Triumph Street Triple topic deel 24

Op NieuwsMotor staat een artikel over een terugroep actie betreffende de hoofdremcilinder PR16. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze ook op de Street Triple RS gemonteerd zit.
Ducati en Aprilia heeft al een actie op touw gezet. Ben benieuwd wanneer en of wij ook aan de beurt komen. Heb een mailtje aan de importeur gestuurd. Ik zal het eventuele antwoord hier delen.

Hier een link naar het desbetreffende artikel:

Terugroepactie Brembo rempomp: recalls bij o.a. Ducati, Aprilia, KTM, MV...

Heb vandaag de officiële bevestiging gehad dat deze terugroepactie GEEN betrekking heeft op de Triumph Street Triple range.
 

Skip naar 7:08 voor de grafiek.

Powercommander V en een Arrows uitlaat uit de VS (die heeft een uitneembare db-killer geloof ik, maar goed gezien ik dijkweggetjes leuk vind, laat die er in vredesnaam in zitten)

 
Laatst bewerkt:
Zwart gaat het toch niet worden, dus het verschil is dan 1100,-.
En wat met de R LRH - ik ben nl. een boom van een kerel, alleen wat kort afgezaagd ;). Als die tenminste te verkrijgen is...
De kogel is door de kerk... grijze RS is besteld :)
 
Hey iedereen, ondertussen al even aan het meelezen, maar ben al in het bezit van een Triumph sinds vorig jaar.

Nu heb ik verleden maand een short Tail geplaatst en dit met succes.
Staat de motor mooi trouwens.

Echter vandaag kom ik tot de constatie dat mijn pinkers achterlicht en standlichten niet meer werkten. Zekering gesprongen.

Ik op zoek, maar niet speciaal iets te vinden. Mijn grootste vraag is dan ook is het normaal dat de gele draad (aan de hoofdfiche achteraan) aan de aarde ligt? Bij het uitmeten ligt blijkbaar zwart en geel aan aarde. Maar als we geel verder volgen is dit eigenlijk de stroom draad voor de nummerplaat verlichting.

Hopelijk heeft iemand zo’n transformatie al reeds gedaan en kan iemand mij bij staan? Merci!

Hopelijk komen de foto’s mee!
 
Ik heb eens street triple R uit 2009 en via MP een setje originele rizoma reverse retro gekocht voor een goede prijs.
deze spiegels dus. http://www.ducati.ms/forums/attachm...oma-reverse-retro-mirrors-20151213_132759.jpg

HIer zaten een zet stuurgewrichten bij volgens het doosje MA533B maar als ik zoek op internet lijkt het een ander type ?

Het stuureinde van mijn triple ziet er nu zo uit
okQocwR.jpg


De binnenkant van stuur ziet er zo uit
169545d1401264685-rizoma-bar-end-caps-reinstallation-img_20140528_005959.jpg



dit zit er bij (met nog wat rubber dingen en nimbus bouten)
zFcTVYI.jpg


Als ik de inbus uit het stuur van de motor draait kan ik dit " busje" er tussen draaien maar sluit die niet helemaal perfect aan ivm een kleine kier tussen het handvat maar dat is nog prima hetgeen waar ik mij aan stoor is dat er geen afdekkap bij zit waardoor ik tegen dit gat aan kijk.
wvmMwYj.jpg


Ik zie op mlmparts dat ik stuurgewrichten kan kopen maar ik twijfel of dat de oplossing is, van de hele contructies die in het stuur gaan zijn volgens mij niet nodig.
voor mijn gevoel heb ik enkeleen busje nodig tussen het origineel (zilver) kapje en het stuur waar de spiegels op kunnen.

wat mis ik / doe ik verkeerd ?



// nog even googlen.
Het lijkt dat ik zoiets nodig heb ?
LP320B%20RIZOMA%20PROGUARD%20ADAPTER%201.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens street triple R uit 2009 en via MP een setje originele rizoma reverse retro gekocht voor een goede prijs.
deze spiegels dus. http://www.ducati.ms/forums/attachm...oma-reverse-retro-mirrors-20151213_132759.jpg

HIer zaten een zet stuurgewrichten bij volgens het doosje MA533B maar als ik zoek op internet lijkt het een ander type ?

Het stuureinde van mijn triple ziet er nu zo uit
[afbeelding]

De binnenkant van stuur ziet er zo uit
[afbeelding]


dit zit er bij (met nog wat rubber dingen en nimbus bouten)
[afbeelding]

Als ik de inbus uit het stuur van de motor draait kan ik dit " busje" er tussen draaien maar sluit die niet helemaal perfect aan ivm een kleine kier tussen het handvat maar dat is nog prima hetgeen waar ik mij aan stoor is dat er geen afdekkap bij zit waardoor ik tegen dit gat aan kijk.
[afbeelding]

Ik zie op mlmparts dat ik stuurgewrichten kan kopen maar ik twijfel of dat de oplossing is, van de hele contructies die in het stuur gaan zijn volgens mij niet nodig.
voor mijn gevoel heb ik enkeleen busje nodig tussen het origineel (zilver) kapje en het stuur waar de spiegels op kunnen.

wat mis ik / doe ik verkeerd ?



// nog even googlen.
Het lijkt dat ik zoiets nodig heb ?
[afbeelding]


Volgens mij doe je het goed. Originele kapje kan in de doos met onderdelen, in principe draai je alleen deze:

zFcTVYI.jpg


op het uiteinde van je stuur en daar kan je de spiegel omheen klemmen. Ik denk alleen dat je iets van spacers nodig hebt om goed te die zwarte dop goed op het stuur te kunnen klemmen. En in plaats van dat alu kapje, een rubber doppie voor in het gat?
 
Na al wat te hebben gezocht zou het probleem dus toch situeren rond de gele draad. Deze lijkt niet aan de massa te liggen.

En ook zoals gezien in het elektrisch schema hangt mijn toeter en richtingschakelaar (die ook niet werken...) ook aan deze gele draad.

Wordt dus waarschijnlijk alles demonteren ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan