Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Ik heb nog een duo zitje voor een 2004 RSV.
Tevens ook nog de achterkap in zwart. Zit wel een raar plekje in de lak( is gemonteerd niet in het zicht) maar is niet geschaafd of kapot. Alle ophangpunten zijn in orde.
ik zal vanavond even foto's maken.
Bij interesse PB
 
Laatst bewerkt:
zitje 2004 RSV
full
 
Dit is het eerder genoemde plekje in de lak. Als de kap gemonteerd is dan zie je het eigenlijk bijna niet. mij stoorde het destijds wel en heb een nieuwe gekocht. Verder is ie gewoon in hele goede staat.
full
 
Deze vond ik ook nog in de kast.
Een GIVI tanktas met zuignappen. Ideaal als je een kunststof tank hebt. Bodemplaat monteer je d.m.v. de zuignappen op je tank en daarna kun je gewoon de tas erop of eraf klikken. Bodemplaat kan blijven zitten tijdens tanken. Het gaat om type T430S als je er meer over wilt weten/opzoeken.
full
 
Voor alles geld dat ik er niet al te veel voor hoef te hebben maar het gaat zeker niet gratis weg.
Nogmaals bij interesse PB
full
 
Beste leden
Ben nieuw hier en vond deze forum dus hoop ik op wat van jullie expertise

Ik ben altijd grote aprilia fan geweest. Mijn eerste brmmer een aprilia sonic, dan rs50 en uiteindelijk rs125 voor dat ik een paar jaar zonder motor zat. Nu heb ik een sv650n al 1jaartje en ben langzaam aan aan het sparen voor iets anders en mijn liefde voor aprilia is er nog steeds dus denk dat ik voor de mille zou gaan

Nu mijn vraag; wat is het verschil met een (oudere) rsv mille en de nieuwere rsv 1000 r?
 
Dat is een hele brede vraag die je stelt, met heel veel antwoorden.
Zie onderstaande link voor dergelijke antwoorden op het aprilia forum: aprilia forum rsv differences years site:www.apriliaforum.com - Google zoeken

PS. mocht je interesse hebben, ik zet in het voorjaar een 2000.5 RSV mille (bj 2000) te koop.
Niet moeders mooiste (zwart gespoten, gebruikssporen, enkele carbon deeltjes, smoke ruitje, 42K km), wel technisch in orde voor een (vaste) MF prijs van 1500.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf van een 2002 mille overgestapt naar een 2004 RSV1000R
Voornaamste verschillen die ik opmerk:

- Verschil in vermogensafgifte. Mille = dippie in het midden en daarna kickt het vermogen erin. RSV1000R is veel meer lineair dus trekt eigenlijk in 1 streep door. (wat fijn is, maar ik vond soms de Mille bruter aanvoelen)
- Verschil in gewicht, RSV1000R is en voelt een stuk lichter
- Houding, RSV1000R is wel iets extremer, met name door hogere positie van de voetsteunen
- Grootte, RSVR1000R is nog steeds geen kleine motor maar is wel degelijk kleiner van postuur tov de oudere.
 
Thanks voor die link
Zie dat de gen1 wa bruter is en de gen 2 wat meer smoother zoals ze zeggen
Maar voor mij bv ben 1.70cm maar.. zou de gen1 niet wat te groot zijn? Heb gelezen dat ze wat groter zijn dan de rsv1000r. Ook qua bouwjaren. De milles zijn in het algemeen wat goed maar zijn de rsv 1000r vanaf 2004 al goed ofvanaf 2007 beter door hun Ohlins voor vorken
 
Ik heb een gen1 uit 2003 (zie foto wat berichten terug) in mijn bezit sinds december, dus echt tips kan ik je niet geven want ik ben zelf rete benieuwd hoe het rijdt. Een ding weet ik wel, het geluid van de machine is bruut. (En heeft het betrouwbare Rotax blok, wat voor mij ook een zeer belangrijke reden was om de 2003 aan te schaffen)

Ik ben zelf ongeveer 1.80m en dat gaat prima. Maar heel veel korter moet je ook weer niet wezen. (Anders kan je altijd dmv andere veer de motor licht verlagen??)

Succes met kiezen, ik zie je keuze wel voorbij komen
 
Hallo, allemaal hier. Zal me even voorstellen ik ben Wichard en momenteel nog in het bezit van mijn tweede RSV1000r factory
uit 2003.

Hiervoor diverse fietsen gehad, cbx250,gsx600f,zx6r 2002,rvs 1000r factory, zx6r 2007, er-5 (foutje echt niet leuk om te rijden buiten de stad)


Helaas heeft mijn huidige RSV het 1,5 jaar geleden opgegeven waarschijnlijk doordat nu voor de 2e keer de dynamo gefaald heeft. Ook met een volle accu wil ze niet starten. Ik kom er niet aan toe haar te te repareren. Dus denk er over om deze prachtige fiets in onderdelen te verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou graag weer woon werk verkeer gaan rijden maar vind 120 km per dag over de a12/a20 niet realistisch met deze fiets. Daarom wil ik de interesse pijlen voor onderdelen bij voldoende animo zal ik helaas afscheid gaan nemen van een van de mooiste fietsen die er zijn.
 
Laatst bewerkt:
Mooi die Gen1 Lennart. Denk dat het ook een gen1 voor mij zal zijn als ik eentje vind (op 2dehands en marktplaats onder rsv mille toch?)
Vind het uiterlijk wel iets hebben van die gen1, natuurlijk zal ik op beide proberen erop zitten en testrit maken als de tijd van aankoop komt om te voelen want het zou veel voor woon werk zijn (snelweg kms meestal)
Is het moeilijk om een moto van nl maar be te overbrengen of cva nog? Hoop wel dat ik er snel eentje kan aanschaffen ^^
 
Hallo, allemaal hier. Zal me even voorstellen ik ben Wichard en momenteel nog in het bezit van mijn tweede RSV1000r factory
uit 2003.

Hiervoor diverse fietsen gehad, cbx250,gsx600f,zx6r 2002,rvs 1000r factory, zx6r 2007, er-5 (foutje echt niet leuk om te rijden buiten de stad)


Helaas heeft mijn huidige RSV het 1,5 jaar geleden opgegeven waarschijnlijk doordat nu voor de 2e keer de dynamo gefaald heeft. Ook met een volle accu wil ze niet starten. Ik kom er niet aan toe haar te te repareren. Dus denk er over om deze prachtige fiets in onderdelen te verkopen.

gewoon deze kopen ,niet duur en je kunt weer rijden
 
Iemand nog interesse in nieuwe onderdelen om olie en/of koelvloeistof lekkage uit de wheep hole van een RSV Mille of Tuono te repareren? Nieuw waarde €125, nu €75. Bij interesse mail sturen naar lj laag streepje apestaartje hotmail.com

35ceb6c.jpg
 
Hallo, allemaal hier. Zal me even voorstellen ik ben Wichard en momenteel nog in het bezit van mijn tweede RSV1000r factory
uit 2003.

Hiervoor diverse fietsen gehad, cbx250,gsx600f,zx6r 2002,rvs 1000r factory, zx6r 2007, er-5 (foutje echt niet leuk om te rijden buiten de stad)


Helaas heeft mijn huidige RSV het 1,5 jaar geleden opgegeven waarschijnlijk doordat nu voor de 2e keer de dynamo gefaald heeft. Ook met een volle accu wil ze niet starten. Ik kom er niet aan toe haar te te repareren. Dus denk er over om deze prachtige fiets in onderdelen te verkopen.


Heb je ook een foto van de motor?, Als het alleen de dynamo is kun deze toch wederom vervangen? Wellicht kan iemand je vertellen waarom deze nu voor de 2e keer heeft gefaald...? Klinkt iig niet als een echt serieus groot probleem..
 
Laatst bewerkt:
Probleem met de gen2 is dat ze een te sterke dynamo en rotor hebben. 500w. Beste is om een 370w dynamo te kopen met bijbehorende rotor. Alleen dat kost een hoop geld. Wat je wel kan doen om de boel te ontlasten is dit

"
Stators adn Rectifiers/Regulators. Share same symptoms, deciding where the problem lies is a £250 pound question.....the trick is to diagnose it and spend it on the correct item.....stator or rectifier....you could be unlucky and have to buy both! Whatever happens, do not buy a pattern stator......buy the aprilia one.

First symptom that you'll notice, if you dont use an Optimate charger for continued battery conditioning/charging:

1. Slow laboured starts. You may consider the soleniod as the cause, but look further before going down this route, also, be aware that continued starts with poor batteries may damage your sprag clutch.
2. Sometimes cuts out for no reason at tickover, but restarts ok.

What to look for:

1. Charging V on the dash...as an indication only; 13.2-13.4V at tickover (rises to 13.8ishV when revs go up) if it says 11.9 or less, its on the battery and not charging. Also measure the V at the battery, checking the battery connections are clean and secure.

What to do if V is 11-12 (or possibly less?):

2. check fuses, connections

3. Check wiring from stator to rectifier: Brown connector problems for the 3 phase cabling can melt and short the stator to the engine case, look on this forum for advice, Spoonz has posted some good stuff on this particular problem. 04-06 RSVs have 2 such connectors from stator to rectifier, check both. Also check connectors for corrosion/clean. New aprilia stators come with a longer lead removing one of the brown connetors.

If OK:

4. Check connector to recifier, should be 3 wires in (yellow) on a brown connector and 5 out on a white connector.

If looks OK, disconnect the white connector:

5. With engine running, measure V at white plug, if nothing, could be rectifier and or stator. If something like charging V of 13+ V, then could be stator only (sounds strange).

If V seems to be OK, this is under 'noload' conditons, reconnect the white connector.
Disconnect all head lights and measure charging V again...it may look OK as running the ECU and fuel pump is only about 1 Amp, so a dodgey stator may be able to supply this.

So if you have charging V with no load, and no charging V with load:

6. Check stator windings by measuring resistance between each yellow wire, should all be the same about 6 ohms or thereabouts. If one of the phases (windings) has shorted, it may give you some different readings between phases. The important thing to note is any differences should not be there.

7. Check stator AC output from each yellow to chassis/battery earth with engine running at tick over: you should see 50-75Vac at tickover. Bear in mind this is no load, so may throw you by making you think its OK....anything less, stator is najjed

So, with NO charging V at disconnected white plug on rectifier AND good restance measurement of stator AND 50-75 Vac each phase to earth, most likely Rectifier or even something wiring side that is shorting the supply down.

With good charging V at disconnected white plug on rectifier AND either poor/spurious restance measurement of coil OR/AND poor phase Voltage, most likely Stator.

If you can, swap out the rectifier with another, easiest quick test that can give you an instant pointer to problem.

changing stator:

1. Drain oil. This can also be another 'check' as any slick of crapness in the oil could be evidence of a burnt out stator, means the oil cant be used again. Possibly easier to drain the oil to look at it if you suspect the stator.

2. Remove the dry sump/oil filter.

3. clean clean clean the stator cover then remove the 12 allen bolts and sensor.

4. pull cover free (will be magnetic resistance)

5. inspect stator, look for burnt wiring, it'll be obvious, see another post I put up of mine! If there is debris from burnt insulation, check the innner side of the fly wheel, as this will gather all the crap from the stator. You'll need to clean this out. Be careful not to run your finger on the back inner edge of the flywheel, its sharp.

6. You'll need a new gasket (fiver from aprilia dealer)

7. Remove 3 allen bolts holding stator in and one hex bolt holding wiring in. If stator wont come out, flip the cover over onto a wooden bench, lift it then slam it down square, the stator will drop out.

8. Refit is reverse, make sure you lock tight the 3 allen bolts holding stator in and the hex bolt holding wiring in.

9. cover on, sump on, and service.

If you crack a lug on the stator cover, a replacement cover is £160 quid, or you could just alloy braise it with HGS2000, see another post about this. £30 quid and a blow torch....yes I broke mine."
 
Laatst bewerkt:
Er is de vorige keer al een anders gewikkelde stator in gegaan. Ben het adres even kwijt van de man die die gemaakt heeft maar was wel een bekende in de aprilia wereld.
 
Bedankt voor de tips, vele daarvan zijn al bekend, stekkers naar de regelaar zijn ook al verwijdert. Ik hoop van het weekend eens een dagje vrij te hebben en dan voorzichtig weer eens wat testen.
 
full


Dit is haar, ondertussen wel wat stoffig. Iets van 17k kilometers (niet te vertrouwen met die dashboards), als extra nog carbon fiber ketting kap, tandwiel cover heel plates en uitlaat steunen. Die laatste helaas cheap e-bay zooi, ben zo dom geweest om mijn vorige rsv weg te doen met de akra steunen erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan