen mits ik de juiste pluggen kocht want ik had daar nog ruimte over.)

Juist ja in nl bestellen is wel zo makkelijk en snel.
Al mijn stekkers zijn bezet maar goed kunnen hem wel ergens bij prikken, heb toen wel de originele stekkers gekocht wel zo netjes en minder storing gevoelig dacht ik.
 
Aha bij carmo laten doen althans die modificeren de ecu map, dan heb je wel kans dat die nog een paar keer terug moet om fijn af te stellen.
Ruud Frederik gebruikt de zelfde software maar kan het zelf gelijk op de bank doen als voordeel dat die gelijk goed wordt afgesteld en geen (standaard) map in gaat.

Namelijk zelf ook wezen informeren voor de sv650 voor mijn vrouw.

Carmo heeft de ECU gedaan, MADracing doet de mapping afstelling op de testbank ;) alleen het erin zetten van de ontstekingscurve kan alleen bij Carmo, daarvoor zou die ff heen en weer moeten. Maar als die straks goed is, kan die bij de volgende in een keer erin.
 
Carmo heeft de ECU gedaan, MADracing doet de mapping afstelling op de testbank ;) alleen het erin zetten van de ontstekingscurve kan alleen bij Carmo, daarvoor zou die ff heen en weer moeten. Maar als die straks goed is, kan die bij de volgende in een keer erin.

aha oke ben benieuwd
 
Iemand er al een x een nieuwe ketting er onder laten zz? Of zelf gedaan?
Gaat er ook een andere ketting op doen, na vorige week nieuw zwart tandwiel erop ge z te hebben.
Nu een x-ring ketting erop doen. DID 520vx2 112 schakels zwart.
Smeert beter, stijver en rolt beter. En gaat 2x zo lang mee dan de standaard o-ring ketting.
 
Ik heb zelf een tooltje daarvoor dus als het nodig is doe ik het zelf om kosten te besparen bij de dealer.
 
Iemand er al een x een nieuwe ketting er onder laten zz? Of zelf gedaan?
Gaat er ook een andere ketting op doen, na vorige week nieuw zwart tandwiel erop ge z te hebben.
Nu een x-ring ketting erop doen. DID 520vx2 112 schakels zwart.
Smeert beter, stijver en rolt beter. En gaat 2x zo lang mee dan de standaard o-ring ketting.

Mijn fabrieksoriginele kettingset was bij ongeveer 13.000 Km vervangen door een origineel. (omdat ie bijna "op" was, meerdere malen gesteld en bijna tot het maximum)
De nieuwe ligt er ondertussen 27.000Km op en is pas 1x gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Originele ketting was na 10.000km heel onregelmatig gelengt, terwijl de tandwielen als nieuw zijn. Heb de fiets pas sinds deze zomer en toen had die 5000 op de teller en de ketting was toen al moeilijk af te stellen.

Heb nu een DID 520vx2 erop (zelf vervangen, heb een kettingtool...). Hopelijk gaat deze nu wat langer mee.
 
De originele rond de 30k laten vervangen. De nieuwe zit er nu alweer 60k op. Ik heb de vervanging al een jaar klaar liggen, maar dat bleek dus voorlopig nog niet nodig. Inderdaad de bekende DIDvx2
 
Is toch wat ik leest vrij lang met een standaard o-ring ketting.
Schijn wel een vaste knik in te komen bij de standaard ketting. Misschien bij de een wel een ander niet.
Heb de DID 520vx2 besteld met vissie sluiting en toch maar de goud/zwarte. Koste 68 uuro inkl. verzenden bij Mymoto. Hier in NL kwam ik niet onder de 86 uuro.
Maar motor zaken raade mij dat af omdat je tegenwoordig de motoren meer vermogen hebben als vroeger.
En na paar duizend km moet je je vissie wel in de gaten houden.
Alleen in de enduro en cross rijden ze nog met vissies terwijl die ook veel vermogen/trekkracht hebben.
Maar die verwisselen sneller met vervanging.
 
Mijn ketting zit er nu 22k onder nu twee keer iets gespannen, zit nu wel een hard stuk in maar als je de motor daar op afsteld is er niets aan de hand.
Heb ook nog een origineel setje liggen dit was ter compensatie van de beroerde standaard banden maar hoop hem voorlopig nog niet te hoeven gebruiken.

Visje zou ik ook niet zo snel doen op de nc, al zou die het met vermogen wel aankunnen.
 
