Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo! :W

Ik ben sinds vandaag ook weer eigenaar van een GSXR *D
Mijn eerste motor was een k6 750 en na verschillende 600tjes gehad te hebben nu toch weer een 750. Deze vond ik toch het lekkerste rijden.


Ik hoop hem voor het weekend op te halen. Staat nu nog bij de motorzaak.


Plaatje (van de motorzaak) bij het praatje.[afbeelding]
Goeie keuze, mooi ding! 750 rijdt idd net ff wat lekkerder en rustiger. Meer koppel onderin scheelt wel.

Veel plezier ermee :)
 
Dank allemaal!
Het voelt inderdaad als thuiskomen *D

En dat is inderdaad een belangrijke reden om weer voor een 750 te gaan. Het rijdt vooral op de snelweg wat rustiger als een 600. Zeker als de R6 die ik hiervoor had.


Iemand interesse in die Yoshi pijp?
Ondanks dat ik met mezelf heb afgesproken dat ik helemaal niets meer uit zou geven aan die motor wil ik toch het liefst een Yoshi R55 en ik denk stalen remleidingen.

Het begin van het einde dat weer zoek is. _O-
 
Ik heb de Suzuki toch gehouden! Racer r6 helaas moeten verkopen . Nu de Suzuki voorzien van een nieuw compleet arrow systeem en vering. Suzuki staat op stalling. Weet iemand de clip on maat voor suzuki? Heb schik van een setje gilles clip ons
 
Dank allemaal!
Het voelt inderdaad als thuiskomen *D

En dat is inderdaad een belangrijke reden om weer voor een 750 te gaan. Het rijdt vooral op de snelweg wat rustiger als een 600. Zeker als de R6 die ik hiervoor had.


Iemand interesse in die Yoshi pijp?
Ondanks dat ik met mezelf heb afgesproken dat ik helemaal niets meer uit zou geven aan die motor wil ik toch het liefst een Yoshi R55 en ik denk stalen remleidingen.

Het begin van het einde dat weer zoek is. _O-
Klinkt gelukkig niet herkenbaar. :+ Aah even goed onderhoud en zijn we wel weer even klaar. Uiteindelijk van een andere uitlaat tot volledig led verlichting aan toe eronder geknutseld. :+

Zit te denken om binnenkort handvatverwarming erop te zetten als ie toch even naar de dealer gaat. We gaan hem steeds verder in de tourmodus zetten. :P
 
Nog even en dan begint het seizoen weer! Vanochtend echt te fris, ik durfde het niet aan ook omdat her en der nog wat pekel ligt, dus lekker op de trapfiets richting Huybers. Ik moest nog de kuipen gaan bestellen voor de Gixxer en een pinlock ophalen voor mijn heldere vizier. Dat laatste is ook een verhaal apart, ik weet niet waar HJC mee bezig is en de kledingverkoopster had ook al meer problemen met HJC. Diverse leverings- en kwaliteitsproblemen, niet goed.

Is ook niet dat ik een goedkoop segment helm heb of iets (RHPA 11), maar na een aantal weken al bekleding kunnen laten vervangen omdat die losliet, de pinlock voor het heldere vizier had ik voor de donkere dagen en de vakantie eind vorig jaar besteld, 5 september, en die ik nu net pas binnen...
2064992db83f86b4fe69f4f820f82aa8feed9d5f


Na het rijdbaar maken wat al een behoorlijke rib kostte (motordeksels, hendel, schakelpook, voetsteunen, beugels, etc) nu weer een rib en een nier verkocht. :+ De kuipen dus, een set R&G Aero valdoppen in het zwart en een set handvatverwarming. :Y Is een set van Yamaha geworden omdat ik geen los kastje kwijt kan, de SW Motech usb lader was al een behoorlijke uitdaging, dus vandaar deze set:
3b7cc59e3147fe55fd9afb8d77d83451bd9e2957

2065475.jpg

Binnenkort dus weer wat te doen!
 
Haha ja dat is af en toe geen overbodige luxe! Plus mijn handvaten waren toch al iets versleten, en oem zijn die best aan de prijs. 1+1 is 2 :Y
 
Nog even en dan begint het seizoen weer! Vanochtend echt te fris, ik durfde het niet aan ook omdat her en der nog wat pekel ligt, dus lekker op de trapfiets richting Huybers. Ik moest nog de kuipen gaan bestellen voor de Gixxer en een pinlock ophalen voor mijn heldere vizier. Dat laatste is ook een verhaal apart, ik weet niet waar HJC mee bezig is en de kledingverkoopster had ook al meer problemen met HJC. Diverse leverings- en kwaliteitsproblemen, niet goed.

Is ook niet dat ik een goedkoop segment helm heb of iets (RHPA 11), maar na een aantal weken al bekleding kunnen laten vervangen omdat die losliet, de pinlock voor het heldere vizier had ik voor de donkere dagen en de vakantie eind vorig jaar besteld, 5 september, en die ik nu net pas binnen...
[afbeelding]

Na het rijdbaar maken wat al een behoorlijke rib kostte (motordeksels, hendel, schakelpook, voetsteunen, beugels, etc) nu weer een rib en een nier verkocht. :+ De kuipen dus, een set R&G Aero valdoppen in het zwart en een set handvatverwarming. :Y Is een set van Yamaha geworden omdat ik geen los kastje kwijt kan, de SW Motech usb lader was al een behoorlijke uitdaging, dus vandaar deze set:
[afbeelding]
[afbeelding]
Binnenkort dus weer wat te doen!
Dat is inderdaad een mooie set handvatverwarming, heb ik er net in de winter Oxfords op gezet |(. Zitten links en rechts een schakelaar om ze individueel in te stellen? Of schakelt de linkerkant ook de rechter? Hoeveel kosten deze en waar heb je ze besteld?
 
Vandaag een Healtech Gopro ATRE G2 gemonteerd. Mooi klein speeltje maar heeft iemand ervaring met de verschillende TRE settings die erin zitten en welke setting rij je??
 
Dat is inderdaad een mooie set handvatverwarming, heb ik er net in de winter Oxfords op gezet |(. Zitten links en rechts een schakelaar om ze individueel in te stellen? Of schakelt de linkerkant ook de rechter? Hoeveel kosten deze en waar heb je ze besteld?
Zijn wel 159 euro, origineel Yamaha onderdeel die overal op gemonteerd kan worden. Huybers uit Schijndel heeft ze op voorraad. Linkse handvat schakelt beide handvatten in 3 standen, warm/heet/nuke. En bij de lage accuspanning schakelt ie uit en gaat ie knipperen (teveel verbruikers bij stationaire motor). Erg mooi setje. :)
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels een paar dagen op de GSX gereden en de dingen naar wens afgesteld.

Twee dagen nu er mee naar het werk ook en wat rijdt het toch zoveel lekkerder een GSXR750 vergeleken met mijn vorige fietsen.

De motor is zoveel rustiger dat ik er veel meer ontspannen vanaf stap.

Wat mee zal spelen is dat dit de stilste motor is die ik ooit heb gehad, maar ik vind het wel best zonder te veel uit de uitlaat.

Misschien eens een ander luchtfilter er in doen. Weet iemand of dat het inlaatgeluid wellicht wat luider maakt bij het doortrekken?

Ik had hiervoor een R6 en daar maakte het wel veel verschil.

Nog maar een poser foto *D
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een Healtech Gopro ATRE G2 gemonteerd. Mooi klein speeltje maar heeft iemand ervaring met de verschillende TRE settings die erin zitten en welke setting rij je??

Leuk ding om te weten in welke versnelling je rijdt maar meer power erdoor te hebben is bull-shit :P Heb ook zo'n ding op m'n Srad zitten :N

Beter is om een powercommander aan te schaffen dan heb je de krukas power op je achterwiel. :t
 
Nog even en dan begint het seizoen weer! Vanochtend echt te fris, ik durfde het niet aan ook omdat her en der nog wat pekel ligt, dus lekker op de trapfiets richting Huybers. Ik moest nog de kuipen gaan bestellen voor de Gixxer en een pinlock ophalen voor mijn heldere vizier. Dat laatste is ook een verhaal apart, ik weet niet waar HJC mee bezig is en de kledingverkoopster had ook al meer problemen met HJC. Diverse leverings- en kwaliteitsproblemen, niet goed.

Is ook niet dat ik een goedkoop segment helm heb of iets (RHPA 11), maar na een aantal weken al bekleding kunnen laten vervangen omdat die losliet, de pinlock voor het heldere vizier had ik voor de donkere dagen en de vakantie eind vorig jaar besteld, 5 september, en die ik nu net pas binnen...
[afbeelding]

Na het rijdbaar maken wat al een behoorlijke rib kostte (motordeksels, hendel, schakelpook, voetsteunen, beugels, etc) nu weer een rib en een nier verkocht. :+ De kuipen dus, een set R&G Aero valdoppen in het zwart en een set handvatverwarming. :Y Is een set van Yamaha geworden omdat ik geen los kastje kwijt kan, de SW Motech usb lader was al een behoorlijke uitdaging, dus vandaar deze set:
[afbeelding]
[afbeelding]
Binnenkort dus weer wat te doen!

Koop dan ook wat fatsoenlijks }) ,het HJC embleem lijkt er wel op maar komt niet eens in de buurt wat kwaliteit betreft,BUY ONCE,CRY ONCE :Y 8-)
 
Heren

Hebben jullie misschien de wetenschap of er aftermarket bochten zijn waar je de standaard demper nog steeds op kan schuiven?
Ik verwacht dat mijn 2e set OEM bochten op een gegeven moment weer zullen doorrotten dus ik ben een beetje op zoek naar een RVS vervanger
 
Koop dan ook wat fatsoenlijks }) ,het HJC embleem lijkt er wel op maar komt niet eens in de buurt wat kwaliteit betreft,BUY ONCE,CRY ONCE :Y 8-)
De eerste beviel best ok maar was een budget helm, nu een race helm,wel lekker licht maar een bak geld. Hoop dat ik verder geen shit krijg, best jammer.
 
Koop dan ook wat fatsoenlijks }) ,het HJC embleem lijkt er wel op maar komt niet eens in de buurt wat kwaliteit betreft,BUY ONCE,CRY ONCE :Y 8-)

Ik heb ook de RPHA 11 en het is echt een klote helm vind ik. Ik heb deze afgelopen zomer gekocht ter vervanging van mijn Shoei Qwest. Ik wilde eigenlijk een Schubert, maar daar bleek mijn hoofd niet geschikt voor.

Toen kwamen ze met de RHPA 11 en die wilde ik naast de Schubert sowieso al halen voor de circuitdagen (zonder dat zij dat wisten). Mooi! dacht ik. Hoef ik nog maar 1 helm.

Nou wat een drama.
Allereerst laat het ding ongelooflijk veel windruis door (ik rij notabene met -39 db schuimpjes) en in de regen beslaat het pinlock dus moet het vizier open waardoor deze van binnen weer nat wordt. :(

Uit frustratie heb ik na een paar maanden weer de Shoei Qwest opnieuw gekocht (voor bijna de helft van die RPHA 11) en de HJC weggelegd voor de circuitdagen. Stel je de frustraties voor wanneer iemand na een paar maanden zo'n dure helm vervangt :N :/ -O-

Het enige pluspunt van de RPHA 11 is dat deze echt super licht is wat op het circuit wel prettig is.
 
Laatst bewerkt:
Jij rijd niet met regen dan? Vind niet beslaan op circuit ook vrij belangrijk ;)
Mijn Arai RX7 R of GP of whatever, topmodel heeft een tochtstand die wel vergrendeld is. Ideaal!
 
Jawel met het vizier dus op een kier. Op het circuit lekt het niet aan de binnenkant.
De vergrendeling van het vizier doe ik dan dicht terwijl het vizier open staat. Hierdoor zit de vergrendeling in de weg en kan die niet helemaal dicht en blijft er een kiertje over.

Op de openbare weg zit en rijd je anders. Sta je bij het stoplicht stil, niet gebogen, lage snelheid, etc. etc.
Dan komt het dus aan de binnenkant met een plensbui als ik bovenstaande trucje toepas.

Ach ja, "my first world problems". :')
 
Laatst bewerkt:
Ik rij altijd met 1 van mijn Arai helmen,nooit geen problemen mee gehad, ,Shoei is van vergelijkbare kwaliteit,alleen zitten die niet lekker op mijn ei. :N
Vroeger diverse merken gehad en er was altijd wel iets mee,van beslaan,door de wind van mijn ei getrokken worden,flut viziers,binnen werk wat bijna uit elkaar valt van ellende tot openklappende en zelfs van de helm gerukte vizieren aan toe :r
Dat laatste gebeurde tijdens een wedstrijd |( ,nou dat was leuk :N ,ik kon gelijk stoppen :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan