Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine setback vandaag. door een gat in de weg heb ik mijn veerweg verbruikt.
Resultaat, beide voorvorkkeerringen zo lek als een mandje -O-

Ik heb maar nieuwe besteld, binnenkort erop zetten.
Mag ook wel een keer na 93k km _O-
 
Kun je gelijk je vorkolie vervangen. Weet je hoeveel erin moet? en ik dacht dat 10W standaard was.. maar dat kan ook net zo goed 5W zijn. Kan dat wel even nakijken in mn WPH.
 
Kun je gelijk je vorkolie vervangen. Weet je hoeveel erin moet? en ik dacht dat 10W standaard was.. maar dat kan ook net zo goed 5W zijn. Kan dat wel even nakijken in mn WPH.

10W is standaard inderdaad, maar ik heb voor de 15W gekozen, dit schijnt iets stugger te zijn met veren.

WPHB heb ik zeker bij de hand, 491 ml per poot of 102 mm level
 
Resultaat, beide voorvorkkeerringen zo lek als een mandje -O-
Shit. 15 W is inderdaad prima.
Een centimetertje minder luchtkamer maakt de vork nog iets harder (progressiever). Succes!
 
Laatst bewerkt:
Zou de luchtkamer aanhouden zoals voorgeschreven.
Bij volledig inveren moet er voldoende ruimte zijn in de luchtkamer om te kunnen comprimeren. Indien de luchtkamer te klein is beperk je de veerweg; de olie is niet samendrukbaar en zal zijn uitweg dan elders zoeken..
 
Ik heb er een cm luchtkamer af. Geen enkel probleem!
De oliedruk kan niet hoger worden dan met de originele luchtkamer. Het is wel zo dat die druk al bij minder inveren (in mm of cm) wordt bereikt, maar hoger zal de druk niet worden en de veerweg niet kleiner. Compleet inveren is nog steeds mogelijk, alleen moet je er met minder luchtkamer een dieper gat in de weg opzoeken om dat voor elkaar te krijgen. ;)
Doordat de luchtdruk eerder opbouwt werkt de poot eerder tegen (wordt harder). Bij compleet inveren is in mijn geval uiteraard ook nog luchtkamer over. Je meet de luchtkamer immers met volledig ingedrukte vorkpoten (zonder veer erin).
De karakteristiek wordt door een kleinere luchtkamer wel iets anders en heb je minder negatieve veerweg.
Naast de cm minder luchtkamer heb ik 1 cm meer veervoorspanning, en de poten 25 mm meer doorgestoken in de kroonplaat, dus zo 'gezapig' sturen als origineel doet ie niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Iemand hier die weet welk aanhaalmoment je aan moet houden voor de achteras van de sv650s. Ik had het service manual al even geraadpleegd op dit forum maar kan de bestanden op een of andere manier niet uitpakken.

Alvast dank.
 
Sv's rijden heerlijk, de mijne heeft gisteren ook weer wat kilometertjes gemaakt.. :9~~
Agree. Vanmiddag ruim 200 km dijkjes en andere binnenwegen gedaan. Op de commerciële 'hoogwaterkijktrajecten' na was het heerlijk rustig, dus de kraan kon open zeg maar. Ook nog geen blad aan de bomen dus goed zicht. 't SV-tje hamerde er lekker op los.
 
Agree. Vanmiddag ruim 200 km dijkjes en andere binnenwegen gedaan. Op de commerciële 'hoogwaterkijktrajecten' na was het heerlijk rustig, dus de kraan kon open zeg maar. Ook nog geen blad aan de bomen dus goed zicht. 't SV-tje hamerde er lekker op los.
Die van mij wist er een leuke steekvlam uit te brengen toen ik d'r na een maandje weer opstartte, :}
Al 3 wintertjes zonder aan de Optimate gehangen, en altijd start ze direct!
Ik heb een verzekering met winterstop, ik rijd zelden met slecht weer dus vind het niet erg.
Maar heb genoten weer, heb er een kleine 240 kilometer dijkjes en toeristische wegen mee gereden weer.
Wat een verslavende brul komt er uit, Yihaaa! :] *O* :)
 
Ik heb een verzekering met winterstop
Mag je nu alweer dan? De meteorologische winter is nog niet voorbij. De assurantiële al wel? Houden ze dezelfde periode als voor de klassiekerregeling (dec-jan-feb) niet aan?
 
Ja, eigenlijk heb ik alleen kilometer beperking, iets van max 9000. Was in de war met mijn klassiekers. :+ Daar geld wel de ophokplicht helaas..
Ben lekker over Voorne-Putten gereden, en de Haringvliet-sluizen over naar Flakkee. En dan via de brug bij Numansdorp, na een stukje Brabant, Willemstad en zo, weer terug naar huis. Lekker rustig dijken rondje met vis eten tussendoor.
Wel af en toe flink op het gas, dat dan weer wel. :]
 
Mooi! Heb je een foto van je SV, zoals ie nu is, ik bedoel niet die van de dealert. :+
Sv's rijden heerlijk, de mijne heeft gisteren ook weer wat kilometertjes gemaakt.. :9~~

Hv3utul_d.jpg
 
Zo dan, je SV ziet er echt heel netjes uit!
De mijne heeft wat corrosie op de voorpoten, die van jouw totaal niet.
:t
 
Knap ding hoor!
Heel veel plezier ermee.
Een Coert, die vorkpoten krijg je brandschoon hè.
Ongeveer 2 uur werk per poot en je hebt ze mooier dan origineel.
 
Knap ding hoor!
Heel veel plezier ermee.
Een Coert, die vorkpoten krijg je brandschoon hè.
Ongeveer 2 uur werk per poot en je hebt ze mooier dan origineel.
Dat weet ik, ik heb in een vorig deeltje hier al wat over gelezen.
Moet ik ooit nog eens gaan doen, maar het seizoen komt er weer aan...
En ik heb nog genoeg te doen met mijn Z, remleidingen komen volgende/deze week binnen, dus dit jaar zal het er wel weer niet van komen. :/
Ooit, ooit komt het goed! :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij opruimen tuinhuisje vond ik nog een voorvork van een NC30, mét de 4-zuiger Nissins er nog op.
Aangezien ik "nogal ontevreden" ben met de standaard remmen van de SV (hard knijpen en weinig vertraging) als proef deze klauwen maar eens pasgefreubeld. :)

misc.php


Eerst ff alles schoon en gangbaar gemaakt, zuigers zaten na jaren "rust" behoorlijk vast.
Wel was alles nog heel dus na verwennen met Atè vet en het vervaardigen van 2 brackets alles gemonteerd. *O*

misc.php


Remschijven en blokken geheel schoon/blank geschuurd en al bij "inremmen" wist ik dat ik iig winst heb geboekt. :}
Standaard 5/8 (16 mm) pomp voldoet iig qua opbrengst en remgevoel. Heb nog een radiale Brembo liggen die ik wellicht ook probeer, is echter een 18 of 20 mm pomp.

Ander probleem wat terug blijkft komen is een lichte brandstof lekkage, vacuumkraan dicht bij volle tank niet altijd goed af, blijft iets "doorstromen" en lekt ter hoogte van choke ingang voorste carburateur. Schoonmaken en het iets langer trekken van de veer onder het membraam heeft niet/niet afdoende geholpen, nieuwe kraan besteld dus.
 
Laatst bewerkt:
Zo, gisteren nieuwe voorvorkkeeringen erin, en 15W erin gegooid.
Wat ligt hij nu strak op de weg :o *O* :9~
helaas past de vering achter nu niet meer bij de voorkant, zelfs op de "strakste" instelling, dan gaat de achterkant eerder naar beneden dan de voorkant.
Misschien dat ik iets meer luchtkamer geef, ik heb nu officieel gedaan, omdat ik niet meer vloeistof had :P

Ook de nieuwe T31 eronder gedaan!
Gewoon met nieuwe banden een stoppie in de regen kunnen maken :o :o
 
Laatst bewerkt:
Bij opruimen tuinhuisje vond ik nog een voorvork van een NC30, mét de 4-zuiger Nissins er nog op.
Aangezien ik "nogal ontevreden" ben met de standaard remmen van de SV (hard knijpen en weinig vertraging) als proef deze klauwen maar eens pasgefreubeld. :)

Ziet er goed uit :t

Ook de nieuwe T31 eronder gedaan!
Gewoon met nieuwe banden een stoppie in de regen kunnen maken :o :o

:o nice! Ik wist niet eens dat dat kon _O-

Op de site van Bridgestone staat dat de T31 niet geschikt is voor de SV650? :?
Beetje vaag, aangezien het de opvolger is van de T30 (die zitten onder de mijne zag ik).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan