KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
eigenlijk moeten alle motors terug geroepen worden en de km standen gecorrigeerd worden ;) ;p


Behalve politie motoren, die zijn geijkt, vertelde de desbetreffende agent die mijn rijbewijs invorderde.
Op mijn vraag hoe het geijkt was, zei ie op de testbank, ik mooi, je pakt me nu op het klaverblad, dus gebruiken we de kleinste omtrek van de band, dus uw meting klopt dan niet, maar volgens die lieve meneer had ik dusdanig hard gereden dat ook met de kleinste omtrek ik veels te hard had gereden. B|
 
Behalve politie motoren, die zijn geijkt, vertelde de desbetreffende agent die mijn rijbewijs invorderde.
Op mijn vraag hoe het geijkt was, zei ie op de testbank, ik mooi, je pakt me nu op het klaverblad, dus gebruiken we de kleinste omtrek van de band, dus uw meting klopt dan niet, maar volgens die lieve meneer had ik dusdanig hard gereden dat ook met de kleinste omtrek ik veels te hard had gereden. B|

Heb je hem aardig de bocht om gehoekt dan netjes
 
Er geld op het klaverblad Ressen een snelheids beperking van 50km.
Dus daar zit je zo aan, een bevriende agent vertelde me dat ik het voor moest laten komen omdat een permanent snelheids beperking op een snelweg (klaverblad maakt deel uit van de snelweg) niet mocht.
Het laagste wat kon en mocht was 70km, maar men had 50 gedaan, anders zouden de vrachtwagen met 70 de hoek om knallen en kantelen.
Ik was allang blij dat ik naar 2 weken mij rijbewijs weer terug kreeg, dus had geen zin in een proces. O-)
 
Er geld op het klaverblad Ressen een snelheids beperking van 50km.
Dus daar zit je zo aan, een bevriende agent vertelde me dat ik het voor moest laten komen omdat een permanent snelheids beperking op een snelweg (klaverblad maakt deel uit van de snelweg) niet mocht.
Het laagste wat kon en mocht was 70km, maar men had 50 gedaan, anders zouden de vrachtwagen met 70 de hoek om knallen en kantelen.
Ik was allang blij dat ik naar 2 weken mij rijbewijs weer terug kreeg, dus had geen zin in een proces. O-)
Aaah oke dacht al, wel zuur .....
 
Toch heb je wel een punt volgens mij met die bandomtrek als op die manier de snelheid wordt bepaald. Bij meeuwenmeer op Assen hoor je ook de motor snel klimmen in toeren doordat de bandomtrek afneemt en weer afnemen in toeren ondanks het acceleren richting hoge heide. Die afwijking lijkt me veel meer dan de wettelijke correctie die volgens mij bedoelt is voor afwijkingen van meetapparatuur en niet voor foutieve meetingen. Misschien maakt het niet uit of je rijbewijs wordt afgenomen maar wel voor de hoogte van de bekeuring. En dat is fors bij dat soort snelheden. Was best een interessante case geweest als je dit was gaan aanvechten.
 
Toch heb je wel een punt volgens mij met die bandomtrek als op die manier de snelheid wordt bepaald. Bij meeuwenmeer op Assen hoor je ook de motor snel klimmen in toeren doordat de bandomtrek afneemt en weer afnemen in toeren ondanks het acceleren richting hoge heide. Die afwijking lijkt me veel meer dan de wettelijke correctie die volgens mij bedoelt is voor afwijkingen van meetapparatuur en niet voor foutieve meetingen. Misschien maakt het niet uit of je rijbewijs wordt afgenomen maar wel voor de hoogte van de bekeuring. En dat is fors bij dat soort snelheden. Was best een interessante case geweest als je dit was gaan aanvechten.


Een exacte meeting konden ze niet doen, kloot hommels reden al een kilometer of 8 achter me, ze reden niet op dienst motoren, reed rustig mijn rondjes, geen auto's binnen door inhalen of zo, maar bij blijven konden ze niet 8-) op de rechte stukken waar ik geen gas gaf, konden ze erbij komen, tot een auto heel langzaam reed en 1 van die jokers naast me kwam rijden en op zijn pistool wees :o , niet eens bordje stop politie, denk als ik er van door was gegaan ze nix hadden kunnen maken.
Op het eind wees ik ze der nog op dat ze me niet bij konden houden }) waarop de ze antwoorden een veilige marge in acht te nemen voor het geval ik onder uit ging, waarop ik zei, at is meestal naar de buitenkant op een klaverblad en niet naar achteren. :P
 
Zijn er hier mensen die een oplossing hebben voor dat compleet belachelijk zadel-slotje? Al vanaf de eerste rit met de duke, tijdens het openen van het zadel kwam heel het plastik met slot en alles los. Daar stelde ik mij dan meteen vragen bij naar de veiligheid om iets te stockeren onder het zadel.

Ik dacht ook gebruik te maken van het stalen kabeltje om de helm mee vast te maken, echter als je het slot zo gemakkelijk los trekt kan je gewoon bij de kabel die het slot bedient.. Even trekken en het zadel klikt open..

Dat is nu eens echt compleet belachelijk dat KTM dit deel zo bagger heeft ontworpen..
 
Zijn er hier mensen die een oplossing hebben voor dat compleet belachelijk zadel-slotje? Al vanaf de eerste rit met de duke, tijdens het openen van het zadel kwam heel het plastik met slot en alles los. Daar stelde ik mij dan meteen vragen bij naar de veiligheid om iets te stockeren onder het zadel.

Ik dacht ook gebruik te maken van het stalen kabeltje om de helm mee vast te maken, echter als je het slot zo gemakkelijk los trekt kan je gewoon bij de kabel die het slot bedient.. Even trekken en het zadel klikt open..

Dat is nu eens echt compleet belachelijk dat KTM dit deel zo bagger heeft ontworpen..

Jij kan je melden bij Largeproject |(
 
Voor alle duidelijkheid het gaat dus om dit stuk. Je kan duidelijk 1 van de kleine pinnetjes zien zitten waarmee het geheel vast geklikt wordt. Heeft dus maar een minimum aan kracht nodig om dat los te trekken.

PS: nu zie ik dat "Largeproject" een gebruiker is op het forum :-) Ik stuur hem zodadelijk een PM
full
 
Vandaag is ook m'n Remus uitlaat aangekomen. DB killer laat ik er nog even in (deze is gepunt-last omwille van Euro 4 normen).
full
 
Of een schijfremslot?

Vandaag PP korte kentekenplaathouder er op gezet. Bij het testen of alles werkt staat ie op contact. Er blijft dan iets zoemen ik denk de brandstofpomp maar moet ie niet na een aantal seconden stoppen?

foto-tje en tekst moet ik nog aanpassen het is inmiddels een 1290 dus, dat is even voor de vorm :+
 
Laatst bewerkt:
met kat ertussen zou ik die killer er zeker wel uithalen

maatje had alleen z'n eindtipje na zijn kat en zelfs toen was het geluid niet aso......
 
Zal dit waarschijnlijk wel snel genoeg doen :-)
Zonet ook de verwarmde handvaten besteld, nu is het weer even mooi geweest :p
Zo verslavend..
 
Oke, dus dat zoemen hoort, hoef ik me nog niet direct zorgen te maken.
Nu maar hopen dat het een beetje snel goed weer wordt want die 0km moet van de teller af :+

Maar heb nog wel een paar kleine dingen te doen.
De akra slip-on is onderweg en ik moet nog stroom hebben voor de navigatie. De acc stekker zitten in het kontje leggen jullie een kabel helemaal van achter naar voor of is er een andere oplossing?

:? handvatverwarming zit er toch standaard op?
 
Laatst bewerkt:
Handvatverwarming is een optie hoor :-)

Wat betreft de stroom voor de GPS, ik heb deze ook onder alles door getrokken tot aan de batterij onder het zadel, bij de Garmin gps zit daar nog een dik blokje aan dat je ergens kwijt moet, deze heb ik met dubbelzijdige tape vastgezet op de plastic die over het batterijcompartiment zit
 
aha en hoe weet je dat dat er op zit of niet?

KTM geeft niks gratis weg dus, in sommige gevallen hier misschien gratis hoofdpijn maar da's een kleinigheidje _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan