Eentje van 2006 als eerst motor?

sandraw

MF'er
24 jun 2017
44
0
zoersel
Hey, ik vermoed dat ik hier een antwoord op mijn vragen kan krijgen...

Heb dit weekend op het autosalon op een f800 st gezeten. En dat paste perfect😁😁

Nu ga ik als eerste motor zeker geen nieuwe kopen... ( heb trouwens nog een voorlopig rijbewijs)

Op tweedehands. Be zie ik een mooie blauwe f800st van 2006 voor 2600 euro staan. 51000 km of zoiets., nieuwe riem op 40 000..
Raden jullie dat aan als eerste? Of toch eerst iets anders nog? Ik zou wel het lage zadel moeten hebben (79 cm),. Is dat nog te vinden!?

Alvast bedankt!

Groetjes, Sandra
 
Hey, ja hoor , zou geen probleem moeten zijn. een proefrit is uiteraard verstandig en kijk dan ook of je goed met je voeten bij de grond kan.

een motor kan ook verlaagd worden bij de vering/ophanging en je zadel kan ook dunner gemaakt worden, hoewel ik dan zelf toch eerder wat dikkere zolen zou willen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind €2600 verdacht goedkoop eigenlijk, dus voor je hem koopt, eerst zeker weten dat hij goed is, niet krom, uitlaat rot, etc. BMW's zijn normaal redelijk waardevast.
 
Mee eens, lijkt te goedkoop. Misschien is België goedkoper, maar in NL kost zo'n BMW al gauw € 4000 bij een dealer. Als alle onderhoudsboekjes er ingevuld bij zitten en hij in smetteloze staat is, is het een koopje.
 
België rekent geen BPM dus de nieuwprijs ligt daar ook flink lager. Een 2006 model voor 2600 vind ik een nette prijs....
 
België rekent geen BPM dus de nieuwprijs ligt daar ook flink lager. Een 2006 model voor 2600 vind ik een nette prijs....
Klopt.
Al vind ik 2600 ook wat laag, maar nog niet extreem. Niet meteen om het ergste te denken, maar @ sandraw, als je iemand kan meenemen die er wat van kent is dat nooit overbodig.

Even snel gegoogeld kom ik op prijzen vanaf pakweg 4000€ uit, maar wel vanaf 2010, en gevoelig minder km's.
Tweedehands BMW F 800 op AutoScout24

Edit: als ik niet zo een probleem had met asymetrie* zou ik, als ik het me kon permiteren**, die eerste wel zien zitten 8-)

* asymetrische koplamp, dat is al meteen een 'no go' voor mij. Mijn huidige motor heeft dat origineel ook wel, dim- en grootlicht gescheiden, maar uiterlijk symetrisch. Daarom 2 projectors ingebouwd, symetrisch uiterlijk en werking. Kan niet bij die F800 :/

** beetje aan de 'handrem' trekken, net nieuwe auto gekocht ... beetje tegen mijn zin, maar had niet veel andere keuze ... :/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Let op; Dit bouwjaar staat bekend om kantelende zuigers en is zeker niet geliefd, vandaar de prijs. Ik zou 'm even meenemen naar de BMW dealer om te laten keuren voordat ik er aan begon.
 
Laatst bewerkt:
Let op; Dit bouwjaar staat bekend om kantelende zuigers en is zeker niet geliefd, vandaar de prijs. Ik zou 'm even meenemen naar de BMW dealer om te laten keuren voordat ik er aan begon.
Dat veranderd natuurlijk veel ...

Goed dat iemand dat weet te zeggen!
 
Let op; Dit bouwjaar staat bekend om kantelende zuigers en is zeker niet geliefd, vandaar de prijs. Ik zou 'm even meenemen naar de BMW dealer om te laten keuren voordat ik er aan begon.


:^ en daarbij achterwiellager wat kapot loopt.

Zijn niet echt de meest betrouwbare apparaten die eerste generatie F800's
 
Dank je wel allemaal. Ik kenzelf niets van techniek, dus ga voor de veiligheid voor ofwel een jonger exemplaar oefen andere.motor😉
 
België rekent geen BPM dus de nieuwprijs ligt daar ook flink lager
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel allemaal. Ik kenzelf niets van techniek, dus ga voor de veiligheid voor ofwel een jonger exemplaar oefen andere.motor😉

Vanaf de nieuwere modellen die wel goed zijn is het blok zwart in plaats van grijs. Dat is de verbeterde versie. Echter maakt die qua prijs ook een behoorlijke sprong.
 
Als de 2006 versie alle modificaties heeft gehad is er geen probleem.
(onder andere die achteras)
Kantelende zuigers: als het echt een probleem is bij die motor was dat
vóór de 40K al problematisch geworden.
Aangezien hij daar nu voorbij is zal hij lekker rammelen, maar geen groot probleem hebben.

Ik heb de afgelopen jaren 2 2006 exemplaren naar 100K gereden,
ben nu met een uit 2010 bezig.
Die heeft inderdaad een zwart blok, loopt veel stiller, en rijdt nog steeds fijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan