Honda Hornet Start niet, blok stuk

beaux

MF'er
19 mei 2016
152
2
Mijn honda Hornet 600 2004 start niet.
Eerst dacht ik dat de accu leeg was, die heb ik opgeladen, helaas zelfde probleem.
Nieuwe accu geprobeerd, zelfde isseu.
Nieuwe accu opgeladen nog steeds niet.

Ik hoor een tikkend geluid, iemand een idee?
Hieronder heb ik een Video geüpload.
 
Laatst bewerkt:
Dan is hij er in ieder geval niet door het bougiegat in gevallen.
Dan zal er toch de kop af moeten.

Niet zo snel jij koppensneller. ;)

Beaux, kijk eerst eens wat er het makkelijkst vanaf kan. De uitlaat, of de carburateurs. En probeer dan nog eens met de endoscoop en magneetje dat moertje eruit te halen.

Koppensnellen kan altijd nog.
 
Laatst bewerkt:
Niet zo snel jij koppensneller. ;)

Beaux, kijk eerst eens wat er het makkelijkst vanaf kan. De uitlaat, of de carburateurs. En probeer dan nog eens met de endoscoop en magneetje dat moertje eruit te halen.

Koppensnellen kan altijd nog.
Door de klep heen?

Misschien kan je een draadje via het bougiegat trekken.
Uitlaat verwijderen en kijken of de uitlaatklep open staat.
Zet een stofzuiger op de uitlaatpoort waardoor het draadje gezogen wordt, uiteraard de andere kant van het draadje vasthouden.
Vervolgens met een lange paknaald het draadje door het moertje proberen te frummelen en vast zien te maken.
Dan de uitlaatklep tot het uiterste indrukken en aan het draadje trekkenin de hoop dat hij via de uitlaatklep eruit kan.

Of toch de kop eraf halen.
 
Carburateurs er af en de inlaatklep maximaal open zetten.
daardoor vissen met een magneet
grote kans dat je met enig geduld de moer er uit krijgt.
zou wel als het lukt de compressie meten om te weten of er enige lekage is.

Langs de voorkant (uitlaat) kom je er wat makkelijker bij. En dat stofzuigeridee van Raymond is ook niet gek.

Iets om verder uit te werken. En er later een ronkende How-To van maken.

Hoe verwijder je moertjes uit de verbrandingsruimte. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik wens je veel succes bij het eruit hengelen langs de klepsteel en klep.
De uitlaatklep is kleiner dan de inlaatklep. Als je het toch wilt proberen zou ik het via de inlaat doen.
 
bougie heeft schroefdraad M10x1, gat is dus 8mm.
als de moer er niet door geraakt, moet ze groter zijn.
een moer met steek 7 is net geen 8mm van punt tot punt, maar dan heb je de kraag nog.een moer met steek 6 met kraag zou er waarschijnlijk wel door kunnen. moer zou dan minstens een M4 moeten zijn. cylinder diameter is 65mm, dan zouden er zeven van die moertjes naast mekaar in de cylinder passen, wat lijkt te kloppen met de nieuwe beelden.

vanop de eerste beelden zou ik gedacht hebben dat ze groter was.

dus ze is niet langs het bougiegat erin gekomen. via de uitlaat zie ik ze ook niet omhoog springen.
diameter van de inlaatklep kan ik nergens vinden, maar de klep-lift is 12mm, genoeg dus voor zo'n klein moertje.

dat het er al in zat voor het stil leggen geloof ik nooit. de inlaatklep opent en sluit 10 keer per seconde aan 1200tr/min. de kans dat de klep daar geen schade van ondervonden heeft lijkt mij nihil, net zoals de kans dat de motor zou blijven ronddraaien.
als iemand het moedwillig erin heeft gestopt, heeft ie veel moeite moeten doen want dan moet of luchtfilterkast open, of het membraandeksel van de carbu er af om de gasschuif genoeg omhoog te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat het een moer is uit de luchtfilter behuizing, zit bij een cbr600f ook zo (zelfde blok).

4f26c29a62fab_IMG2381.JPG


misschien heeft de moer al een tijdje rond lopen dansen maar kwam er door de snelheid vd klep niet langs en net wel bij een/de startpoging.

je zou kunnen kijken of er een moer ontbreekt onder je luchtfilter.
 
Ik zou met die beelden naar de motorzaak gaan die de beurt heeft gedaan ,deze moer moet toen bijna wel in de inlaat terecht gekomen zijn.
 
Laatst bewerkt:
1 opmerking voor TS; mocht je inderdaad je uitlaat eraf gaan halen; voorzichtigheid geboden want anders hebben we er straks nog een topic bij; het verwijderen van een afgebroken tapeind. Je zult dan niet de eerste zijn zeg maar ;)
 
1 opmerking voor TS; mocht je inderdaad je uitlaat eraf gaan halen; voorzichtigheid geboden want anders hebben we er straks nog een topic bij; het verwijderen van een afgebroken tapeind. Je zult dan niet de eerste zijn zeg maar ;)


Bedankt voor de tip. Is de uitlaat makkelijker Te verwijderen dan de carbs? En zo ja makkelijker de cilinder te bereiken?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Is de uitlaat makkelijker Te verwijderen dan de carbs? En zo ja makkelijker de cilinder te bereiken?

Het gaat niet om makkelijk te verwijderen, het gaat erom of tegen de tijd dat je eea verwijderd hebt er ruimte genoeg is om die moer eruit te halen.

Janbros in "Honda Hornet Start niet, blok stuk."


Ik zou 24uur voor demontage de moeren/tapeinden van de uitlaat (meerdere malen) met Imal inspuiten, die dingen kunnen verrot vast zitten !!
 
Laatst bewerkt:
De uitlaat is makkelijker te verwijderen, maar heeft het risico dat de moer niet langs de klep eruit kan (uitlaat kleppen zijn kleiner!)

Advies is dus om het eerst via de inlaat te proberen. Kun je meteen het moertje terug zetten op z'n originele plaats.

Zoals al eerder aangegeven: mocht het lukken om de moer eruit te krijgen zonder demontage van de kop, doe dan daarna als aller eerste (terwijl de inlaat er nog af ligt etc) een compressietest.
Meer dan 1 Bar drukverschil met de rest: ruilblok bij Zot gaan ophalen.

Mocht het niet lukken via de inlaatklep, zelfde advies!!

Je verkijkt je waarschijnlijk ontzettend op de kosten van het open schroeven van een motorblok. Ik heb bij een in de prak gelopen Suzuki GS500E gekeken wat een set pakkingen, het inslijpen van kleppen en nakijken van de vlakheid van cilinderkop en blok zou gaan kosten. Bij jou zal hws een klep krom zijn dan. Komt er nog bij. Is de steel van de nieuwe klep exact de juiste maat (zonee, klepgeleider) Een paar 100€ zit je zo aan.

Je kunt ter lering en vermaak het originele blok wel open maken of eventueel te koop aanbieden voor de onderdelen.
 
Ik zou, indien de beurt door een motorzaak gedaan is, de monteur er op aanspreken.
En het liften van de kop zou ik dan aan hun overlaten, en er van begin tot eind bij blijven staan.
Dat moertje moet haast wel via de inlaat binnen zijn gekomen, al twijfel ik wel of dat moertje langs de klepopening past. Of het beeld moet zo vertekent zijn dat ie kleiner is dan het lijkt.
 
In het zijaanzicht is zo'n moertje natuurlijk maar klein. Als het een 22mm klep is die 12mm open gaat is het echt niet ondenkbaar
Als de klep 22mm is is het gat zo'n 18mm. De kelpsteel zal op die plaats zo'n 6mm zijn wat inhoud dat de maximale ruimte zo'n 6x12mm is. |het zal er om houden of hij er door kan of niet.
Ik zou beginnen met de carburateurs er af te halen en het betreffende inlaatspruitstuk. Als de kop er alsnog af moet moeten de carburateurs er toch af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de klep 2mm is is het gat zo'n 18mm. De kelpsteel zal op die plaats zo'n 6mm zijn wat inhoud dat de maximale ruimte zo'n 6x12mm is. |het zal er om houden of hij er door kan of niet.
Ik zou beginnen met de carburateurs er af te halen en het betreffende inlaatspruitstuk. Als de kop er alsnog af moet moeten de carburateurs er toch af.
en dat gebeurd tijdens stil stand

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan