Honda Hornet Start niet, blok stuk

beaux

MF'er
19 mei 2016
152
2
Mijn honda Hornet 600 2004 start niet.
Eerst dacht ik dat de accu leeg was, die heb ik opgeladen, helaas zelfde probleem.
Nieuwe accu geprobeerd, zelfde isseu.
Nieuwe accu opgeladen nog steeds niet.

Ik hoor een tikkend geluid, iemand een idee?
Hieronder heb ik een Video geüpload.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit te denken aan een touwtje door het bougiegaatje door de inlaatklep. Vervolgens een magneet die door het bougiegaatje past aan het touwtje maken.
S-04-02-N: Schijfmagneet Ø 4 mm, hoogte 2 mm

Daarna een kwestie van hengelen en de vis binnenhalen... en zeker zorgen dat je de magneet niet kwijt raakt want dan ben je nog verder van huis :)

Je hebt ook wel kans dat als je met de inlaatklep open en gewoon met perslucht blazen je ook al succes kunt hebben.

db
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat er iets aan het verhaal niet klopt.


Het is ook opmerkelijk.
Een moertje dat tijdenlang in het inlaatkanaal vast zit.
Vervolgens bij stilstand door de inlaatklep valt.
En dat de klep dan ook net open staat dat het moertje er doorheen kan vallen.
De zuiger vast komt te staan en de startmotor de kracht niet heeft om de moer door de zuiger te beuken.

Allemaal toevalligheden. O-)
Je meer kans hebt om de staatsloterij te winnen dan dat dit je overkomt. :o
(Ok, de staatsloterij wordt bijna elke maand wel gewonnen.) :$
 
Geschiedenis
De motor heeft na lang stil staan, 2017 september een grote beurt gehad de carbs zijn schoon gemaakt. Daarna ongeveer 2000km gereden. In december voortandwiel vervangen van 15 naar 14 tands en ketting gespannen 400 km zo gereden tot 6 januari. Rijdend perfect weg gezet geen enkel mankement, top fiets, tot een Week daarna, toen startte de motor niet, topic aangemaakt en nu tot dit verhaal van het moertje
Een honda met 5000 km heeft geen grote beurt nodig

Het moment dat de carbs eraf gaan is het enige moment dat er iets in het inlaat traject kan komen.

2000 km rijden met een moertje in je inlaat traject en geen problemen, geluiden etc. is tovenarij

Ik zie weinig schade aan de zuiger.

Ik geloof niet in tovenarij
 
Het kan onmogelijk deze zijn?

10p4zua.jpg
 
Goed, kan de moer idd langs een klep gegaan zijn, is 1 vraag..
Maar als er een rit gemaakt zou zijn met een losse moer, lijkt me dat
- de bougie snel kapot zal zijn
- flinke schade krijgt aan de kleppen en zuiger, meer dan een paar deukjes op krasjes..

Wat dat betret idd een raar verhaal.
 
Die moer kan er inderdaad nooit lang in de cilinder, gelegen hebben,hij ziet er vrij schoon uit
en is ook niet echt beschadigd,hij moet dus vrij recent naar binnen geglipt zijn.
Ik blijf er bij dat het bij de beurt gebeurd moet zijn en zou met die motorzaak
contact opnemen al is het alleen maar om te kijken wat hun reactie is.
Ze kunnen toch heel moeilijk beweren van meneer u heeft zelf een moer in u inlaat
gegooid om expres u eigen motor kapot te maken.
Er kan ook niet zomaar een moer van de filterkast direct de carb in vliegen,dus
dat is ook uit te sluiten.
Het feit staat dat hun de carburateurs los gehad hebben en dus de meest waarschijnlijke veroorzaker zijn. :Y B|
 
Laatst bewerkt:
Het moment dat de carbs eraf gaan is het enige moment dat er iets in het inlaat traject kan komen.

2000 km rijden met een moertje in je inlaat traject en geen problemen, geluiden etc. is tovenarij

Ik zie weinig schade aan de zuiger.

Ik geloof niet in tovenarij

zit ik ook al heel de tijd te denken :Y
had het open gelaten na mijn vorige post om te zien of anderen het ook zouden snappen, maar blijkbaar niet echt.

zolang TS niet alles zegt, kan er niemand achterhalen wat er echt gebeurt is.
 
zit ik ook al heel de tijd te denken :Y
had het open gelaten na mijn vorige post om te zien of anderen het ook zouden snappen, maar blijkbaar niet echt.

zolang TS niet alles zegt, kan er niemand achterhalen wat er echt gebeurt is.


Ik geloof ook niet in tovenarij, en ik denk dat het net zovaak voorkomt als de loterij winnen. Had ik toch maar een oudejaarslot gekocht ;(

Echter de carbs zijn eraf, helaas zitten de kleppen dicht bij cilinder 4, hoe ga ik die naar beneden krijgen....?
Met de endoscoop kon ik wel zien dat de uitlaat kleppen openstaan in cilinder 4 en dat de kleppen oke lijken: https://youtu.be/-R2arinZ8II

Nu heb ik geprobeerd om met de endoscope in cilinder 2 via de inlaat naar binnen te gaan dat lukt helaas niet. dat zal den een touwtje moeten worden en iets van een stofzuigen

PS mag van geluk spreken dat het na een rit is gebeurd, en dat ik na een week later weer wou rijden en de motor niet starte,de moer al 2000km lag te wachten in de carb of boven de klep, als het op de snelweg was gebeurd O-)
 
Laatst bewerkt:
Als de uitlaatkleppen open staan krijg jij die inlaatkleppen niet open want daarvoor moet je het BDP voorbij.

Of je moet het kleppendeksel eraf halen en de klep van boven af indrukken maar dan loop je het risico dat de inlaatklep de uitlaatklep gaat raken.

Blijft over, kop eraf halen.
 
Overigens gisteren gelijk zo'n endoscoop mee besteld kost nog geen 10 Euro.
Hier nog 1... 11 euro ofzo vanuit hongkong.. gaat even duren maar is voor de heb.. alhoewel; ik heb wel gelijk iets waarvoor ik hem voor kan gebruiken; offtopic; mijn stenen muur van mn schuur is op een bepaalde plaats aan de onderkant steeds nat.. en ik wil dus even via een ventilatiesleuf tussen de bakstenen in even in de spouw loeren om te kijken of er geen lekkage is van bovenaf... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof ook niet in tovenarij, en ik denk dat het net zovaak voorkomt als de loterij winnen. Had ik toch maar een oudejaarslot gekocht ;(

Echter de carbs zijn eraf, helaas zitten de kleppen dicht bij cilinder 4, hoe ga ik die naar beneden krijgen....?
Met de endoscoop kon ik wel zien dat de uitlaat kleppen openstaan in cilinder 4 en dat de kleppen oke lijken: https://youtu.be/-R2arinZ8II

Nu heb ik geprobeerd om met de endoscope in cilinder 2 via de inlaat naar binnen te gaan dat lukt helaas niet. dat zal den een touwtje moeten worden en iets van een stofzuigen

PS mag van geluk spreken dat het na een rit is gebeurd, en dat ik na een week later weer wou rijden en de motor niet starte,de moer al 2000km lag te wachten in de carb of boven de klep, als het op de snelweg was gebeurd O-)
ik zou mijn toverstokje pakken
 
Werkhandboek besteld, ga het eerst maar proberen de kop eraf te halen.

Anders wordt het een nieuw motorblok, een een week vrij nemen

Informeer wat het blok van Zot kost. Koop die en je hoeft maar 1 dag vrij te nemen en daarna op je gemak sleutelen aan je huidige blok, just for fun and learning.


Overigens, dit is ook jouw motor ?
HTML:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/hFwK5r3UU_Y" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
 
Laatst bewerkt:
Mogen jullie raden waar het boutje vandaan kwam...

Nou?????
Ik hou het niet meer :X



Maar zonder gein,vraag me toch af of de zuiger niet zo'n optater heeft gehad dat ie straks bij 150/hr aan diggels vliegt.
Zou er toch een andere op willen.

Ben ook blij dat ie niet vanuit het carter door de zuiger is gekomen,dan stopte ik nu met motorrijden :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan