Honda Hornet Forum Deel 21

Ik heb inmiddels een Ducati Streetfighter gekocht! Enorm blij mee. Zal hier nog af en toe meelezen
full
 
Prachtige machine !! Al vind ik persoonlijk de dubbele termignoni wat mooier staan.
Denk dat ik zelf ook voor een Sf ga kijken mocht er een andere machine in de planning komen.

Veel plezier en vele veilige km er mee !!
 
Hi allemaal!

Ik lees al een tijd mee op het forum (vanaf dat ik dacht aan motorlessen) en heb vandaag dan ook een account aangemaakt. Begin november heb ik het roze papiertje behaald en vandaag heb ik mijn eerste motor opgehaald. (Was wel even doorbijten, een uur snelweg met zomer handschoentjes :+ ) Het is een prachtige Honda Hornet uit 2011 met 13.000 op de teller. Ik hoop hier op het forum nog een stukje wijzer te worden en geniet van jullie machines!

full
 
Hoi, vanuit het GS500 forum topic kom ik deze kant uit gehuppeld.

Ik heb vanavond een dikke 919 aangeschaft en morgen wordt ze thuisgebracht :}

NZNq9Nq.jpg


Ze heeft bijna 50k op de teller en ze komt met een OSCO en een Takoni lawaaipijp


(Nu rest mij alleen nog de overstap van A2 naar A :$ )
 
Ik heb inmiddels een Ducati Streetfighter gekocht! Enorm blij mee. Zal hier nog af en toe meelezen[afbeelding]
Heeeel vervelend...!
Veel plezier met de Duc! ;) :] (als het weer warmer is... :z )
Hi allemaal!

Ik lees al een tijd mee op het forum (vanaf dat ik dacht aan motorlessen) en heb vandaag dan ook een account aangemaakt. Begin november heb ik het roze papiertje behaald en vandaag heb ik mijn eerste motor opgehaald. (Was wel even doorbijten, een uur snelweg met zomer handschoentjes :+ ) Het is een prachtige Honda Hornet uit 2011 met 13.000 op de teller. Ik hoop hier op het forum nog een stukje wijzer te worden en geniet van jullie machines!

full
Welkom :W en veel plezier met je witte Hornet, ziet er netjes uit!
:]
Hoi, vanuit het GS500 forum topic kom ik deze kant uit gehuppeld.

Ik heb vanavond een dikke 919 aangeschaft en morgen wordt ze thuisgebracht :}

NZNq9Nq.jpg


Ze heeft bijna 50k op de teller en ze komt met een OSCO en een Takoni lawaaipijp


(Nu rest mij alleen nog de overstap van A2 naar A :$ )
Ook welkom! :W
En succes met de overstap naar A...
Hornet 900 zijn de beste Hornets... :Y O-)
Hoop wel dat je er een nieuw achterbandje op hebt laten zetten... :)
 
Wie o wie weet waar het knipperlichtrelais zit van een 2005 Hornet 600 (usd fork). Heb 't internet al afgespeurd maar onder 't zadel links van het frame kan ik 'm niet vinden.
Dacht 'm gevonden te hebben maar dat blijkt het startrelais te zijn (RC-2208).
 
En succes met de overstap naar A...
Hornet 900 zijn de beste Hornets... :Y O-)
Hoop wel dat je er een nieuw achterbandje op hebt laten zetten... :)

En waarom is dat? :$


Wie o wie weet waar het knipperlichtrelais zit van een 2005 Hornet 600 (usd fork). Heb 't internet al afgespeurd maar onder 't zadel links van het frame kan ik 'm niet vinden.
Dacht 'm gevonden te hebben maar dat blijkt het startrelais te zijn (RC-2208).


Rechts achter de 'kont' kap is toch meestal de standaard plek voor de relais?
 
Rechts achter de 'kont' kap is toch meestal de standaard plek voor de relais?

Ja hij zal wel verstopt zitten achter de kontkap. Dacht er wel goed achter gekeken te hebben maar moet er waarschijnlijk helemaal vanaf om 'm te zien. Dank!
 
Laatst bewerkt:
En waarom is dat? :$Rechts achter de 'kont' kap is toch meestal de standaard plek voor de relais?
Op de foto lijkt hij wel heel erg op, of over, de slijtnok te zitten richting het midden. Maar misschien dat de foto een vertekend beeld geeft, kan ook.
 
Op de foto lijkt hij wel heel erg op, of over, de slijtnok te zitten richting het midden. Maar misschien dat de foto een vertekend beeld geeft, kan ook.

Dankje voor de tip. ik kan het er zo op de foto niet van maken maar ik zal het eens van dichtbij gaan bekijken
 
Vandaag de 1e rit van 2018 gemaakt.
Was koud, maar geniaal! Leek net alsof het me eerste ritje ooit was, continu een big smile :] *D

Geen foto van de Hornet (die is inmiddels verkocht), maar m'n nieuwe schatje de superduke
Dacht toch leuk om ff te delen.

Meer mensen vandaag een ritje gemaakt?

2018_01_14_15_39_57_1.jpg
 
Mooie brommert!

Mij te koud om te rijden... en dan is er nog iets zoals een winterstop, verzekering, niet rijden tot eind feb begin maart.
 
@Julew & @HardHertog Mooi spul! Hier wacht ik nog ff op een goede droge dag dat ik een keer een testrit kan maken op een MT09, hoogstwaarschijnlijk gaat dit de vervanger worden van mijn Hornet..


Ik heb voor de liefhebber nog een Haynes handleiding liggen voor een PC41, zgan voor een leuk prijs
 
Zijn er Hornet rijders die een aftermarket uitlaat hebben op de Hornet?
Ik bezit een Hornet 900 uit 2004 en de vorige eigenaar heeft de eind schotjes van de uitlaat doorgeboord. Leuk voor het iets zwaarder geluid, maar daardoor niet meer origineel.

Dit jaar wil ik een tourtje gaan doen door Duitsland, dus op zoek naar een goed (goedgekeurd) alternatief. Welke raden jullie aan?
 
Dit jaar wil ik een tourtje gaan doen door Duitsland, dus op zoek naar een goed (goedgekeurd) alternatief. Welke raden jullie aan?

Ik heb zelf een MIVV demper voor mijn 600. Niet extreem duur, goede kwaliteit en klinken fantastisch. Deze komen standaard met EU-homologatiepasje. (wel alleen geldig als je de dB-killer erin laat zitten) Duitsers zeiken meestal wat makkelijker over hard geluid, dus als de Polizei twijfels over je demper heeft kan je hun dat pasje tonen.
 
Mijn honda Hornet 600 2004 start niet.
Eerst dacht ik dat de accu leeg was opgeladen, helaas zelfde probleem.
Nieuwe accu geprobeerd, zelfde isseu.
Nieuwe accu opgeladen nog steeds niet.

Ik hoor een tikkend geluid, iemand een idee?
Hieronder heb ik een Video geüpload.


https://youtu.be/POZ4fd7sxs8
 
Mijn honda Hornet 600 2004 start niet.
Eerst dacht ik dat de accu leeg was opgeladen, helaas zelfde probleem.
Nieuwe accu geprobeerd, zelfde isseu.
Nieuwe accu opgeladen nog steeds niet.

Ik hoor een tikkend geluid, iemand een idee?
Hieronder heb ik een Video geüpload.


https://youtu.be/POZ4fd7sxs8

als je startmotor al niet aanslaat zou ik het eerst in de buurt van je startrelais zoeken.
 
Mocht iemand nog spul nodig hebben, ik moet nogsteeds van m'n troep af :P

Zelf ooit deze originele onderdelen vervangen voor aftermarket spul, motor zelf is helaas niet meer maar nog wel dit allemaal in de schuur liggen.

- Bochtensysteem
- Einddemper
- Knipperlichten voor & achter
- Spiegels
- Knipper relais
- Stuur
- Rem + koppeling hendel
- Zadel

Ook nog een Haynes handboek liggen voor de liefhebber
 
Terug
Bovenaan Onderaan