Is toch wat ik leest vrij lang met een standaard o-ring ketting.
Schijn wel een vaste knik in te komen bij de standaard ketting. Misschien bij de een wel een ander niet.
Heb de DID 520vx2 besteld met vissie sluiting en toch maar de goud/zwarte. Koste 68 uuro inkl. verzenden bij Mymoto. Hier in NL kwam ik niet onder de 86 uuro.
Maar motor zaken raade mij dat af omdat je tegenwoordig de motoren meer vermogen hebben als vroeger.
En na paar duizend km moet je je vissie wel in de gaten houden.
Alleen in de enduro en cross rijden ze nog met vissies terwijl die ook veel vermogen/trekkracht hebben.
Maar die verwisselen sneller met vervanging.

Anders even borgen met superlijm of een dotje silicone (op schoongemaakt metaal).
Ik heb waarschijnlijk nog steeds m'n originele kettingset erop zitten, en heb iets van de 16k km erop staan.
Men had mij ook gezegd bij mijn vorige motor (die evenveel PK heeft, maar minder koppel) dat een visje afgeraden is. Dan maar toch "the extra mile" gegaan en een tool aangekocht om een klinksluiting te monteren.
Met een cross/enduro ga je ook geen 120km/h voor lange stukken, kan wel eens loskomen met al die vibraties ;)
 
Anders even borgen met superlijm of een dotje silicone (op schoongemaakt metaal).
Ik heb waarschijnlijk nog steeds m'n originele kettingset erop zitten, en heb iets van de 16k km erop staan.
Men had mij ook gezegd bij mijn vorige motor (die evenveel PK heeft, maar minder koppel) dat een visje afgeraden is. Dan maar toch "the extra mile" gegaan en een tool aangekocht om een klinksluiting te monteren.
Met een cross/enduro ga je ook geen 120km/h voor lange stukken, kan wel eens loskomen met al die vibraties ;)

lijm kit gaat los komen ben ik bang.

staan wat dingen op internet betreft visjes op een ketting schakel.

Visje in de ketting

Wat is het verschil tussen een sluitschakel en een klinkschakel?

op mijn Husaberg had ik wel een visje werkte goed maar ja deed je ook elke week onderhoud :')
beetje klinkset is ook niet zo duur.

heb deze toen besteld X-Charger XC-CT X-Charger Break - Press - Rivet Heavy Duty Chain Tool

nog niet hoeven te gebruiken dus nog geen ervaring mee, die Whale kettingponzen zijn super maar kosten ook wel iets meer.
 
Binnenkort ga ik hier ook mee praten, over twee weken m'n NC750X op halen uit 2017 :]

Ik lees wel iets over slechte standaard banden, welke zijn dit? Dan kan ik dit gelijk even controleren en vervangen.. er gaan denk ik zo snel mogelijk Pilot road 4's onder. Heb ik toch een goede ervaring mee.
 
Binnenkort ga ik hier ook mee praten, over twee weken m'n NC750X op halen uit 2017 :]

Ik lees wel iets over slechte standaard banden, welke zijn dit? Dan kan ik dit gelijk even controleren en vervangen.. er gaan denk ik zo snel mogelijk Pilot road 4's onder. Heb ik toch een goede ervaring mee.

Het 2017 model is met Dunlop of Bridgestone geleverd. Bij mij lagen er Dunlops onder en die hadden weinig grip op nat wegdek.
Heb ze bij 7000 km vervangen door Metzeler Roadtec 01 en die bevallen goed. Hele goede nat weer grip en ook bij sportief rijden (vakantie Zuid Frankrijk) een fijne band.

Onder mijn vorige NC750x heb ik Michelin PR4 gehad, maar deze vond ik minder (cuppen en gevoelig voor plakstrepen in de File)
 
Binnenkort ga ik hier ook mee praten, over twee weken m'n NC750X op halen uit 2017 :]

Ik lees wel iets over slechte standaard banden, welke zijn dit? Dan kan ik dit gelijk even controleren en vervangen.. er gaan denk ik zo snel mogelijk Pilot road 4's onder. Heb ik toch een goede ervaring mee.

Goede keuze :+

Banden zijn redelijk persoonlijk, maar de dunlopp banden die standaard geleverd worden onder de NC heb ik er na 3k oner vandaan laten halen die zijn echt waardeloos en ze waren op, toen naar mpr4 gegaan en nu met tweede setje bezig, moet zeggen met hyperpro vering en iets hardere spanning voelen ze wel beter aan en gaan (nog niet) niet cuppen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan