Nieuw hier ff voorstellen

R1200R90

MF'er
21 jan 2018
65
3
Leiderdorp
Dag allemaal,

Ik ben na 21 GS rijden (1100/1150/1200/1200DOHC) sinds kort ook in het bezit van een 2013 R1200R (90 jaar) en heb dit Forum natuurlijk doorplozen met zinvolle bijdragen.
Ik was op zich erg tevreden met mijn 1200GS DOHC (modeljaar 2011), maar ik wilde nu eens wat anders en had al langer mijn zinnen gezet op een DOHC R1200R.

Wat mij opviel is dat bij mijn type (6-2013) het brandstof meetlint ontbreekt. Ik dacht eerst aan een defect, maar het schijnt dat vanaf 3-2013 dat dit meetlint niet meer gemonteerd wordt. ik zie ook geen motortemperatuur trouwens. Ik weet niet of dit ook normaal is, maar ik heb garantie.

Verder nog niet echt veel mee gereden, maar vond hem direct prima rijden. Iets lichter sturend dan een GS en ook gek genoeg wat stiller.

Er zit nu een Airflow windscherm van Givi op, maar dat ga ik binnenkort vervangen voor een originele sportruit. Dat vind ik veel mooier. Met de GS'en heb ik zo'n 300.00 km gereden en nu is er een nieuwe tijd aangebroken voor de R.

Met een GS rijdt je niet uniek meer, maar een R wel. Een echte klassieker, maar wel goed sturend.
In ieder geval hoop ik mijn ervaringen (en eventueel mindere) hier af en toe neer te zetten.

GRTZ GeRard
 
Laatst bewerkt:
:W Gerard
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full


Nieuwe gebruikers
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan