Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Dit jaar van plan om naar noorwegen te gaan met vakantie, zal zuiden tot midden noorwegen gaan worden . op de 2 wieler natuurlijk en de vrouw gaat mee. nu heb ik de originele bmw koffers en ben nu nog aan het zoeken voor een goede top koffer.

Waar moet ik aan denken voor de reis? handige tips altijd welkom.

thnx
 
Ok duidelijk verhaal, meeting ergens centraal in ons land, ik heb even bij de motor pleisterplaatsen gekeken, AC Restaurant De Meern, is dat wat? Kunnen we gelijk wat eten/drinken. Link: http://autogrilldemeern.casadellapizza.club/
Dan de volgende vraag: wanneer? Voorstel zaterdag 19 mei. Uur of 12:00 daar? Kunnen we dan een stukje rijden of een cursus Fries voor beginners wat jullie willen :-)
 
Ok duidelijk verhaal, meeting ergens centraal in ons land, ik heb even bij de motor pleisterplaatsen gekeken, AC Restaurant De Meern, is dat wat? Kunnen we gelijk wat eten/drinken. Link: http://autogrilldemeern.casadellapizza.club/
Dan de volgende vraag: wanneer? Voorstel zaterdag 19 mei. Uur of 12:00 daar? Kunnen we dan een stukje rijden of een cursus Fries voor beginners wat jullie willen :-)

Dat is om de hoek voor mij. Er zit ook een Starbucks en burgerking.
 
Ok duidelijk verhaal, meeting ergens centraal in ons land, ik heb even bij de motor pleisterplaatsen gekeken, AC Restaurant De Meern, is dat wat? Kunnen we gelijk wat eten/drinken. Link: http://autogrilldemeern.casadellapizza.club/
Dan de volgende vraag: wanneer? Voorstel zaterdag 19 mei. Uur of 12:00 daar? Kunnen we dan een stukje rijden of een cursus Fries voor beginners wat jullie willen :-)

Top idee om te meeten. 19 mei kan, dan moet ik helaas werken, dus ik weet niet of ik dan mee kan.
2 juni kan ik wel. Als de rest dan ook kan, ben ik voor.
Betreft locatie, ik woon in Zwolle, alles op ongeveer een uur snelweg vind ik prima, de Meern dus ook.

Zo'n kastelen route is wel mooi. Maar ik zou om 11 uur afspreken; je bent toch altijd een half uur aan het koffieleuten en wachten op laatkomers. Dan kunnen we rond half 12-12 uur vertrekken en een rondje doen met eten onderweg? Of idd liever 12 uur afspreken, daar eten en dan toeren? Mij om het even, zolang ik voor de avond weer thuis kan zijn.
 
Ik mag uit de lijst. De BMW is ingeruild.
Ik zeg jullie dank voor de leerzame en gezellige tijd in topic.
Succes allemaal en hou hem heel !
:W

Volgens mij heb ik de jouwe gekocht :)

092e0a80_6ac8_43ef_9b91_40b197129d63.jpg


mijn oude bandit 400 en mijn 'nieuwe' k1200r

helaas wist de verkoper (roke woerden) niet wat er precies aan modificaties/opties/assecoires op en aan de fiets zijn gedaan. ik heb even jou oude posts bekeken en ben op de volgende lijst uitgekomen:
- ABS
- HVV
- alarm
- sportvelgen
- powercup kuipwerk incl. veel carbon delen
- SBK stuur
- wilbers veren
- akra demper (geen compleet akra uitlaat systeem neem ik aan?)
- andere spiegels (van ebay)
- verstelbare koppeling- en remhendels
- K&N luchtfilter (enkel rechts neem ik aan? niet de 2e aan de linkerkant zoals de S heeft erbij geplaatst?)
- powercommander (V? met of zonder autotune?)
- gel zadel?

- nokkenas kettingspanner vervangen bij vH

mis ik nog iets?
 
Laatst bewerkt:
Proficiat. Daar heb je een mooie motor aan.
Ik heb alle boekjes en facturen erbij gegeven. Heeft nieuw 24K gekost, daarnaast noch een paar duizend extra eraan uitgegeven. Zit ook een nieuwe ABS pomp onder. Ik meen dat de laatste modificaties nog uitgevoerd moeten worden. Kan van Harten zo voor je nazien. Alleen de achterband moest vervangen worden, maar dat heb je neem ik aan bij de koop bedongen?

Heb nog wel wat standaard spullen hier liggen van deze motor: oa stuurhelften, (standaard) LED knipperlichten en nog wat meer spulletjes. Dus mocht je wat missen, weet je me te vinden.
 
Er zit inderdaad een nieuwe achterband op.

Een aantal boekjes en facturen heb ik inderdaad, geen idee of het ze allemaal zijn. Maar de omschrijving van het powercup pakket is op de factuur heel summier.

Ik zal binnekort eens langs van Harten rijden, ik woon er toch in de buurt. Heb ik direct weer een reden om een ritje te maken :)

Had je mijn vragen gezien (in mijn bovenstaande post) over de akra, K&N en de PC?

ps. die s100 ziet er ook erg netjes uit!
 
- andere schijven
- valblokken
- Andere tellerplaten
- Xenon

Zijn zo nog een paar dingetjes die ik mis in je opsomming en ik weet zeker dat ik veel meer zaken ben vergeten. Als je deze één op één naar een standaard K1200R zet, zie je de verschillen pas.

Akra was alleen de demper.
PC weet ik niet - heeft vH gemonteerd - kan je daar ook navragen.
K&N: correct.

Zorg er goed voor svp - deze verdiend het.
 
Dat zijn toch geen sport, hp, velgen, maar gewoon de originele met een andere kleur?
 
Thanks!

Xenon. Dat was me nog niet opgevallen :)
(enkel nog overdags gereden)

Ik ga er zeker goed voor zorgen. Ik wil eigenlijk al een k1200r sinds 2006 nadat ik de van harten special had gezien in de showroom en ben nu zeer blij met jou oude :)

Dat zijn toch geen sport, hp, velgen, maar gewoon de originele met een andere kleur?

ik dacht dat de 190 achterband enkel om de sportvelg ging, maar kan het best verkeerd hebben.
 
Laatst bewerkt:
Nee, je hebt gelijk, ik ben in de war met een 1300 wiel.
 
Laatst bewerkt:
Top idee om te meeten. 19 mei kan, dan moet ik helaas werken, dus ik weet niet of ik dan mee kan.
2 juni kan ik wel. Als de rest dan ook kan, ben ik voor.
Betreft locatie, ik woon in Zwolle, alles op ongeveer een uur snelweg vind ik prima, de Meern dus ook.

Zo'n kastelen route is wel mooi. Maar ik zou om 11 uur afspreken; je bent toch altijd een half uur aan het koffieleuten en wachten op laatkomers. Dan kunnen we rond half 12-12 uur vertrekken en een rondje doen met eten onderweg? Of idd liever 12 uur afspreken, daar eten en dan toeren? Mij om het even, zolang ik voor de avond weer thuis kan zijn.


19 mei is zaterdag in het pinksterweekend. Kunnen we er meteen een lang weekend van maken maar dan is die kastelenroute weer te kort.
2 juni betere optie?
 
Volgens mij heb ik de jouwe gekocht :)

[afbeelding]

mijn oude bandit 400 en mijn 'nieuwe' k1200r

helaas wist de verkoper (roke woerden) niet wat er precies aan modificaties/opties/assecoires op en aan de fiets zijn gedaan. ik heb even jou oude posts bekeken en ben op de volgende lijst uitgekomen:
- ABS
- HVV
- alarm
- sportvelgen
- powercup kuipwerk incl. veel carbon delen
- SBK stuur
- wilbers veren
- akra demper (geen compleet akra uitlaat systeem neem ik aan?)
- andere spiegels (van ebay)
- verstelbare koppeling- en remhendels
- K&N luchtfilter (enkel rechts neem ik aan? niet de 2e aan de linkerkant zoals de S heeft erbij geplaatst?)
- powercommander (V? met of zonder autotune?)
- gel zadel?

- nokkenas kettingspanner vervangen bij vH

mis ik nog iets?

Gefeliciteerd met met je nieuwe aanwinst. Ik heb deze motor ooit in opdracht van van Harten Amersfoort gespoten in de Powercup kleuren en later zelf een half jaartje in bezit gehad. Ik heb als t goed is nog ergens foto's van de verschillende stappen in het spuitwerk. De uitlaatdemper die erop zat ( Bos geloof ik, enorme herrie) heb ik vervangen door deze Akra nadat er eerst een tijdje de originele kachelpijp op heeft gezeten. Fantastische motor!
 
De BOS demper knalt heerlijk bij het opschakelen met de QS. Tenminste de k1300 die ik 5 weken had deed dat wel iig. Heel luid was hij niet echt.
 
Heel luid was hij niet echt.
Dat blijft afhankelijk van de capaciteit van je eigen oren en smaakgevoelig volgens mij.
De MIVV demper onder mijn K1200S heeft nog gewoon de db killer er in. Zonder vind ik te hard en aso voor mijn omgeving. Met db killer is het al vele malen beter dan de fabriekspijp.
 
Ben ik met je eens.De geluids beleving is vaak groter als je er zelf op zit.
Ik heb zelf een leovinci sbk carbon demper gemonteerd zitten en die maakt redelijk wat muziek zonder killer :9 Maar toen ik een ander ff een stukje vlot weg liet rijden op m'n motor vond ik de herrie best meevallen en hoorde ik alleen de plofjes van de q.shift nog in de verte :]
 
Ben ik met je eens.De geluids beleving is vaak groter als je er zelf op zit.
Ik heb zelf een leovinci sbk carbon demper gemonteerd zitten en die maakt redelijk wat muziek zonder killer :9 Maar toen ik een ander ff een stukje vlot weg liet rijden op m'n motor vond ik de herrie best meevallen en hoorde ik alleen de plofjes van de q.shift nog in de verte :]
Tsja, het geluid blijft achter je als je zelf rijdt, dus idd is een ander laten rijden de enige optie om goed te vernemen wat het doet. Ik heb als criteria dat het niet oorverdovend moet zijn in de ondergrondse parkeergarage van m'n werk. Mag best herrie maken dan, maar geen koppijn veroorzaken of hele boze blikken.

Daarbij vind ik dat het geluid vooral mooi (donker met wat geplof) moet zijn en niet zozeer hard.
Scheelt ook weer op de dijken en overlast bij mensen denk ik dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan