Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
zien er nog rete strak uit!!
Dat zijn 100 % aftermarket bochten, want de originele heeft geen oogjes voor de veer die de demper vasthoudt, deze wel.
 
Klopt, deze zijn van Two-Brothers Racing. Zitten mooi in het chroom nog, ik heb er zelf weinig aan.
Ik heb al een compleet systeem van Bos eronder zitten, van RVS. Ook aftermarket dus.
Ze zaten bij een partij SV onderdelen die ik 3 jaar geleden gekocht heb.
:)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, deze zijn van Two-Brothers Racing. Zitten mooi in het chroom nog, ik heb er zelf weinig aan.
Ik heb al een compleet systeem van Bos eronder zitten, van RVS. Ook aftermarket dus.
Ze zaten bij een partij SV onderdelen die ik 3 jaar geleden gekocht heb.
:)

Klinkt super! :t :) Heb ik dan (behalve de demper) alles wat ik verder nodig heb?
 
Volgens mij wel, op wat pakkingen na dan(voor de aansluiting op je cylinderkoppen). En de veren waar de demper en de bochten mee verbonden zijn.
Maar die heb ik nog genoeg hier(ik heb vroeger bij Jama/Laser gewerkt). Ohh ja, je moet, als je voor die demper die Roger liet zien gaat wel een klem en een beugeltje hebben natuurlijk. Om hem aan je passagier voetsteun gedoe vast te maken.

Ik weet alleen niet of dat afgezaagde stukje pijp er wel of niet op hoort, moet je even passen.
Als het er wel op hoort even laten lassen dus. Ik heb het namelijk niet gepast op mijn SV, maar is wel voor een SV gemaakt.
:) :t
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij wel, op wat pakkingen na dan(voor de aansluiting op je cylinderkoppen). En de veren waar de demper en de bochten mee verbonden zijn.
Maar die heb ik nog genoeg hier(ik heb vroeger bij Jama/Laser gewerkt). Ohh ja, je moet, als je voor die demper die Roger liet zien gaat wel een klem en een beugeltje hebben natuurlijk. Om hem aan je passagier voetsteun gedoe vast te maken.

Ik weet alleen niet of dat afgezaagde stukje pijp er wel of niet op hoort, moet je even passen.
Als het er wel op hoort even laten lassen dus. Ik heb het namelijk niet gepast op mijn SV, maar is wel voor een SV gemaakt.
:) :t

Ik kom er nog op terug! Eerst mijn fiets ophalen :P
 
Is goed, ik hoor het wel. :t
In ieder geval veel plezier met je SV, ziet er goed uit.
De mijne had ook nog maar 24.000 achter haar kiezen toen ik ze kocht.
En gaat niet meer weg!
Nu staat er 32.000 op ongeveer, en elke kilometer genoten.
*O*
 
Is goed, ik hoor het wel. :t
In ieder geval veel plezier met je SV, ziet er goed uit.
De mijne had ook nog maar 24.000 achter haar kiezen toen ik ze kocht.
En gaat niet meer weg!
Nu staat er 32.000 op ongeveer, en elke kilometer genoten.
*O*

:t

Ik zit even naar de foto's van je bochten te kijken. In principe heb ik genoeg aan de voorste bocht, klopt dat? En dat de andere twee bochten alleen nodig zijn voor dubbele dempers? Ik ben niet zo technisch :P

Ik heb mijn fiets nog niet op kunnen halen helaas. Vond het gisteren iets te gladjes -O-
Komende week moet het lukken :Y :]


Edit: Op de site van Two brothers racing vind ik de volgende uitlaatsystemen:
SV650S 2003 - 2009. LINK + Handleiding PDF
SV1000 Link + Handleiding PDF

Lijkt meer op de SV1000 bochten als ik dat zo bekijk. Zou het dan wel passen op mijn SV650S K2? Misschien alleen voorste bocht maar dan met het stukje pijp er weer op gelast?
 
Laatst bewerkt:
Nee, je hebt het hele setje nodig. Want origineel zit je achterste bocht vast aan je uitlaat. En de voorste bocht zit origineel wel los. Dit setje is ervoor bedoeld om 1 uitlaat aan de rechterkant te laten lopen. Het lijkt wel alsof er 2 op kunnen, maar dat is niet zo, het zijn gewoon de twee aansluitingen voor de bochten van je voorste, en achterste cylinder. En daar komt dan de linkpijp op, die vervolgens je demper aansluiting geeft. En die komt dan rechts, die met een beugeltje aan je passagier voetsteun hoort vast te zitten. de demper dan :t
 
Laatst bewerkt:
Deze set is wat ouder dan wat je laat zien, maar ze zijn echt voor een SV eerste generatie. De SV650S.

Edit, ze passen ook op de N variant natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
:t

Ik zit even naar de foto's van je bochten te kijken. In principe heb ik genoeg aan de voorste bocht, klopt dat? En dat de andere twee bochten alleen nodig zijn voor dubbele dempers? Ik ben niet zo technisch :P

Ik heb mijn fiets nog niet op kunnen halen helaas. Vond het gisteren iets te gladjes -O-
Komende week moet het lukken :Y :]


Edit: Op de site van Two brothers racing vind ik de volgende uitlaatsystemen:
SV650S 2003 - 2009. LINK + Handleiding PDF
SV1000 Link + Handleiding PDF

Lijkt meer op de SV1000 bochten als ik dat zo bekijk. Zou het dan wel passen op mijn SV650S K2? Misschien alleen voorste bocht maar dan met het stukje pijp er weer op gelast?

Je hebt 2 cilinder, dus over het algemeen ook 2 uitlaatbochten nodig.
Omdat het een V blok is heb je de voorste en achterste nodig.
Het kleine stukje verbind de voorste en achterste zodat er 1 demper op kan :)
 
Gewoon 10W40 zonnebloemolie van Eurol. Daarop loopt ie als een zonnetje en geen zichtbaar verbruik.
Bij 102 dkm de volgende wissel, maar bij 95 dkm weer een update van de km-vorderingen. 8-)
full
 
Laatst bewerkt:
Die ledjes geven de boordspanning aan. Gewoon uit zo'n ding van de automaterialenzaak dat je in de sigarettenaansteker kunt stoppen gesloopt. Het printplaatje zit watervrij in de koplamunit, de leds via dunne draadjes verlengd en in het dashboard getrokken.
Ik heb twee keer een defecte SR gehad, met allerlei lange zoektochten en een keer aanduwen tot gevolg, dus dan is zo'n dingetje wel handig. Tijdens rijden (> 4krpm) met alle stroomgebruikers aan moeten minstens 3 groene leds branden ten teken dat er genoeg bijgeladen wordt. Als er iets mis is met accu of laadcircuit heb ik het direct in de gaten.
 
Laatst bewerkt:
Nice, inderdaad een handige tool voor de SV, ik heb een kleine indicator, maar die moet ik eerst vastmaken aan de accu. Geeft ten alle tijden de spanning weer.
 
Dit metertje in principe ook, maar ik heb 'm parallel geschakeld aan het dimlicht, dus is er geen 'lekstoom' als het licht uit, of het contact af is. Door het zo te schakelen werkt het ook als verklikkertje voor het per ongeluk gaan rijden zonder inschakelen van de verlichting. Als de leds niet branden heb ik mijn licht niet aangezet of een héél serieus probleem in het laadcircuit.

Meten van de klemspanning op de accu is OK, maar eigenlijk moet je meten wat ie doet bij draaiende motor. 13,6 V is optimaal. Als de SR kapot is en overlaadt zie je dat nog steeds niet als de dynamo niet draait. Als ie niet genoeg bijlaadt ook niet, je trekt dan telkens je accu langzaam leeg. Dat had ik dus twee keer. Gelukkig, want onderladen is alleen vervelend, overladen kan veel schade opleveren aan elektronische componenten.

Een SR kan net als een accu van het ene op het andere moment zonder aanleiding of aankondiging de geest geven. Periodiek met een losse multimeter meten is handig voor trouble shooten en te kijken of alles nog naar behoren werkt, maar meestal ga je dat pas doen als je al een vorm van 'problemen' ondervindt.
Continu monitoren vind ik wel handig.
 
Laatst bewerkt:
officieel elke 6 dkm toch?

EDIT: nu bracht je me toch aan het twijfelen, maar inderdaad. Elke 6 dkm of 12 maanden (net wat eerder komt).
In mijn geval zijn dat de kilometers. In de NOTES staat in normaal Nederlands dat je het een beetje vrij mag interpreteren, dus daarom houd ik 9-10 dkm aan voor olie, en het filter doe in eens per twee wissels, dus 18-20 dkm.
Lijkt me best netjes.

full
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, elke 6000 km je olie verversen, en elke 18.000 het filter. Volgens mijn WPHB dan.(Haynes)
Maar ik ververs de olie+filter om de 6000. Ik zit niet op big-end problemen te wachten. :N
 
Laatst bewerkt:
yup, ik zie het O-)
Ik doe het eens in het jaar, dus 12k ongeveer
Ook goed. Zoals Coert al zegt. We weten allemaal wat motorisch het zwakke punt van onze blokjes is, dus daar een beetje behoudend en met respect mee omgaan is belangrijk. Hoe je de boel behandelt (warm rijden, nooit te wéinig olie en niet op een andere manier 'mishandelen) heeft imo meer invloed dan dat je nou exact de intervallen aanhoudt....

Ik zie trouwens dat mijn brandstofleidingen al bijna 5 keer over de verversingstermijn heen zijn :X
 
Laatst bewerkt:
Ook goed. Zoals Coert al zegt. We weten allemaal wat motorisch het zwakke punt van onze blokjes is, dus daar een beetje behoudend en met respect mee omgaan is belangrijk. Hoe je de boel behandelt (warm rijden, nooit te wéinig olie en niet op een andere manier 'mishandelen) heeft imo meer invloed dan dat je nou exact de intervallen aanhoudt....

Ik zie trouwens dat mijn brandstofleidingen al bijna 5 keer over de verversingstermijn heen zijn :X
Ik neem gewoon geen risico, ik wil over 6 jaar nog genieten van mijn SV. Zolang als ik kan eigenlijk, ben er aan gehecht geraakt in die ruim 2,5 jaar dat ik haar heb. Lekker rustig warm rijden, en dan gas erop. Is er een termijn dat die brandstofleidingen vervangen moeten worden Roger?
Zo ja wanneer moet dat dan? Ik heb de originele nog...volgens mij. :X


Edit: Om de 4 jaar dus...zie ik nu in het schema.
 
Laatst bewerkt:
30stw6b.jpg



Ik controleer regelmatig mijn motor, en na elke winter controleer ik ook de remmen.
Het zout kan de keerringen van de zuigers doen uitzetten, waardoor alles vastloopt.

benzineleidingen heb ik ook nog origineel. ik rij eigenlijk altijd wel op mijn motor, en ik verbaas me in wat voor staat de motor eigenlijk is! Zolang je regelmatig rijdt, dan blijft de motor ook beter in conditie.
Carburateurs bijvoorbeeld waren nog brandschoon na 80.000 km, waar anderen na 5.000 al super smerig zijn.

Warm rijden doe ik altijd! Vandaar dat ik ook een olie temperatuur meter gekocht heb. super simpel, gewoon de standaard olievuldop vervangen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan