H7 halogeen vervangen door LED

Heb je een idee of deze een storing op je autoradio geven?
Ik heb net een nieuwe auto, met projectors met H7 erin, die wil ik vervangen door LED, maar zou zeker moeten zijn dat ze niet storen.

Mijn nieuwe auto heeft nog een radio zonder DAB.
(is een uit Hongarije ingevoerde auto, scheelde meer dan 6000€ tenopzichte van een in België ingevoerde).
IK heb geen ervaring met ledlampen.
Of deze storen op je radio weet ik niet maar als er iemand wel van op de hoogte is hoor ik dat graag.
Ik ben zelf op zoek voor een paar h7 lampen voor in mijn Kia ceed.
Ik zou ook graag willen weten of ze goed werken i.v.m. het canbussysteem.
IK lees dat er ook adapters nodig zijn voor de bevestiging. Wanneer zijn deze wel en wanneer niet nodig? Deze kosten bij Ali overigens ook ongeveer 1/5 deel van hier.
full
 
LED lampjes zijn inmiddels binnen en ingebouwd. Geeft veel licht iig. Lichtkleur is ook mooi helder. Ik heb nog geen mening over het lichtbeeld omdat de motor opgebokt staat zonder wielen. Hoe hebben jullie het probleem opgelost met de rubberen afdichting aan de achterzijde van de koplamp? Achterop de LED zit een niet verwijderbaar koelblok en daar krijg ik natuurlijk nooit de rubberen hoes overheen. Het lijkt me niet echt een goed idee om het zo te laten zitten...[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik de reviews bekijk heb jij deze?
Hlxg 2 stks CSP H8 H11 Mistlamp H4 Led H7 H1 H3 Auto Koplamp Lampen Voor Auto S1 N1 HB3 HB4 Led Automotive 12 v 24 v 50 w 8000LM 6000 k in Hlxg 2 stks CSP H8 H11 Mistlamp H4 Led H7 H1 H3 Auto Koplamp Lampen Voor Auto S1 N1 HB3 HB4 Led Automotive 12 v 24 v 50 w 8000LM 6000 k van Koplamp Lampen op AliExpress.com | Alibaba Groep
Heb je geen problemen met canbus, of heb jij dat niet?
Weet je of deze storen op de radio?
 
IK heb geen ervaring met ledlampen.
Of deze storen op je radio weet ik niet maar als er iemand wel van op de hoogte is hoor ik dat graag.
Ik ben zelf op zoek voor een paar h7 lampen voor in mijn Kia ceed.
Ik zou ook graag willen weten of ze goed werken i.v.m. het canbussysteem.
IK lees dat er ook adapters nodig zijn voor de bevestiging. Wanneer zijn deze wel en wanneer niet nodig? Deze kosten bij Ali overigens ook ongeveer 1/5 deel van hier.[afbeelding]
Ja klopt, adapters zal ik wellicht ook nodig hebben. Al weet ik nog niet welke. Heb de motorkap nog niet open gehad in de 450km die de auto al gereden heeft :P

En ik vroeg het mij ook al af, heb ik nu wel of geen canbus in de auto ... maar ik vermoed van wel uiteraard.
 


Op mijn motor geen radio! En voor zover ik weet ook geen canbus.
Ik heb deze set gekozen na het doorlezen van dit topic, er zijn al meerdere tevreden gebruikers. Op Ali zoeken naar H4 Hi Lo LED en dan sorteren op het aantal bestellingen.Even kijken welke verkoper een goede waardering krijgt. Let op, onder de €20 bestel je vaak een enkele lamp!
 
Laatst bewerkt:
Op mijn motor geen radio! En voor zover ik weet ook geen canbus.
Ik heb deze set gekozen na het doorlezen van dit topic, er zijn al meerdere tevreden gebruikers. Op Ali zoeken naar H4 Hi Lo LED en dan sorteren op het aantal bestellingen.Even kijken welke verkoper een goede waardering krijgt. Let op, onder de €20 bestel je vaak een enkele lamp!
Op de bovenstaande link krijg j er toch echt 2 voor 18,45, of zie ik iets over het hoofd?
 
Zicht is bij mij beter dan met h7 halogeen, meer lichtopbrengst, bredere bundel lijkt het ook wel. Geen storingen, mn auto heeft wel canbus maar volgens mij geen defecte lamp indicatie. Overigens is dat te verhelpen met zo'n canbus error canceller.

Moet er wel bij zeggen dat ik lenslampen heb, met reflector lampen kan t lichtbeeld anders zijn
 
Vandaag de via eBay bestelde H7 lumileds binnen gehad. (Leverancier "led manufactory")

Ik heb ze nog niet kunnen plaatsen, maar de eerste indruk van de constructie en afwerking is best ok!

Vanuit thermisch oogpunt zie ik nog wel punten die beter zouden kunnen zonder het ontwerp echt aan te passen:

- de centrale stift waar de leds op zitten zou je eigenlijk van rood koper willen maken. Hoeft maar een asje van 20mm te zijn.
- het centrale gat waar de bedrading loopt had kleiner kunnen zijn (waardoor je meer koper over houdt om warmte af te voeren)
- aan de schroefdraad van het koelblok zit thermische pasta. Tussen de centrale stift en de LED pcb zo te zien niet. Dat zou ik andersom doen
- Er is geen temperatuur controle. Het is een stukje "added complexity" maar kan bij installatie fouten het verschil maken tussen meteen kapot en herstel + alsnog daadwerkelijk 30.000h levensduur halen
 
Gisteren is de chevrolet spark met standaard koplampen (reflector) met de onderstaande led's goedgekeurd waar ze altijd letten op lampen, afstelling, lichtbeeld en strooilicht.

Oslamp Auto Led H7 Koplamp H13 9005 HB3 9006 HB4 Led H4 Auto Lamp 6500 k CSP Chip 50 w 8000lm Fan minder H8 H11 Lamp Alle in een in Oslamp Auto Led H7 Koplamp H13 9005 HB3 9006 HB4 Led H4 Auto Lamp 6500 k CSP Chip 50 w 8000lm Fan-minder H8 H11 Lamp Alle-in-een van Koplamp Lampen op AliExpress.com | Alibaba Groep

Ik heb deze uit de motor (v-strom) gehaald waar ik zelf vond dat er te veel strooilicht was.

Heb dezelfde nu voor in de auto formaat h1 besteld, daar zaten dus na 5 maanden overleden led's in, nu zit er 55w xenon in wat meer licht geeft dan de led's. Wel aftermarket projectoren ingebouwd en staan laag afgesteld.

Volgende project wordt nog eens een diy hoogteregelaar met zeer snelle response.
 
Ik heb onlangs leds besteld van 72 watt. Ik zie net op mijn motor 50-60 watt. Zouden de 12 extra watt negatieve gevolgen kunnen hebben?

Laat maar het is 72w per paar dus 36w per stuk..
 
Laatst bewerkt:
Om je vraag ook maar te beantwoorden, 12W bij 12V is 1 ampere extra. OP de 4-5A die je normale lamp trekt en de (waarschijnlijk) 10A zekering die erin zit, was dat niet boeiend geweest. Wel boeiend is een LED lamp van 72W, daar moet me een puist licht uit komen... heel eventjes, maar heel veel.

Je ziet ook vaak dat mensen dubbele koplampen monteren en dan gewoon twee 50/60W H4'tjes pakken. Dat trekt een 10A zekering nét. 10A x 12V is 120W = iets meer dan twee maal de 50W van je dimlicht. Je grootlicht komt strak op 120W uit, maar met lopende motor is het voltage een fractie hoger en de amps dus ietsje lager... ken weer net. Beter zet je er dan een ietsje zwaardere zekering in.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, de betreffende opgegeven vermogens trekken halogeen lampen alleen bij 14.4V. daaronder gaat het best hard onderuit, en meer spanning= veel meer vermogen (in een ohmse weerstand is het verband kwadratisch, in gloeilampen niet)

Edit: bij LED lampen met enig vermogen is het zo dat deze geregeld worden via een controller met een schakelend element. Daarbij is het output niveau van de lamp stabiel over een bepaalde range van voedingsspanningen. Dan is het dus wél zo dat de stroom lager is bij een hogere boordspanning
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs leds besteld van 72 watt. Ik zie net op mijn motor 50-60 watt. Zouden de 12 extra watt negatieve gevolgen kunnen hebben?

Laat maar het is 72w per paar dus 36w per stuk..
Het werkelijke vermogen ligt gemiddeld zo'n 40% lager dan wat ze opgeven.
De meeste zijn zo'n 20 watt
 
Iets met de wet van Ohm lijkt mij idd niet goed in die redenatie...
In de wet van Ohm zit vermogen ook niet, daar ga ik wel van uit. Puur aan het domme rekenen gaat niks mis, enige dat ik even mee had moeten nemen is dat een gloeilamp natuurlijk niet onafhankelijk van spanning evenveel vermogen trekt. Maar goed LED's met dit vermogen wel (zoals sodeknetters ook aangeeft), dus daarvoor klopt het nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
... Beter zet je er dan een ietsje zwaardere zekering in.
Geen goed idee. Hoe zwaarder de zekering, hoe dikker de kabels in dat circuit moeten zijn.
Al eens gekeken hoe dun de kabels van verlichting bij voertuigen zijn?
Niet raadzaam daar een zwaardere zekering in te steken.

Wat je wel kan doen, is dan een apart circuit bijleggen met zwaardere zekering EN dikkere kabel.
 
Mja daar heb je strikt genomen wel gelijk in, maar van 10 naar bijvoorbeeld 15A scheelt de wereld niet... Wie gaat er nu een complete extra draadboom aanleggen omdat ze een wat zwaardere koplamp hebben gekocht?
 
Mja daar heb je strikt genomen wel gelijk in, maar van 10 naar bijvoorbeeld 15A scheelt de wereld niet... Wie gaat er nu een complete extra draadboom aanleggen omdat ze een wat zwaardere koplamp hebben gekocht?
Die lamp is niet zwaarder maar juist lichter. ik begrijp niet wat het probleem is.
 
Wie gaat er nu een complete extra draadboom aanleggen omdat ze een wat zwaardere koplamp hebben gekocht?
Ik kan het je sterker vertellen: bij bepaalde auto's is het verzwaren van de bedrading van de koplampen om betere lichtopbrengst te krijgen een van de populairste modificaties aan het hele type.
De af fabriek bedrading is daar zo dun dat een standaard halogeen lamp meteen een stuk meer output gaat leveren als ze met wat dikkere draden en een relais rechtstreeks vanaf de accu aangesloten worden.

Voor LED toepassing is dit allemaal niet spannend, gezien de opgegeven vermogens spaar je minimaal de helft van de stroom uit. Mijn RSV Mille heeft een koplamp waarbij het dimlicht een H4 lamp is waarvan alleen de gloeidraad van het dimlicht is aangesloten. Grootlicht gaat via 2 aparte H7 pitjes. Als ik die bike ook ga omzetten naar LED is er voldoende draaddikte om ook het H4 grootlicht bij te zetten. Denk dat dat best een bak licht wordt dan :-)
 
Even een vraagje tussendoor... Ik heb een H7 aansluiting en de koplampunit die in mijn nieuwe endurance kuip zit is een H4. Ik moet dus ook van dit soort adapterplaatjes hebben. Maar als ik ga zoeken naar deze, kom ik ze alleen maar voor led lampen tegen. Zijn deze er ook voor gewone halogeen lampen te verkrijgen?
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan