Camera op de motor

Meestal week of twee. Bij bestellen uit China heb je wel kans dat de douane je nog op kosten jaagt.
Ik heb een keer 4 weken moeten wachten op mijn spul uit China, ging om extra accu's voor de SJ7, vorige maand. Meestal de laatste jaren dus twee weken, maar deze bleven langer steken.

Binnenkort maar eens mijn verslag in elkaar zetten. SJCAM zegt 2u te halen op een batterijlading, maar dat is mij nog niet gelukt. Uiteraard moet je een paar keer opladen en ontladen voor je de maximale capaciteit krijgt.
 
Ik heb een deel bestelt via priority air mail. Ze zeggen dat de kleine extra kosten je geen gezeik krijgt met de douane. Hoop het niet want anders krijg je en btw en inklaring enz. Dan komt er zo een 40 euro bij. Maar ik moet nog even zien hoe en wat. eerste keer dat ik zo bestel. Als ik hem binnen heb laat ik het wel weten.
 
Laatst bewerkt:
Hmm heb het zitten googlen, ziet er wel fijn uit dat systeem. Alleen een beetje prijzig. Hoe groot is die hoofdunit? Heb namelijk erg weinig ruinte onder het zadel.

Is wel aan de prijzige kant ja, maar moet zeggen geen spijt van gehad

Unit is ongeveer: 8cm lang, 6cm breed, dikte ongeveer 2cm

Heb zelfs foto's gezien van iemand die het bij een Ducati naked onder zijn buddy verwerkt had, dus denk dat het wel moet passen bij 99% van motoren.
Had zelf ook niet al teveel ruimte maar met een beetje passen en meten er goed in weten te krijgen
 
Laatst bewerkt:
Is wel aan de prijzige kant ja, maar moet zeggen geen spijt van gehad

Unit is ongeveer: 8cm lang, 6cm breed, dikte ongeveer 2cm

Heb zelfs foto's gezien van iemand die het bij een Ducati naked onder zijn buddy verwerkt had, dus denk dat het wel moet passen bij 99% van motoren.
Had zelf ook niet al teveel ruimte maar met een beetje passen en meten er goed in weten te krijgen


Vergeet niet de kabelaansluitingen dat die een klein beetje ruimte hebben en niet meteen krom staan (vind ie niet fijn)
Het geheel is op die manier ongeveer even groot als het mini-gereedschapssetje wat bij m'n motor zat.

Overigens is de Innovv in nederland te koop en hoef je niet uit China te bestellen. (Kwa prijsverschil hoef je het niet te laten)
of nou ja, als je gepakt word bij import dan hang je, want het is dan niet zomaar 40 euro duurder...
En garantie gebeuren is met een Nederlandse winkel gewoon beter geregeld ;)
 
Laatst bewerkt:
Sinds woensdag via de mediamarkt actie een GoPro Hero 6 black in huis :) Vandaag komt de mount binnen om hem aan de zijkant te monteren op de helm. Chinmount teveel moeite voor nu.

GoPro zelf al beetje getest en erg tevreden over. Wel nog even spelen met juiste protune instellingen
 
Ik zal wel de 100e zijn met deze vraag..En ik weet ook niet of er een antwoord is.
Ik ben op zoek naar een leuke betaalbare action cam om incidenteel een rit te filmen maar voornamelijk snorkel trips. Bij voorkeur dat de kwaliteit wel zo goed is dat een vis niet op een aardappel lijkt.

Aangezien dit mijn eerste cam wordt zie ik door de bomen het bos niet meer en een gopro (beste?) Zijn gruwelijk duur.

Ik zag wel de nikkei x4 maar de recensies daarvan niet heel best.

Mocht iemand een 2e handsje hebben ook super.

Alvast bedankt.

Bij de sony hdrs20 kan je als optie een onderwaterlens opzetten. Dan is de vertekening weg.
 
Car DVR is voor gebruik in de auto (of op de motor) en dan overschrijft ie constant de kaart. Drift is een merk van een actioncam, het is geen modus. Die loop heb ik gezien met 5 minuten en minder etc. dan schrijft ie elke 5 minuten een bestand weg. Die interval kan je ook veranderen. Hoe dat met car DVR mode zit weet ik niet, maar zal zo gelijk werken en dan overschrijft hij kleinere bestanden en kan je misschien langer terugkijken als je wat mist. Ik hou me niet zo veel bezig met die car dvr mode, omdat ik naar de camera kijk als apparaat om actief je motorritjes mee te filmen.

Die van mij komt bij Gearbest.com vandaan (uit China) en ik film meestal in 1080P bij 30fps, maar bij 60fps kijkt prettiger. Neemt ook meer ruimte in en heb je een trage verbinding, dan wil het nog wel eens haperen op YouTube.

Als je filmt op 30 fps stel je monitor dan in op 30 hz bij filmen op 60 fps monitor op 60hz.
Beeldkwaliteit gaat aanzeinlijk vooruit, althans bij mij.
 
Ik ben op zoek naar een leuke betaalbare action cam om incidenteel een rit te filmen maar voornamelijk snorkel trips. Bij voorkeur dat de kwaliteit wel zo goed is dat een vis niet op een aardappel lijkt.
Ik heb een Garmin Virb-XE.
Hiermee film ik niet alleen m'n motorreizen, maar ook m'n duiktrips.
Het handige vind ik dat deze van zichzelf al tot 50 m waterdicht is. Geen gedoe met onderwaterhuizen e.d.
2e voordeel is dat ik m via mijn Zumo 590 kan bedienen, zodat ik de camera voor op de neus van de motor of naast het voorwiel kan monteren (Alleen start/stop hoor, helaas geen beeld)

Nieuw is ie niet goedkoop, maar misschien kun je 2e hands er ergens eentje vinden.
 
Ik zal wel de 100e zijn met deze vraag..En ik weet ook niet of er een antwoord is.
Ik ben op zoek naar een leuke betaalbare action cam om incidenteel een rit te filmen maar voornamelijk snorkel trips. Bij voorkeur dat de kwaliteit wel zo goed is dat een vis niet op een aardappel lijkt.

Aangezien dit mijn eerste cam wordt zie ik door de bomen het bos niet meer en een gopro (beste?) Zijn gruwelijk duur.

Ik zag wel de nikkei x4 maar de recensies daarvan niet heel best.

Mocht iemand een 2e handsje hebben ook super.

Alvast bedankt.

Ik heb ook een Garmin Virb 30, voornamelijk voor motorritten. Heb toevallig afgelopen zomer ook een filmpje onderwater gemaakt tijdens het vissenvoeren _O- Ik weet niet meer hoe de instellingen waren maar dan heb je er een beeld bij:


PS: de visjes lijken niet op aardappelen :t
 
Ik heb gekozen voor de denver 8058, mede omdat ik die met freebees kon kopen 8-) .

Mede door de recensies van een duikforum leek deze me wel grappig.

Mocht ik het heel erg leuk gaan vinden om filmpjes te maken (en het snappen) kan ik altijd gaan voor een gopro o.i.d.

Nu nog een makkelijk programma vinden om te bewerken (lees digibeet). -O-
 
Ik heb gekozen voor de denver 8058, mede omdat ik die met freebees kon kopen 8-) .

Mede door de recensies van een duikforum leek deze me wel grappig.

Mocht ik het heel erg leuk gaan vinden om filmpjes te maken (en het snappen) kan ik altijd gaan voor een gopro o.i.d.

Nu nog een makkelijk programma vinden om te bewerken (lees digibeet). -O-
Die Denver is een net dingetje. Heb deze gebruikt naast een sony HDR 20 en een gopro. De sony is wel de beste uit de drie maar het verschil rechtvaardige de prijs niet. Als je op YT zoekt op Denver 8058 dan zijn er voobeeldfiilmpjes te vinden. Ik kijk ook YT op m'n 48" tv en de kwaliteit blijft goed. Ook als ik de miniSD in de tv zelf steek een prima kwaliteit.
 
Effe een andere invalshoek..
Ik heb een session op mijn helm.
Stel, oom agent houd me aan...
En dan..
Mag hij zomaar mijn camera vorderen voor onderzoek ?
Als je de beelden bekijkt en met de lengte van de strepen en verstreken tijd kun je de snelheid ongeveer uitrekenen, is dat dan alsnog betalen ?
Of andere overtredingen onderweg ?
Wat is mijn recht ?
 
Laatst bewerkt:
Aanhouden gebeurt naar mijn weten niet zomaar....
En vorderingen lijkt mij alleen bij een gedegen verdenking van iets, en zelfs dan zou ik zeggen twijfelachtig maar ja...

Wat betreft de gemaakte overtredingen die je op je eigen systeem hebt vastgelegd, ze zijn gemaakt en er is bewijs.
Dus ik zou zeggen, man up en pay up, of doe gewoon geen domme dingen (of zet je camera eerst uit).
 
Ik denk het niet. Tenzij je er een ernstig misdrijf mee gefilmd zou hebben ofzo (waar je zelf niet bij betrokken bent geweest), maar dan nog moet dat via de officiele weg eerst een bevel voor komen

Denk dat het alleen andersom werkt(maar ook niet in alle gevallen), dat je je cam beelden eventueel kan gebruiken om te bewijzen dat je een bepaalde overtreding niet hebt begaan. Maar dat is dus dan nadat je reeds een boete hebt ontvangen en deze wilt aanvechten

Maar ik kan het mis hebben
 



Ik heb deze. “VSY X2 H.264 2CH Real 1080 P Dual IP68 Lens voor-en Achteraanzicht Motorfiets Camera DVR Black Box “ gisteren besteld via AliExpress.

VSYS X2 Upgrade M2F WiFi H.264 2CH Motorcycle Camera Real 1080P Dual IP68 Lens Front & Rear View Motorcycle DVR Black Box, GPS-in DVR/Dash Camera from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Zodra ik hem binnen en tijd heb om hem te installeren zal ik wel een stuk hierover posten.
 
Laatst bewerkt:
Effe een andere invalshoek..
Ik heb een session op mijn helm.
Stel, oom agent houd me aan...
En dan..
Mag hij zomaar mijn camera vorderen voor onderzoek ?
Als je de beelden bekijkt en met de lengte van de strepen en verstreken tijd kun je de snelheid ongeveer uitrekenen, is dat dan alsnog betalen ?
Of andere overtredingen onderweg ?
Wat is mijn recht ?

Ben je van plan iemand al filmend dood te rijden? Niet doen dus. Camera wordt natuurlijk niet willekeurig ingevorderd om te checken of jij niet ergens op je rit misschien een verkeersovertreding hebt gemaakt. Zo erg Orwelliaans is het hier gelukkig nog net niet.
 
Laatst bewerkt:
Bij een Nederlandse motovlogger is afgelopen maand wel een goPro in beslag genomen. Die werd gepakt met 50+km/u te hard. Is z'n rijbewijs ook 4 maanden kwijt, maar blijkbaar hebben ze wel zijn camera en die van een maat van 'm direct in beslag genomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze “VSY X2 H.264 2CH Real 1080 P Dual IP68 Lens voor-en Achteraanzicht Motorfiets Camera DVR Black Box “ gisteren besteld via AliExpress.

Zodra ik hem binnen en tijd heb om hem te installeren zal ik wel een stuk hierover posten.
Linkje? Kan hem met deze teks niet vinden op de betreffendewebsite.

Ik zit ook te denken,aan een cam. Puur voor mijn eigen veiligheid, voor zaken te kunnen bewijzen mocht het eens misgaan..
 
Laatst bewerkt:
Linkje? Kan hem met deze teks niet vinden op de betreffendewebsite.

Ik zit ook te denken,aan een cam. Puur voor mijn eigen veiligheid, voor zaken te kunnen bewijzen mocht het eens misgaan..


Stel 'm dan wel zo in dat ie maximaal opneemt en niet bv na 10 minuten gaat overschrijven.

Ik ben trouwens blij dat ik geen camera voor deze reden heb. Herinner mij alleen dat de tegemoetkomende auto linksaf sloeg en dat ik in de ambulance wakker werd. Ik hoef "de beelden van de klap"niet te zien hoor... |(
 
Gaat me meer om het feit als ik een discussies mocht krijgen wie nu gelijk heeft,of wie voorrang gekregen zou moeten hebben. Of een doorrijd gevalletje..

Zit nu te kijken naar een hero session 5. Heb een scorpion systeemhelm, met zonneklep op de helm, dus een kinmount werkt nietvanwege ventilatie roosters. Onder de zonneklep ook niet, want heb systeem helm, dus dan komt die klem,als ik hem omhoog klap.

Houd je chestmount over, dat wil wel, heb naked bike, of montage op motor, of op zijkant of bovenkant helm.
Valt nog niet mee...
 
Terug
Bovenaan Onderaan