Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.100
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist met een nijptang gemonteerd. Kopsnijtang zou vanwege de spitseren bek vast een mooier resultaat geven. Maar het zit prima zo nu. Duidelijk een knelling te zien in de slang dus die schiet heus niet van de koppeling af. én, het belangrijkste; hij lekt niet :t
 
Zojuist met een nijptang gemonteerd. Kopsnijtang zou vanwege de spitseren bek vast een mooier resultaat geven. Maar het zit prima zo nu. Duidelijk een knelling te zien in de slang dus die schiet heus niet van de koppeling af. én, het belangrijkste; hij lekt niet :t

Ook zo gedaan en zit prima. Veel eleganter dan een slangklem en heb er ook meer vertrouwen in.
 
Ik heb wel eens met een echte knabbelschaar gewerkt maar dat is nog niet zo eenvoudig als dit filmpje. Een lijntje recht volgen of een bocht maken is niet eenvoudig. Daarnaast kan je plaat gaan klapperen als hij niet goed "aan" ligt.
Zo'n wiebelding op je boormachine lijkt me al helemaal voor incidenteel gebruik. En is het dan veel handiger dan een decoupeerzaag?
 
In het echt moet je je pneumatische (3x compactere) knabbelschaar al heel goed vast houden, wil je mooi werk leveren op een stuk carrosserieplaat. Dat ze als enige knabbelscharen leveracier geen max. plaat dikte opgeven, zegt in mijn ogen ook wat.
 
Ik heb wel eens met een echte knabbelschaar gewerkt maar dat is nog niet zo eenvoudig als dit filmpje. Een lijntje recht volgen of een bocht maken is niet eenvoudig. Daarnaast kan je plaat gaan klapperen als hij niet goed "aan" ligt.
Zo'n wiebelding op je boormachine lijkt me al helemaal voor incidenteel gebruik. En is het dan veel handiger dan een decoupeerzaag?

Een decoupeerzaag is misschien handiger, en een haakse slijpmachine ook, maar als je met een knabbelschaar wilt werken, dan heb je daar waarschijnlijk een reden voor. Geen warmte in het materiaal, geen bramen en beschadigingen, enzoverder...
Maar om dan nu zo'n ding op een boormachine te gebruiken :? Ik heb er niet veel vertrouwen in...
 
Ik heb een luchthaspel van Airpress met draaibare koppelingen. Deze bleven maar lekken en ik was het beu en heb dus die koppeling er af gesneden. Nieuwe knel koppelingen gehaald van Stanley.

Iemand een idee wat de juiste manier is om ze te knijpen ?
Ik zou denken dat ik de 2 kleine “uitsteeksels” met bijv een waterpomptang kan dichtknijpen?

Maar ik wil ze niet verkloten dus ik vraag t even hier :)
[afbeelding]




Ik moest een nieuwe ashoes plaatsen (auto) en dan moest de ashoesklem worden geklemt Ik heb deze tang er voor aangeschaft het gaat nu makkelijker en de klem word netter aangeknepen als eerder,eerder gebruikte ik gewoon een nijptang voor die klemmen (maar nu klemt het toch strakker en netter) .

Ik heb ook oetiger klemmen gebruikt bij mijn compressor slangen. Knijp ik ook lekker strak aan met deze tang klemt netjes ,eerder gebruikte ik altijd gewone slangeklemen maar die zijn soms scherp als je de slang wilt pakken


Hier onder heb ik mijn tang gekocht :)
Ashoes klemband borgtang, Midlock
full
 
Ik ga in februari naar de motorbeurs; daar staat die duitse tent met bijna alles van BGS. dus als die tang er ligt neem ik hem wel mee. Online is die tang nog geen 2 tientjes maar ook gelijk weer 6 euro porto. En gezien ik toch naar de beurs ga kijk ik daar wel even ;)
 
Ik ga in februari naar de motorbeurs; daar staat die duitse tent met bijna alles van BGS. dus als die tang er ligt neem ik hem wel mee. Online is die tang nog geen 2 tientjes maar ook gelijk weer 6 euro porto. En gezien ik toch naar de beurs ga kijk ik daar wel even ;)

Als BGS die zelfde tang had zou ik 'm ook wel verkopen ;)

Het is óf iets dat er op lijkt maar van de helft dunner materiaal is gemaakt, óf het andere "algemeen bekende" type Oetiker tang.
 
Laatst bewerkt:
Door het gepraat over Fluke multimeters in het aldi/lidl/gamma topic heb ik mijn multimeter er eens bijgepakt. Deze blijkt helaas slechts CAT 2 te zijn. Niet echt geschikt dus om straks aan de 380V automaten te hangen in de zekeringkast.

Nu heb ik deze gevonden. Is dit setje wat? Verschil tussen een 17B en 18B lijkt mij alleen de mogelijkheid om LED-jes te testen?
 
Als BGS die zelfde tang had zou ik 'm ook wel verkopen ;)

Het is óf iets dat er op lijkt maar van de helft dunner materiaal is gemaakt, óf het andere "algemeen bekende" type Oetiker tang.
:?

Dat doe je toch ook?
Je kwam op de vorige pagina zelfs nog met het plaatje ervan aanzetten.. BGS 161;
Ashoes klemband borgtang, BGS
 
Laatst bewerkt:

Of bedoelt Mechanism deze met "iets dat erop lijkt maar van de helft dunner materiaal is gemaakt"?

:?

Dat doe je toch ook?
Je kwam op de vorige pagina zelfs nog met het plaatje ervan aanzetten.. BGS 161;
Ashoes klemband borgtang, BGS
En dat dus met "het "algemeen bekende" type Oetinger tang"...
 
Laatst bewerkt:
Door het gepraat over Fluke multimeters in het aldi/lidl/gamma topic heb ik mijn multimeter er eens bijgepakt. Deze blijkt helaas slechts CAT 2 te zijn. Niet echt geschikt dus om straks aan de 380V automaten te hangen in de zekeringkast.

Nu heb ik deze gevonden. Is dit setje wat? Verschil tussen een 17B en 18B lijkt mij alleen de mogelijkheid om LED-jes te testen?

Dat is een prima meter! wel bedoeld voor de aziatische markt, en heeft geen true rms. De 17b heeft meer nuttige metingen tov de 18b, die heeft alleen led test als extra (is ook beperkt bruikbaar).
 
Laatst bewerkt:
Op ibood staat nu wat elektrisch gereedschap haakseslijper met accus/accuboor van dewalt. Is dat wat? Of gaat de voorkeur toch eerder uit naar panasonic/makita/hitachi en andere eerder genoemde merken hier?


Edit:
Ik ben opzoek naar accuboor evt met klopstand, en haakse slijper op accu. Zou mooi zijn als alles uitwisselbaar is met accu’s. En is hobbymatig gebruik. Later eventueel uitbreiden met slagschroevendraaier.
 
Laatst bewerkt:
Of bedoelt Mechanism deze met "iets dat erop lijkt maar van de helft dunner materiaal is gemaakt"?En dat dus met "het "algemeen bekende" type Oetinger tang"...

JA en JA (al is die zware BGS Oetiker tang wel even dik, maar minder hard) ;)

Ik kan in sommige gevallen aan "exact dezelfde" Oetiker, klemband, CTC, etc. tangen met dezefde rode handvatten komen in diktes van 2.5 tot 4.5mm per helft en hardheden van 15 tot 58 HRC. Oftewel, het zelfde ding is leverbaar van onbruikbare baggerkwaliteit t/m professioneel. De meeste die die eerste verkopen hebben precies dezelfde foto er bij staan als de integere verkopers die voor de dikke gaan. Niemand merkt daar wat van, want als je "wil geloven"... :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan