xjr 1300 zijspan project

reactiestangen heb ik wel vertrouwen in bij 6mm dikte
Ik zou ,om het blok en de uitlaatpijpen schoon te houden , het spatbord iest verder door laten lopen of een los deel aan de onderschommel maken.
 
Ben vanavond toch nog even in de weer geweest met die reactie strippen. Heb ze nu zo gemaakt dat er geen hoek meer in de strip hoeft te komen maar dat de offset wordt opgevangen door bussen met een glijlager er in. Heb ook meteen een paar bevestiging s punten gemaakt voor het spatbord.
full
 
Yep. En het korte lipje. Er ontstaat wel een veerweg restrictie maar even kijken wat er over blijft
 
Is een mooie puzzel geworden. Heb nauwlijks ruimte om het spatbord te monteren en de remleiding weg te werken
full
 
De boel zit zoals het mogelijk is ik kan verder niets met aanpassen om meer ruimte voor dit of dat te creëren. Snap nu heel goed waarom de meeste schommels de veren niet in lijn hebben staan met de poten
full
 
mooie compacte vork Bram!!

Groot voorbeeld voor de vork die ik nog moet gaan bouwen.
Heb jij de originele xjr balhoofdplaten gebruikt? En wat voor maat kom je nu op uit tussen de bussen aan het eind van je schommel? Ook de originele voorwielas gebruikt?

Gr Willem
 
mooie compacte vork Bram!!

Groot voorbeeld voor de vork die ik nog moet gaan bouwen.
Heb jij de originele xjr balhoofdplaten gebruikt? En wat voor maat kom je nu op uit tussen de bussen aan het eind van je schommel? Ook de originele voorwielas gebruikt?

Gr Willem

Alle maten zijn direct overgenomen tussen de originele voorvork. Ik heb het orgineel t-stuk hergebruikt en een spatbord van een r6 uit het zelde bj iets aangepast gebruikt. Als im een tip mag geven. In mijn ogen heb ik een goede en degelijke schommelvork gemaakt maar er is een punt waar het ook makkelijker kan. Zorg er voor dat de schokdempers buiten je poten komen dan past het orginele spatbord en de reactie stangen van de remmen kun je dan relatief makkelijk bevestigen.

Succes en stuur eens wat fotos op tijdens de bouw. Altijd interet. :t
 
Dank voor de info en de Tip Bram, ik zal hem zeker ter harte nemen....

foto's ga ik echt wel plaatsen, maar ben onlangs pas begonnen met nadenken en inlezen.
Door persoonlijke omstandigheden geen zin en tijd gehad. Wordt vervolgd!!
 
Succes met de bouw. Als je nog meer vragen hebt mbt de xjr 1300. Welligt kan ik dan antwoord geven. Ik probeer zoveel mogelijk met maten en fotos te beschrijven voor me zelf maar ook voor andere hobbyisten
 
Hij staat nu wel erg smal, wil eigenlijk een spoorbreedte hebben van 1.45m. Stond op 1.20m En kan iemand mij vertelken om welk merk bak het gaat. Hij is compleet van staal en zeer net afgewerk ( ronde buis om alle naden) met een degelijke houten onderkant.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan